Jump to content

Agata in mers, mers neregula la relanti


22euu
 Share

Recommended Posts

Salutare!

Am o Ibiza 1.2 benzina din 2008, 70CP, cod motor BXV. De cateva zile intampin urmatoarea problema: Cand o accelerez peste 3000rpm, incepe “sa dea in nas” si sunt obligat sa schimb in viteza superioara., iar la relanti se observa ca motorul ar da sa se opreasca pt. o fractiune de sec.

Astazi, a inceput sa faca urat, in sensul ca parca ar merge in 2 cilindrii si nu mai vrea sa se accelereze deloc, iar la relanti motorul se misca cam violent (trepideaza). In bord a inceput sa palpaie martorul “check engine”.

La diagnoza mi-a dat urmator cod de eroare: 16825 P0441-008 -flux incorect (infundat) - intermitent.

 Ce ar putea fi?

Mentionez ca inainte am schimbat bujiile si filtru de benzina si o perioada a mers excelent pana a inceput sa faca ce am mentionat mai sus.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Pare o problema de alimentare..vezi ce presiune da pompa rezervor..filtrul de benzina daca e ptr codul tau motor..filtrele au supapa de presiune si in functie de cod motor,mentin presiune mai mica sau mai mare. Sa nu ai filtrul gresit...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
eleague RO

Salutare ! Am căutat un topic cat mai apropiat de problema mea și sper sa fi nimerit unde trebuie.

 

Este vorba de un Seat ibiza 1.2 12v bxv.

Am fost și la reprezentanța Seat și nu au făcut decât să mă ușureze de niste bani.

 

Că simptome mașina le are pe următoarele:

1.La prima pornire de dimineață, nici când era mult mai frig afara nu se tureaza mai tare de relantiul la cald.. adică să crească la 1200 și să scadă și să rămână turata până se încălzește puțin în schimb la cald se tureaza și de multe ori rămâne turata peste 1000 rpm și își revine după 2 minute.V2

2.Vibratii cu un relanti instabil fără să se miște acul turometrului plus un zvâcnit din 5 in 5 secunde.

3.Cu compresorul a/c pornit, mașina câteodată sub 1500 de rpm se decelerează destul de greu când iau piciorul de pe accelerație și câteodată scade sub relantiul normal și își revine imediat.

4.Consum crescut de carburant de la 8% la aproximativ 10%, consum făcut plin la plin fără a/c și mers foarte liniștit în oraș.

5.Noxe care nu sunt in parametrii.

6.Putere scăzută.

7.Miros de benzină.

 

Pe diagnoză nu afișează nici o eroare.

In timp real relantiul variază în între 800 și 868 și se stabilizează cat de cat la 836 iar cu consumatori gen a/c, variază și până la 896 rpm.

Momentul in care zvâcnește relantiul scade la 800 și își revine la 836.

A fost verificat absolut tot.  Cabluri, mase, compresie, senzori, distribuție, filtru benzină, catalizator, presiune rampă..

Sonda lambda nu este originala dar și cu ea deconectata la fel face... Clapeta schimbata și curățată.. etc.

 

Parca primește prea multa benzină.

Are cineva idee care poate fi problema ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Injector defect ?

Link to comment
Share on other sites

eleague RO
16 minutes ago, spido said:

Injector defect ?

Salut ! Cam asta a rămas.. dar totuși toate injectoarele au fost duse la curățat cu ultrasunete. Omul a spus că unul din ele nu mai pulverizează ca celalalte 2, și că nu e grav. Iar la 2 luni a picat unul din ele și a fost schimbat.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

O sa primesc o rampa cu injectoare plus bobine sa testez săptămâna viitoare.

 

Poate până atunci există cineva care a mai avut problema asta și a găsit rezolvarea.

Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE

Consum de ulei ?

Cat e compresia ?

Link to comment
Share on other sites

eleague RO
1 hour ago, EEXCALADE said:

Consum de ulei ?

Cat e compresia ?

Nu consuma ulei. Compresia nu mai știu exact.. oricum măsurată în 3 service uri plus reprezentanță și era foarte bună.

Mașina are doar 103000 km.. toate schimburile la timp etc. 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@eleague RO

Nu mai da quote/nu mai cita postarea anterioara. Este inutil și neregulamentar în același timp.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

@lupo_bv ok!

 

Singura anomalie pe care am observat-o pe diagnoză este temperatura motorului. In bord acul era aproape de 90 iar pe diagnoză se ducea spre 108 grade. 

Am schimbat senzorul original cu unul aftermarket și la fel indica.

Este normal ?

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Da, este ok.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

Îmi poate spune cineva care este turația la relanti fara consumatori electrici și a/c ? Pentru 1.2 bxv.

Și dacă o încărcare de 14.3v la relanti fara consumatori, iar cu toți consumatorii posibili 12.5v ?

Turată crește aproape de 14 v cu consumatori.

A fost testat cu 2 alternatoare care pe banc de teste incarca foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

784 rpm plus/minus 144rpm

1 hour ago, eleague RO said:

Și dacă o încărcare de 14.3v la relanti fara consumatori,

Asta este ok

1 hour ago, eleague RO said:

iar cu toți consumatorii posibili 12.5v ?

Asta nu este ok. Mai scade tensiunea când este foarte cald, bateria încărcată, dar 12,5V este puţin (eu am un încărcător cu voltmetru pus la brichetă şi din când în când mai arunc un ochi pe el. Mai puţin de 13,7-13,8 nu am văzut indiferent de situaţie în afară de situaţia când s-a defectat regulatorul). Dacă regulatorul de tensiune ştii sigur că este ok, verifică dacă nu cumva nu ai contact imperfect la cablul gros care duce la acumulator (uneori se oxidează firele în interiorul sertizării în papuc). Verificarea este simplă: cu un voltmetru măsori tensiunea dintre borna + a bateriei şi şurubul de pe alternator unde vine cablul gros. Dacă tensiunea este de ordinul volţilor (în general este mică în jur de  un volt în funcţie de curentul absorbit de instalaţie in momentul măsurării) ai cam găsit răspunsul. Ca un indiciu, acolo une este contact imperfect se şi încălzeşte destul de tare zona, chiar frige.

