Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Ascultati pe youtube videoul numit "De ce curentul gratis nu e bun?". Este un punct de vedere corect pentru situatia actuala a prizelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca electricele sunt mai putin poluante decat cele cu combustibili fosili, dar nu atat de curate cum cred unii.

Legat de placerea de a conduce, aici e o confuzie mare de tot cu comoditatea de a conduce, cuplu motor disponibil instantaneu, liniste la interior, cutie automata, multa electronica ce ajuta un sofer comod.

Nu inteleg ce placere la condus poate oferi o masina compacta (de genul lui ID3), fara nicio legatura cu sportivitatea, foarte grea, inalta, lenta, cu pozitie de conducere de minivan, cu frane ciudate, cu anvelope inguste si cu o cutie de viteza rudimentara. Sigur e amuzant cum lasi in urma la semafor masini cu motoare mai mari pe primii zeci de metri, dar pana si o banala Mazda MX5 cu motor frontal, tractiune spate, cutie manuala, greutate mica si un motor aspirat pe benzina te va face sa zambesti si te va implica in condus in moduri in care o electrica nu poate.  Cati dintre voi ar merge pe Transfagarasan cu o compacta electrica si cati cu un hot hatch?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos cu siguranta este subiectiva placerea de a conduce.

Comparand compacta mea veche, banala, cutie manuala, greutate mica si motor aspirat pe benzina, nu se compara cu compacta mea noua, fara cutie de viteze (ce inseamna "cutie de viteza rudimentara"?), anvelope la fel de late precum cea veche, foarte grea, inalta, rapida (de ce zici lenta?), cu pozitie de conducere inalta (care e problema aici, cat timp centrul de greutate e jos?), fara nicio legatura cu sportivitatea, cu frane ciudate (adica cu regenerare, care franeaza singure inainte de curbe si semafor), nu se compara.

 

La mine, benzinara are 140 CP, iar ID.3 200 CP, deci poate nu e corecta comparatia. Dar nici comparatia intre Mazda MX5 si ID.3 nu e corecta. Poate comparata cu o electrica sport ar avea sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vei putea gasi o electrica sport la pretul unei Mazda MX5 si care sa iti ofere implicarea acelui model? Niciodata. Pentru ca masinile se transforma in niste obiecte de folosinta indelungata, la fel de incitante precum un frigider cu toate functiile posibile.  De ce ar trebui o masina sa franeze singura inainte de curbe sau de semafor?

Placerea de a conduce sau placerea de a fi condus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, dercos said:

Nu inteleg ce placere la condus poate oferi o masina compacta (de genul lui ID3), fara nicio legatura cu sportivitatea, foarte grea, inalta, lenta, cu pozitie de conducere de minivan, cu frane ciudate, 

cat ai condus id3?

eu l-am condus vreo 7k km, inclusiv tare pe curbe, inclusiv sportiv. si fiind pilot de curse (cu participari in campionatul national de turisme) tind sa te contrazic.

o masina care scoate 7s pana la 100, care accelereaza puternic si in reprizele 40-80-120, nu mi se pare deloc lenta.

la fel, pozitia la volan este f joasa, fata de alta electrice, si chiar normala fata de alte masini ICE. nu mi s-a parut mai inalta decat la Golf 8.

o masina de 204 cai, RWD, desi are ~1800kg mi se pare sportiva...cat poate reprizele pe care le poate id3, in special pana la viteza legala. 

foarte grea? 1800kg e greutatea unui passat.

o masina care pe primii 2-300m bate un GOLF GTI mi se pare sportiva. 

au fost drumuri virajate unde nu mi-a stat in fata masina (legal vorbind, DNuri), doar cei care depaseau ilegal pe banda continua. inclusiv golf GTIuri. 

chiar si prin oras, masina iti poate da ameteli la acceleratii puternice. 

eu zic sa o conduci ...si vei intelege. 

