Jump to content

e-Golf - consum și autonomie


Rave

Recommended Posts

Aici o sa discutam despre consumul și autonomia e-Golf-ului

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Am comparat ieri acelasi drum facut su aprox 90 km/hr si facut cu 120 km/hr. Diferenta este majora si nu merita dupa parerea mea sa "alergi". Asta fiecare o poate stabili odata ce  incepe sa conduca masina, fiecare are un stil propriu si aici la electrice se vede cel mai bine.

Link to post
Share on other sites

eGolf a avut cel mai mic consum mediu din 5 masini testate si autonomia reala 266km (asta nu cred, dar ma rog, asa zice articolul)

Partea cu consumul... nu poate decat sa ne bucure. Viteza mare e cu siguranta slabiciunea electricelor

https://www.automarket.ro/stiri/cifrele-finale-ale-turului-romaniei-cu-masini-electrice-cat-am-mers-cat-92237.html

Link to post
Share on other sites

apropo de autonomie, cred ca orice discutii trebuie pornite de la informatiile oficiale:

MAXIM 230km, obtinuti "cel mai usor" in Eco+

egolf6autonomie.PNG

Link to post
Share on other sites

kW necesari pentru a rula la o anumita viteza se consuma la fel, indiferent de modul cum sunt produsi, termic sau electric.

Slabiciunea este inca capacitatea bateriilor.

 

Link to post
Share on other sites

revin un pic asupra autonomiei declarate, ca mi se pare nesimtire maricica...

Deci am avut asa:

- cativa ani vanduta masina cu autonomie declarata de 300km (NEDC)!!
- apoi vanduta cu autonomie 250km WLTP 
- si acum ne zic ca maxim 230 real?? 

Urata treaba... 

Link to post
Share on other sites

Autonomia poate fi mai mare vara, asta am observat la e-Up, unde declarata este 260Km insa in practica am atins 360Km in conditii normale de exploatare. Daca nu-mi era mila de baterie mai trageam de ea inca vreo 20Km.

Tu ai deja e-Golf si ne poti spune mai multe din ce ai observat pana acum.

Link to post
Share on other sites

Autonomia scade la frig, asta spun toti posesorii de electrice.

La eGolf nu am reusit sa parcurg mai mult de 200km cu o incarcare (apropo de nesimtire, 300-250-230 si real real abia 200 de fapt), desi am dus masina in 0 la baterie.

E fabulos sa scoti 360 dintr-o masina cu 260 declarati. 

Link to post
Share on other sites

O sa scriu si eu pe topiculul pe care l-am deschis ptr masina mea, dupa ce o iau Miercuri. La e-Up crede-ma ca la o medie de 30Km/h am avut consum mediu 8.3Kwh. Masina sotiei, drumuri de acasa in Bucuresti si inapoi, localitati, nu s-a depasit 55Km/h.

Link to post
Share on other sites

pai poti pune din aplicatie consumurile medii. Ai atat consumurile pe absolut toate drumurile parcurse, cat si consumurile intre incarcari (care mi se par mai relevante)

Nu stiu nici cat sint de reale consumurile medii raportate, eu am cam 13, si totusi nu scot nici 200km din bateria de 36kwh... 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Am mai facut cateva teste, poate le voi descrie mai pe larg candva, cert e ca am dus masina pana la refuzul de a se mai misca. 

268km parcursi, dar contine si un drum in coborare de la Valeni spre Buc. Totusi, considerand ca a consumat mai mult ca sa ajung acolo, sper ca e relevant.

Cu ocazia asta am descoperit ca masina nu permite a fi impinsa si nici tractata... atentie  mare asadar. 

ca o concluzie, speram ca masina sa mai mearga mai mult dupa ce afiseaza 0 km autonomie... auzisem zvonuri pe la alte masini si de 25km. Nu. Nu merita riscul, as zice un max 5km ca sa nu apara surprize... si tinand cont si de anotimp si tipul de drum (un urcus poate schimba datele problemei).

