Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

De obicei doi adulti, un copil si ceva bagaje, uneori cu portbagajul incarcat spre maximum. Nu caut inadins coclauri pentru mici si bere, ma multumesc cu gratarul pe care il fac la casuta de la tara. Totusi, traim in Romania si accidental mai nimeresc si cate un drum neasfaltat. Oricum, mai mult ca sigur lista de optiuni va include DCC. Am un fix cu partea de confort. 

P.S.: Nu cred ca diferenta de garda la sol este de 2 cm. Probabil cel mult 1,5 cm. Dar nu am gasit date oficiale la Leon in aceasta privinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e confortul pe primul loc, totusi merita orientarea spre Skoda.

Oricum e foarte ok si cu suspensie sport ( -1.5cm este diferenta) si jante 17". Plusul adus pentru stabilitate e mai mare decat detrimentul celor 15mm. Nu trebuie sa arunci masina brutal in viraje ca sa se simta diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi pe DCC cred ca se rezolva treaba cu suspensia de FR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, The_Ego said:

Daca e confortul pe primul loc, totusi merita orientarea spre Skoda.

Nu neaparat. Cel putin nu in cazul motorizarii pentru care as vrea sa optez: 2.0 TDI 150 CP

Octavia are suspensie semi-rigida spate si jante de 16 inch (optional 17 inch).

Leon are suspensie adaptiva (optional) si jante de 17 inch.

Cred ca in modul Confort (atunci cand i-as simti nevoia) ies mai bine la acest capitol cu Leon. Octavia ar avea, pentru mine, avantajul unei garzi la sol "normale". Dar, pe de alta parte, nu poate fi trecuta cu vederea nici tinuta de drum a Leonului, care este superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DCC vine cu suspensie independenta? N-am gasit nicaieri informatia asta.

Acum, referindu-ma strict la versusul intre Leon si Octavia, daca bugetul este o prioritate, poti lua un Leon dotat similar cu Octavia la un pret mult mai bun, adica minim 2000 EURO.

George, stiam ca ACC e bazat pe radar si nu pe camera... am scris gresit, m-am grabit.

Un prieten isi cauta acum o masina noua si se uita la Leon Xperience, insa initial a luat in considerare doar Octavia Scout. Am facut o mica comparatie intre cele doua la nivel de dotari, pentru ca la pret sunt similare, pentru motorizarea 1.8 TSI 4x4 DSG. Luand in considerare dotarile de baza mult mai generoase in cazul Xperience, precum si faptul recunoscut ca discounturile obtinute la un model Seat sunt mult mai mari decat cele obtinute la un dealer Skoda, eu asa alege oricand Leon. Sa nu mai spun ca parerea mea e ca cine a preferat la un moment dat un model Seat nu se va mai putea decide asupra unuia produs de Skoda. Au public tinta diferit si asta se vede la nivelul designului si a comportamentului pe sosea, Skoda nu a inovat niciodata, prefera sa mearga pe cartea simplitatii si a functionalitatii. Pentru unii este suficient, pentru altii nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Cristian said:

DCC vine cu suspensie independenta? N-am gasit nicaieri informatia asta.

(...) faptul recunoscut ca discounturile obtinute la un model Seat sunt mult mai mari decat cele obtinute la un dealer Skoda

(...) cine a preferat la un moment dat un model Seat nu se va mai putea decide asupra unuia produs de Skoda. Au public tinta diferit si asta se vede la nivelul designului si a comportamentului pe sosea.

Nu ma prea pricep la partea tehnica, dar asta poate ajuta un pic: Seat DCC Oricum, si suspensiile fata sunt adaptive.

Si eu mizez pe un discount mai bun la Seat decat la Skoda. E, desigur, un argument in plus pentru Leon. Unul destul de important.

Eu am avut si Skoda si Seat, asa ca sunt oarecum impartit intre cele doua :P Leon are DCC, in vreme ce la Octavia poti opta pentru parbriz incalzit sau chiar incalzire stationara. Leon are o setare a suspensiilor orientata catre latura sportiva, in vreme ce Octavia este mai flexibila pe partea de suspensii: sport, normala si pachet de drumuri grele. Unii ar mai putea aprecia la Octavia spatiul interior mai mare. Eu, dimpotriva, apreciez dimensiunile mai compacte ale Leonului ST. In concluzie, intr-o oarecare masura ma simt ceva mai in largul meu intr-un Leon ST.

L.E.: Pentru cei cu un buget intre Leon ST si Leon X-Perience, Skoda are un produs intermediar: Skoda Octavia Combi 4x4 (eventual cu pachet de drumuri grele).

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit o comparatie interesanta la nivelul dimensiunilor intre Leon ST si Octavia Combi:

leon_octy.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti place sportivitatea , stai bine la Leon, chiar si la ST. De cand am pus cele de vara, 225/45R17 masina se comporta exceptional pe drumuri virajate si astfalt relativ bun... intra-devar este setat destul de dur in unele situatii, dar nu este sfarsitul lumii. In curbe insa...chiar si cu suspensia spate clasica...diferenta ca intre cer si pamant intre fosta masina si asta... Este clar mai compacta ca si o Octavia 3(chiar si ca unul 2) dar rotile stau foarte in lateralele caroseriei, in curbe se tine superb pe drum uscat. In schimb Octavia mi se pare o masina mai matura... poate ca este doar o parere asa mai subiectiva...

