Jump to content

Probleme specifice Karoq


pongo73
 Share

Postare recomandată

Cum nu există mașină cu 0% defecte, nici Karoq-ul nu face excepție...

Problema semnalată: la deplasarea în marșarier, când controlam viteza de deplasare spre înapoi din pedala de frână (subliniez că este vorba de DSG) se auzea următorul zgomot de la puntea spate (de la sec. 10)

Voice 004_sd.m4a

Totul a început undeva pe la 10.000 km și 2 luni de la achiziție în septembrie 2019, la început aleator și nu atât de supărător, dar cu timpul a devenit deranjant ... si penibil!

La primul schimb de ulei, 16.500 km (octombrie 2019), am specificat problema dar, evident, când se apropia ziua de mers în service mergea ca unsă! Nu a fost identificată nici o problemă!

Cum fenomenul era aleator am mai făcut câteva vizite la service (octombrie, noiembrie, decembrie) până să reușim să prindem fenomenul. La un moment dat începeam să fiu penibil ...

Într-un final după mai multe scenarii - panta, rampa, cu/fara auto hold, deplasare înainte/înapoi, rotit volan, etc. am reușit în ianuarie 2020 (și la vreo 25.000 km) să concluzionăm că este vorba de un defect al plăcuțelor de frână spate. Se pare că au găsit și o notă internă pentru un anumit lot/tip de plăcuțe de frână spate de Karoq cu defecte similare (în Austria erau în așteptare pentru schimbare citez “mai multe zeci de cazuri”).

Am așteptat mai bine de o lună după plăcuțe și în 11 martie (și aproape 30.000 km) taman bine când a început nebunia am ajuns la liman cu problema ... Foarte mult nu am testat ...

Noile plăcuțe am înțeles că au ceva protecție metalică în plus (nu am apucat să fac poze la cele vechi) și nici nu mă întrebați ce rol au... Cele noi arată cam așa

20200311_161748_mica.thumb.jpg.15bb741fde6a2c497c9d89ccbba91596.jpg   20200311_161833_mica.thumb.jpg.694ed505840a9da83c4f155e40406b75.jpg

Că să nu divagăm cumva de la subiect, în ianuarie la 25.000 km conform service-ului uzura plăcuțelor spate la Karoq era de 30-40%.

Voice 004_sd.m4a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi problema ca tine, desi placutele mele spate nu mai sunt cele din fabrica, fiind inlocuite cu Ate. Inclin sa cred ca e o problema de fabricatie pentru marca asta, retin ca si cele Oem erau tot Ate.

Ciudat ca la 25.000 km aveai uzura asa mica, eu le-am inlocuit la 27.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian am făcut foarte multe drumuri în afara orașului și pe autostradă.

Suplimentar, la Octavia primul "schimb" de plăcuțe l-am făcut la 68.000 km și ulterior la o medie de 60.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea si eu am folosit masina 95% extraurban. Insa franele de pe spate mi se par putin subdimensionate, cel putin la Ateca. De aici si uzura excesiva pe spate.

Ca idee, si eu schimbam la masina anterioara, Leon 1p, placutele tot la 60-70.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian și @pongo73 doar mie mi se pare ca practic frâna de motor nu mai există la tsi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as putea sa ma pronunt, a mea e cu DSG6. Insa, ce am observat, daca iau piciorul de pe acceleratie, cand ma apropii de semafor cu rosu, cand retrogradeaza face putina frana de motor. 

La masina anterioara, cu cutie manuala, foloseam des frana de motor si era destul de eficienta.

O sa incerc sa o conduc in manual si sa vad daca schimbarea in treapta inferioara ajuta vreun pic la reducerea vitezei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@caddy.fan e doar o părere. Și la mine fiind DSG și 99% din timp merg pe automat nu prea mai îmi bat capul cu frâna de motor, dar când cobor un deal (dacă înclinarea este mare) automat schimbă în treaptă inferioară și se simte (uneori enervant) frâna de motor. De multe ori o ajut eu cu un impuls UP din maneta de la volan pentru treaptă superioară. În rest, dacă utilizez modul manual și vreau frână de motor se simte, dar cum am spus fiind DSG o las să hotărească când și ce :) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

 

Salutare colegi

 

Am un Karoq nou care prezinta urmatoarea problema:  la plecarea de pe loc cu rotile bracate complet dreapta, se aude un zgomot ( o frecare, care se simte si in volan ) ca atunci cind sufli in gura unei sticle sau calci marcajul rezonant de pe autostrada.

