Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

35 minutes ago, Rave said:

 

Masina mea e automata cu dublu-ambreiaj. Daca nu sunt in Sport, din momentul in care apas acceleratia si pana cand masina schimba si accelereaza dureaza cam la fel de mult ca atunci cand schimbi viteza si accelerezi intr-o manuala. Este mai rapida decat o manuala daca e in Sport si la schimbari succesive, da, dar daca mergi normal si accelerezi brusc nu e cu mult mai rapida, doar mai confortabila pentru ca apesi o singura pedala si astepti... Tot trebuie sa gandesti din timp si sa schimbi manual daca vrei sa speculezi ceva. O electrica, in aceeasi situatie, este mult, mult mai rapida pentru ca acolo doar apesi pedala si masina raspunde instant.

Practic, in fix aceeasi situatie de mers normal, o masina electrica a terminat manevra inainte ca o termica sa intre in boost si sa o inceapa si nu prea exagerez aici... :)) 

Eu eram in mod constant mai rapid prin oras, la mers normal, cu e-Up!-ul de 1.250 Kg, 80CP si 200Nm (?! parca) decat sunt cu GT-ul de 1.550 Kg, 205CP si 280Nm. Si la mers tare sustinut cred ca un ID.3 ar fi la fel de rapid ca GT-ul, desi nu pe circuit pentru ca ID.3-ul este limitat la 160 Km/h in timp ce termica poate mai mult, dar cum acest exempu nu se regaseste pe drumurile publice nu prea merita luat in calcul.

nu am condus automata cu anii, ci doar putin, dar mie tot mi se pare ca schimba mult mai repede decat o fac eu la manuala. si asta pt eu ca sa nu o bruschez de regula schimb cand e destul de jos turatia si am si infinita grija cu ambreiajul. pe cand automata nu are notiuni de bruscare sau nu; deci nu e vorba de fractiunea de secunda de schimbare in sine. da, electrica raspunde instant, dar nu are explozie, e liniara.  iar mie nu imi place cum se simte aceasta liniaritate cand vreau sa ii dau tot ce poate. plus anomalia ca nu se aude nimic oricat de tare accelerez. la mers normal e perfect asa (cum mergi in mare parte), dar la acceleratii puternice m-a deranjat total sa nu aud nimic. pur si simplu nu concep sa fie asa. sunetul ala face parte din placerea condusului. si nu conduc zilnic, deci atunci cand o fac as prefera sa imi si placa. nu sa o fac doar ca ma costa mai putin.

dar sunt fericit ca isi iau multi ca vara, cand sunt cu bicla prin oras, imi blestem zilele ce inhalez la semafor.

 

ce se intampla pe circuit nu prea ma pasioneaza, ca nu e domeniul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgd_b92 Ma simt vizat :) asa ca:

 

- unii detinatori de electrice au ajuns sa fie " deranjati " de masinile euro 5/6

Da, eu ma simt deranjat. In spatele unui diesel Euro 6 pute mai rau decat in spatele unui benzinar Euro 6. La fel si pentru Euro 5. Daca mai adaug aici si ca multi posesori de Euro 5 recurg la DPF Off deranjul este si mai mare si nu ma simt vinovat in vreun fel de faptul ca ma deranjeaza acest lucru.

 

- aruncati mereu cu noroi in marca BMW

Da. Si nu! Nu e vorba de marca e vorba de ideea generala ca multi romani cumpara o masina mai mult pentru brand/imagine si mai putin tinand cont de nevoile personale. De fiecare data cand o sa folosesc marca BMW in acest sens, ea se poate inlocui cu oricare alta marca, inclusiv Volkswagen. Pentru ca toti am fost nevoiti macar o data in viata sa auzim "Pai puteai sa-ti iei X marca/model la banii astia, ca aia e masina, tata, nu ca asta..." chit ca vorbim de o masina cu mai multi ani vechime, mai multi km parcursi, mai putine dotari dar la pret similar... Imi cer scuze daca am deranjat vreun posesor de BMW prin afirmatiile mele si promit ca de acum incolo sa incerc sa tin minte sa folosesc sintagma "X Brand de imagine cumparat de oameni care nu si-l permit neaparat dar si-l doresc si sunt dispusi sa-l cumpere cu foarte multi Km parcursi si destui ani trecuti peste el doar ca sa-l aibe" dar e prea mult de scris si mi-e mai simplu sa folosesc prescurtarea.

