Jump to content

DIY-Schimbare switch pozitie P cutie DSG 7


Aerofan
 Share

Postare recomandată

Pentru ca tot ma irita o alarma in masina legata de pozitia schimbatorului, mai exact asta:
617752 - Selector Lever Park Position Lock Switch
          B1162 29 [024] - Signal Implausible

Am cautat cauza si am gasit pe un forum rusesc si rezolvarea. Asa ca m-am inarmat cu un switch si m-am pus pe treaba.

Ideea era in felul urmator, aleatoriu si fara nici o logica imi aparea in mers in bord foarte scurt: "Cand parasiti masina lasati selectorul in P", pana ajungeam sa citesc pe ceasuri disparea, in meniu la navi nu era nici o eroare doar cand scanam masina aparea.

Ca timp de lucru, undeva la 2 ore, mie mi-a luat 6 pentru ca am tot pierdut chestii, inelul de fixare al cablului pierdut prin scut, un surub cand am vrut sa-l pun la loc prin consola si am uitat sa "montez" potentiometrul (va spun mai tarziu despre ce e vorba) asa ca a trebuit sa desfac iarasi tot.

Dupa 5 ore de joaca pe PS4 mi-am facut curaj sa schimb switch-ul. S-a inceput cu desfacerea consolei, nu trebuie complet desfacuta, se da jos rama de la clima, apoi se desfac suruburile ce tin plasticele laterale, se scoate scrumiera, se desfac suruburile de sub scrumiera si se trage de rama cu suportul de pahare din partea din fata in sus, se scot cablurile de la butoanele din jurul schimbatorului, butonul de la frana de mana si bricheta, in spate are o limba doar, e destul de intuitiv, foarte multe poze nu am facut. Se scoate si cablul de la maneta. E in partea din fata a manetei sub scrumiera.
IMG_8457.thumb.JPG.9854767cdbbe0edfd33964257d1c9aba.JPG  IMG_8459.thumb.JPG.55ade22f071ddcca0c0439e87f2a54d3.JPG

Gaurile de la cele 2 suruburi ce tin rama:

IMG_8458.thumb.JPG.b8446763cfa98c8f9ba662d50a83e280.JPG

Initial am zis ca nu mai desfac si cablul de la cutie dar din pacate nu se poate altfel, asa ca am dat jos inelul de fixare, am desfacut surubul (are cap M6 si hexagon pentru tubulara de 10, e la alegere cu ce vreti sa-l desfaceti)
IMG_8460.thumb.JPG.24b993c9d78af3ba3f96d15aed29c088.JPG  IMG_8461.thumb.JPG.be90815156d269ed81dde291deff9ae9.JPG  IMG_8462.thumb.JPG.93557ab6a65ecc30db6eb1786013abe8.JPG

Apoi se scoate cablul din suport si se impinge cat se poate inspre interior. Schimbatorul DSG are o spuma ce acopera suruburile, se scoate spuma si avem acces la suruburi, de aici incepe distractia pentru ca trebuie degete de pianist sau surubelnita magnetica, la mine magnetii sunt slabi asa ca m-am cam flagelat la degete. Dupa ce se scot cele 4 suruburi de fixare avem o mica problema :D cum se scoate maneta?
Destul de greu dar nu imposibil. In primul rand se trage din partea dinspre spate cat se poate de mult, apoi o inclinam intr-o parte si o rasucim putin, sunt multe plastice si locul e stramt dar se poate scoate, probabil ca la service ar fi dat jos consola centrala complet, nu e necesar. Se poate si cum am facut eu. Nu se rupe nimic chiar daca carcasa manetei se freaca de toate partile posibile.
Dupa ce am dat jos maneta, sub ea (am uitat sa fac poze) avem un capac de protectie, ala se da jos si sub el avem un fel de "surub" de fixare tot de plastic care se roteste in sensul acelor de ceasornic cam 90 de grade. Atentie ca aici va trebuie o surubelnita foarte lata cam 1,5 cm de lata, eu am improvizat cu un patent cu varf subtire. Se scoate clema ce tine cablul de carcasa manetei.
Apoi se poate scoate cablul si avem in sfarsit maneta in mana. Asa arata capatul celalalt de la cablu. La montare se baga inapoi se tine apasat si se roteste de "surub" in celalalt sens tot 90 de grade si e gata montat (sa nu uitati sa puneti capaceleul inainte de a monta la loc si clema de fixare)
IMG_8464.thumb.JPG.c522e9d096910a227ee5624273e2db14.JPG

