Jump to content
Sign in to follow this  
ct_act

Cârlig de remorcare - Retrofit; Probleme & Discuții (Tiguan AD1)

Recommended Posts

ct_act
Posted (edited)

Retrofit la carlig OEM, pe scurt... si tot lung a iesit... :)))

In primul rand, avantajele unui carlig electric codat in softul masinii:

-          ESP trece pe modul remorca, cu posibilitate de franare selectiva a unor roti ale masinii pentru a stabiliza balansul remorcii (balansul cred ca este citit prin senzorii masinii ABS/ESP)

-          Carligul se pliaza si depliaza electric, se strange sub bara spate, nu se vede de afara cand nu este folosit, in unele tari nu e permisa deplasarea cu carligul extins fara o remorca;Dezactivare automata senzori parcare (doar cei din spate) – ii trece pe mute si nu ii afiseaza deloc

-          Portbagajul electric nu se mai deschide singur pana sus, nici din butonul de pe usa, nici din telecomanda, doar il ridica putin (1cm) pentru a preveni lovirea remorcii cu capacul; pentru deschidere trebuie utilizat butonul de pe hayon.

-          Marirea fortei la franare automata cand este folosit sistemul ACC cu remorca atasata (personal cred ca si frana de picior este marita, are alt zgomot la franare ori discurile/placutele mele sunt pe duca)

-          Replicarea lampilor pe remorca (nu am putut testa lampa de dat inapoi)

-          Dezactivare sistem start-stop cand este conectata o rulota pentru prevenirea deteriorarii sistemului de franare (zice in manualul carligului, probabil citeste semnalul de pe unul din fire, dar la un suport de biciclete functionarea start-stop s-a pastrat)

-          Dezactivare automata a lampii ceata a masinii cu remorca cuplata (pentru prevenirea reflectarii din remorca  catre directia inainte a masinii, ar da confuzii pentru cei ce vin din fata)

-          Masina este acum recunoscuta in sistem ca avand carlig din fabrica, modulul trailer apare si pe scanare cu obd11

-          Capacitate tractare 2500kg pentru bitdi – la alte motorizari trebuie citit in COC

 

Dezavantaje:

-          Pretul

-          Dezactivare Side si Rear Assist (doar am citit, a mea nu are asa ceva)

-          Functia de franare automata la obstacole in timpul manevrelor de parcare este dezactivata

 

Altele:

-          Sistemul de deschidere portbagaj din picior poate prezenta functionalitate redusa (la mine oricum mergea din an in paste si inainte, deci, nici o pierdere)

-          O data cu semnalizarea/avariile, clipeste si o lampa suplimentara pe bord

-          Logo-ul masinii apare cu remorca + setari pe navigatie pentru filtrarea drumurilor “cu remorca”

-          Priza VW este de 13pini, functie de remorca atasata este necesar un convertor la 7 pini cu pret infim.

-          Greutatea aditionala pe masina, cca 28kg

-          Carligul inlocuieste bara metalica initiala, se monteaza in locul ei, dispare locul de infiletare a carligului de tractare din trusa de scule

-          bara Rline este pre-decupata

 

Am dat si cateva poze cu dimensiuni, cotele masurate sunt peste valorile minime impuse de unii producatori (in imagine este un suport de biciclete).

Gasiti si poze de ansamblu aici.

Una peste alta, analizand cele de mai sus, integrarea cu CAN si sistemele de pe masina este masiva.

 

hitch1.jpg

hitch2.jpg

hitch3.jpg

hitch4.jpg

hitch5.jpg

hitch6.jpg

hitch7.jpg

hitch8.jpg

hitch9.jpg

hitch10.jpg

hitch11.jpg

hitch12.jpg

Edited by ct_act
  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

Bravo - un retrofit laborios, nu m-as fi gandit ca se apuca cineva de asa ceva. Banuiesc ca l-ai facut pentru suportul de biciclete ... eu am si suport care se atrana pe haion (si merge bine dar trebuie imbracate bratele in ciorapei sa nu frece pe tabla) si vreau sa iau si din alea de acoperis dar nu m-as fi incumetat sa pun carlig electric doar pentru bicle. Avantaje si dezavantaje ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act
Posted (edited)

Multumesc, Dragoș. 

Da, pentru cel de biciclete am făcut asta, Tiguanul e destul de inalt si e mai greu de pus bicicletele sus + riscuri de zgâriere. Cu carlig e suficient sa montez eu suportul, copiii aproape se descurcă sa pună singuri biclele, chiar le place si ii țin ocupați. ;)

Un suport cu bicle indiferent unde este pus, completează puțin imaginea de SUV.

Edited by ct_act

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act
Posted (edited)

Later edit pentru cârlig, dizertație pe baza datelor tehnice si a suporților de biciclete, poate ajută pe cineva, măcar nu pierde timpul cu căutări, daca nu, delete la postare...

- capacitatea de sustinere verticală a cârligului OEM este de 100kg masă statică.

- conform manualului, masa verticală statică ce poate fi susținută in consolă este de 75kg la 300mm depărtare de axul bilei si este singura informație pe care am gasit-o pe acest subiect legat de suportii de biciclete/bagaje cu prindere pe cupla sferică.

Mă refer la masa statică întrucât este cea considerată in referințele date de producători, cea dinamică este factorizată cu coeficienți de siguranță ce consideră suprasarcina din balans (oricum e treaba constructorului auto sa o determine).

In cele 75kg trebuie inclusă si masa suportului iar cei 300mm reprezintă distanta de la axul bilei la centrul de masă al întreg ansamblului suport+bicle.

Aplicativ:

- suport Thule 3bicle, masă de 18,9kg

- 3 bicle medii, cu mase de 14, 15 si 16kg inclusiv accesoriile de pe ele

- distanțele dintre bicle sunt de cca. 18-19cm iar suportul are 74cm lungime dar masă mai mare distribuită către față

Raport de utilizare in acest caz: 93,1% din cuplul maxim disponibil de 75kg x 0,3m (am calculat cu valorile exacte, nu le-am mai scris pe toate).

Concluzia, desi fabricantul suportului zice ca acesta mai sustine încă 1 biclă, practic masa si cuplul generate asupra cârligului (sa zicem in medie 15kg bicla + 2kg adaptorul) sunt depășite deoarece Usage Ratio ajunge la 141%, adică 41% peste capacitate, cu efect in deformarea cârligului urmată de aplecarea încărcăturii si de aici totul este domino. In manual zice chiar ca intră maxim 3 bucăți.

La o remorcă uzuală este valabilă limita de 100kg pe cuplă.

20200519_230402.jpg

Edited by ct_act
  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
loghy
On 19.05.2020 at 18:55, vdragos a scris:

Bravo - un retrofit laborios, nu m-as fi gandit ca se apuca cineva de asa ceva. Banuiesc ca l-ai facut pentru suportul de biciclete ... eu am si suport care se atrana pe haion (si merge bine dar trebuie imbracate bratele in ciorapei sa nu frece pe tabla) si vreau sa iau si din alea de acoperis dar nu m-as fi incumetat sa pun carlig electric doar pentru bicle. Avantaje si dezavantaje ...

Eu sunt de parere ca mai bine cauti un carlig sh sau AM. Mi se pare mult mai complicat urcatul si coboratul bicicletei pe/de masina decat pe carlig. @Cristian iti poate impartasi experienta lui cu cocotatul bicicletei pe Ateca. Cu suportul pe carlig, e joaca de copii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri