Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@halamadridChiar sunt curios cati (electro)mecanici  calificati sunt in Romania care pot inlocui bateriile la o masina electrica.

 

Nu sunt. Acum. Nici n-ar avea sens sa fie, pentru ca majoritatea masinilor electrice vin cu garantie de 8 ani.

In 8-10 ani, lucrurile se vor schimba.

 

Trecerea la masini electrice va aduce cu ea si o schimbare/adaptare a profesiilor/business-urilor actuale. Daca se va ajunge ca masinile electrice sa fie majoritare, multi mecanici nu vor avea de ales decat sa se adapteze. Nu numai, ei, ci si producatorii de piese auto. Gandeste-te ca din start elimini ambreiaje, turbine, piese compexe la motor. (care btw, si alea polueaza in procesul lor de fabricatie).

 

Ca sa nu mai zic ca doar prin eliminarea necesitatii schimbului de ulei la motor se reduce impactul asupra mediului. Multe business-uri vor trebui regandite, chiar is curios ce plan B au producatorii de uleiuri/piese auto pe termen lung.

 

Iar legat de piata sh, in ultimii 10 ani pretul per kwh la baterii a scazut de 10 ori. De la 1000 euro/kwh la ~ 100 euro/kwh. Din considerentul asta, sincer, eu ma astept ca peste 8-10 ani cand bateria masinii va iesi din garantie sau se va degrada, sa am optiunea sa dau actuala baterie la schimb (fie la reciclat, fie pt folosirea ei ca si sursa de energie pt o casa de exemplu) pentru o baterie mult mai performanta, de capacitate mai mare - sau worst case aceeasi baterie, la pret acceptabil. Nu m-as mira ca la un ID.3 de acum cu baterie de 58 kwh, sa poti peste 10 ani sa pui pe aceeasi masina o baterie cu range de 700km de exemplu.

 

Dar vom vedea.

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Nu sunt. Acum. Nici n-ar avea sens sa fie, pentru ca majoritatea masinilor electrice vin cu garantie de 8 ani.

Cum sa nu aiba sens, bateriile astea sunt infailibile? Asa gandeau si proiectantii Boeing 787.

Daca la o masina in garantie e necesara inlocuirea bateriei? O duci la fabrica?

 

 

Ma gandeam la o pana generalizata de curent care ar pune pe butuci transportul, in viitor. Acum ai alternativa o pompa manuala sa bagi niste carburant in rezervor, atunci stai si astepti.  Gen USA in februarie, sau UE.

 

Nu mai spun de un atac asupra retelei electrice. Sau chiar ne putem gandi la un mijloc de control al guvernului asupra populatiei, limitand furnizarea de curent electric, asa cum facea si Ceausescu.

 

Cam dispare libertate de miscare. Carburantii mai pot fi traficati, curentul, nu.  Nu mai trece nimeni granita sa "alimenteze" mai ieftin.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa poti merge cu o masina 500 Km fara intrerupere, sa poti alimenta in 5 minute, sa scoti linistit sute de kile de gaze toxice si particule toxice dupa tine, sa folosesti cel mult 10% din energia disponibila in combustibil...asta este UN LUX de care am profitat cu totii (inclusiv eu) dar pentru care vom plati la greu pe termen lung...

Anomalia este ca asa ceva este considerat "normal".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, halamadrid said:

Ma gandeam la o pana generalizata de curent care ar pune pe butuci transportul, in viitor. Acum ai alternativa o pompa manuala sa bagi niste carburant in rezervor, atunci stai si astepti.  Gen USA in februarie, sau UE.

 

Nu mai spun de un atac asupra retelei electrice. Sau chiar ne putem gandi la un mijloc de control al guvernului asupra populatiei, limitand furnizarea de curent electric, asa cum facea si Ceausescu.

 

Am trecut la discutia despre curent aici, dar vreau sa argumentez si eu, chiar daca este cam offtopic:

 

In SUA, cand s-a luat curentul cateva zile in Texas, nici pompele de benzina nu mergeau (apropo, curentul s-a oprit desi se bazau majoritar pe combustibili fosili).

Tot pentru ca foloseau combustibili fosili, s-a poluat foarte mult incercand sa reporneasca generatoarele.

