Jump to content

Probleme pornire (Tiguan AD1)


horiafx
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Model: VW Tiguan, august 2019, 6.000 km, 2.0 TSI 230CP.

Am plecat cu masina din parcare si dupa aproximativ 50m, mi-a aparut sistemul activ de coliziune (ACC front assist) urmat de o alta eroare si multe alte becuri/warning-uri in bord.
In timp ce ma indreptam spre un loc unde sa parchez, tot sistemul a inceput sa se inchida. In 20 de secunde nu mai aveam nici un ecran pornit, nimic electric nu mai functiona ( digital cockpit, computer de board, aer conditionat, semnalizare, lumini, etc. ? )
Cand am oprit masina, nu am mai putut sa o repornesc. Masina nu a mai dat niciun semn, nici un ecran sa se aprinda, nimic (ca si cum nu ar avea bateria cuplata).  Mai mergeau avariile, frana electrica si inchiderea/deschiderea usilor.
Am dus-o cu platforma la PBN. Au venit cu booster-ul si au pus clestii la baterie dar tot nu s-a aprins vreun bec/ecran in masina.

Astept sa ma sune cei de la PBN sa-mi spuna ce au constatat.
Revin pe forum cand aflu mai multe detalii.

Ati avut exeperiente de acest fel? Multumesc

Modificat de horiafx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    9

  • Gabi_R

    9

  • Daniel1989-GL

    5

  • Doomy

    4

Comanda de pornire o face blocul electronic central, aprindere bord, infotaiment, clima, acc...+ rest ... componenta supra incalzita de la statul in ''soare'' , necesar inlocuire si codare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bcm pt contact, dupa autorizare immo. Pornire bcm la ecu, ecu motor da comanda catre electromotor.

Sa vedem rezultatul diagnozei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

 

Vin si eu cu o problema la Tiguanul achiziționat acum cateva luni (SH). Masina este din 2017, motor 2L TDI 150CP si 170 000 km. De vreo 3 săptămâni are momente cand la rece (dupa o staționare mai lunga) pornește foarte greu. De menționat ca nu se întâmplă tot timpul si ca am incercat sa pun contactul de mai multe ori înainte de a porni (pentru a elimina varianta pierderii de presiune din traseul dinspre rezervor) dar fara efect.

Orice sugestie este apreciată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iulyo1 aceeași problema o am și eu cu un golf 7 variant 2.0 tdi 150 CP 2014. s a verificat distribuția și e ok, s a schimbat senzor de poziție ax cu came și tot asa mai face din când în când (mai ales dacă sta mai mult de o zi nepornita). acum ar trebui să schimb o supapa și carcasa de la variator axa cu came, dar m am blocat pentru ca nu am date pentru demontare (și nici cuplu de strângere pentru supapa). sunt în căutare pe această temă). orice alt sfat sau manual de reparație ar fi bine venit 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Probleme pornire (Tiguan AD1)

@Iuly01nu era nevoie sa deschizi topic nou , era deja topic existent cu aceasta problema aici in aria AD1 , am mutat aceste posturi aici . Te rog sa citesti regulamentul pentru a evita astfel de neplaceri. Foloseste functia search. 

 

Revenind la problema ta , @dragosv44 ti-a dat raspunsul care va rezolva in proportie de 99% problema descrisa de tine.   Se schimba capacul carcasei cu unul model NOU si se schimba si valva din interior.   Este problema comuna pe astfel de motoare , de fapt cautarea erorii cu axa cu came pe google sau aici pe forum te ducea la un topic din alta arie cu aceiasi problema. 

@Iuly01  primul si primul lucru care trebuie sa il faci este sa scanezi de erori si vezi daca ai urmatoarea eroare :  4113  - P0341  pe axa cu came daca o ai , rezolvarea este mai sus. 

image.thumb.png.289019e6d3c0d6933801baa1d6d93fc1.png

 

Estimatul pentru piese este intre 1200 -> 1400 ron si manopera ar trebui sa fie undeva pe la 500 ron , depinde de fiecare unde gaseste dar tineti cont de un lucru: operatia nu este una simpla si nu recomand sa fie facuta decat de un mecanic care stie ce face .   

@dragosv44 mai greu cu datele de demontare ( interne ale piesei) avand in vedere ca in manual doar se schimba cu totul , de aceea am zis trebuie lasata operatia pe mainile unui mecanic care face des astfel de operatii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomytocmai asta e problema... nu găsesc acest mecanic (la service ul unde mă duc de obicei nu s au confruntat cu această problemă). dacă ai vreo recomandare, rămân profund îndatorat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@dragosv44 daca vii la Cluj, te pot trimite la un service unde se efectueaza operatiunea. La tine exista variatorul si se poate rezolva.

