Jump to content

Martor - "Check engine" (sonda lambda 2)


abby3325
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am un Golf4 (2002), 1.4, 16v, motor AXP. I-am schimbat acum 2 ani catalizatorul, toba finala si intermediara; catalizatorul il schimbasem pt. ca "zorganea/suna", s-a spart ceramica in el; l-am inlocuit cu un catalizator nou, "universal Golf4", insa, becul de la "check-engine" mi-a ramas aprins si dupa schimbarea catalizatorului. El era aprins si inainte sa schimb catalizatorul, eu presupuneam ca era defect catalizatorul si din aceasta cauza s-a aprins martorul in bord .. In fine, ideea este aceasta : Un amic, mi-a sters eroarea din bord, cu un laprop, prin aplicatia "VCDS", insa dupa cateva porniri, mi s-a reaprins. In lista de erori, era si sonda lambda 2. Iar mi-a sters eroarea, iar s-a aprins becul de la "check-engine".

Nu as schimba sonda lambda 2 (este cam 200 lei noua), deoarece nu am certitudinea 100% ca asta e problema iar becul de la "check-engine" se stinge si functioneaza normal pe urma.

Solutii sa sting becul de la "check-engine" ? (nu as desface ceasurile sa scot ledul afara) ..

Imi spunea un alt amic, ca s-ar putea cu programul "DELPHI" anula, sau ceva de genul, functia de la "check-engine", fara sa afecteze restul functiilor masinii si asa mai departe .. Este adevarat, se poate ?

Sau .. alte solutii/idei, sa stig beculetul ? :)

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te sfatuiesc sa o repari, nu sa ascunzi martorul. Martorul te avertizeaza si in alte cazuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin .. asta inseamna sa cumpar o sonda lambda 2, fara certitudinea ca martorul se va stinge; plus, catalizatorul nefiind "original", doar nou si "universal si pt. Golf 4" .. sunt mari sanse sa-mi ramana aprins martorul din bord :(

P.S. - as putea incerca cu o sonda lambda 2, second-hand (dar la fel, nu am nicio certitudine, iar una second-hand, e aproape cat una noua, deci nu merita second-hand)

       - sau, sa fac cumva rost de o sonda second, sa o montez, sa sterg eroarea cu "VCDS" si sa vad daca mai reapare .. iar daca nu apare, sa o cumpar; doar asa .. cred ca am certitudinea.

       -  .. si parca nu-mi vine sa dau 200 lei pe o sonda care nu face absolut nimic si nu influenteaza cu nimic, mersul motorului, doar verifica gazele ..

Modificat de abby3325
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai blocurile de masura unde poti vedea cum lucreaza s1 si s2 etc lasa pe dorel de la borduri si mergi la un service 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, asta este, mergem la un service ..

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are rost sonda sh....o sa fie ca a ta. Cumpara noua, fa o diagnoza competenta si sigur nu o schimbi degeaba,daca se dovedeste ca ea e de vina. Ca idee....o sonda ok....Bosch, etc...costa in jurul la 400 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vorbit cu un amic, o voi testa iar cu "VCDS" si am sa pun aici logul. 

Revin dupa diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, am sa ma uit peste fisierele atasate. Oricum, doar saptamana viitoare imi poate face diagnoza, ca sa revin cu logul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare :

Un amic, imi da o sonda lambda 2, din dezmembrari, doar ca sa fac proba; nu ma costa nimic. Ca sa fiu sigur 100% ca e sonda si nu e altul motivul de la becul "check-engine", as putea sa fac asa :

- schimb sonda mea, cu a lui, din "VCDS" sterg eroarea, iar daca nu se mai reaprinde martorul de la "check-engine" (dupa 15 chei, cum se spune), atunci, sonda a fost 100% problema ?

Bineinteles, asta presupunand ca sonda de la el, e ok (desi, ar trebui sa spuna si in "VCDS" daca e eroare la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minutes ago, abby3325 said:

(dupa 15 chei, cum se spune)

Asta este altceva. În unele manuale scrie că dacă o eroare nu reapare după un anumit număr de porniri atunci se şterge singură (nu mai apare la scanare).

Nu trebuie să faci altceva decât să înlocuieşti sonda, să ştergi eroarea şi să faci o scanare după ce mergi cu maşina în diverse regimuri. Dacă nu reapare eroarea atunci bingo, dacă reapare şi ştii că sonda este bună trebuie căutată cauza în altă parte.

Şi salvează codurile de eroare aşa cum le dă vcds apoi postează-le aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv, multumesc, asa voi face. Pun sonda de la acel amic, sterg cu "VCDS" eroarea, iar daca nu mai apare 2-3 zile, inseamna ca sonda lambda 2 e 100% problema si o comand noua. 

Voi reveni cu un feedback, dupa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,


A trecut ceva timp, a aparut una-alta in acest timp .. irelevant. Am facut aseara diagnoza cu "VCDS", iar rezultatul e acesta.

Ar trebui curatata si clapeta de acceleratie, insa certitudinea ca sonda lambda 2 e problema, asta o pot avea ?

Multumesc anticipat.

 

image0.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Certitudine cam în procent de 70-80% dacă se poate spune aşa. Fiind o eroare intermitentă este greu de spus cu certitudine 100%. Diferenţa o reprezintă eventuale probleme de contacte imperfecte sau  ECU. Procentul ar fi putut fi mai aproape de 100% dacă ne prezentai nişte loguri după documentaţia pe care ţi-am pus-o mai sus.

Prima eroare aia cu Electrical malfunction dacă era permanentă era simplu de verificat: ar fi apărut imediat ce ai fi pus contactul fără să porneşti motorul. Totodată eroarea asta exclude alte cauze în afara sondei lambda 2. Cea dea doua eroare are cauze comune cu cealaltă, adică cablaj sau sonda

Eroarea cu catalizatorul las-o la urmă după ce rezolvi sonda.

Deci: verifică prima dată cu atenţie cablajul, dă cu spray de contacte la mufă. Dacă reapare martorul schimbă sonda cu una de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv, multumesc !

Am sa verific cablajul si mufele, le curat cu spray, iar daca reapare .. cam sonda 2 e buba. 
Revin cu feedback-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare baieti,am și eu un golf 4 1.9 tdi axr PD din 2004 și inca de când l am cumpărat am martorul Check engine aprins în bord ,am fost cu ea sa o pun pe tester și nu citește absolut nici un tester nu știu ce sa I fac sa pot afla de la ce este aprins acel martor,dacă ați întâmpinat aceasta problema va rog sa ma ajutați cu niște informații,Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge diagnoza pe masina?  Remediati intai aceasta problema,  dupa care o sa puteti face diagnoza si atunci vedem ce e cu erorile de pe motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!