 

Mergand pe scenariul tau: daca guvernul limiteaza curentul electric, de ce nu ar limita si combustibilii fosili?

Poate sa iti faci rezerve in curte, dar cat tin? Si daca guvernul limiteaza atatea, de ce ai avea voie sa iti faci reserve?

 

Sunt de parere ca electricitatea este mult mai democratica: poti sa o generezi singur, pe cand combustibilii fosili sunt controlati de corporatii masive si guverne corupte.

Iti pui niste panouri pe casa, sau o turbina eoliana (se poate face si in casa așa ceva) si baterii in beci si te incalzesti si cand cade curentul. Si a doua zi la fel, pentru ca energia regenerabila (soarele, vantul, gravitatia care face apa sa curga, fluxul/refluxul, energia geotermica) , prin definitie, spre deosebire de rezerva de motorina, nu se termina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56 minutes ago, halamadrid said:

Carburantii mai pot fi traficati, curentul, nu.


Curent poti sa-ti faci singur, acasa. Benzina sau motorina, nu... 

Si, daca e sa mergem si mai departe si sa zici ca or sa vina jandarmii sa-ti distruga panourile solare de pe casa, pompele de benzina/motorina ar fi de mult oprite in acest scenariu de filme sf :)


Tocmai, in astfel de cazuri, electricitatea iti ofera ceva mai multa libertate de miscare. :))

 

Dar hai sa revenim cu picioarele pe pamant, va rog! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

 

Sa poti merge cu o masina 500 Km fara intrerupere, sa poti alimenta in 5 minute, sa scoti linistit sute de kile de gaze toxice si particule toxice dupa tine, sa folosesti cel mult 10% din energia disponibila in combustibil...asta este UN LUX de care am profitat cu totii (inclusiv eu) dar pentru care vom plati la greu pe termen lung...

Anomalia este ca asa ceva este considerat "normal".

 

 

 

Tocmai, ca nu e un lux, poate va deveni.

Deocamdata e cel mai ieftin mod de transport, cu 500-1000 de euro platiti pe o masina si ceva carburant,  ai plecat.

O mica parte a populatiei isi permite o masina electrica, deci pana la eventuale restrictii guvernamentale si suprataxare, masinile cu esapament vor fi preferate.

Iar o legiferare brusca in sensul interzicerii lor  va genera, in cel mai bun caz, pierderea alegerilor de cei care propun legea, apoi revolte generale.

 

Ca noi suntem de parere ca cine nu-si permite o masina, sa mearga cu transportul in comun. IN unele zone nu ai posibilitatea, sunt sate izolate, sunt mijloace de transport insuficiente, insalubre, scumpe, la ore nepotrivite.

 

LUX e sa ai masina electrica, in acest moment.

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mult prea teoria conspiratiei.. :) chiar dusa la extrem. 

 

Referitor la Texas, acolo este un mix de curent, 50% pe gaz, 20% carbuni, 20% eolian si restul din alte surse. Problema la situatia din Texas este ca i-a prins cu pantalonii in vine si sunt singurul stat din SUA, care are o retea de distributie independenta, nelegata la sistemul national. Acolo ei nu s-au gandit ca o sa vine frigul extrem.

Legat de eolian acasa, nu stiu, nu m-am documentat deloc. Uitandu-ma putin la panouri, in medie sunt panouri de 400-500 W. Un televizor consuma cam 20 KW pe luna. Pe langa asta, ar mai fi incalzirea (Centrala electrica, doar nu folosim gaz, pompa/hidrofor, sistem de filtrare a apei, becuri, masina de spalat rufe/vase, plita, cuptor, aparat de cafea, aspirator si cate si mai cate). Intrebarea este, cam de cate panouri solare, ar fi nevoie ca sa fii independent energetic si verde, pentru o casa, sa spunem de 100 m2 utili?

 

Referitor la LUX: vazusem aseara un documentar, referitor la plastic. Industria petroliera, se focuseaza mai mult pe petrochimie, care se va dubla, conform Exxon, in urmatorii 20 de ani (Discutam de zeci de trilioane de dolari).  

Concluzia mea:

1. O sa fie un lux, cand 99,99% din produsele (mancare,farma, haine, electronice, mobila etc etc) ti le vei produce singur.