Eu de exemplu dupa o convietuire perfecta de 5 ani cu o Octavia 2 Facelift pot sa imi spun ca un ochi imi plange si celalalt imi rade cu lacrimi. Plange fiindca clar am pierdut la portbagaj si spatiu interior si parca calitate materiale/asamblare din interior( mici scartaieli la drumuri denivelate la 10 000km care nici dupa 100 000km nu se auzeau la fosta masina) si rade ca masina actuala este mult mai fasneata si mai ales agila pe drumuri virajate, depasiri luate din scurt, volan...scaune...

Deci ...fa un calcul ce iti place mai mult si ce este mai important. Am renuntat la O3 ca la momentul respectiv skoda nu lasau din pret nici in ruptul capului, iar eu nu vroiam sa renunt la motor si echipari nici in ruptul capului iar bugetul era destul de fix. Plus ca mi-a placut cum arata leonul... O3 imi place foarte mult in afara de fata, care mi se pare cea mai anosta si lipsita de personalitate din gama tuturor masinilor din familia VW. O2 facelift avea mult mai multa personalitate si faruri mult mai calitative....

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Cristian said:

Am gasit o comparatie interesanta la nivelul dimensiunilor intre Leon ST si Octavia Combi:

Asa cum spuneam anterior, nu am gasit nicio informatie oficiala legata de garda la sol a diferitelor versiuni Leon. Totusi, in brosura de preturi din Germania figureaza informatii detaliate privind inaltimea diferitelor modele, din care ne-am putea face o idee in legatura cu diferentele la nivelul garzii la sol.

Leon 1459 mm / FR 1444 mm / Cupra 1435 mm

Leon SC 1446 mm / FR 1431 mm / Cupra 1423 mm

Leon ST 1454 / FR 1436 mm / Cupra 1431 mm / X-Perience 1481 mm

Daca valorile oferite sunt corecte, Cupra este cu 23-24 mm mai joasa decat varianta normala, iar FR este cu 15 mm mai jos la versiunile hatchback si cu 18 mm la versiunea ST. In schimb, X-Perience este cu 27 mm mai inalt decat varianta normala.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca la ST se mai socotesc si sinele de plafon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocut masina din avatar cu Leon ST FR 2.0 tdi, 184 cp, M6, culoare no cost si cu optinalele in ordinea importantei: DCC, Full led, Pachet Iarna, Media Plus, Pachet confort si Full link. Dupa negocieri intense si lobby mi-a fost facuta o reducere de 10% si am iesit cu pretul final 23 k - rematul.

4 luni am incercat sa ma hotarasc (dar nu am reusit) intre Jetta (fara xds, dar super ieftin) si Golf ambele diesel  de150 cp si cu multilink pe spate, O3 180 cp benzina, RS 184 cp (out of my reach ca pret cu cateva optionale) si Leon 184 cp.

Acum 3 saptamani am plecat spre dealerul de Skoda sa dau avansul (unde obtinusem discount de 7.5%) si care era o alegere rationala pt noi (70% mers in Bucuresti, familie cu 2 copii). Cum la Seat testasem 4 modele dar niciunul de 184 si am primit telefon ce ma informa ca abia le-a sosit un 184 cu dsg, mi-am zis hai sa-l vad si pe asta. Astfel banii pt O3 i-am dat imediat ca avans pt Seat. Acesta e mai inghesuit si rudimentar in interior, usile se trantesc aiurea, dar din combinatia motorului de 184 cu suspensia sport rezulta o bestie care "trage din orice pozitie, lipindu-se de asfalt". Am iesit cu 3k peste O3, dar am DCC ul, e diesel si cea mai dinamica masina la banii astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dat Audi pe Seat? Se compara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat Audi din 2008 la 220.000 km reali (caruia urma sa-i schimb in urmatoarele 10k distributia, bratele pe fata si chitul ambreiaj) pentru Seat din 2016 la 0 km. Cred ca este o schimbare corecta. Iti pot spune doar dpv al 4 Leoane testate cate 30 minute, ca performantele dinamice sunt similare. Ca aspect, interior si dotari nu se pot compara. Am preferat ca urmatorii 4 ani sa merg intr-o masina mai slaba, dar sa nu imi fac griji despre ceva ce poate sa cada. Un B8 din 2013 tzipla, cu motorul si dotarile dorite de mine, la circa 100.000 km reali ma costa in NW Germaniei 18.500 + drum si taxe = 20k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi sunt 8 ani diferenta intre masini. Fie el si A4 cu toate dotarile posibile, tot se vede varsta si faptul ca unele echipamente incep sa fie depasite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Uomuom said:

Am inlocut masina din avatar cu Leon ST FR 2.0 tdi, 184 cp, M6, culoare no cost si cu optinalele in ordinea importantei: DCC, Full led, Pachet Iarna, Media Plus, Pachet confort si Full link. Dupa negocieri intense si lobby mi-a fost facuta o reducere de 10% si am iesit cu pretul final 23 k - rematul.