Nu am nimic impotriva masinilor SH, ba unele mi se par chiar o afacere, dar nu as lua masina mai veche de 6-7 ani si cu mai mult de 150.000 Km parcursi pentru ca pe acolo incep sa se strice diverse lucruri si nu vreau sa ajung in situatia in care sa vreau sa plec cu masina undeva si sa nu pot pentru ca trebuie sa repar X sau Y lucru sau sa am grija sa nu se strice Z lucru pe drum.

 

- de ce nu mergeti toti cu transportul in comun ?

Eu nu folosesc transportul in comun aproape deloc pentru ca, in locurile uzuale unde am treaba, fac de doua ori mai mult decat daca as folosi masina. Da, chiar si cu traficul care este cum este (la care si eu adaug, sunt constient). Daca adaug aici si diferenta de confort si faptul ca de multe ori plec de la serviciu la ore la care nu mai functioneaza metroul, alegerea mea este simpla. Nu se aplica tuturor si nu raspund in numele altora dar na... imi exprim si eu parerea.

 

- discutiile astea in care fiecare va justificati cea mai buna alegere din viata...

...deranjeaza doar pentru ca sunt contradictorii cu alte "cele mai bune alegeri din viata" si nu pentru ca ar fi in vreun fel gresite de facto. Mie mi se pare normal sa ne putem exprima niste pareri fara sa ne simtim lezati de altele. Fiecare are dreptul la o parere si sper ca suntem destul de maturi sa putem discuta, chiar si in contradictoriu, fara sa folosim apelative de genul "incultii si non evoluatii" pentru ca, in primul rand nu sunt ok, si in al doilea rand, nu sunt permise de Regulamentul forumului.

 

Eu ma simt privilegiat ca imi permit si o masina electrica, desi muncesc mai mult de 12 ore pe zi pentru privilegiul asta si nu e ceva ce primesc gratis, si nu mi-as permite sa impun tuturor sa faca alegerea asta. Dar sunt destui alti oameni care sunt in aceeasi situatie si imi place sa le prezint si aceasta varianta ca fiind una demna de luat in calcul la achizitia a celei de-a doua masini si nu ma simt in vreun fel vinovat ca fac lucrul asta. Mai departe, fiecare face ce vrea cu informatia prezentata chit ca asta inseamna ca se supara ca a fost prezentata, ca o ignora, ca o ia in calcul sau ca o apreciaza. Acestea sunt lucruri care nu tin de mine dar umanitatea si-a bazat dezvoltarea pe informatie si accesul facil la aceasta. Acesta este si motivul pentru care suntem pe acest forum, sa aflam lucruri noi si sa cautam informatii! Sau sa le prezentam, daca le avem.

 

Mai departe de atat... sunt forumuri unde se vorbeste despre cat de mult mai bun e un GTI fata de un Golf normal. Sau unde se spune ca daca nu ai Porsche, n-ai trait. Sau unde se vorbeste despre cat de placut e sa ai un yacht cu care sa te plimbi in toata lumea. Sau avion privat... Sau multe altele! Nu sunt la acel nivel asa ca nu ma bag in acele discutii si nici nu ma simt atacat in vreun fel ca ei discuta despre GTI-uri si R-uri si 911 si eu mi-am permis doar o "Dacie Sport". Toti ne dorim mai mult, eu de exemplu imi doresc un ID.3 Pro S dar nu pot sa-mi justific cheltuiala, dar eu sunt multumit de ce am si, daca mi-as permite mai putin, as alege ceva ce mi-ar satisface nevoile la acel buget si tot as fi multumit. Si faptul ca X are Y lucru si eu nu, nu imi invalideaza cumva sentimentele si multumirea fata de ce am.