2. Vrei sa fii verde? Renunta la masina, telefon, laptop, TV, haine (poliester) etc. pentru ca toate sunt produse prin rafinarea petrolului

 

Mi se pare ca discutia asta a dus la extreme, unde e multa ipocrizie, de toate partile si mai putin referitor la subiectul topicului. 

Merita sau nu? Eu ca posesor de ICE spun ca merita. Pentru unii acum, pentru altii, pe viitor.

 

Zi usoara :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Combustibilii fosili par mai "disponibili" fiindca s-a creat o retea imensa de aprovizionare globala in ultimii 100 de ani.

Daca se produce un conflict in orientul mijlociu si se stopeaza accesul la petrol, ne cam uitam la termice in parcare!

 

Pe cand electricitatea o poti genera de la numeroase surse. Soare, eolian, hidro, atomo. Chiar si in propria ta ograda. Electricitatea, intr-o exprimare relaxata, se transporta singura oriunde este legata. Nu conteaza ca firul urca la deal ea tot ajunge acolo unde este cablata. E doar o chestiune de imaginatie, pe care unii vad ca o au in discutia asta si altii nu.

 

Cat despre lux, colegul se referea ca mersul cu diesel a fost un lux fiindca are repercursiuni foarte mari asupra mediului si a sanatatii tuturor, la un cost infim. Si faptul ca ne uitam doar la $$$ e dovada bolnaviciunii societatii in care traim. Cand omul intelege repercursiunile faptelor sale, este capabil sa faca anumite concesii si anumite sacrificii ca sa schimbe ceva. Daca se gandeste doar la bani, desigur ca nu mai incape discutie despre nimic altceva. Si cam asta e motto-ul societatii moderne, banul.

 

Cat despre zonele unde nu exista infrastructura suficienta, da, exista, dar nu sunt chiar atat de raspandite incat sa fie justificat ceea ce vedem acum si anume ca absolut toata lumea merge cu masina. Ca tot esti din Iasi, lumea se bocea acum 2-3 ani ca autobuzele sunt jafuri, ca n-au AC. Au cumparat autobuze noi, cu AC si tot ce vrei. A renuntat cineva la masina? Autobuzele tot goale sunt in afara de intervalul orar 8 si 17 cand merg elevii si muncitorii de la fabricute. In rest, bate vantul in ele si stau blocate in trafic ca toti cei care se boceau acum cativa ani de conditiile din autobuz merg cu masina.

 

Asa e omul in general si nu ma refer la cineva anume aici, la mine poate doar :)  Ii place sa gaseasca motive si scuze ca sa nu se schimbe el. De fapt problema nu e la transportul in comun, la masinile electrice sau mai stiu eu ce alte motive, ci la el, ca e prea comod, prea zgarcit si prea putin civilizat sa faca sacrificii si sa se schimbe.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

2. Vrei sa fii verde? Renunta la masina, telefon, laptop, TV, haine (poliester) etc. pentru ca toate sunt produse prin rafinarea petrolului

Seringi, manusi chirurgicale...

 

Quote

Cat despre lux, colegul se referea ca mersul cu diesel a fost un lux fiindca are repercursiuni foarte mari asupra mediului si a sanatatii tuturor, la un cost infim

Ca si producerea majoritatii energiei electrice.

De aia am preferat sa ma rezum doar la buget, cand am vorbit de LUX.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea energiei electrice produse in RO este verde. Nu stiu despre ce vorbesti...

 

Am impresia ca esti putin gica-contra si este dreptul tau :) 

In orice caz, nu-ti imagina ca nu sunt de acord cu ceea ce spui si tu.

Poluare se produce si in multe alte feluri, prin arderea carbunilor sau a gazelor naturale pentru electricitate. Da!

Se produce si de catre fabrici, uzine, desigur!

Se produce si de catre avioane, vapoare, industria chimica, textila, agrara, zootehnica, IT, samd.

 

Sunt nspre mii de alte surse de poluare.

Dar pe astea nu le putem noi schimba, asta e ideea, daca vrei sa pricepi!

Fiecare e dator pe lumea asta, daca esti de acord, sa schimbe ce tine de el, de persoana lui.

Ca altminteri, o sa asteptam mult si bine pana se schimba vecinul, capra vecinului, fabricile, uzinele, avioanele si tot lantul asta imens de poluatori.