Cu maneta in mana se trece la stadiul urmator, demontarea. Se scot toate suruburile, unul este lung si are cap torx de 25, restul sunt cu cap tox de 20.
IMG_8465.thumb.JPG.062e402b0aae98cff407ed3ac4f581d8.JPG

Dupa ce se desfac toate suruburile cu o surubelnita se desface carcasa, in partea de jos (unde este si capacelul de protectie) are o zona lipita cu silicon, zona respectiva sta in afara masinii iar la remontare trebuie sa puneti un strat subtire de silicon sa nu intre umezeala. Asa arata ansamblul desfacut. Aici mare atentie!!! sa nu patiti ca mine, in a 3-a poza se vede tija ca are o bila in cap, bila aia intra in potentiometru, eu am uitat sa o bag si a trebuit sa desfac tot din nou dupa ce montasem maneta in masina pentru ca puneam contactul si-mi dadea eroare, la scanare imi arata ca e in viteza 4.
Potentiometrul are un arc, deci trebuie tinut contra, bagata bila, si apoi cu atentie montat capacul ca sa nu iasa bila. Nu stiu sa explic bine dar cand aveti piesa in mana va veti da seama despre ce e vorba, complicat nu e deloc. Inainte de montare daca tot ati desfacut va recomand sa gresati peste tot pe unde este alb sa stiti o treaba. Eu am folosit vaselina grafitata.
IMG_8467.thumb.JPG.3249e2d2db287d2bf4525216eee24666.JPG  IMG_8468.thumb.JPG.96e69389fb9033782639b9cd38da88e6.JPG  IMG_8470.thumb.JPG.c379a265f77e17c29098d7d2e2a26aac.JPG  IMG_8469.thumb.JPG.297972186993c9a0b53e4a44bbec39f1.JPG

2 cabluri vin din potentiometru la switch-ul care ne face necazuri. Am pus un switch verde :)) . Ce am observat (oficial se spune ca sunt ceva depuneri de la umiditate si de aia da eroare) e ca switch-ul OEM se apasa foarte usor, aproape ca sufli pe el si face contact, sincer eu cred ca asta e cauza, dai intr-o groapa, sta limba metalica intr-o pozitie ideala si face contact scurt si apare eroarea. Switch-ul verde se apasa greu si face contact la jumatea cursei nu imediat ca cel OEM.
IMG_8471.thumb.JPG.9d605650f6525fb9a1f06e670dddbd6c.JPG  IMG_8472.thumb.JPG.745e958b5f9de9ff2bc1ee6bd4683c67.JPG  IMG_8473.thumb.JPG.dc50f9df183c0bd86ef5c24134d1465e.JPG

Montajul se face in ordine inversa. Inainte se greseaza tot, se pune silicon in partea de jos (in zona unde se vede lipiciul de fabrica), se pune tija in potentiometru, se pune capacul, se strang suruburile la mana, nu foarte tare ca e plastic, se pune cablul, se strange "surubul" de plastic, se pune clema, se pune capacelul de protectie, se baga maneta la loc in aceeasi pozitie in care ati scos-o, tot la fel, apasand invartind, se strang suruburile de fixare, se monteaza cablul la cutia de viteza, se pune saiba de fixare (atentie sa nu o scapati in scut :)) ) se baga mufele, se monteaza plasticele si se asteapta rezultatul in timp :D
Am sa scriu aici daca a avut efect schimbul de switch, eu zic ca da. Sapt trecuta mi-a dat de 3 ori eroare in 5 secunde, asa ca nu am mai rezistat cu nervii si am zis ca-i vin de hac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.Multumim pentru detalii si poze.Sigur multi dintre noi s-au intalnit cu aceasta problema,eroare!Cel putin eu da.Spune te rog cum se numeste sau unde ai gasit,comandat acest switch?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se numeste pot sa banui :) pe net il gasesc sub denumirea snap action switch:
https://www.allelectronics.com/item/sms-221/mini-snap-action-switch-w/curve-tip-lever/1.html

https://www.parts-express.com/parts-express-spdt-miniature-snap-action-micro-switch-with-lever--060-610