 

Este normal sa discutam si sa prezentam idei si iti multumesc pentru ca ai prezentat o alta viziune asupra lumii. Pentru ca toti avem dreptate, in felul nostru, si nimeni nu detine dreptatea absoluta. Putem doar sa prezentam niste idei si informatii si, in functie de nevoile si posibilitatile fiecaruia, sa luam o decizie, indiferent care este ea. Nu trebuie nimeni sa se simta presat sa faca un lucru, oricare arfi el, si nici nu ar trebui sa se simta cineva lezat ca nu a facut ceva.

 

Suntem aici sa discutam! Atat! Nu sa luam decizii in numele altora sau sa gasim adevaruri absolute care ar trebui sa se aplice tuturor. Dar, si am mai zis acest lucru, sa o facem intr-un mod curat si elegant!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e vreun hate si nu vad ca aceasta discutia sa polarizeze. ICE o sa iasa in ceva ani din productie, au atins limita peste care nu se mai poate trece la emisii. Apoi e altceva electricul si ca senzatie, dar aici tine de obisnuinta plus de preferinta fiecaruia.

 

Problema cu orasele aglomerate si poluate nu tine de motoare E5,6 (ad-blue, DPF on pt diesel) ci de tot ce e sub. Tine de numarul lor daca s-ar inlocui toate masinile cu masini electrice ar fi semnificativ mai putine noxe, dar aglomeratie e tot acolo in trafic.

 

Masina poate sa fie o necesitate, dar atunci cand cumperi ceva de necesitate si ai pretentii de lux inseamna prostie. Masini de 400k+ km fara DPF doar pt ca vreun badge premium, asta e mentalitatea paguboasa. Dieselul la drumuri scurte in oras, asta e mentalitatea paguboasa.

Tarile din vest scapa de diesel cum pot si noi preluam ce ei dau mai ieftin.

 

Masina noua electrica, chiar si cu subventiile de la stat este un efort financiar si de adaptare pentru marea majoritate, mai ales daca e singura lor masina.

 

Masina hibrid, e o struto-camila de tranzitie care e mai ieftina decat o masina cu ICE, dar care e doar de tranzitie pana cand va disparea range anxiety.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave :icon_thumright: ca sa adaug, sa nu isi imagineze careva ca posesorii de electrice sunt incantati in mod deosebit sa plateasca semnificativ mai multi bani, doar pentru a avea o masina electrica. Dar cel putin la inceput, tranzitia asta o sa necesite niste sacrificii din partea noastra. Iar motivele pentru care trebuie sa facem aceste sacrificii sunt evidente, daca mergi nitel pe jos in oras. Plus de asta, noi vorbim doar de noxe si da, euro 6 este mai curat decat euro 3 sa spunem. Dar poluarea poate fi si fonica. Poluarea vine si de la discuri si placute, praful ala nesanatos. Poluarea vine si de la schimburile regulate de ulei necesare la orice termica. Chiar exista un clip foarte simpatic facut de cei de la Fully Charged pe tema poluarii, ICE vs electric:

 

Ca sa mai destindem putin atmosfera si eu am trecut pe electric luna asta. Am decis sa las masina in parcare si sa folosesc...tramvaiul :P

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea romanilor vor  astepta sa apara in Germania  masinile electrice sh la preturi <10.000 de euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu ma simt lezat de vorbele unora, caci la cati mi'au facut planul pe banii mei in viata asta, ajungeam sa ma reincarnez de mai multe ori decat ar face'o o pisica..

