Jump to content

1.9 TDI Taie acceleratia in mers


bdN*
 Share

Postare recomandată

Salut,

Inca de la inceputul anului ma confrunt cu o problema pe care mecanicii nu reusesc sa o rezolve: dupa ce functioneaza 40-60 minute motorul, incepe sa taie acceleratia. Se intampla in accelerare intre 2.500 -3.000 RPM, turatia motorului scade pe la 2.000 RPM iar pedala de acceleratie nu mai raspunde, o apas la podea insa motorul nu se tureaza. Ca si rezolvare, ori apas ambreiajul, ori o scot si o bag iarasi in viteza. 

Pe VCDS, in mers, am testat iar calculatorul vede ca se apasa pedala de acceleratie, citeste valoarea. 

In urma vizitelor pe la service-uri s-au schimbat:

- pentru ca in momentul in care a aparut aceasta problema, avea o eroare stocata pe senzorul de la axa cu came (de performance) , a fost schimbat si nu a mai dat eroare

- curatat EGR

-curatat filtru particule

-schimbat senzor filtru particule (FAP)

- pompa vacuum (tandem) noua

Am fost la mai multe service-uri, toti se uita dar nu stiu ce sa zica pentru ca masina nu mai are erori stocate si nu s-au intalnit cu astfel de problema.

 

 

Motorul este un 1.9 TDI BLS pe un Seat Leon. Scriu aici pentru ca, din cate stiu, ceva similar s-a pus si pe VW.

 

Multumesc.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vcds?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce spui tu, sa inteleg ca nu mai trage, nu mai are putere... sau nu se mai tureaza motorul (cand e pe liber ) ? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In viteza, in timp ce accelerez, imi taie acceleratia. Dispare absolut toata puterea, motorul se comporta ca si cum ar fi pe liber.

Ma joc cu piciorul pe pedala de acceleratie fara sa se intample nimic. O apas la podea iar motorul nu clinteste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, păi atunci hai să începem cu nişte loguri să vedem la capitolul semnale şi comenzi cum stăm.

Logul se face astfel: porneşti maşina, porneşti vcds, selectezi Engine, alegi grupurile pe care faci logul, apeşi pe butonul Log, apoi pe Browse şi alegi unde să se salveze, apoi pe Start. Pleci cu maşina, circuli în condiţiile în care apare problema (încerci de câteva ori, între secvenţe las-o puţin pe liber la ralanti ca să văd că ai început altă secvenţă), apoi când tragi pe dreapta dai Done la log şi verifici dacă s-a salvat (este un fişier în format *.csv care se deschide cu Excel. Îl laşi aşa cum s-a salvat şi îl ataşezi aici). Nu ai ce umbla la laptop în timpul mersului. Prima dată fă un log pe canalele  1-4-10 să vedem dacă sunt probleme pe partea de injecţie (ceea ce comandă ECU) şi aer. Apoi fă unul pe 1-6-10 să vedem şi comutatoarele de la pedale că ai zis ceva de apăsarea ambreiajului. Să înţeleg că după ce apeşi ambreiajul îşi revine sau cum? Alte simptome mai are gen fum, schimbarea sunetului motorului, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ies maine dimineata cu ea si fac logurile. 

Daca apas ambreiajul si apoi acceleratia, isi revine, fara sa o scot din viteza. 

Nu da fum si nici nu am sesizat vreo schimbare in felul in care se aude motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să faci și manevra asta. Să ții ambreiajul calcat câteva secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Am atasat doua loguri facute in mers.

Cel cu 22 - Pe 1,4,10 - A facut de 2 ori problema, am apasat ambreiajul la podea cateva secunde intre.

Cel cu 666 -  Pe 1,6,10 - A facut o singura data, nu am mai avut timp sa o testez si a2a oara. 

 

Am fost dupa la inca un service pentru ca aveam programare. Au verificat in mers presiune turbo, debimetru si au zis ca e ok.

22LOG-01-001-004-010.CSV 666666LOG-01-001-006-010.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am identificat zonele unde s-a întâmplat problema. Chestia este că descrierea ta nu a fost chiar corectă, de fapt cred că ai descris mai curând percepţia ta. Mă aşteptam să văd cum turaţia motorului cade pe la 2000 de rpm şi stă în zona aia în timp ce acceleraţia este acţionată considerabil, dar nu prea se întâmplă aşa. Eu cred că intră într-un limp mode.

Ca să argumentez. În loguri am marcat cu galben zonele respective. Ce se observă: la un moment dat deşi acceleraţia este apăsată, ECU taie injecţia (marcat cu albastru). În acelaşi timp se observă limitarea presiunii în turbină şi automat scăderea cantităţii de aer sub 500. Comportament specific de limp mode. Ce se observă: la o turaţie de în jur de 2700 rpm cu acceleraţia la podea tu ai o presiune de 1917, 2050 şi 2060 când de fapt ar trebui să ai în jur de 2182.