Pe mine ce ma doare este poluarea pe care o simt cand merg pe un simplu trotuar prin oras. Pute, ma intelegi? Ma sufoc cu totul.

Si stiu ca la aceasta poluare contribui si eu!

 

Cam despre asta e discutia. Nu despre cele o suta de mii de alte domenii si surse de poluare care, desigur si absolut de acord cu tine ca trebuie rezolvate, insa fiecare in ritmul si la timpul sau.

Daca pe tine te doare atat de mult buzunarul, n-ai decat sa mergi cu termica in continuare. De altfel, asta o sa fac si eu inca macar vreo 4-5 ani...

 

Dar nu putem sa negam existenta si gravitatea problemei.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Majoritatea energiei electrice produse in RO este verde. Nu stiu despre ce vorbesti...

Majoritar inseamna 70%, nu 52%.

Dupa ce creste cererea pentru masini electrice, de unde acoperi consumul imens? Reactoarele 3-4 de la Cernavoda? Eoliene, pentru cand bate vantul?

Pe hidro posibilitatile de extinedere sunt limitate, iar scaderea debitelor in viitor va diminua productia.

 

Sunt curios daca la nivel global vom putea alimenta toate masinile electrice, la momentul cand vor deveni majoritare.

Ca sistemul energetic al UE dadea chix recent, inclusiv in Romania.

 

 

Quote

Am impresia ca esti putin gica-contra si este dreptul tau  

Dimpotriva, imi doresc o masina electrica care sa suplineasca tot ce face masina actuala, cu costuri mai mici, la un pret de achizitie relativ similar.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, 51% inseamna majoritate in cam toate circumstantele, dar ma rog!

 

Nu lucrez in domeniul energiei electrice ca sa rezolv eu problema asigurarii capacitatii de electricitate, insa sunt sigur ca se vor gasi solutii.

Trebuie doar putina imaginatie :) 

 

Ca idei imi vin instalarea de noi eoliene in Dobrogea. Instalarea de ferme solare. Inmultirea productiei de electricitate la nivel casnic, surplus care va fi varsat in retea. Avem surse de apa geotermala. Avem posibilitatea de a upgrada hidrocentralele cu tehnologie mai noua, mai eficienta si de ce nu, de a spori capacitatea productiei cu noi lacuri in aval. Si in ultima instanta putem produce combustibili bio pe care sa ii ardem pentru generare de electricitate. Este oricum preferabil arderii benzinei in oras, intr-un motor termic cu 35% eficienta.

 

Daca vrei, se gasesc solutii, n-avea grija.

 

Ia ca exemplu Israelul. O tara cu teren stancos, aproape desertificat, unde prin vointa si viziune, au reusit sa gaseasca solutii si tehnologii ca sa poata cultiva cu succes tot felul de soiuri. Culmea ca ne vand noua tehnologie, noi care avem teren atat de fertil si atat de intins. Ca suntem prosti, ca suntem lenesi, ca nu vedem solutiile, ca suntem blazati si ca suntem confortabili. Ne place sa ramanem in aceeazi lancezeala, sa nu ne schimbam, sa ne zgarcim la fiecare leut, in loc sa ne uitam si un pic mai departe la beneficiile care pot surveni daca facem anumite sacrificii si investitii pe termen lung. Din pacate ne uitam doar la castigul imediat...

 

LE: E bine ca iti doresti o masina electrica, inseamna ca am inteleg gresit parerile tale.

Cert este ca pana o sa apara o masina electrica care sa suplineasca o termica la aceeasi bani cu aceleasi calitati, mai dureaza. 

Pana ajungem acolo sunt necesari cativa pasi, mai putin populari poate (cum e rabla electric) care sa incurajeze R&D-ul pe partea asta si sa creeze o inertie. Avand in vedere ce tehnologii exista in ziua de astazi, nu am nici cel mai mic dubiu ca se va ajunge si la dezideratul mentionat de tine!

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/20/2021 at 11:00 PM, cristi511 said:

Ma bag in seama in discutie tocmai pentru ca, mai devreme sau mai tarziu, una dintre masinile familiei va fi electrica.

 

Scenariul 1: utilizare exclusiv urbana si interurbana.