 

Exact, avem dreptul la opinie si la discutii, care eu mi'as dori sa fie constructive. Personal consider ca pot sa ies putin din tipare, pot " sa imi iau maine " o electrica, cum mi'am luat XX masini in X ani, si apoi daca nu'mi place, sa revin la ICE. Insa fiecare ar trebui sa isi puna in balanta bine aceste optiuni. Cu siguranta avem avantaje si dezavantaje de ambele parti..de la autonomie, la buget ( achizitie si casco ), la dotari, la statii de incarcare, etc. Problema este ca deja tindem sa " fim " prea exigenti ; nu mi se pare normal sa te deranjeze masinile euro 5/6...cum nu mi se pare normal ca VAG nu a fost in stare sa produca un TSI bun, ca sa il putem alege in detrimentul dieselului ; cum nu mi se pare normal nici ca alti producatori nu au investit in productia de benzinare turbo, practice si cu emisii mici, ca sa avem alternative. Dacia spre exemplu a scos faimosul 1.5 dci, motorul bullet proof din productie ; avem nevoie de timp pt tranzit ; din 2018+ majoritatea producatorilor au in oferta lor masini echipate cu motorizari turbo benzina..care sunt in top vanzari lunare, si care vor ajunge si pe piata SH in maxim 2 ani, si uite asa se va innoi parcul auto, al posesorilor de euro 2/3/4...care vor putea si ei sa aleaga intr'un buget ok, o masina euro 6 decenta, astfel incat sa nu fie nevoiti sa tina 2 masini, iar asta eu il numesc progres ; evolutia nu trebuie sa insemne neaparat trecerea de la logan euro 3 la ID3..se poate face si cu pasi mici ; important este sa se faca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, bgd_b92 said:

daca fiecare si'ar vedea de ograda lui,

pe langa faptul ca este foarte greu de inteles ce tastezi, si nu am inteles cum ai luat totul personal (inclusiv, nu stiu de unde, discutiile cu BMW...) ar fi bine, asa cum zici, sa intelegem ca traind intr-o societate nu este "fiecare cu ograda lui."

atunci cand, exagerand/extrapoland, pt a ma face inteles, porneste o RABA la geamul tau iarna, sunt curios cum il vei lasa pe ala...in ograda lui. 

atata timp cat toti respiram acelasi aer si traim impreuna...nu prea mai e cu ograda lui, decat FIZIC in ograda lui.

 

34 minutes ago, bgd_b92 said:

VAG nu a fost in stare sa produca un TSI bun,

dar 2.0, 2.5, 3.3, 4.0 nu sunt OK? si de 1.0 am auzit doar vorbe bune, mai ales pe UP GTI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimeni exigent, ca n-are ce face acasa, sa stii.

In ultimii ani, numarul de masini a crescut exponential si tot mai multi oameni au masini personale, unii chiar si 2,3. 

Numarul asta urias de masini face ca imbunatatirile de norme sa nu mai fie suficiente. E o problema logica simpla, daca ai un numar foarte mare de masini, chiar si mai putin poluante, tot o sa ai poluare.

De asta UE incearca sa incurajeze tranzitia, pentru a putea totusi permite in continuare oricui sa se deplaseze in voie, fara a ne sufoca.

Totodata, nu ar trebui nimeni sa se simta presat de situatia asta. Nu are nimeni nimic cu nimeni, din partea mea, n-are decat fiecare sa circule cu ce vrea.

Problema, asa cum au mai spus si altii, este ca, surprize surprize, intr-o societate, actiunile mele il influenteaza si pe celalalt.

Faptul ca eu merg cu masina toata ziulica, chiar si motivat, ii afecteaza pe ceilalti, iar intr-o societate, din pacate nu esti ca in codru unde poti sa faci ce vrei, fara sa deranjezi.

Intr-o societate trebuie sa te conformezi unor reguli, sa faci sacrificii de dragul binelui comun atunci cand situatia scapa de sub control, cum este acum cu poluarea in marile orase.

 

In acelasi timp, nu cred ca cineva ar trebui sa se impacienteze sau sa se sperie ca vine cineva si ii ia masina. Este evident faptul ca tranzitia se va face in ritmul celui mai lent, ca Romania va fi mai la urma, insa ideea discutiei era doar de a constientiza cam care sunt motivele tranzitiei si ce ne facem fara sunetul ala de V8 :) 

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu in no, pe langa taxa de aprox 400E/an, la achizitia masinii mai platesti niste chestii - emisii de CO2, NOx, SOx, dusul la fier vechi.