S-ar putea ca o cauză să fie şi un acumulator uzat, dacă ai posibilitatea încearcă cu un alt acumulator care ştii sigur că este bun să vezi dacă mai face aşa.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

Acum am fost și am măsurat voltajul direct de la șurubul + al alternatorului plus voltajul la borna. Îmi indica aproximativ la fel.. diferența nesemnificativă de 0.2v.

Am incercat sa pun mana sa vad daca e încins.. dar era încins tot.. pe alternatorul nu puteai pune mâna pe el. Am umblat prin oraș poate din cauza asta.

 

 

Cu consumatorii porniți fara clima îmi indica 13.5-13.6. in momentul in care ventilatorul de la clima pornește voltajul scade la 12.3. când se oprește crește la maxim 13v.

Am observat că apăsând pedala de accelerație ventilatorul de la clima de oprește.

 

Acumulatorul are 9 luni Rombat de 45a

 

Regulatorul de încărcare e nou de 14v. La fel făcea și cu cel vechi care era pentru instalații de 12v. 

Alternatorul pe care l-am montat acum, provine din dezmembrări.  A schimbat doar regulatorul și exact la fel face.

Sigur nu alternatorul e buna cat timp pe banc încarcă foarte bine.

 

 

Link to comment
Share on other sites

xmisterx

@eleague RO Salut, vad ca pe schema apare legatura intre alternator cu ECU si cu modulul de confort, asta sigur are incarcare gestionata de ECU sau modulul de confort, alternatorul a fost inlocuit cu unul identic ca si amperaj sau este diferit? Ca daca nu este identic trebuie facute niste setari.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

IMG-20220614-WA0002.thumb.jpg.0b63da96c105670c082532339f54bd48.jpg@xmisterx

 

Salut ! Alternatorul original a fost scăpat pe jos la un service acum un an și au rupt o ureche. Au luat din dezmembrări unul exact că originalul. 14v 90A. Valeo. Sper că asta e original. Pot afla într-un fel ?

Link to comment
Share on other sites

xmisterx

Poti afla daca este identic doar daca te uiti pe eticheta, asa ca si constructie seamana intre ele chiar daca este mai puternic.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

Pe cel original nu îl mai am. Am pus poza cu codul alternatorului in postul precedent.

Link to comment
Share on other sites

xmisterx

Din ce am gasit, pare ca este cel corect, a fost montat pe 1.2 de 70 Cp, pe polo si fabia.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

Am citit și topicul in legătură cu switch-ul de la pedala de ambreiaj. Posibil sa aibă legătură cu decelerarea greoaie ? Și scăderea relantiului sub cel normal? Din ce am înțeles are treabă și cu relantiul in staționare.

Link to comment
Share on other sites

xmisterx
în urmă cu 2 ore, eleague RO a scris:

Am citit și topicul in legătură cu switch-ul de la pedala de ambreiaj. Posibil sa aibă legătură cu decelerarea greoaie ? Și scăderea relantiului sub cel normal? Din ce am înțeles are treabă și cu relantiul in staționare.

Da are legatura, ECU gestioneaza decelerarea in functie de pozitia pedalei de ambreiaj, daca nu este apasata pedala ECU nu reduce turatia motorului imediat, asteapta un timp scurt si apoi urmeaza decelerarea, daca pedala este apasata reduce turatia imediat cum reduci din acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

eleague RO

Salutare băieți ! Vin cu un mic update.

Am verificat switch-ul de la pedala ambreiaj și e funcțional și totuși l-am schimbat.. Fara efect.

Am făcut rost de 2 rampe de injectoare, 2 bobine (1 beru alta NGK).

Am schimbat cu o rampa de injectoare și m-am plimbat puțin.. aceași treabă ca înainte. Am pus cealaltă rampă la fel face. Consumul nici nu mă străduiesc să-l mai fac.

Am schimbat pe rand toate bobinele mele (Bosch) cu cele 2 beru și NGK . Nici o diferență.. poate puțin mai rău.. mă gândesc că erau diferite.

Rămân simptomele de tremurat la relanti cu un zvacnit, și decelerare greoaie câteodată când e compresorul a/c cuplat.

Am observat că tremuratul nu incepe imediat după pornire.. trec 10-15 secunde, sau după o accelerare.

Am observat că se mișcă incontinuu clapeta de accelerație. La rândul ei este curățată și calibrată.

Am făcut rost de o sondă lambda originala și garantată că e funcțională. Am vrut să o schimb dar am observat că mufa unde se conectează a fost schimbată cu alta pentru cea aftermarket. 

 

Ce ziceți ? Merita sa o pun ? Să mai exclud și asta ? Mă refer la sonda lambda .. codul de pe ea este vwag 03d 906 265 c . Știe cineva daca e originala ?

 

Edited by eleague RO
Link to comment
Share on other sites

xmisterx

Daca nu ai alarma pe sonda nu-ti bate capul cu inlocuirea ei, verifica toate furtunasele, garniturile, motorul pare sa traga aer fals pe undeva.

Link to comment
Share on other sites

@eleague RO

Da-mi PM cu un autoscan sa vad ce Hw si Sw ai pe Ecu. Poate exista update ptr el,poate vreun Tpi..ceva.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!