 

In cazul asta, avand toata infrastructura necesara, nu m-ar deranja un range de 200km (real, cu AC on TOT TIMPUL). 

 

Scenariul 2: utilizare extraurbana.

 

In cazul asta, in situatia mea, daca nu pot face 400-450km dintr-o bucata, cu o medie de +100kmh ( 2 autostrazi), AC on TOT TIMPUL + alti consumatori) pur si simplu nu e atragatoare o masina electrică.

 

Nu imi place sa pierd timpul in benzinarii, îmi place, daca plec la drum, sa ma opresc la destinatie. 

 

De regula, nu am probleme in a conduce +500km dintr-o bucata, cu o mica pauza de pipi/cafea to go dupa 3-4 ore de condus.

 

Un astfel de regim cere, pe langa range, si un anume confort interior. 

 

Asadar, singurele masini electrice care se pot apropia de regimul asta de utilizare costa mai mult decat fac. De asemenea, nu mi place sa ma stiu limitat cand sunt plecat la drum lung. Nu pot sa conduc x ore, sa ajung la destinatie si apoi sa trebuiasca sa aștept alte y ore ca sa se incarce masina.

 

Repet, cand incarcarea se va putea face la nivelul de consum de timp comparativ cu combustibilii actuali, atunci BEV-urile vor deveni cu adevarat dezirabile. 

 

Ah, si preturile. Subventiile de la stat nu vor dura la nesfârșit si nu cred ca e cineva suficient de nebun sa dea pe un spring 17k sau pe un id3 +40k...

O postare pertinenta, ma regasesc si eu in scenariul lui si nu a raspuns nimeni acestui post. Doar ca eu stau la bloc, mai greu cu incarcarea, dar @Rave a demonstrat ca nu e imposibil.


In rest vad povesti despre sanzene consanzene cum reducem poluarea cumparand masini electrice. Nu... poluare va fi in continuare din multe alte surse dar va fi un lucru bun sa o scoatem din orase, evident. 

 

Mi-ar placea sa vin la o intalnire in care sa ma plimb cu un coleg cu un EV, am vazut cateva postari in urma cand cineva sugera asa ceva.

 

LE: @Silviu_7 era vorba si despre socializare, povestit etc, nu doar sa ma plimb cu o electrica; am mers cu Citigo si i3. Ai prins ideea :) 

 

LLE: Spunea cineva de senzorii de poluare care se inrosesc noaptea, hai sa n-o dam in SF-uri, stie foarte bine toata lumea de unde provine aceasta explozie de particule: https://euobserver.com/news/151622 
Nu contest faptul ca sunt destule masinile cu filtre scoase care lasa nor de fum in spate,; iar aici pe forum in topicul de DPF sunt destui care indeamna la scoaterea filtrului si chiar multi care indeamna la revenirea la soft pre-dieselgate. Afacerea conteaza, nu aerul expirat. 

 

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, sNaKeyy said:

Mi-ar placea sa vin la o intalnire in care sa ma plimb cu un coleg cu un EV, am vazut cateva postari in urma cand cineva sugera asa ceva.

 

Imi povestea un coleg cum prefera sa mearga prin Bucuresti folosing servicii gen Spark/Teleport in loc sa isi scoata masina lui din parcare sau sa foloseasca taxi. Exista la astfel de servicii de la Citigo, Zoe, i3, ID.3 si altele.

 

L.E. @sNaKeyyPutin mai dificila perioada actuala. Poate pe la vara se mai strange lumea la JR cum era acum cativa ani.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e realitatea@sNaKeyy

Toti se regasesc in postarea lui Cristi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.04.2021 at 23:00, cristi511 a scris:

Ma bag in seama in discutie tocmai pentru ca, mai devreme sau mai tarziu, una dintre masinile familiei va fi electrica.

 

Scenariul 1: utilizare exclusiv urbana si interurbana.

 

In cazul asta, avand toata infrastructura necesara, nu m-ar deranja un range de 200km (real, cu AC on TOT TIMPUL). 

 

Scenariul 2: utilizare extraurbana.

 

In cazul asta, in situatia mea, daca nu pot face 400-450km dintr-o bucata, cu o medie de +100kmh ( 2 autostrazi), AC on TOT TIMPUL + alti consumatori) pur si simplu nu e atragatoare o masina electrică.