L-am luat dintr-un magazin de electronice din Arad. Ar trebui sa gasesti in orice magazin de electronice. Sa fi atent sa fie cu 2 gauri pentru ca alea sunt de sustinere cand il montezi. Adica sa fie exact ca si in poza :D 
Un coleg a luat kit care anuleaza switch-ul asta, a postat aici rezolvarea, asta daca nu vrei sa desfaci masina. Varianta lui merge plug and play fara sa desfaci jumatate de masina insa e mai scumpa.

https://vwforum.ro/topic/137571-diy-rezolvare-eroare-error-service-leave-vehicle-only-when-selector-in-position-p/


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.si contactul din mijloc trebuie inlaturat banuiesc..multumesc frumos!

Modificat de Marius88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
On 18.08.2020 at 11:25, Marius88 a scris:

contactul din mijloc trebuie inlaturat banuiesc

da, scuze de reactia tarzie.
Dupa aprox 3000 de km totul este functional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Crisian Mihai

Excelent tutorial. Mi-am făcut curaj și am înlocuit micro comutatorul care mă scotea din minti cu beepurile. Am alocat ceva timp pentru aceasta lucrare, însă a meritat. Mulțumesc de îndrumări. 😀

 

PS : După ce montați totul la loc trebuie șterse erorile ce apar , datorită faptului că s-au deconectat mai multe mufe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E recomandat, sa fie curata masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10.07.2021 at 19:13, Crisian Mihai a scris:

Excelent tutorial

Ma bucur.
Update: dupa un an de la schimb inca nu face figuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor!

ma confrunt si eu cu aceasta problema la masina din semnatura : vw touran 2016 2.0 dsg 150 cai. De  o saptamana am cumparat masina si sunt destul de panicat sa zic asa. Ma poate ajuta cineva cu rezolvarea acestei erori. Am intrebat la reprezentanta raspunsul a fost schimbare selector dsg 4500 ron sau anulare eroare cu kit ul de instalare daaaar nu este 100 % sigur mi a zis deoarece nu functioneaza la toate tipurile de cutie cica. Eroarea se aprinde doar in mers in rest cutia functioneaza perfect. 
multumesc mult pentru orice parere /raspuns .

Ionut 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@man ionut aia cum că nu este 100% sigur cu kit-ul de bypass este o mare vrăjeală, normal că o să zică așa devreme ce in varianta in care se înlocuiește microswitch-ul timpul de lucru este mult mai mare .

Am făcut eu săptămâna trecută în două seri în regim de "do it yourself"  după un tutorial postat tot pe forumul asta aici:

Pus cap la cap cred că a durat o ora și  jumate.Treaba este foarte simpla și pe mine m-a costat 250 RON cu bypass care este piesa OE  , prima data  ridici fusta manetei de la schimbător și te uiți să vezi ce culoare are carcasa selectorului , dacă este neagră atunci îți trebuie bypass-ul cu codul 5Q0713128A daca este albă atunci  pe baza unei  poze te ajuta băieții să comanzi bypass-ul din cele al căror cod incepe cu 3 (pentru că astea sunt mai multe). In rest urmărești pașii din PDF-ul ăla atașat de autor  și ai rezolvat definitiv problema. Ah și ca o observație personală vezi că în PDF-ul ăla la un moment dat zice sa faci un decupaj mic la marginea consolei centrale dar daca scoți masca consolei centrale( aia cu jaluzea și pahare)  și folosești chei torx fixe în forma de L, ai loc suficient și nu trebuie sa decupezi nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!