Am fost la o prima diagnoza la Service in Bv si nu au stiut sa imi spuna cauza , doar sa imi zica ca face si la bracaj stinga (dar nu asa tare) si sa merg linistit ca nu sint probleme, posibil niste burdufe sint mai dure si trebuie sa se uzeze.

Aveti si alte pareri ?

 

Multumesc

Grig

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 16.05.2020 at 2:17, pongo73 a scris:

Cum nu există mașină cu 0% defecte, nici Karoq-ul nu face excepție...

Problema semnalată: la deplasarea în marșarier, când controlam viteza de deplasare spre înapoi din pedala de frână (subliniez că este vorba de DSG) se auzea următorul zgomot de la puntea spate (de la sec. 10)

Voice 004_sd.m4a 1 MB · 13 downloads

Totul a început undeva pe la 10.000 km și 2 luni de la achiziție în septembrie 2019, la început aleator și nu atât de supărător, dar cu timpul a devenit deranjant ... si penibil!

La primul schimb de ulei, 16.500 km (octombrie 2019), am specificat problema dar, evident, când se apropia ziua de mers în service mergea ca unsă! Nu a fost identificată nici o problemă!

Cum fenomenul era aleator am mai făcut câteva vizite la service (octombrie, noiembrie, decembrie) până să reușim să prindem fenomenul. La un moment dat începeam să fiu penibil ...

Într-un final după mai multe scenarii - panta, rampa, cu/fara auto hold, deplasare înainte/înapoi, rotit volan, etc. am reușit în ianuarie 2020 (și la vreo 25.000 km) să concluzionăm că este vorba de un defect al plăcuțelor de frână spate. Se pare că au găsit și o notă internă pentru un anumit lot/tip de plăcuțe de frână spate de Karoq cu defecte similare (în Austria erau în așteptare pentru schimbare citez “mai multe zeci de cazuri”).

Am așteptat mai bine de o lună după plăcuțe și în 11 martie (și aproape 30.000 km) taman bine când a început nebunia am ajuns la liman cu problema ... Foarte mult nu am testat ...

Noile plăcuțe am înțeles că au ceva protecție metalică în plus (nu am apucat să fac poze la cele vechi) și nici nu mă întrebați ce rol au... Cele noi arată cam așa

20200311_161748_mica.thumb.jpg.15bb741fde6a2c497c9d89ccbba91596.jpg   20200311_161833_mica.thumb.jpg.694ed505840a9da83c4f155e40406b75.jpg

Că să nu divagăm cumva de la subiect, în ianuarie la 25.000 km conform service-ului uzura plăcuțelor spate la Karoq era de 30-40%.

Voice 004_sd.m4a 1 MB · 4 downloads

Salut! 

 

Am achizitonat Skoda Karoq 2020 sapt trecuta. A fost masina de test drive si avea 10083 km. Sambata s-a prezentat si la mine defectul si azi (02. Nov 2020) am fost la dealer.  Eu inspectat-o cei de la service si au spus ca a stat masina prea mult pe loc si au ruginit discurile (eu am blocat masina pe la inceputul lunii oct si de atunci a stat in parcare la ei. 

 

Au spus ca se va remedia problema in mers si ca se va curata rugina. Eu m-am uitat la discuri si nu pare ruginite insa am convenit sa merg cu ea inca aprox o sapt sa vedem daca se curata. 

 

Daca se prezinta atunci trebuie sa trec prin aceeasi procedura..  :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel fac si la Ateca, cred ca va faceti probleme degeaba. E din cauza compozitiei placutelor, asa fac toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian cel mai probabil este de la compozitia plăcuțelor, respectiv loturi proaste (nu am găsit un topic și de aceea am deschis subiectul aici). Doar că mie nu mi se pare normal să facă "toate așa" după 10.000 km ?! Și mă refer aici la confortul acustic, pentru că bănuiesc că altceva nu prea are ce fi?!

"Noile" plăcuțe din martie (14.000 km) își fac treaba cum trebuie ?. Sper că nu m-a luat gura pe dinainte ...