 

Nu imi place sa pierd timpul in benzinarii, îmi place, daca plec la drum, sa ma opresc la destinatie. 

 

De regula, nu am probleme in a conduce +500km dintr-o bucata, cu o mica pauza de pipi/cafea to go dupa 3-4 ore de condus.

 

Un astfel de regim cere, pe langa range, si un anume confort interior. 

 

Asadar, singurele masini electrice care se pot apropia de regimul asta de utilizare costa mai mult decat fac. De asemenea, nu mi place sa ma stiu limitat cand sunt plecat la drum lung. Nu pot sa conduc x ore, sa ajung la destinatie si apoi sa trebuiasca sa aștept alte y ore ca sa se incarce masina.

 

Repet, cand incarcarea se va putea face la nivelul de consum de timp comparativ cu combustibilii actuali, atunci BEV-urile vor deveni cu adevarat dezirabile. 

 

Ah, si preturile. Subventiile de la stat nu vor dura la nesfârșit si nu cred ca e cineva suficient de nebun sa dea pe un spring 17k sau pe un id3 +40k...

De acord cu @cristi511

Mașinile electrice vor deveni o opțiune reală atunci când vor avea autonomie, confort și preț comparabile cu cele ale unei mașini termice din aceeași clasă. Probabil că mai durează câțiva ani până atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau atunci cand pretul combustibililor fosili va reflecta costul real al utilizarii lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.google.ro/amp/s/www.economica.net/carburantii-s-au-scumpit-in-romania-in-2019-mai-mult-decat-in-europa-cifrele-si-explicatiile_168515.html/amp
 

51% taxe din pretul benzinei si 48% din pretul motorinei.

 

sunt curios cum e cu certificatele alea verzi, de pe facturile de curent ale tuturor 😳😳

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din articol: 

Quote

La ambii carburanţi, preţurile finale plătite de consumatori sunt sensibil sub media europeană. România este a doua cea mai ieftină ţară din UE pentru benzină, după Bulgaria. La motorină însă, situaţia este ceva mai proastă: preţul mediu de la noi este mai mare decât în Polonia, Malta, Luxemburg, Lituania, Letonia, Bulgaria şi Austria.

[...]

Preţul carburanţilor are două mari componente: preţul efectiv al mărfii şi taxele încasate de stat (acciză şi TVA), care, în acest caz, sunt mari pentru că aşa este politica întregii Europe. În România, ponderea taxelor în preţ este de 51% pentru benzină şi 48% pentru motorină. Taxele au crescut după ce Guvernul a reintrodus supraacciza, dar chiar şi aşa, sunt puţin mai mici decât în majoritatea statelor UE, dacă privim comparativ.

 

De de e atat de mare acciza?

 

Quote

Because Europe was very badly affected by the first oil crisis in 1973. It was provoked by OPEC members suddenly reducing their supply to oil importing countries in order to raise oil prices. It worked perfectly and prices went up 3- to 4-fold.

In reaction, the EU decided that it needed to be less dependent on oil. Since they were producing almost none, they created special consumer taxes on gas and most oil products.

The idea was to incite consumers to reduce their gas consumption by using their car less. By buying gas-saving cars. By inciting car companies to produce cars that consume less and less gas. To encourage the development of replacement energies.

All that has worked as planned: Europeans now use more public transports, have less cars, have smaller, more fuel-efficient cars, more and more hybrid/electric cars, car companies focus a big part of their innovation efforts on reducing gas consumption.

With the tax money collected from car-drivers, the EU has modernized the road infrastructures and improved road quality and comfort, and invested in accident reduction. The casualties and injuries on the roads declined by 4 to 5 times, reducing their cost at the same time.

Finally, an unplanned benefit of the gas tax is the pollution reduction.

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci este sau nu subventionat combustibilul fosil? Doar retoric. 

 

1. https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/fuel-prices-and-taxes/assessment-5

 

Taxes on transport fuels have not been widely used in Europe as an environmental policy measure that directly influences transport demand levels, thereby reducing environmentally harmful effects caused by the sector.

