Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

L-am condus si eu in seara asta, in Cluj prin intermediul Bolt.

 

Reprezentantul Bolt nu prea stia nimic despre masina, mi-a spus ca masina e 32000 euro pret de pornire din care se scade prima de la stat 45000 lei. Ca autonomie ar avea 430km... functie de talpa. Habar n-am daca e ceva veridic in ce mi-a spus.

 

Fiind prima electrica care am condus-o, au fost niste lucruri interesante ( cuplul instantaneu la plecarea de pe loc) dar cu parere de rau nu am avut deloc imboldul sa ma duc la banca sa scot banii sa o cumpar. Oi fi eu prea conservator...sau asteptarile mele sunt prea mari.

 

Totusi va urez sa va bucurati de ele cei care le-ati comandat! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tip: 32 000 EUR e pretul cu TVA inclus de Plus cu ambele Rable si discount de dealer scazut (unii dealeri dau mai putin discountul, insa). Ai condus modelul Plus, probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vazut vreo 3 in dupa-masa asta prin Cluj-Napoca. Una din masini a trecut prin fata mea cand asteptam la semafor si pe langa lipsa zgomotului, a avut o acceleratie si o franare foarte buna. Toate masinile aveau numere provizorii de Valcea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...la fel am primit si eu informatii legat de pret..

 

Intre timp am primit brosurile pe mail.

 

Ca un rezumat avem asa:

 

 

ID 3 1st 32.091 euro (fara tva)
ID 3 1st Plus 36.892 euro (fara tva)
ID 3 1st MAX 41.695 euro (fara tva)

ID 3 Pure si ID 3 Pro S nu au inca pret stabilit.

 

 

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata.  Următoarea saptamana nu mai dați de mine :))

pe 3.10 ne vedem la Ploiești cine vrea. 

20200924_184253.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Enjoy!

 

Cum e insonorizarea fata de Kona? Tot caut informatiua asta pe net, da nimeni nu vrea sa faca comparatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal i găsesc mult mai tacuta.  Dar abia am mers 20km.  Mai ales pe accelerație nu se aude nimic.  La kona se auzea un zumzet. De ce nu le testezi? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Brasov nu au avut Kona de demo decat in primavara, prin Martie. Despre ID3, nu am intrebat daca au primit masina de demo.

Probabil Kona are sunetul ala de circuit de inalta tensiune iar ID3 nu.

 

Well, come back cu mai multe detalii despre ID3! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tudy_cnunu cred ca fac topic.  Va rămâne masina de serie asa cum vor fi si altele.  Plus ca timpul nu e mereu de partea mea. Plus ca ar fi păcat sa nu fac si pt lupo. Ala da proiect.  

 

@stamatrage o fuga la Ploiești. Eu am mers cu cea din test drive automarket.  Si poti ajunge ușor de pe centura orașului. Macar sa stii ce si cum

 

Mulțumesc all pt urări. Accelerația este wow.  Știți metrou ? Înmulțiți cu 10 ;))))  pana la 80 am avut curaj ca eram pe DN. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrcnici eu nu am schimbat nimic la e-Up!, dacă nu iei în calcul anvelopele, și uite ca tot a contat topicul. Eu zic ca e important sa mai pui o poza și o impresie despre mașina, chit ca faci asta rar.

Este importanta părerea și experienta proprietarilor pentru cei ce iau în calcul achiziția unei astfel de mașini. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee ce inseamna aceste optionale in configuratia ID3?

 

Din pacate vanzatorul meu inca bajbaie la capitolul ID3 chiar si cu masinile in curte, iar eu nu am folosit niciodata VW, si am renuntat la varianta rezervata, adica la STANDARD si am ales un PLUS. Si asta pentru ca abia acum am descoperit ce inseamna faruri MATRIX si constat ca am facut o alegere cu multe minusuri in explicatiile primite de la vanzator(in cazurile fericite cand le-am primit). Dar tot mi se pare scumpa diferenta. De aceea incerc sa mai clarific diferentele dintre configuratii, si eventual sa revin la STANDARD, mai ales ca vad multa experienta de VW pe acest forum, dar chiar si de electrice.