 

@DaanM îți reamintesc că la mine făcea doar în marșarier. Dacă e povestea cu rugina ar trebui să se audă și la mersul spre înainte și oricum asta ar trebui să treacă după câteva frânări.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la placute spate are dreptate @Cristian . 

la mine la ateca care e aceeasi masina am 90% din 65.000 extraurban.

La 57.000 am inlocuit placutele spate iar dupa 8000km cand am facut schimbul de anvelope am verificat placutele fata care sunt ale masinii din fabrica si au cam 50%. 

Deci au cam subdimensionat spatele.

La leon 1p la 2 schimburi placute fata inlocuiam unul pe spate. Aici e invers.

Si nu are influenta frana de motor pt ca e dsg, iar autohold foloses destul de rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

 

Am un Karoq din 2018, 1.6 TDI, 65000 km la bord acum.

 

De vreo jumatate de an am tot avut probleme cu butonul de pornire motor de langa volan (am sistem Keyless). Apasam de vreo 3-4 ori pana pornea.

 

Ieri insa m-am chinuit 10 minute pana a pornit... Chiar ma gandeam cum fac sa ajung cu masina acasa (eram la vreo 50 km distanta de casa). Pur si simplu apas butonul si nu se intampla nimic. Nu cred ca e de la baterie, am mers ieri cu ea vreo 50 km inainte sa patesc asta iar consumatorii era curent. Si cum pana la urma a pornit, nu cred ca e problema de voltaj.

 

O sa sun maine la o reprezentanta Skoda sa programez un service, dar vroiam sa va intreb daca ati mai patit si voi asa ceva ai daca da, care a fost cauza. Sa stiu la ce sa ma astept.

 

Multumesc,

Florian M

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie de la bateria din cheie, incearca sa lipesti cheia de buton cand vrei sa o pornesti.

Eu dupa 2 ani am vazut o eroare cu obdeleven de baterie la cheie.

 

Modificat de crysti03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici de la bateria din cheie. Am schimbat-o in Noiembrie 2020. Oricum am incercat si cu cheia lipita de buton, fara vreun rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pateam la fel la a mea masina, dar de fiecare data era bateria masinii; chiar daca apropiam cheia de buton, tot nu vroia. Trebuia sa astept vreo 10-20 sec (cu cheia pe buton) si apoi sa incerc sa apas pe buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu geamul stanga spate are cineva probleme? De urcat urca bine dar de coborat coboara in suturi. Indiferent de butonul e actionare(fata sau spate)

Celelalte merg bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Karoq 1.5 tsi dsg 2020 cu 5000km.

Din ce am observat am următoarele probleme/inconveniente:

1. Frânele mi se par subdimensionate, de multe ori opresc destul de greu masina foarte aproape de cel din fata.Daca apăs treptat frâna parca la un moment dat oricât de mult as apasa nu mai are efect,se plafonează.

2. Tot referitor la frânare, discurile spate nu sunt la fel de lucioase ca cele de pe fata,parca nu ar fi solicitate.Poate fi de la faptul ca folosesc autohold?

3. Se aburesc geamurile excesiv.

4. La plecarea de pe loc cu roțile bracate se aude și se simte un zgomot ciudat parca s-ar freca ceva.

 

 

Dacă ma poate ajuta cineva cu o părere,  rămân recunoscător.

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Turb099

 

1. dupa 50.000 km eu nu am sesizat vreo problema. Dar lumea "vorbeste" pe aici de asa ceva, mai ales din perspectiva uzurii! Acum sincer, daca nu este ceva defect, cred ca nu are relevanta faptul ca "franele sunt subdimensionate" pentru ca este un aspect de proiectare care a fost analizat...

2. daca te uiti in primul post din topic o sa vezi cum arata discurile spate dupa vreo 30.000 km si eu folosesc autohold-ul tot timpul. Intr-adevar nu au acelasi "luciu". Dar asta cred ca tine si de modelul/lotul de placute/discuri.

3. De regula, la 2-3 persoane in masina (acesta este scenariul uzual de utilizare ...) nu aburesc deloc geamurile asta tinad cont de faptul ca AC este tot timpul pe auto pe 22 si fara recirculare.

4. Parca stiu ca s-a mai discutat pe aici de treaba asta. La mine la Karoq nu se aude nimic insa la Octavia asa s-a auzit intotdeauna (e interesant 🤨 cand urci in parcarile supraetajate cand trebuie sa brachezi rotile la maxim ...)