Faptul ca masina nu poate fi tractata/impinsa (practic mai deloc, tinand cont de cele 2 limitari combinate, de viteza si de distanta) mi se pare o mare dezamagire.

egolfTractare.jpeg

Link to post
Share on other sites

E normal, atata timp cat nu ai ambreiaj si cutie si rotile sunt drect legate de motor.

Link to post
Share on other sites

Ar fi fost interesant sa mearga sa o tractezi, in B, sa o poti incarca un pic ... Am vazut ca la Tesla se poate ...

Link to post
Share on other sites

@detinator apreciez foarte mult informatiile pe care le aduci in urma testelor. Consider ca esti un pionier in a descoperi aceasta masina si ne ajuti pe noi ceilalti sa evitam situatii neplacute.

Totusi, nu inteleg, cDm adica nu poti sa o tractezi? daca o pui pe N nu se misca? Adica nu poti sa o impingi sau cum?

Link to post
Share on other sites

Adica nu ai voie sa o tractezi! Pur fizic probabil ca masina merge tractata dar este posibil sa se strice ceva...

Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Al Bundy said:

E normal, atata timp cat nu ai ambreiaj si cutie si rotile sunt drect legate de motor.

adica tu stiai? din reactiile celorlalti, pare ca nu se astepta nimeni la asa ceva. O cutie exista, doar ca are practic o singura viteza. 

Mai ales ca inteleg ca alte masini electrice ar merge tractate. 

@Abu multumesc pt aprecieri. Scrie ca poate fi impinsa asa cum vezi dar doar 100m si in ritmul pasului :) 

Culmea e ca exista si o sectiune in care iti da impresia ca o poti tracta bine mersi, dar pare a fi o sectiune ramasa in manual de la masinile termice, pt ca vorbeste de cutie si alte aspecte care nu prea au legatura cu electricele (am subliniat pasajele care par generale):

egolfTractare2.jpeg

Link to post
Share on other sites

Nu stiam. Dar pare logic ceea ce spun ei. Nu ai cum decupla rotile de motor. Ca la o masina termica. Ce ai incercuit in post se refera la cutia dsg. 

Si nu prea exita cutie de viteze la electrice. 

Link to post
Share on other sites

Ambele pasaje sint din manualul eGolf... se cam bat cap in cap. Am mentionat ca si mie mi se pare a fi un pasaj ramas de la termice.

As fi curios sa vad un manual in limba engleza de la un egolf 2020, nu stiu pe unde am putea gasi... 

 

Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Al Bundy said:

Si nu prea exita cutie de viteze la electrice. 

The high-performance 12,000-rpm motor and the single-speed EQ270 transmission form a compact unit: the EQ270 also incorporates an integrated differential and an electro-mechanical parking brake. The motor and transmission was developed in-house and is made at Volkswagen’s components plant in Kassel, Germany.

https://media.vw.com/releases/179

Link to post
Share on other sites

Transmisia e una, cutia de viteze e altceva. 

Link to post
Share on other sites

@Al Bundy ar fi util daca ai detalia un pic, postarile f scurte lasa loc de interpretari.

Scrie clar ca are cutie viteze, cu o singura treapta. Si numele, EQ270, seamana cu codurile de cutii DSG. 

Ideea ar fi sa intelegem de ce nu poate fi tractata la viteza mai mare decat viteza pasului sau pe distante mai mari de 100m. 

Lubrifierea ar putea fi o problema, dar nu stiu daca asta e totusi motivul sau singurul motiv. 

Atasez si o poza cu topic-uri de la Tesla, in bord apare mesaj pt schimbului uleiului din cutia de viteze (gearbox)

teslaGearbox.JPG

Link to post
Share on other sites

@detinator din paragraful dat de tine ... "The high-performance 12,000-rpm motor and the single-speed EQ270 transmission form a compact unit" se intelege ca transmisia este integrata cu motorul intr-o unitate. Asta inseamna ca motorul transfera puterea la roti prin acea transmisie numita EQ270 cu o singura viteza, dar nu are cutie de viteze. Eu asta inteleg. 

Si de aceea nu ar merge tractata, deoarece in momentul in care misti rotile, fortezi motorul, neputand sa-l decuplezi. Poate ma insel, dar eu asta inteleg.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...