22LOG-01-001-004-010.xls

666666LOG-01-001-006-010.xls

Deci suspectăm ceva în legătură cu turbina (curios că nu ai un cod de eroare  şi nu se aprinde Check engine în bord). Dar ca să lămurim problema asta citeşte ACEST topic şi revino cu cele 3 loguri:

  • log în mers pe canalele 3-10-11 în treapta a 3-a şi a 4-a cu pedala de acceleraţie apăsată la podea începând de la 1700 rpm (nu mişti piciorul de pe acceleraţie până pe la 4000 rpm). Vezi să te asiguri că ai drum liber să nu fie ceva care să te incomodeze. La fel porneşti logul înainte să pleci de pe loc şi îl opreşti după ce ai tras pe dreapta, ştiu eu unde să mă uit.
  • log în Basic settings (deci nu în Measuring Blocks pe care ai lucrat până acum) pe canalele 003 şi 011 (cu maşina în staţionare). Vezi că se va tura singură maşina la 1400 rpm şi va clipoci în bord Check engine, să nu te sperii şi să nu atingi acceleraţia. La fie care laşi vreo 10-15 cicluri de On/Off

Pui logurile aici şi vedem care este starea turbinei, MAF, EGR, vacuum-uri.

22LOG-01-001-004-010.xls 666666LOG-01-001-006-010.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Da, m-am exprimat eu putin prost. 

Multumesc pentru analiza logurilor. 

Le-am atasat pe cele 2 din basic settings. Sper ca au mers suficient, le-am lasat pana s-au oprit ele. 

O sa fac maine dimineata si in mers.

003LOG-01-003-xxx-xxx.CSV 011LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune prea mare in BS 011 ,turbina necesita curatare/reconditionare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am incercat sa fac logurile in mers. Am reusit sa il fac pe cel in treapta a3a insa in a4a imi taia acceleratia si nu ma puteam duce in 4.000 RPM.

Am atasat logul reusit si cele 3 incercari ratate in a4a.

a4a1LOG-01-003-010-011.CSV a4a2LOG-01-003-010-011.CSV a4a3LOG-01-003-010-011.CSV a3a.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vcds-il intra la Advanced ID si vezi cate softuri are scrise

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informatiile cerute:

 

Wednesday,06,May,2020,16:50:39:00009
VCDS Version: Release 19.6.1 (x64)
                Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 021 JS
  Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG  9515
           Software Coding: 0050071
            Work Shop Code: WSC 10185
                      VCID: 79F958E330D95B87DE-802C

Advanced Identification
     Serial number: SEZ7Z0G3750594
     Identification: BPG-810
     Revision: --H06---
     Date: 17.01.07
     Test stand number: 1469
     Manufacturer number: 0541
Flash Status
     Programming Attempts: 0
     Successful Attempts: 0
     Programming Status: 00000000
     Required Conditions: 00000000
     Flash Tool Code: 00000 000 00000
     Flash Date: 00.00.00
Software
     P0101
     HAXE   
Misc.
     Hardware number: 03G 906 021 AB
Car Info
     Chassis Number: VSSZZZ1PZ7R083640
VCDS Info:
       VCID: 79F958E330D95B87DE-802C
       Labels: 03G-906-021-BLS.clb
       Readiness: No script available

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar in treapta a4a intra in limp ?

In a3a vad ca e ok

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, se intampla in toate. Acum s-a intamplat sa intre in a4a pentru ca se incalzise mai mult motorul. Pe drum spre casa a facut si in a3a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cade si creste turatia brusc ,pare ca e o problema la senzorii G28/G40

1.jpg

2.jpg

Inca o chestie,cantitatea injectata e foarte mare (8,7) .Posibil si sa nu fie pusa bine distributia 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii.

Senzorul G40 daca nu ma insel este cel de la axul cu came, nu? Pe acesta l-am schimbat initial pentru ca era o eroare stocata pe el (performance, nu intermittent).

Masina este la mine de 2 ani iar problema o am din ianuarie. Daca nu era pusa bine, nu s-ar fi manifestat de la inceput? Stiu ca mecanicul care a schimbat senzorul de la axul cu came a aruncat o privire si la distributie si a zis ca pare ok. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune distibutia cu cale si respecta procedura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica daca este sarita de la punct?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul de fata doar cu cale si respectand procedura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa par nesimtit, dar, cat de sigur esti ca este de la distributie?  Intreb pentru ca deja am investit o suma considerabila pana acum iar distributia nu este foarte ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis sa o verifici nu sa o inlocuiesti.

Nimeni nu poate sa-ti spuna 100% care e problema fara sa vada masina.

Eu ti-am dat niste indicii ....nu pot sa-ti dau si garantie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. O sa merg zilele astea la un service sa vad daca este acolo problema.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!