 

Din pacate, daca Tiguanul e Euro 6 cu adblue, deci cod motor DFGA, nu ai variatorul, deci nu asta e problema. Pun mai jos schemele cu motoarele sa vedeti diferenta. Piesa 10 ( care e variatorul cu carcasa), nu mai exista.

Vorbesc de toate cele de mai sus pentru ca am dus masina de 2 ori in garantie, fara nicio eroare la motor, la inceput le-am zis si eu despre acel variator (care defapt nu exista), apoi au gasit si o nota interna de la VW pentru pornire greoaie si o lista de teste de facut pentru care am lasat masina 3 zile la ei, in care au zis ca e nevoie sa schimbe un senzor de presiune combustibil.  Mai apoi am schimbat si bateria pentru ca si ea dadea semne de oboseala. In ultimele 2 saptamani, nu am mai avut probleme.

 

Va pun si un exemplu de cum face(a):

 

 

 

 

cu variator.png

fara variator.png

Modificat de raresh20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raresh20 mulțumesc pentru răspuns, dar pina la Cluj e cale lungă. voi încerca cât de curând să rezolv problema, numai ca acum am o perioada foarte încărcată. de vreo doua săptămâni iar n am mai avut probleme cu pornirea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.

Am achiziţionat (SH din Germania) anul trecut un Tiguan AD1, motor 2.0 TDI, 190 CP. La un interval de timp, fie vară fie iarnă, face o chestie extrem de ciudată. 

Săptămâna trecută am fost la munte şi n-am mai mişcat-o de vineri până duminică, în momentul în care soţia a închis portiera din dreapta după ce a băgat un bagaj a început să funcţioneze electroventilatorul pe turaţie maximă fără cheie în contact. 
Am deschis portiera din stânga, s-a oprit, am închis portiera a început din nou să "urle" ventilatorul. În momentul în care am băgat cheia în contact şi am pornit maşina nu a mai făcut.

Anul trecut, la vreo 3 luni după ce am luat-o, m-am confruntat pentru prima dată cu chestia asta. Electroventilatorul a început să funcţioneze "dintr-o dată" atunci când maşina este oprită, închisă şi fără cheie. 
Prima oară l-am auzit să funcţioneze aiurea la vreo 2 ore după ce oprisem maşina (nu ştiu de cât timp începuse propriu-zis să "urle", dar ştiu sigur că atunci când am scos cheile din contact şi am închis maşina nu era în funcţiune). 
A doua oară mi s-a întâmplat să-mi descarce bateria şi, bănuiesc că, cel mai probabil tot electroventilatorul a rămas cumva cuplat şi s-a învârtit până nu a mai avut curent. Am zis că o fi de vină bateria şi am schimbat-o. Degeaba, "urletul din senin" a revenit. 

E scanată, verificată, inclusiv la reprezentanţa VW, nimic, nicio eroare.

Vă rog să-mi spuneţi dacă cineva s-a mai confruntat cu aşa ceva.

Mulţumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Romulus18 Problema cu ventilatoarele ar fi trebuit sa fie stiuta de cei din reprezentanta , daca ar fi cautat cuvintele cheie in baza de date le-ar fi dat lista cu simptopme similare si posibile rezolvari

 

In cazul tau  pentru simptomele : 

- Cooling fan/s start up and run at high speed after unlocking the car even when the car is cold and not run.

- Fan/s conitinue to run after car is locked for elongated period of time or never stop

 

Solutiile trecute sunt urmatoarele :

1) Fan Relay  - Burned /Overheated  - Replace part  ( inspect old part for burn damage, inspect holding pins for burn damage)  

2) Fan Control Module -  Intermitent malfunction - > Check Wiring - > Replace part 


Pe unde am mai citit , numarul 1 este problema de baza , dar de la numarul 1 poti sa dai in numarul 2 caz in care ambele sunt problema de baza.   Modulul de ventilatoare este embeded asa ca trebuie sa iei unitatea ventilatoarelor daca se ajunge acolo. 

 

Incepe cu releul , este ieftin si de obicei este solutia .  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raresh20 aceeasi problema am avut-o si eu la pornire, doar ca eu am motorul 2.0TDI BiTurbo de 240cp CUAA.

Ok, la mine nu invartea mai mult de 2-3 secunde la pornire, dupa care o lua fara probleme. Facea asa foarte aleator. Putea sa faca si odata pe saptamana, sau o data la doua luni. Nu am gasit vreo legatura cu ceva anume. Facea destul de rar ce-i drept, dar tot avea momente cand pornea greu. Fara coduri de eroare.

Daca puneam intai contactul, sa-si faca check-up-ul complet, si porneam dupaia, a pornit tot timpul la sfert, indiferent ca au fost -20grd sau +35grd.