 

Cred ca un test la sistemul de franare (si directie) poti solicita si te lamuresti.

Modificat de pongo73
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După 1 an și jumătate bateria de la cheie - sistem keyless m-a lăsat brusc și fără nici un mesaj. Din păcate, nu am primit nici o avertizare pe bord (eu cel puțin nu am văzut) deși în manual scrie:

image.png.56916293f9200e0fc43571aaeca0b431.png

 

Ca să vă imaginați scenariul ... plecat dimineață din parcare, o cheie în buzunar la mine, cealaltă NOROC că era în poșetă la doamna... Evident la deschidere usi/pornire nu știu care cheie a luat-o în considerare, eu fiind la volan. La întoarcere spre casă după câteva ore opresc în benzinărie, mă așez la coadă, doamna se dă jos și dispare la toaletă și la un moment dat începe să facă mașina scandal (mesajul clasic când lași motorul pornit și îndepărtezi cheia de mașină). OK, zic că nu este nici o problemă că doar am cheia mea. Am oprit motorul și dau să îl pornesc ... nimic. Dau să închid și să deschid mașina ... nimic (doar mesaj că nu ai cheie). Doar să vă imaginați scena și vă dați seama ce față am făcut!!! ... keyless + DSG combinația mortală să nu mai poți mișca mașina din loc (doar cu complicații)! Noroc că nu era coadă mare ... si "am recuperat" cheia de rezervă...

 

Ajuns acasă am văzut că led-ul de control al cheii mele nu funcționează, am făcut un schimb de baterii și de acolo se pare că este problema.

 

Mâine trebuie să îmi iau set de rezervă să fiu sigur pe viitor. La Octavia după 13 ani este bateria originală ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/5/2021 at 8:52 PM, Turb099 said:

4. La plecarea de pe loc cu roțile bracate se aude și se simte un zgomot ciudat parca s-ar freca ceva.

 

 

Salut

Si eu am acelasi sunet la plecarea de pe loc cu rotile bracate complet dreapta (am scris mai sus pe forum postarea din 7 octombrie 2020) . Nu am identificat cauza.

 

Sint multuimit de cum frineaza masina.

 

Grig

 

Modificat de grig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pongo73, si eu am patit de mai multe ori (in ~3 ani de cand am masina) sa nu mai am baterie pe cheie. Am patit-o chiar si in parcari de supermarket. Din pacate, am lasat-o descuiata (fiind 7-7:30 dimineata) sperand ca nu o sa fie vreun "binevoitor"; nestiind de la ce poate fi problema si fiind foarte grabit.

In astfel de cazuri, cand nu vroia sa porneasca, apasam cu cheia pe butonul de pornire si dupa a 2-a - a 3-a incercare pornea.

Oricum, mi-am facut un obicei: atunci cand plec de acasa, sa incerc cheia (eu stand la casa, iar masina sta descuiata in curte) si daca vad ca ledul nu mai are "putere" schimb bateria sau iau cheia de rezerva (ce sta la doamna in geanta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiam de "apasare cu cheia" dar no... :) am deja 2 baterii nou noute in masina... Cred ca o sa pun una si in portmoneu :) ca sa fiu sigur ca nu raman pe afara si nu trebuie sa scot capacul de la manerul usii ca sa pot deschide/inchide usa.

 

image.thumb.png.f8917beda657fa4868dc8af429379a76.png

 

Azi am prins si un mesaj Keyless error, la o pornire, dupa care si-a revenit. Mai vedem

Modificat de pongo73
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Accesul fără deschidere fizică / keyless se bazează pe citirea unui cod de pe un RFId Tag / etichetă cu cod prin radiofrecvență. În acest caz, sursa de energie emitentă este instalată pe autoturism , iar "eticheta" instalată în cheie emite codul de deschidere a ușilor / activare a butonului de pornire motor. Bateria din cheie este strict pentru funcția de închidere centralizată / deschidere hayon / pliere oglinzi ..etc. Problema survine de la calitatea etichetei / cip-ului de a recepționa cantitatea de energie și a transmite codul către mașină. Similar cu NFC (near field communication) de pe telefon sau card bancar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, daca inteleg corect, daca se scoate bateria din cheie masina tot se deschide?🤔

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!