Jump to content

Masina "trage" mai bine fara ESP cuplat?


l.u.v
 Share

Postare recomandată

Salut..

Din ce am vazut eu nu s-a mai discutat problema asta(sau cel putin nu am gasit eu topicul..).Am observat ca masina trage mai bine fara ESP cuplat,indiferent de starea drumului.M-am interesat si am aflat de la unii/altii ca ar fi normal asa.Daca merg cu el decuplat mai tot timpul se pot ivi ceva probleme?Vroiam sa aflu si parerea voastra.Mentionez ca nu am nicio problema cu ESP-ul,functioneaza brici..ca dealtfel totul la masina.

Masina este cea din semnatura

Multumiri anticipate..

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tractiunea care o ai as scoate butonu definitiv...chiar nu cred ca ai nevoie de ESP avand quattro (poate hai sa zicem ca ai avea nevoie de el iarna) ... dar oricum ai grija sa nu o exploatezi prea rau ca nu cred ca vrei sa ajungi sa ne canti la harpa :huh:

:huh: safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul, daca mergi normal, nu face absolut nimic, o sa inceapa sa actioneze, doar in derapaje+porniri cu scartz+o roata in noroi, etc...

Chiar daca mergi cu becul la ESP aprins peste 50km la ora intra automat in functiune. Deci... ESP-ul itzi franeaza in cazuri de urgenta o roata, sau la modele mai noi 2 roti, ca sa puna masina pe traiectorie, in functie de senzorii gravitationali+pozitia volanului+senzorii de la roti+etc... Am o documentatie tehnica referitoare la ESP, daca vrei sa o lecturezi da-mi un PM si ti-o dau / mail.

Ce ai observat tu referitor la ESP, sunt impresii false. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca are vreo legatura ESP (electronic stability program), cu puterea motorului...ESP e un program, ce contine mai multe "subprograme" (comandate de acel buton), care actioneaza cand anumiti sensori indica o comportare anormala a masinii. Nu vad cum ar influenta puterea motorului...

@rudolf postam in acelasi timp :huh:...cam asta ziceam si eu...

Modificat de mariusc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul, daca mergi normal, nu face absolut nimic, o sa inceapa sa actioneze, doar in derapaje+porniri cu scartz+o roata in noroi, etc...

Chiar daca mergi cu becul la ESP aprins peste 50km la ora intra automat in functiune. Deci... ESP-ul itzi franeaza in cazuri de urgenta o roata, sau la modele mai noi 2 roti, ca sa puna masina pe traiectorie, in functie de senzorii gravitationali+pozitia volanului+senzorii de la roti+etc... Am o documentatie tehnica referitoare la ESP, daca vrei sa o lecturezi da-mi un PM si ti-o dau / mail.

Ce ai observat tu referitor la ESP, sunt impresii false. :huh:

Eu am mers cu golf lV 90cp, am decuplat ESP-ul si nu s-a mai cuplat inapoi dupa 50 km/h...defapt nu s-a mai cuplat deloc, decat dupa ce am oprit si pornit motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In compunerea ESP-ului este inclus si ASR-ul. Acesta, la pierderea aderentei la demarare, micsoreaza puterea motorului pentru a impiedica patinarea. Aceasta poate fi cauza.

Faptul ca o masina are transmisie quattro (AWD - 4WD sau 4x4) nu are nici o legatura cu ESP-ul. Sistemele sunt diferite si nu se suprapun - ambele sunt utile.

later edit: la unele modele de masini (cred ca este cazul si la A6) ESP se cupleaza intr-adevar peste o anumita viteza, dar acest lucru nu este indicat de martorul cunoscut. La alte masini, ESP nu poate fi decuplat decat intr-o anumita proportie, adica masina capata un caracter mai dinamic cu ESP-ul decuplat (desi el functioneaza, dar la alti parametii) - ex. BMW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am observat la masina mea, se pare ca trage mai bine putin mai bine cu ESP decuplat (explic mai jos) , dar nu e recomandabil, e un sistem care iti poate scapa viata - fa-ti un tuning la motor :huh: .

Din cate stiu eu, ma refer la modelul meu, nu mai exista buton pentru blocarea diferentialelor etc, ci totul e controlat electronic. Asa ca ESP muta automat cuplul fata spate in functie de nevoie, asa ca la demaraje puternice, cand fata tinde sa piarda aderenta, nu reduce cuplul, ci il muta pe spate - de acolo si senzatia ca nu se duce, dar se duuuuuce. Cu ESP decuplat, nici eu nu stiu cum mai reactioneaza quattro, poate ne lamureste cineva de pe forum mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i asa

ESP nu muta nici un cuplu, el franeaza rotile indiferent de roata care aderenta, pentru a mentine masina pe traiectoria imprimata de volan.

Repartitia cuplului dreapta-stanga (deci pe aceeasi axa) se realizeaza de EDL (electronic differential lock). Acesta franeaza roata care patineaza pentru a transfera cuplul la cea cu aderenta. Acest sistem nu se poate decupla.

Transferul cuplului intre fata-spate (deci intre axe) se realizeaza prin diferentialul central torsen. Acesta este un diferential mecanic, nu are nimic electronic in el. In sarcina (la acelerare) se autocupleaza, la franare se comporta ca un diferential deschis. Atentie, asta nu inseamna ca nu este 4x4 full time

ASR-ul este decuplabil (prin butonul ESP-ului) si are aceeasi functie ca EDL-ul numai ca foloseste alte mijloace: modifica avansul si astfel reduce puterea motorului

maxu, diferentialul torsen se ocupa de ceea ce spui tu, nu ESP-ul. Acesta este este de tip torque sensing si sesizeaza ca spatele are aderenta mai mare decat fata (masina accelereaza - se ridica usor fata). Datorita constructiei speciale, acesta ajunge sa modifice raportul de distributie a cuplului de la 50-50 la 25-75 (depinde de generatia de torsen II, III sai IV).