7 hours ago, dercos said:

 De ce ar trebui o masina sa franeze singura inainte de curbe sau de semafor?

e la fel ca la cutia automata. pentru ca un amator, nu va putea obtine din masina ce poate face un soft setat.

pt ca un sofer, plin de emotii si sentimente de siguranta, nu va putea obtine mereu acelasi punct/loc de franare. nu va putea obtine mereu acelasi timp, aceeasi performanta

pt ca daca vrei performanta, de exemplu, nu vei putea invinge un algoritm matematic. pentru ca tu, ca sofer, sa te poti concentra pe trase, pe reactii, pe mutarea de mase, pe multe alte lucruri.

sau ti se pare ca un roller coaster nu este deloc ...plin de senzatii? 

de ce crezi ca masinile alea...de curse au multe automatizari? gt3/wrc/f1 nu au cutii manuale? 

pt unii..senzatia e data de altele, nu doar de frana...

de ce exista calculatoare? de ce nu folosim ABAC? unde mai e placerea de calcul? dar prin asta putem face calcule mult mai multe, mult mai complexe, la care nici nu ne-a fi gandit pana acum. 

compara o mazda mx5 (masina pe care am condus-o pe curbe si mi-a palcut) cu un roller coaster...si spune-mi daca simti diferenta. 

dintre o mazda mx5 si un taycan turbo s, (daca ignoram difernta de bani, dar luam in calcul doar ideea de condus) as alege oricand taycan turbo s...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comoditatea inseamna placere pentru 99% din oameni si pentru 99% din conditiile de trafic.

Comoditate data de cuplu motor disponibil instantaneu, transmisie fara trepte si liniste la interior.

 

ID3 cu RWD si servodirectia foarte bine calibrata este placuta de condus si reactioneaza prompt si previzibil.

Intr-adevar NU este hot-hatch, dar este cea mai buna din clasa sa. Concurenta sta mult mai slab la acest capitol.

 

Placerea de a conduce? Doar un exemplu: imi place ca atunci cand ies de pe un drum fara prioritate prin viraj la stanga intr-un drum cu prioritate, pot executa aceasta manevra cu o viteza care pentru un sofer obisnuit cu FWD pare fizic imposibila.

 

"Condus de placere pe Transfagarasan" este un caz mult prea specific si prea rar. Nu faci naveta pe Transfagarasan.

Si daca faci naveta, s-ar putea sa fie trafic si sa nimeresti in spatele unui Golf Diesel care merge la o viteza cam mare pentru treapta a II-a la Mazda MX5 si prea mica pentru treapta a III-a...

 

Condus pe Transfagarasan este aproape un argument de tip "om de paie".

https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

 

PS: Motoarele diesel pe autoturisme au vreo 20% randament mediu pe toata durata unei calatorii. Acel 45% de care se vorbea se atinge doar in anumite conditii speciale de sarcina, turatie, temperatura, etc. De exemplu motoare care propulseaza generatoare de curent, vapoare sau camioane la mers "intins" constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar o pura curiozitate: La ID3 sau ID4, exista optiunea de a-i monta carlig? Ca n-ar fi rea combinatia de IDx + rulota :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ID3 se poate pune carlig dar nu se poate tracta rulota.

Carligul se poate folosi doar pentru suport de biciclete sau cutie de bagaje de pana la 75 Kg in total.

 

La ID4 se poate pune carlig si poate tracta pana la 1900 Kg, dupa unele surse...

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
27 minutes ago, halamadrid said:

Astept sa vedem performantele reale ale masinii, la Zoe de la 300 scadea iarna autonomia la 150 km.

 

Noul Model S are o autonomie estimata, de ei pentru ca nu a fost testat WLTP inca, de 628 Km. S-ar putea sa ai o surpriza daca o sa cumperi vreodata acest Model S si o sa te astepti sa poti parcurge 500Km iarna...

Tuturor masinilor electrice le scade autonomia iarna, unora mai mult decat altora, dar este ceva absolut normal pentru o masina electrica... Din fericire pentru noi, insa, iarna ocupa doar un sfert de an :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadridtoate electricele din China vor veni cu vapoare Diesel, deci electricele vor stimula consumul de hidrocarburi 🙂

La 600km autonomie, incepe sa devina interesanta Tesla aia si banuiesc ca va fi cumparata in masa de familiile cu un copil. Sau e vreun model de 80000 euro pe care nu si-l va permite aproape nimeni?

Mai vorbim peste 5 ani, poate atunci se vor construi masini electrice care sa fie o alternativa la masinile actuale obisnuite, la preturi obisnuite, nu un concurent pentru BMW M3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista masini electrice care sunt alternativa la masinile actuale pe combustie. Trebuie sa luam in considerare TCO - Total Cost of Ownership si nu pretul initial.