 

Am bagat un ochi pe site-ul vw.no si uite ce zice la un Passat: 

 

Summary
2.0 TDI SCR 200hp 7-speed DSG
Base price car NOK 455,649 NOK 455,649
My choices No extra charge No extra charge
Estimated car tax (154 g / km CO2) NOK 148,050 NOK 148,050
Price NOK 603,699 NOK 603,699

 

1E~=10NOK.

 

Mai multe detalii aici

 

cc @Bogdan_wrc

 

@Rave scuze de offtopic dar... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in alta ordine de idei..

Premieră: Primarul Brașovului a lansat o dezbatere publică despre eventuala interzicere a automobilelor cu motor Diesel în oraș

@zidanne da, eu stiu caz in NO unde A6 2.0TDI masina de 6 luni vechime (deci nu noua) avea un pret de achizite + TCO pe 1 sau 2 ani mai mare decat TESLA S noua... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii nu stiu cum sa piarda viitoarele alegeri. 😀

 

In Germania au  inceput cu Diesel 4 si cu termen pentru Diesel 5.

 

Romanii sunt niste ipocriti ori de cate ori au o functie si li se da ocazia.

 

Toti vrem mai putina poluare, dar trebuie sa fin realisti si sa acceptam ca masinile electrice vor fi o solutie pentru Romania peste 10-15 ani.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interzicerea nu este o idee buna...ca doar nu e dictatura.

Poti introduce beneficii pentru electrice si poti pune anumite taxe mai mari pentru masinile conventionale, in centrul orasului. 

Mai mult de atat mi se pare abuz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, bgd_b92 said:

evolutia nu trebuie sa insemne neaparat trecerea de la logan euro 3 la ID3..se poate face si cu pasi mici ; important este sa se faca.

 

De acord cu tine aici! Este ceea ce mi-as dori si eu... Nu se poate face trecerea atat de brusc si e mai mult decat evident ca nu toata lumea si-ar permite o astfel de trecere, daca ar fi impusa. Problema mea vine in momentul cand unii inteleg prin "evolutie" faptul ca au trecut de la un Logan Euro 3 la oricare alta masina mai buna sau premium, desi tot Euro 3 (da, voiam sa scriu BMW... promit sa nu o mai fac :)) dar este valabil si pentru VW, Skoda, Audi sau Kia). 

Mi-as dori ca din ce in ce mai multi oameni sa realizeze ca desi ei au "evoluat" de la Logan la... altceva, nu inseamna neaparat si ca s-a si schimbat ceva. E tot un Euro 3! Din pacate, ce e "bine pentru mine" nu inseamna ca e "bine pentru toti" si atata timp cat toti ne gandim "mie sa-mi fie bine" si ne ocupam doar de "ograda noastra", n-o sa se schimbe nimic in jurul nostru.

 

Din pacate am ajuns in punctul in care trebuie sa lasam putin de la noi ca sa schimbam ceva si cu cat mai multi oameni inteleg acest lucru, cu atat mai repede o sa ne fie tuturor mai bine!

 

Socant pentru unii, da, dar posesorii de masini electrice sunt constienti de dezavantajele lor. Nu le neaga nimeni! Dar pur si simplu aleg sa le accepte pentru ca multe alte motive fac masina sa merite. Cam asa cum si posesorii de masini diesel care le chinuie prin oras sunt constienti ca o sa crape DPF-ul sau EGR-ul odata si odata dar aleg sa accepte acest inconvenient pentru ca gasesc alte motive pentru care merita(desi ar fi frumos ca motivul pentru care merita sa nu fie "lasa ca-l scot, da-l in..." :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu e un drept, ci un privilegiu, fie electrica sau pe combustibili fosili.

Masina nu polueaza doar cu gazele de esapement, desi alea omoara tacut enorm de multi oameni in Romania, ci si cu zgomot, stres, aglomerarea trotuarelor si a strazilor, nevoia de betonare a locurilor verzi pentru crearea de locuri de parcare si strazi.