Exista un topic in care sunt explicate mai amanuntit aceste lucruri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, l-amc itit, dar la varsta mea mai uita omu - eu stiam ca e controlat electronic, dar m-am cam incurcat, EDL - ESP, ca sa fac, o sa mai iau niste lecitina.

Oricum, fara ESP, am incercat si eu, senzatia ca trage mai bine exista, dar e numai o senzatie, si nu merita decuplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

..Tot nu m-am lamurit, se pare ca parerile sunt impartite..

N-am inteles faza cu harpa :)

Iar daca-i vorba de pericole,este o vorba:cind este sa te ia dracu' te ia si din fata altarului!

Tuning la motor nu am de ce sa-i fac,180 de caluti sunt suficienti,dar eram curios daca ceea ce simt eu la masina este real..

Bafta la toti.

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era o gluma mai cinica...iti spusesem sa nu o exploatezi prea rau ca Doamne fereste nu se stie...de aici faza cu harpa...think deeper :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

zGb,merci de sfat(care oricum era off topic/vezi scoaterea butonului la Quattro!?),dar coada vacii n-are nicio legatura cu stampila primariei in cazu'asta(si nici in altele..) :Driver: .Intrebarea mea tinea de ESP,multumesc acelora care m-au lamurit(sau macar au incercat),daca tu te-ai gindit la sanatatea mea esti un dulce,dar sa stii ca am avut Quattro sub buculite in ultimii sase ani si ma gindesc ca stiu cu ce se haleste asta.Cit despre harpele tale...simple HARFE :unsure:

Sa fii iubit,glumetule...

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare ?

cand este ESP-ul activ , cand apesi butonul si se aprinde becul pe bord ? sau cand este becul stins?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare ?

cand este ESP-ul activ , cand apesi butonul si se aprinde becul pe bord ? sau cand este becul stins?

Cand e aprins martorul din bord nu merge ESP, ;) sau ai o eroare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci de ce clipeste cand intra in timpul mersului?

eu stiu asa : intra automat cand simte ca masina pierde aderenta ( palpaie in bord becul ... la viraje stranse si vit mare ) , iar cand apesi butonul si se aprinde becul, este activ .

Corect?

audi a 6 2,5 tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci: cand e stins martorul din bord, ESP este activ. cand intervine pentru corectarea directiei, el clipeste...dar sper ca atunci cand clipeste va uitati in fata..la masina..nu la bord, da?

daca e aprins la bord martorul, inseamna ca ESP este dezactivat si in caz de nevoie...se va face ca "ploua"

:Driver:

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan_wrc a punctat perfect vis a vis de intrebarile lui enricco ... :Driver:

... depun marturie ... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum zicea si Valentin mai sus , cu ESP pus daca pleci tare ( derapaj) se reduce puterea motorului. Cu ESP scos poti sa turezi motorul in prostie cat vrei ... Daca insa vrei sa faci un cerculetz sa zicem si ESP e cuplat dupa un pic de derapaj se decupleza automat ( probabil isi da seama ca faci intentionat ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La partea cu plecatul in forta de pe loc nu esp-ul intervine, ci ASR(asa cum zicea Valentin). acesta este decuplabil din butonul esp. la cei care nu au esp (la octavia e optional), butonul ESP devine butonul ASR. Cred ca ideea topicului nu era legata de plecarea de pe loc, ci de rularea cu o viteza oarecare, mai mare de 40km/h sa zicem. Caz in acre, esp-ul NU actioneaza, decat atunci cand se pierde aderenta. In rest, doar monitorizeaza senzorii...Deci, in linie drepta, si in conditii de carosabil optim, masina va "trage" la fel, cu sau fara ESP. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ps pentru edificare, uitati-va si AICI

Modificat de mariusc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la sistemul de pe octavia 2 si de pe mai multe masini atunci cand ESP este aprins deci OFF nu merge nici acel ASR, merge decat ABS si atat din tot sistemul ESP care include mai multe sisteme pe care le stiti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Proprie experientza:

Ca posesor de mashina si nu sicriu cel aveam am incercat ceva:

Intr-o curba de 90grade soshea o banda dus una intors ... uscat pe jos 2 in mashina ... am virat cu 90km/h cu ledu la esp aprins, deci esp teoretik dezactivat .... boonnn

Consecintze: Am luat curba destul de extrem, cu ruliu cam mare dar a mers; a fugit umpik de spate cu scartz de cauciucuri(Continental PC2)

Cu prima ocazie incerc aceelashi lucru dar cu ESP activ(led stins) si va zik ce se intampla...

P.S. Si mi mi-sa parut ca e mai fashneatza fara ESP!!! :))

Modificat de DraKu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Sunt membru mai nou... si mai citec si ce e in urma...

La masina din semnatura, raportul fata spate e 50/50 si cu ESp'ul scos, pleci mai bine de pe loc, pt ca masina raspunde la comenzile tale fara prea multa electronica...

Daca ai chef sa mergi sportiv si drumul nu este chiar grept, e bine sa ai ESP'ul scos... ( daca stii sa conduci un 4x4) pt ca altfel... inafara de faptul ca te chinui sa iei curba.. te mai certi si cu ESP'ul ca tu vrei ceva si el vrea altceva...

Din cate stiu eu, ESP'ul lucreaza doar cu ABS'ul... :Driver:

Sper ca nu va suparati pe mine ca mai dezgrop topic-uri :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut l.u.v.

din ce an este audiul tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!