The percentage share of taxes in fuel prices has generally declined with the increase in crude oil prices in recent years. In absolute terms, tax revenues per 1 000 litres (excise duties and VAT) showed an upward trend in the 1990s; jumps in 1991 and 1994 reflect the significant German fuel tax increases used to fund reunification

 

2. https://www.zaffanicar.it/it/info/novita/prezzo-della-benzina-cosa-paghiamo-davvero/  --: google translate.

"Come dicevamo, una buona parte del costo del carburante è determinato da imposte e accise che neanche sappiamo di pagare, legate a fattori geo-politici, che affondano radici piuttosto lontane nel tempo: dalla guerra in Etiopia del 1935-1936 ai vari terremoti di Friuli, Irpinia, L’Aquila, fino a quello dell’Emilia nel 2012, passando per la guerra del Libano e il Decreto Salva Italia del 2011.
La prima tassa inserita si riferisce al 1935, poi via via negli anni si sono aggiunte altre accise, in percentuale più o meno piccola, per un totale di ben 17 accise, che alla fine si traducono per il consumatore in circa 50 centesimi per ogni litro di carburante acquistato, solo considerando le accise nazionali. Perché dal 1999 è stata data la possibilità anche alle regioni italiane di inserire delle proprie accise regionali, per obiettivi specifici.
Capite quanto del prezzo di benzina che noi paghiamo se ne va in tasse?
Alle accise e alle addizionali regionali si somma poi l’imposta di fabbricazione sui carburanti e l’IVA relativa del 22%. Il costo totale comprensivo di IVA (in quanto l’IVA si paga anche sulle accise) si attesta intorno a un euro."

 

Revenind la primul articol --: buna politica a accizelor pentru a deveni mai eco-friendly: "Cheaper fuel prices for diesel have contributed to a shift from petrol to diesel vehicles in recent decades. The fraction of diesel as a road transport fuel has continued to increase, amounting to just over 70 % in 2014, compared with 52 % in 2000. This reflects the increasing 'dieselisation' of Europe's vehicle fleet in that time. This trend can be explained by both a growth in road freight transport (relative to transport by passenger car) and a higher proportion of diesel passenger cars in the European fleet."

 

"Different taxation levels in different countries can also lead to significant differences for countries where 'tank tourism' occurs, i.e. where fuel purchased within one country is actually used in neighbouring countries. This is a particular issue for diesel, where freight vehicles travel further to buy fuel in countries where the fuel tax is lowest. In Luxembourg, for example, the price of diesel remains one of the lowest in the EU, inducing 'fuel tourism' and negative externalities such as pollution and congestion. "

 

Acum ca am terminat acest "Fact check" o sa revin, ultima data. Masinile electrice merita, in majoritatea cazurilor: au autonomie buna, se pot incarca destul de rapid si sunt destul de multe statii si in crestere.

Ce vreau eu sa va rog, pe unii: Lasati fratilor ipocrizia! Nu va judeca nimeni ca ati ales electrica, asa ca nu mai judecati voi pe cei care aleg ICE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa va rog sa aveti maaare grija la cum va exprimati ca sa nu fie nevoie sa intervin, ca nu-mi place sa fac asta! Toata lumea are dreptul la o parere si toata lumea are dreptul sa conteste o parere, dar sa o facem cu fapte si argumente si pastrand un limbaj curat si elegant.

 

Nimeni de aici nu se erijeaza in judecator sau detinator al adevarului absolut asa ca nimeni nu are dreptul sa judece pe nimeni! Doar sa prezentam niste idei si pareri! Si ideal ar fi ca acestea sa fie argumentate! Regulamentul forumului spune ca ideile pot fi atacate, oamenii nu!

 

Si, ca parere personala, nu a fost nimeni judecat aici si, din punctul meu de vedere, nici nu ar trebui sa se simta nimeni judecat!

Au fost expuse, de ambele parti, niste pareri si niste idei! Unele din ele au fost combatute cu argumente si invalidate, iarasi, de ambele parti, altele tin de preferinte personale si cred ca putem toti sa le intelegem si sa le acceptam, chit ca ne convin sau nu acele pareri! Daca noi facem lucrul X intr-un fel nu inseamna ca toata lumea gandeste la fel si ca toata lumea trebuie sa faca la fel ca noi. Putem sa ne exprimam parerile si, mai departe, fiecare isi ia informatiile prezentate si poate face ce vrea cu ele. Inclusiv sa le ignore daca asta vrea!