Nu mai zic ca masinile omoara foarte multi romani si direct, prin accidente, dar suntem atat de obisnuiti cu mersul cu masina ca nu mai percepem riscul.

 

In oras se poate merge cu transport in comun (autobuz, metrou), bicicleta, trotineta, scuter, motocicleta, pe role, pe jos, trenul.

Alegerea de a merge in masina, majoritatea singuri in majoritatea timpului, este un privilegiu in majoritatea cazurilor.

Este usor sa ne justificam alegerile si sa zicem ca nu puteam cu autobuzul pentru ca e aglomerat, sau pe jos pentru ca ploua, sau cu mai multi in masina pentru ca trebuie sa ne sincronizam la plecare la serviciu, sau cu metroul pentru ca e departe statia, sau cu bicicleta pentru ca nu sunt piste, dar, daca ne analizam sincer pentru un moment, este pentru ca ne este mai comod cu masina.

 

Orasele civilizate sunt indreptate spre oameni, cu spatii mari piertonale, parcuri, zone multe verzi, si ne uitam la ele cu jind, dar nu am renunta la masina personala.

 

Nu zic sa ne schimbam din prima, dar nici sa aparam cu atata ardoarea acest "drept", pentru ca nu este un drept fundamental.

Drepturile utilizatorulor de masini poluante se termina acolo unde incepe dreptul meu de a respira un aer curat.

Drepturile soferilor se termina acolo unde incepe dreptul meu de a putea folosi trotuarul in siguranta, fara sa cobor in trafic ca sa ocolesc o masina, riscandu-mi viata mea sau a copilului pe care-l tin de mana sau il plimb in carut.

 

Nu se poate ajunge acolo instant, e adevarat, dar hai sa incepem cu ceva, iar o masina nepoluanta este clar net superioara uneia poluante, cel putin in oras.

Cat timp toti incercam sa ne fie bine individual, ajungem sa ne fie rau tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi vreti sa le pese de poluare si de cel de langa el, cand nimeni nu intervine pe strada daca cineva are probleme(e abuzat, inconstient, etc.)?

Nu trebuie sa va uitati mai departe de vecini si o sa va dati seama care e nivelul de civilizatie. Stau la bloc intr-un "oras de 5*" (cum ii place edilului sa zica :)) ) si zilele trecute am cules 3 pumni de cioburi de pe locul de parcare dupa ce i-am zis(fara niciun rezultat) vecinei sa mature cioburile rezultate in urma schimbarii geamurilor. In alta zi era sa iau bataie dupa ce am atras atentia unuia care isi lasa cainele sa urineze pe jantele masinilor.

Mai avem mult pana o sa ne civilizam si din pacate cei care o sa vina dupa noi, o sa faca ceea ce vad la parintii lor acum :(

 

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, yeeeeman said:

Interzicerea nu este o idee buna...ca doar nu e dictatura.

nu te obliga nimeni sa intri in zona centrala. 

pt locatari se vor gasi solutii.

probabil vor face cum au facut alte orase (londra, viena, stuttgart, liverpool, etc), vor avea taxe mari sau amenzi daca intri cu "ce nu trebuie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a sunat un prieten, unul din aceia care a platit cei 100€ pentru Spring, a fost printre primele sute.

El este acum in alta tara si calitatea conexiunii audio n-a fost buna, Relatiile cu Clientii de la Dacia i-au spus ceva de genul ca deja s-au adunat vreo 7.000?! de precomenzi pentru Spring, ca in Septembrie o sa fie disponibile ~500 de bucati si daca vrea sa fie sigur ca o sa primeasca una din ele ar trebui sa plateasca ~2.000€ avans, altfel masina va fi livrata cel mai probabil in Decembrie, deci in afara tichetului Rabla cu siguranta, dar nici pentru Septembrie nu este sigur tichetul.

 

A cerut toata comunicarea si pe email pentru a intelege mai bine ce a auzit, daca-mi spune amanunte mai scriu aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelusi cu automata ai probleme...