Am condus astazi, dupa cateva saptamani, Golf-ul 7 TSI DSG. Nu zic ca este o masina rea, dar este inferioara unei electrice din toate punctele de vedere. Stiu ca o sa spuneti autonomie, dar este normal ca la 2 ore de condus sa faci o pauza de 20 de minute cat masina se incarca iar pentru inca 2 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar din toate punctele de vedere? Ce gluma!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem ce parere au si restul posesorilor. Dar sigur nimeni nu s-ar mai intoarce la termica.

Nu are rost sa mai continui discutia pentru ca sigur nu o sa conving pe cineva care este clar impotriva unui trend evident. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E forte bine că există concurență în domeniu. Spre exemplu Hyundai Ioniq 5 va fi prima mașină cât de cât accesibilă ce va avea baterie de 800 V, si promite o încărcare de 100 Km în 5 minute. Ceea ce in momentul de față găsim doar pe modele de peste 100k euro, cum ar fi Porsche Taycan sau Audi e-Tron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, DiLivio said:

promite o încărcare de 100 Km în 5 minute. Ceea ce in momentul de față găsim doar pe modele de peste 100k euro, cum ar fi Porsche Taycan sau Audi e-Tron.

 

Nu, asta e gresit! Un Model 3 poate incarca la un Supercharger V3 cu 250kW ceea ce, zice Tesla, inseamna 1.000 de mile pe ora adica vreo 133Km in 5 minute daca am calculat eu corect. Si Ioniq 5 o sa coste cat un Model 3/Y echivalent, daca asta inseamna "cat de cat accesibila" inseamna ca si aceste 2 modele sunt cat de cat accesibile si asta tine de fiecare cumparator in parte :)

Ceea ce gasim in acest moment doar pe Taycan si e-Tron GT este bateria de 800V, da. Si da, fiecare model nou lansat aduce ceva in plus ca tehnologie si abia astept sa vad cum o sa arate masinile electrice peste 5 ani. Sa nu mai zic peste 10 ani...

 

LE: Si cei 250kW sunt sustinuti o perioada destul de mica ceea ce, probabil, o sa se intample si la Ioniq. Dar viteza de incarcare o sa fie buna, da, pentru cine are acces la Ionity :))

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si unde o sa incarce in DC masinile cu baterie de 800V ?

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hyundai spune că Ionity va avea în curând 400 de locuri, care împreună vor avea 1600 de stații de încărcare rapidă, în Europa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si totusi sunt orase pline de e UP si citigo e la livrari de firme. si se descurca. 

acolo sper ca SPRING sa rupa, sa mai scapam de toate masinile vechi care se fataie sute de km prin oras.

 

  

13 hours ago, dercos said:

Chiar din toate punctele de vedere? Ce gluma!

cat ai mers cu electrica? hai sa comparam ce stim, si ce putem avea o parere.

dupa multe masini avute, chiar si sport, sau de curse, am id3 si nu mai ma intors la ICE de buna voie. 

iar la ora asta "dreamcar" e TAYCAN, nu vreo super masina ICE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fi categoric doar de dragul contrazicerii cuiva e lipsit de obiectivitate. De fiecare data cand apare ceva nou, natura umana face sa apara cei care jura ca detin adevarul absolut si ca nu inteleg cum au putut trai fara obiectul X, pana in acel moment. Nici macar un Ferrari V12 nu e superior unui Logan 0.9 din toate punctele de vedere, cu atat mai putin niste electrice banale, fata de alte masini banale similare, dar cu alta motorizare. Reveniti cu picioarele pe pamant.

Am condus electrice si nu am simtit nimic deosebit, ba din contra le consider insipide. Nu ma impresioneaza prea mult ceva la ele, le vad ca niste obiecte plictisitoare si care vor distruge placerea condusului prin toate automatizarile si vor transforma in timp soferii in niste pasageri blazati. Probabil si cele cu carburant fosil ar fi impins lucrurile in aceeasi directie, dar electricele vor fi cireasa de pe tort.

Din fericire, inca se pot cumpara masini care sa te implice in condus, care sa te tina cu toate simturile active, cu muzica generata de cilindri, care vibreaza, derapeaza, au cutii manuale, ambreiaj sau orice altceva.