4 luni am incercat sa ma hotarasc (dar nu am reusit) intre Jetta (fara xds, dar super ieftin) si Golf ambele diesel  de150 cp si cu multilink pe spate, O3 180 cp benzina, RS 184 cp (out of my reach ca pret cu cateva optionale) si Leon 184 cp.

Acum 3 saptamani am plecat spre dealerul de Skoda sa dau avansul (unde obtinusem discount de 7.5%) si care era o alegere rationala pt noi (70% mers in Bucuresti, familie cu 2 copii). Cum la Seat testasem 4 modele dar niciunul de 184 si am primit telefon ce ma informa ca abia le-a sosit un 184 cu dsg, mi-am zis hai sa-l vad si pe asta. Astfel banii pt O3 i-am dat imediat ca avans pt Seat. Acesta e mai inghesuit si rudimentar in interior, usile se trantesc aiurea, dar din combinatia motorului de 184 cu suspensia sport rezulta o bestie care "trage din orice pozitie, lipindu-se de asfalt". Am iesit cu 3k peste O3, dar am DCC ul, e diesel si cea mai dinamica masina la banii astia.

Sa o stapanesti sanatos !

Sa stii insa ca erai in buget cu O3 1.8 TSI DSG 4x4 cu optionale de bun simt.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de urare. Nu am vrut dsg. 4x4 e ok dar consumul de 12-13 in Bucurestiul aglomerat mi-l facea de 13-14 si am preferat un cuplu mai bun pe o masina mai usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, dar sa stii ca si 2.0 diesel in aglomeratie o sa ia 10-11% cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audiul motor PD dimineata in rush hours (bara la bara si cand e liber calcata) pe un traseu de 10-11 km, imi lua 10-11% fara clima, iar cu clima sau iarna 11-12%. Sper ca Leonul fiind generratie noua si CR sa il tin undeva pe la 8-9% in aceleasi conditii. Din cate stiu CR consuma insa mai mult ca un PD, dar masina fiind mai usoara si mai performanta voi avea asteptari pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dar va avea o dinamica mai buna...si un nivel de confort mai scazut. Asteptarile ar trebui sa ti le setezi dupa un traseu de munte, cu asfalt bun... asa in Bucuresti...guri de canal, linii de tramvai, asfalt denivelat, gropi...o sa le simti cu suspensia de fr. Nu deranjant, dar prezent...

 

@Uomuom uita-te la consumurile lui @vdragos si scade 0.5-1l la exterior...in oras iti va consuma aprox la fel.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de accea am luat pachetul dinamic platin + 750e. Nu am gasit consumurile lui vdragos, dar accept ca este posibil sa imi ia tot 10-11. Oricum cu 1.8 benzina in conditiile de mai sus nu o coboram sub 13 pe un cuplu cu 130 Nm mai mic si de mai sus in turatie. In ultimii 15 ani am avut numai diesele cu care m-am inteles f bine, dar as fi vrut sa incerc si noile benzinare TSI (in 1995-2000 am avut Vectra si A4 2.0 benzina care in oras la traficul mai scazut de atunci imi luau cam 13,5 %) dar am ales emotional Leonul 184 sp versus rational O3 180 cp (mai ieftina cu 2 k si mai toleranta frecusurilor urbane). We will see!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de 100 Nm mai putin, variantele de 1.8 manuale sau 4x4 au 280 Nm. Ma rog, 100 Nm e totusi o diferenta mare normal, desi in realitate nu e chiar asa pentru ca la TSI il ai constant pe o plaja mai mare de turatie spre deosebire de diesel unde peek-ul ala e pe mai putin. 

Si eu sunt curios cat o sa consume 1.8-ul, da' o sa testez pe pielea mea :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la benzinarele de 180 cp 4x4 cuplul este 280 iar la 180 si 150 cp cuplul este 250. As fi luat negresit Leonul ST de 1.8 benzina, 4x2 dar nu l-au avut in varianta M6 decat pe Leon hatch. Cand iti vine masina (leon sau o3)? A mea peste aprox 5 sapt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Uomuom said:

Da, la benzinarele de 180 cp 4x4 cuplul este 280 iar la 180 si 150 cp cuplul este 250. As fi luat negresit Leonul ST de 1.8 benzina, 4x2 dar nu l-au avut in varianta M6 decat pe Leon hatch. Cand iti vine masina (leon sau o3)? A mea peste aprox 5 sapt.

Pai la mine mai dureaza ceva, saptamana viitoare de-abia voi lansa comanda. Prin iulie probabil, Golf Alltrack :P

Da, asa este, vad ca pe manuala este 250Nm, e underrated zic eu...Pacat, ca este potential mare, pe Polo GTI manual este chiar 320Nm...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!