Daca mergi in modul Normal (Comfort), in 90% din cazuri cand ai nevoie de un impuls, motorul e subturat si reactioneaza cu intarziere

Daca mergi in modul Sport, in 90% din timp motorul e prea turat, zgomot mare, consum mare.

 

Eu fac asa:

70% din rulaj in oras

20% in judete invecinate la distanta de max. 200 Km (400 Km dus-intors)

10% in extraurban la distante mai mari de 200 Km

 

In conditiile astea, electrica mi-a facut viata mult mai usoara si mai placuta pentru 90% din rulaj dar in acelasi timp si mai complicata pentru 10% din rulaj.

Eu zic ca merita...

 

Mai placuta: liniste si lipsa vibratiilor, putere maxima disponibila instant si fara lag, motor care nu are nevoie de "incalzire" si nu "se inneaca" daca e prea rece, rulare lina si fara smucituri la schimbarea treptelor, posibilitatea de a climatiza masina din telefon, incalzire rapida in habitaclu iarna chiar daca nu fac pre-incalzire din aplicatie, am scapat de umblat la benzinarie, am scapat de teste noxe la ITP, curea de distributie, ambreiaj, filtru de aer, apa in benzina, etc.

 

Mai complicata la drumuri de peste 200 Km: trebuie sa ma informez dinainte unde sunt statii de incarcare, trebuie sa stau la incarcat mai mult decat as sta la o benzinarie cu o fosila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continuare la postul de mai sus, email-ul primit este unul generic si aproape nu are nici o legatura cu ce a vorbit la telefon cu consilierul de clienti Dacia.

 

Citat:

...

In acest context, va informam ca vom deschide comenzile pentru achizitionarea de vehicule DACIA SPRING COMFORT PLUS începând cu luna Mai 2021, fata de termenul precizat la momentul plasarii precomenzii de catre dvs.

De la momentul deschiderii comenzilor, asupra caruia veti fi informati inainte, veţi avea la dispoziţie maximum 14 zile pentru a veni la Agentul selectat, in vederea emiterii bonului de comanda, preluarii documentului de plata si efectuarii platii in contul Renault Commercial Roumanie a avansului de minimum 5% din pretul tarif cu TVA inclus, pentru cumpărarea unui vehicul DACIA SPRING COMFORT PLUS.
...

 

Prietenul o sa incerce sa dea de persoana care l-a sunat sa vada in ce masura se poate "califica"pentru cele 500 din Septembrie.

 

Se cam stinge hype-ul Spring pe anul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2020 programul Rabla a fost extins pana pe 20.11.2020, in decembrie cred ca nu mai are timp dealerul sa-si deconteaze prima  de la buget.

Posibil ca cele mai multe Spring comandate acum sa ajunga sa fie livrate in cadrul programului Rabla Plus 2022.

 

Fara prima Rabla, nu cred sa ramana 100  de clienti care sa nu renunte la cei 100 euro  avans.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, kolfleading said:

@mandelu

 

 

In conditiile astea, electrica mi-a facut viata mult mai usoara si mai placuta pentru 90% din rulaj dar in acelasi timp si mai complicata pentru 10% din rulaj.

Eu zic ca merita...

 

 

pentru tine. pentru mine in niciun caz. si in niciun caz nu o sa imi iau o masina cu interior mult mai slab decat ce am acum, doar ca sa economisesc la consum. inainte sa conduc electrice eram convins ca o sa imi iau. dupa....m-am dezumflat. cu toate avantajele alea pe care le-ai mentionat si cu care sunt absolut de acord, nu concep sa cumpar ceva ce nu imi place cum se conduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zice nimeni ca trebuie sa placa tuturor. Sau nu inca (revin la punctul asta imediat).

 

Doar ca, la un moment dat, tehnologiile poluante, oricat de placut de condus ar fi (preferintele nu se discuta), se vor interzice in orase, iar apoi, incet, si in afara lor, cand vor fi exista alternative viabile (masini electrice, pe hidrogen, etc.).

Interzicerea nu va fi brusca si se va face probabil prin plata unei taxe de mediu tot mai mare, pana cand nu mai merita sa iei masina poluanta.