Am schimbat bateria acum o luna aprox, si de atunci a pornit de fiecare data cum trebuie, fie la -10grd fie la 10grd ( plaja de temperaturi intalnite )

Unde am mai fost cu masina, mi s-a mai sugerat sa verific (curatat in prima faza), sau sa schimb si supapa de control presiune sistem commonrail, dar avand in vedere ca masina merge ok, si n-am nicio erorare, nu cred ca e cazul ( cel putin momentan ).

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Doomy said:

@Romulus18 Problema cu ventilatoarele ar fi trebuit sa fie stiuta de cei din reprezentanta , daca ar fi cautat cuvintele cheie in baza de date le-ar fi dat lista cu simptopme similare si posibile rezolvari

 

In cazul tau  pentru simptomele : 

- Cooling fan/s start up and run at high speed after unlocking the car even when the car is cold and not run.

- Fan/s conitinue to run after car is locked for elongated period of time or never stop

 

Solutiile trecute sunt urmatoarele :

1) Fan Relay  - Burned /Overheated  - Replace part  ( inspect old part for burn damage, inspect holding pins for burn damage)  

2) Fan Control Module -  Intermitent malfunction - > Check Wiring - > Replace part 


Pe unde am mai citit , numarul 1 este problema de baza , dar de la numarul 1 poti sa dai in numarul 2 caz in care ambele sunt problema de baza.   Modulul de ventilatoare este embeded asa ca trebuie sa iei unitatea ventilatoarelor daca se ajunge acolo. 

 

Incepe cu releul , este ieftin si de obicei este solutia .  

 

Mulțumesc frumos pentru răspuns. O să mă duc la "prietenii" mei de la reprezentanța vw să-i învăț ce ar trebui să știe deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/12/2021 at 2:59 PM, acidone77 said:

@raresh20 aceeasi problema am avut-o si eu la pornire, doar ca eu am motorul 2.0TDI BiTurbo de 240cp CUAA.

Ok, la mine nu invartea mai mult de 2-3 secunde la pornire, dupa care o lua fara probleme. Facea asa foarte aleator. Putea sa faca si odata pe saptamana, sau o data la doua luni. Nu am gasit vreo legatura cu ceva anume. Facea destul de rar ce-i drept, dar tot avea momente cand pornea greu. Fara coduri de eroare.

Daca puneam intai contactul, sa-si faca check-up-ul complet, si porneam dupaia, a pornit tot timpul la sfert, indiferent ca au fost -20grd sau +35grd.

Am schimbat bateria acum o luna aprox, si de atunci a pornit de fiecare data cum trebuie, fie la -10grd fie la 10grd ( plaja de temperaturi intalnite )

Unde am mai fost cu masina, mi s-a mai sugerat sa verific (curatat in prima faza), sau sa schimb si supapa de control presiune sistem commonrail, dar avand in vedere ca masina merge ok, si n-am nicio erorare, nu cred ca e cazul ( cel putin momentan ).

Cumva confirm ce ai zis, doar ca eu am schimbat invers -  Supapa indicata de VW conform notelor lor interne, dar care am platit-o separat pentru ca masina iesise din garantie de 3 luni ( desi si cu 1 an in urma la revizie le-am semnalat problema si nu au gasit nimic) - dar comportamentul a ramas la fel, dupa care am schimbat si eu bateria si situatia s-a imbunatatit in 99% din porniri.

 

La mine nu poate fi valva VVT deoarece DFGA nu are acea valva problematica.

Modificat de raresh20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile cu management pe ele sunt pretențioase, trebuie atenție la timpul in care nu folosiți mașina, indicat ar fi dacă stă mai mult de 4-5 zile fara porniri atunci e bine sa ajungă pe încărcător.

Referitor la pornirea grea, la mine am pățit o singură dată (bitdi, CUAA), a învârtit 15-20 secunde degeaba (baterie avea totuși) cu eroarea de mai jos, dealerul zice ca e de la baterie, in fine, ei spun orice numai sa nu facă ceva, de garanții nici nu mai vorbesc desi mai am 1 an si jumătate, am și obosit să insist de câteva ori pentru fiecare lucru.

 

Screenshot_20210123-140200_OBDeleven.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_act eroarea postata de tine este prevestirea bujiilor "obosite" care se schimba oricum la 60k.  Indica ca una sau mai multe bujii nu sunt in parametrii , dar inca nu sunt arse . ( se aprind mai greu)  . 

 

Pentru P06840 in 80% din cazuri bujiile sunt pe duca , 10% din cazuri bateria este pe duca si restul de 10% sunt exceptii cu Relee arse , ecm cu probleme , cablaj intrerupt ....etc ....acesta din urma nu se aplica la km tai.  

 

Bateria se poate masura sa vezi daca este pe duca.....cum spun cei de la reprezentanta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy Omul vorbeste de o masina diesel, la care motorul porneste prin compresie. Bujia incandescenta este folosita mai mult cand este foarte frig. 