 

  • Asistent virare
  • Car2X
  • Convertor DC-DC 3.0 kW
  • Keyless Start, fara Safelock (de ex. aici am crezut ca este keyless si la intrarea in masina, gandindu-ma ca motor de pornit nu am, dar se pare ca m-am inselat; nu am inteles ce inseamna fara SafeLock, iar la PLUS scrie "keyless Access si sistem pornire", deci chiar nu inteleg de unde reiese ce spune vanzatorul, adica la STANDARD nu poti deschide portiera KEYLESS, si parca nu m-as intoarce in timp si toata ziua sa caut dupa cheie prin rucsac)
  • Lane Assist - asistent pentru mentinerea masinii pe banda de circulatie (este parte din traffic assist? pai daca am si ACC, atunci impreuna nu inseamna ca am traffic assist, dar mai putin partea de predictive?)
  • Dynamic Light Assist (nu inteleg ce e asta in conditiile in care la PLUS avem "faruri LED Matrix si lampi spate LED cu lumina variabila")

Si nu in ultimul rand, pentru ca nu stiu preturi de VW (de ex. habar nu am cat ar costa acele faruri MATRIX), ma intreb daca diferentele sunt la preturi corecte in cazul lui ID3 PLUS sau e doar marketing si pricing?

 

 

 

Modificat de NoCO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Safelock = blocarea "dubla" a usilor, astfel incat sa nu se poata deschide nici macar din interior.

Adica daca hotul sparge geamul, nu va putea sa deschida usa din interior, ci va trebui sa intre prin geam daca vrea sa scotoceasca prin torpedou.

 

Pe BASIC lipseste Safelock. Nu stiu daca exista pe PLUS sau doar pe MAX.

 

BASIC are Keyless Start

Adica masina se poate PORNI fara sa trebuiasca sa bagi cheia in contact si sa o invarti. Doar sa fie cheia prezenta interiorul masinii.

 

PLUS are Keyless Start si in plus mai are si Keyless Access = masina se descuie cand te apropii de ea cu cheia asupra ta, nu mai trebuie sa apesi cu degetul pe cheie.

 

Convertor DC-DC 3.0 kW - asta au toate.

Toate masinile electrice au si o baterie de 12V pentru faruri, ventilatoare, pompe si toate celelalte accesorii electrice.

Convertorul DC-DC este cel care inlocuieste alternatorul de pe masinile clasice. Este dispozitivul care asigura incarcarea bateriei de 12V si alimentarea circuitelor de 12V folosind energie din bateria de tractiune (400 V).

 

Practic bateria de tractiune alimenteaza motorul de tractiune, compresorul de aer conditionat, convertorul DC-DC si elementele de incalzire (unul pentru baterie si unul pentru habitaclu). Toate celelalte chestii electrice si electronice de pe masina sunt alimentate de pe circuitul de 12V.

 

Completare ulterioara:

Pe BASIC mai lipsesc urmatoarele, care exista pe PLUS si MAX:

  • capacul de pe spatiul de stocare dintre scaune (de sub cotiere).
  • buzunarele de depozitare de pe spatarul scaunelor.
  • proiectoare de ceata pe fata
  • reglare scaun pe inaltime: s-ar putea sa lipseasca complet, s-ar putea sa fie doar la scaunul soferului...nu stiu sigur cum e.

 

Pe PLUS mai lipseste (fata de MAX) compartimentul al doilea de stocare de sub fundul portbagajului.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

car2x: https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2018/10/car2x-networked-driving-comes-to-real-life.html

mai pe scurt, misto ca idee, momentan nu prea are mare aplicatie si e nevoie de masini cu car2x. noroc ca in romania VW vinde bine. dupa cum vezi acolo unele nu vor merge fara alte sisteme care sa ii trimita informatii masinii, altele probabil ca da (cum e aia ca s-a franat tare undeva in fata ta).

 

 

lane assist: daca ai si ACC nu inseamna ca ai si traffic assist. traffic assist iti tine masina pe centrul benzii. lane assist o lasa sa faca un fel de ping-pong intre marginile benzii.

este parte din traffic assist dar nu implica ca daca il ai, ai si traffic assist, doar reciproca e valabila. la id3 parca doar la max ai asta.  mare pacat, mi se pare foarte utila ca idee. nu am folosit, deci poate sunt eu prea entuziast si in realitate nu e mare branza. marea problema pe care o vad e ca nu evita gropi :) si daca te vei rezuma doar sa ai mana pe volan sa te tii....

 

daca ai matrix nu stiu ce sa mai faci cu DLA, ala include asa ceva, ba chiar mai evoluat.