In acelasi timp, masinile electrice se vor dezvolta, vor deveni mai ieftine, cu autonomie mai mare, se vor incarca mai repede, vor avea infrastructura de incarcare mai buna.

Deja costa super mult sa iei o masina cu motor mare. Taxele pe poluare vor creste tot mai mult pe masura ce alternativele ecologice vor fi mai ieftine.

 

Daca vei vrea o masina electrica care sa scoata zgomot de V8, care sa aiba smuceala transmisiei manuale, probabil se va gasi cineva sa o produca.

Doar ca, așa cum incet dispar transmisiile manuale in multe zone ale lumii, trebuie sa vedem cum VW nu mai investeste in motoare cu combustie interna, multi producatori nu mai investesc in Diesel, devine clar ca tehnologia care ne-a asigurat mobilitatea si stilul de viata confortabil in detrimentul viitorului planetei va disparea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indirect cumva, dar in legatura cu masinile electrice, mai jos un articol.

 

Viitorul electric pentru Romania este gri, in afara articolului i-am citit pe unii spunand ca se ameninta securitatea energetica a tarii daca se promoveaza in continuare in ritm alert electrificarea.

 

Când ne paște pana națională de curent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia nu cred ca e sa ne plangem ca nu avem retea capabila si sa renuntam la dezideratul asta.

Asta ar fi chiar un prilej foarte bun sa modernizam retelele de transport energetic, sa investim in energii regenerabile, samd.

Solutii tehnice exista din plin si nu cred ca situatia noastra energetica este chiar atat de pesimista. Stam destul de bine la productia de energie verde si cred ca ne este mai usor sa renuntam la procentajul ala de 40-50% energie murdara si sa o producam din surse regenerabile, decat alte tari care abia daca isi produc 10-15% energie verde.

 

Recunosc insa ca avem o mare problema cu coruptia si orice chestie banala la noi se face mult mai greu din cauza acestui aspect.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice articol care, vorbind despre energie solara si eoliana, nu ia in calcul stocarea energiei produse si o vede volatila pe ideea "pai si noaptea ce faci ca nu mai e soare?!" mie mi se pare din start gresit... Nu neaparat pe ideea ca e un articol platit de sustinatorii combustibililor fosili, desi OMV/Petrom este un gigant in Romania, ci doar incomplet in ce priveste informatiile pe care le ofera.

 

Solutii precum Mega-Battery-ul din Australia si Texas exista si sunt si locul perfect unde ar putea ajunge baterii "reciclate" de pe masini. Asta trecand peste faptul ca fiecare casa ar putea avea o baterie, si ea facuta din baterii de masini reciclate, care ar putea sustine necesarul energetic al casei o perioada. Cat e aceea perioada depinde, evident, de capacitatea bateriei si de necesarul energetic al casei...

 

Asta ignorand total faptul ca fiecare casa ar putea fi / ar trebui sa fie dotata cu panouri solare, care sunt o solutie (demonstrata matematic) mai ieftina pe termen lung decat abonamentul la reteaua nationala, care ar putea asigura o mare bucata din energia necesara si ar scadea enorm impactul asupra retelei nationale. Ba chiar ar putea adauga la reteaua nationala. Si termen lung nu inseamna ca se amortizeaza investitia in 50 de ani, ci mai repede, si toate calculele care demonstrau ca investitia se amortizeaza si devine o solutie mai ieftina sunt vechi. Intre timp costul instalarii unui sistem complet de panouri solare a scazut considerabil fata de cat era acum 10-15 ani, cand tot era viabil.

 

Si daca scoti din calcul 30-50% din consumatori, cei care au case care nu numai ca vor consuma mai putin din retea dar pot si contribui la ea, acoperirea zonelor urbane este mult mai usor de realizat si cu un impact redus semnificativ asupra retelei decat este el acum.

 

De putut, se poate trece la solutii regenerabile! Matematic vorbind este nu numai posibil ci si de dorit avand in vedere cu cat ar scadea poluarea. Trebuie doar sa se vrea!

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • CristiALF
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!