 

Schimbul la 60k km este la benzina, conform manualui de service, la diesel n-am vazut pana acum asta

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fapt divers, screenshot-ul e făcut pe 23ianuarie2021, in ziua aia au fost 14grade la Constanța (văd pe accuweather) iar ora 14 poate corespunde lejer cu maxima zilei, deci solicitarea pe bujiile incandescente nu a fost mare.

Țin minte ca era cald afară, chiar m-am mirat că nu pornește, a învârtit până am oprit-o eu, mai degrabă a fost ca si cum nu avea motorină, dar glow plug module a fost singura eroare (head-scratching).

Bateria a fost testată la dealer 1000km mai tarziu la revizie, a iesit ok, au pus-o pe charger dar stătuse mult pe contact până au testat toate cele și au scos niște rapoarte pt garanție (caroserii), nu mi s-a părut iesit din comun.

In fine, aveam pretenții că la 2ani jumate încă am mașină nouă, se pare ca nu! :))

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si mers cu bitdi uri cu aproape 300k km cu bujii originale. La diesel nu se duc chiar asa usor.

Dar nici fum fara foc nu iese, sterge eroarea si vezi daca mai apare.

Eu dupa niciuna din pornirile greoaie nu am avut erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea aia a aparut fix la ora si minutul la care a pornit greu ? Oricum, eroarea nu spune nimic de faptul ca bujiile ar fi pe duca, din interpretarea OBD eleven rezulta o problema de comunicare intre ECU si modulul de control bujiilor. Probabil foarte greu de diagnosticat asa ceva, mai ales daca problema de nu poate fi reprodusa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am șters eroarea și nu a mai apărut in 3000km cât am făcut de atunci. 

La diesel bujiile țin destul de mult, din experiența cu Audi au picat câte una, undeva în 260k le-am schimbat pe rând pe toate.

Aici se pare ca modulul este pe una din bujii (nr3?) si ar costa spre 1000lei (piesa oem via dealer).

Mai vedem, deocamdată totul decurge normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujia 3 este cu senzor presiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, totusi la un search pe internet dupa codul ala de eroare gasesti ceva total diferit. Nu m-as baza pe o jucarie precum OBD Eleven pentru probleme de genul. 

 

P086400 - TCM Communication Circuit Range/Performance

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/12/2021 at 1:17 PM, Doomy said:

@Romulus18 Problema cu ventilatoarele ar fi trebuit sa fie stiuta de cei din reprezentanta , daca ar fi cautat cuvintele cheie in baza de date le-ar fi dat lista cu simptopme similare si posibile rezolvari

 

In cazul tau  pentru simptomele : 

- Cooling fan/s start up and run at high speed after unlocking the car even when the car is cold and not run.

- Fan/s conitinue to run after car is locked for elongated period of time or never stop

 

Solutiile trecute sunt urmatoarele :

1) Fan Relay  - Burned /Overheated  - Replace part  ( inspect old part for burn damage, inspect holding pins for burn damage)  

2) Fan Control Module -  Intermitent malfunction - > Check Wiring - > Replace part 


Pe unde am mai citit , numarul 1 este problema de baza , dar de la numarul 1 poti sa dai in numarul 2 caz in care ambele sunt problema de baza.   Modulul de ventilatoare este embeded asa ca trebuie sa iei unitatea ventilatoarelor daca se ajunge acolo. 

 

Incepe cu releul , este ieftin si de obicei este solutia .  

 

Am ajuns la "prietenii" mei de la Nurvil, reprezentanta VW, in Valcea. Le-am dat exact ce mi-ai recomandat tu si, surpriza! Raspuns: "La modelul tau releul nu este separat, este incorporat in ventilator. Asa ca, trebuie schimbat cu totul si costa 2585 lei fara manopera." @Doomy ce ma sfatuiesti sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Romulus18 -  Ti-am scris si eu mai sus ca este in unitatea ventilatoarelor     ,  este usor de aruncat o estimare de pret , ceea ce iti sugeram eu este sa fie verificat mai intai , asta inseamna demontat/montat   +inspectie   ca sa se determine defectiunea   pentru care se percepe manopera.

 

Ei au aruncat pur si simplu  estimarea  pentru piesa noua si manopera , facand asta pe raspunderea ta, ei trebuie sa faca o fisa de constatare defectiune apoi in baza ei iti fac estimarea pentru reparatie.  

 

Daca vei face schimbarea doar in baza devizului de piese  , in cazul in care problema nu este cea de la punctul 1 de mai sus , ei sunt absolviti de orice vina pentru ca piesele s-au schimbat in baza cerintei clientului. 

Este clasica metoda de "nu sunt eu de vina" .  

 

Decizia este la tine , nu pot sa iti dau eu sfat ce sa faci pe banii tai. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!