Prefer oricand un Pontiac 1967 GTO unui Taycan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

superioritatea de care vorbim este o unitate clara, demonstrabila, nu tine loc de pareri personale.

nu degeaba ele reprezinta viitorul, indiferent  de parerile personale. 

parerile personale sunt fix atat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe din plăcerile noastre sunt uneori foarte distructive.

Au fost făcute experimente care au demonstrat că senzația de plăcere este superioară autoconservării și dorinței de a trăi. Mai exact: unor șobolani li s-a introdus în creier un electrod care stimula plăcere atunci când apăsau un buton. S-a constatat că șobolanii apăsau acel buton al plăcerii până mureau din cauză că nu mai dormeau sau mâncau. 

Se vor putea găsi alte placeri în timp ce mergi cu o mașină autonomă: poți citi o carte, povestii cu prietenii ori familia sau chiar să faci sex :).

Orice schimbare o poți vedea ca pe un lucru pozitiv sau negativ, fiecare alege cum vrea să perceapă realitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca masinile conventionale o sa continue sa existe si dupa ce masinile electrice vor prelua majoritatea pietei.

Scopul electrificarii nu este sa inlocuiasca placerea generata de un motor V8 cu o placere mai mare ci sa reduca din poluare si intr-un final sa fie sustenabil. 

 

Dar pentru pasionati si pentru nostalgici va exista mereu posibilitatea de a conduce in continuare o masina conventionala.

Totodata, ne bocim noi aici ca nu o sa mai avem V8 si V12, dar sa fim seriosi, cati dintre noi ar folosi un motor din ala zi de zi? Ma refer la drumurile normale, eventual facute cu familia.

Deci chiar si in contextul de fata, nu cred ca exista o categorie semnificativa de soferi care ar folosi zi de zi o masina cu motor mare.

 

Totodata, multe din "senzatiile" oferite de un motor conventional se pot recrea artificial. Chiar si zmucitul cutiei de viteze se poate simula din soft la o masina electrica. Un sistem audio de calitate iti poate reda ce sunet de motor in V sau in linie iti doresti.

Cred ca electricele isi vor face treaba cu brio si in oras si in afara, pentru o mare majoritate a soferilor. Nostalgicii sau puristii vor ramane cu masinile lor clasice sau vor avea una si una si toata lumea va fi fericita intr-un final.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

46 minutes ago, DiLivio said:

Se vor putea găsi alte placeri în timp ce mergi cu o mașină autonomă:

placere poate veni si din a folosi masina la capacitate maxima, sau a te bucura de ultima secunda pe circuit, sau la momentul oportun ( o depasire, fiabilitatea in timp..). 

asa cum Porsche 991 GT3 a ales sa fie automat, nu manual, iar timpii pe circuit au confirmat asta.

dar deja suntem OT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parare ca masinile electrice sunt superioare din punct de vedere al experientei de condus. Practic pentru mine sigurul dezavantaj momentan il reprezinta partea de range/refill si tot ce tine de partea asta. Pentru cine nu stie, in 3-5 minute bagi energie intr-o fosila echivalentul a aprox 500-1000 KWh (in functie de capacitatea rezervorului). Practic "bateria" de la fosila are inca o densitate energetica incomparabil mai mare cu cea avem acum pe electrice si de viteza de "incarcare" nu mai vorbesc.

 

Si pentru cine vrea date exacte: 12,6 KWh/Kg la diesel vs 0,5-0.6 KWh/Kg in cazul bateriei lithium-ion. 

 

Deci obiectiv vorbind, nu, inca nu sunt superioare din orice punct de vedere. Ramane de vazut daca si cand vor ajunge fosilele din urma la partea asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, adrian001 said:

 in 3-5 minute bagi energie intr-o fosila echivalentul a aprox 500-1000 KWh

corect. si aici deja se lucreaza. sunt masini deja care in conditii normale (inca rare, dar totusi) pot alimenta in 10min curent pentru cateva sute de KM. gen taycan, tesla, ioniq5.

dar ideal ar fi sa luam in calcul si timpul pierdut pana la alimentarea aia de 3-5min, platit (din aplicatie la electric poti plati instant, nu la ghiseu) si mai ales DRUMUL pana la pompa, de acasa. trebuie sa te duci special sa alimentezi.

In situatia unei masini electrice, teoretic, pleci de acasa zilnic cu 100% plin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Doomy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!