 

cum zice si kolfleading, una e keyless START (adica al masinii) si alta e keyless ACCESS, adica intri in masina. safelock nu e mare scofala dupa mine, ca daca iti sparge masina te lasa rece ca intra pe geam sau poate deschide si usa. grav e ca spart-o.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile cu TVA ale configuratiilor sunt cele mentionate deja (si da, sunt exagerat de mari diferentele de pret):

- 1st de baza: 38 188 EUR

- 1st Plus: 43 901 EUR

- 1st Max: 49 617 EUR

 

Din astea se scade tichetul Rabla+ de 45 000 lei, si o rabla simpla de 6500 lei. Dealer-ul poate sa iti mai ofere si el un discount suplimentar, dar daca iti ofera si cat anume e la latitudinea dealer-ului.

 

Sincer, din ce stiu lane assist-ul e acelasi la toate versiunile. Daca va uitati pe forumurile din afara toata lumea se plange ca e de tipul care face ping-pong intre linii, si trebuie dezactivat - iar problema nasoala e ca poate fi dezactivat doar din meniurile sistemului si trebuie facuta asta la fiecare pornire. Tipul de la ElectricLife are un video cu ce nu ii place la 1st-ul lui dupa 3000 km, iar asta e una dintre ele. Din ce am citit Ford are un sistem de Lane Assist exact cum trebuie, care nu face ping pong deloc (cel putin pe Kuga modelul nou).

 

Daca ceri la dealer, ar trebui sa iti poata trimita pentru fiecare nivel de echipare un document cu pretul si care listeaza ce feature-uri are.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, mandelu said:

daca ai matrix nu stiu ce sa mai faci cu DLA, ala include asa ceva, ba chiar mai evoluat.

Ai idee dacă acest Matrix lights este echivalent cu IQ light? Pe internet am găsit numai prezentări ale IQ light la Tuareg, Tiguan sau Passat, de la producător, în schimb la varianta pentru ID3 producătorul nu zice nimic. Dar în schimb am văzut pe YouTube ce zic/prezintă cei care au deja mașina, dar am impresia că rezoluția la ID3 lasă de dorit. Aveți idee dacă tehnologia farurilor ID3 este cel puțin de aceeași calitate ca la IQ light sau VW a făcut reduceri cu ID3(la rezoluție), inclusiv la aceste faruri, și ne păcălește cu ce știm de la mașinile clasice?

Am văzut un filmuleț făcut in condiții de ceață și mi s-a părut că are o rezoluție destul de deranjantă. 

 

48 minutes ago, stama said:

Daca ceri la dealer, ar trebui sa iti poata trimita pentru fiecare nivel de echipare un document cu pretul si care listeaza ce feature-uri are.

Bineînțeles că am așa ceva, dar cu greșeli, plus întrebările fără răspuns de luni de zile și discuțiile care lasă de dorit, de aceea nu mai am încredere în ei și am venit pe acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad cum ar trebui sa mearga lane assist altfel decat sa nu te lase sa depasesti linia, ca atare logic ca ajungi sa faci ping-pong; daca vrei pe centrul benzii ala e traffic assist, are si VW. am vazut la id3 ca intra ala in meniu ca sa il dezactiveze. straniu, la g8 ai buton in stanga pe volan apare un mini meniu cu lane assist confirmi si gata, in maxim 2 secunde e rezolvat. nu e cazul sa intri in meniul central. nu stiu, poate e altfel la id3 sau nu stie el smecheria.  cred ca e norma europeana sa se reactiveze la fiecare pornire, ca la esp. nu cred ca de nebuni au pus asa, dar nu sunt sigur.

 

noco2: iq light e totuna cu matrix. sincer, in locul tau as incerca sa testez un led care schimba singur in faza lunga si matrix. poate descoperi ca iti e de ajuns sa schimbe singur in faza lunga. nu de alta, dar e cam mult sa sari la alta echipare. ca asa, ar trebui sa iei max ca sa ai si scaune cu masaj etc.

 

te inteleg cu dealerul, cand am luat g6 stiam eu mai multe ca ei, ce dotari cu ce merg si ce nu si ce face fiecare. dar agonizasem cateva luni bune pe configuratorul ala :)

cert e ca m-au dezamagit la faza asta, dar vad ca in 10 ani lucrurile nu s-au schimbat aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, mandelu said:

noco2: iq light e totuna cu matrix. sincer, in locul tau as incerca sa testez un led care schimba singur in faza lunga si matrix. poate descoperi ca iti e de ajuns sa schimbe singur in faza lunga. nu de alta, dar e cam mult sa sari la alta echipare. ca asa, ar trebui sa iei max ca sa ai si scaune cu masaj etc.