 

Imi place discutia asta; cred ca este benefica pentru ambele parti incluse in ea, pro si anti electric, si cred ca avem toti cate ceva de invatat din ea, atat despre tabara electrica cat si despre tabara termica; dar daca nu stim sa discutam si sa ne jucam civilizat topicul se va inchide.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e că noi comparam mere cu pere. Tehnologia electrica este inca in fașă, in primii ani de dezvoltare. Mașinile termice și lanțul de aprovizionare cu combustibili fosili a fost îmbunătățit, eficientizat și studiat la greu in ultimii 100 de ani.

 

Evident că are nevoie de mai puțin ajutor financiar și de măsuri de taxare favorabile comparativ cu electricele care sunt o tehnologie nouă, cu bolile copilăriei. 

 

Dar toată ideea acestor măsuri de încurajare pentru electrice este legată de faptul că orice shift/schimbare de paradigmă are o mulțime de costuri adiacente și populația în general are o anumită inerție sau reticență la schimbare, mai ales daca acea schimbare presupune costuri mai mari inițial. 

 

Adopția pe scara largă nu o sa se întâmple aproape niciodată cu nicio tehnologie sau obicei nou, mai mereu exista primii simpatizanți, care o fac din curiozitate, fiind conștienți că poate își pierd timpul și banii, însă cineva trebuie sa o facă, altminteri, o sa așteptăm mult și bine să apară "mașina electrică cu același confort, autonomie și preț ca una termica". 

 

Gândiți-va puțin...ce dezastru ar fi daca de mâine ar apărea o mașină electrică la 15000 euro cu specificații mai bune ca un seria 5! Pai ar ieși un război, nu alta.

 

De asta și tranziția asta se face lent, firmele trebuie sa se convingă că pot face bani și că merită investiția, guvernele la fel, cumpărătorii la fel.

 

Deci o sa fie un proces de durată, care deja a inceput, in care lumea se va convinge treptat de avantaje, dezavantaje, daca e momentul potrivit sau nu și pe măsură ce prețul o să scadă, adopția o sa crească, r&d-ul o sa devină mai puternic până când se va produce acel punct de inflexiune pe care îl așteaptă majoritatea și care eu sper sa fie peste 5 ani cam așa.

 

Dar la început e mai greu, cineva trebuie sa se "sacrifice" ca sa zic așa, și chiar și cu aceste sacrificii, se pare că experiența cu o electrica are și niște avantaje clare în fața unei termice. Și faptul că într-o bună zi poate fi aproape de 100% sustenabila, asta cred că e cel mai important.

 

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp a aparut un test cu iD.4 1st Maxx de 77kW (range declarat 400Km), la emisiunea G & B de pe PRO, emisiune facuta pe cat posibil "politically correct".

Din pacate este inca o masina cu care nu ajungi la mare daca te grabesti putin, si nu este nici iarna si nici vara, conditii ideale...

Ei au ajuns cu range de 64Km in conditiile in care pe autostrada sunt nenumarate restrictii din cauza lucrarilor, altfel nu se stie.

 

Cu aceeasi ocazie iD.4 a fost testata si de alti jurnalisti, iar pana sa apara articolele oficiale impresiile la cafea au fost aceleasi, inca o masina cu care poti sa mergi doar in jurul orasului.

 

Bine, nici cu Tesla nu ajungi la mare daca te grabesti.

 

Din pacate comparatia cu termicele pe un traseu lung nu este corecta in acest moment de dezvoltare a lor, asa cum s-a mai spus, trebuie sa mai parcurga inca cateva etape de evolutie.

 

 

A circulat zilele acestea un film despre masinile electrice din 1943. L-am atasat.

Poate asa trebuie sa se faca si la masinile actuale, s-ar scapa de problema timpului de incarcare.

 

Pentru cei care au varsta corespunzatoare si au circulat cu trenul inainte de boom-ul auto, tineti minte tramcarele acelea care duceau coletaria CFR marfa pe peron pana la vagoane?

Si la acelea se schimbau bateriile in 5 minute pentru a fi operationale fara intrerupere.

image.thumb.png.6c697acc7d2cfdd2c522e0bdfe623e2e.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Doomy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!