Asa am gandeam si eu, ca e cam  mare pretul pentru o echipate care, pana la urma, daca ma gandesc cat va merge masina la in afara orasului  pe timp de noapte, nic inu imi aduce un avantaj efectiv... in schimb ma gandeam ca peste vreo 4-5 ani, cand vreau sa vadn masina, poate astfel de tehnologii vor fi standard si cautate la masinile la mana a doua.

Si suplimentar echiparea PLUS are acea camera de mers inapoi de care are nevoie prietena mea la condus, dar nu stiu cat ma costa si daca se poate sa o montez retrofit, daca stie cineva direct de la dealer (in continuare dealer-ul meu da din umeri la intrebari de service sau accesorii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum daca stai sa calculezi dupa cat se cauta la sh...nu mai iei nimic. din experienta mea cu cat mai multi bani bagi in dotari cu atat mai putin recuperezi la revanzare. pe o masina de 10k plina de dotari nu iti da nimeni 15k din cauza dotarilor. ca deja sari in alta marca/model etc. camera cred ca o puti pune si ulterior. am si eu la g6 si sunt dependent de ea la orice manevra cu spatele. problema ta e ca sunt 5-6k euro intre nivelele alea de echipare....trebuie sa te gandesti bine daca merita.

daca iti trebuie tot cu ce vine in plus, cred ca iesi clar mai bine decat daca ti-ai pune ulterior dotarile alea sau le-ai fi luat una cate una.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56 minutes ago, mandelu said:

nu vad cum ar trebui sa mearga lane assist altfel decat sa nu te lase sa depasesti linia, ca atare logic ca ajungi sa faci ping-pong; daca vrei pe centrul benzii ala e traffic assist, are si VW. am vazut la id3 ca intra ala in meniu ca sa il dezactiveze.

Sa stii ca eu la G7 GTD cu lane assist, aveam ingropata in meniu inca o functionalitate numita ceva gen Active Lane Keeping. Ideea era ca odata activata bifa aia, fix asta facea masina. Ma tinea pe centrul benzii.

Masina din 2014, fara ACC. Acum cine stie, poate VW a decis la un moment dat ca functionalitatea asta trebuie platita extra si a introdus acel traffic assist.

Legat de camera, da, in general retrofitul e usurel pe tot ce inseamna VAG. Dar avand in vedere elementul de noutate mare la ID.3, sa nu ai vreo surpriza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, NoCO2 said:

 echiparea PLUS are acea camera de mers inapoi  (...) dar nu stiu cat ma costa 

 

Uite aici(click!) și montajul cred ca e încă 20-30% din prețul ei. În reprezentanță n-o sa facă niciodată chestia asta dar avem colegi pe forum care fac astfel de lucruri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, tudy_cnu said:

Sa stii ca eu la G7 GTD cu lane assist, aveam ingropata in meniu inca o functionalitate numita ceva gen Active Lane Keeping. Ideea era ca odata activata bifa aia, fix asta facea masina. Ma tinea pe centrul benzii.

Masina din 2014, fara ACC. Acum cine stie, poate VW a decis la un moment dat ca functionalitatea asta trebuie platita extra si a introdus acel traffic assist.

Legat de camera, da, in general retrofitul e usurel pe tot ce inseamna VAG. Dar avand in vedere elementul de noutate mare la ID.3, sa nu ai vreo surpriza.

da, cred ca acum e legata mereu si de ACC. ei asa zic, ca le-au comasat pe toata sub palaria asta. la tine cred ca te tinea in centrul benzii dar nu tinea si distanta fata de cel din fata. acum din ce inteleg eu in orice moment activezi traffic assist esti si in centrul benzii si daca ajungi pe cineva din fata, automat are grija si de distanta.

exista un youtuber: motoreport: https://www.youtube.com/c/MotoreportDe/videos

astia testeaza amanuntit toate dotarile de condus autonom. la id3 inca nu au facut. dar au la g8, leon, octavia. e in germana dar se pot activa subtitrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, mandelu said:

iq light e totuna cu matrix. sincer, in locul tau as incerca sa testez un led care schimba singur in faza lunga si matrix.

Știe cineva dacă varianta BASE are Dynamic Light Assist?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare in descrierea versiunilor doar pentru Plus si Max, deci modelul de baza nu are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!