Jump to content

Retrofit faruri Xenon + LED DRL / AFS + spalatoare faruri Octavia 3


sabinx
 Share

Postare recomandată

Salut!

Masina am achizitionat-o in mai 2019. Per ansamblu am fost foarte incantat. Insa nu m-am putut obisnui cu farurile standard (halogen) in special cu lumina galbena (de zi).

Drept urmare o idee a aparut - retrofitul farurilor cu XENON si LED DRL.

Aveti nevoie de urmatoarele:

 

1. Faruri Xenon cu LED drl - dreapta 5E1941016B / stanga 5E1941015B
2.Calculator Xenon (8K0941597E sau 8K0941597B) - 2
3.Calculator LED DRL 4g0907697d - 2
4. Calculator far AFS 1T0941329B - 2
5. Cablaj Xenon (convertit de la halogen) + cablaj AFS 
6. Calculator AFS 7p6907357A (ulterior va fi updatat la 7p6907357D prin update firmware si parametrizat pentru octavia 3 Combi) - 1

7. Senzor pozitie (pentru Combi nu exista decat un senzor - pe spate) 5Q0512521E (este made in romania) - 1

8. capac plastic (in locul vechiului reglaj de faruri la interior) 5E0858129 9B9 - 1
9. suruburi si piulite pentru prinderea senzorului de pozitie N10653601 - 1 / N10569501 - 2
10. prinderi pt calculator AFS - N91158501 - 2
11. N10701201 - suruburi pt prinderea calculatoarelor de far - 18
12. Varnis cauciuc pentru mufa senzorului de pozitie 1J0906102 - 1
13. becuri D3S - eu am luat Osram OEM - 2
14.BCM high in cazul meu 5q0937086BR

BCM are nevoie de CP (component protection), codare chei (2 in cazul meu), codare (se precodeaza /parametrizeaza inainte de a fi montat pe masina)

Si acum preturile aproximative - pana am adunat tot a durat aprox 2 luni si am mai uitat din ele :

Cablaj Xenon + AFS - 100 eur transport inclus
calculator AFS -250 lei (OLX)
becuri Osram originale OEM (OLX) - 150 lei.buc
Farurile cu tot cu calculatoare - aprox 900 lei/buc (cu calculatoare achizitionate pe pe drive2.ru si de pe olx din romania)
Senzor pozitie - 100 lei
materiale marunte - suruburi etc (250 lei)

BCM - 200 EUR

CP, codare chei - 100 EUR

Se mai adauga reglajul farurilor...probabil 200-250 lei nu stiu exact

 

Initial am facut acest retrofit pe BCM mid. A durat cam 2 saptamani pana acesta a sosit. Si m-am apucat sa fac retrofitul pe cel vechi. Citisem foarte mult inainte de a ma apuca si eram convins ca voi reusi.

 Am lucrat cate putin pe o perioada de 3 zile la retrofitul pentru xenon. De la inceput pot spune ca nimic nu a mers din prima...

Pentru a trage cablajul de la faruri spre interior a trebuit sa scot plasticele de sub parbriz. Pentru a face acest lucru trebuie sa scoatem stergatoarele. Am omis acest lucru si nu am avut extractor...norocul ca am un service foarte aproape si am imprumutat unul.

Pentru a duce firele spre interior trebuie sa scoatem bateria. Am crezut ca greul a trecut insa abia atunci incepea partea nasoala. Introducerea pinilor in panoul de sigurante...dupa 3 filme vizionate pe youtube (degeaba) si 3 ore pierdute am reusit intr-un final. E drept ca operatiunea s-a efectuat afara. Apoi am conectat calculatorul AFS si am verificat codarea acestuia. Calculatorul provenea de pe Golf si a trebuit reparametrizat pentru Octavia si codat.

A doua zi m-am ocupat de firele pentru senzorul de pozitie si de instalarea senzorului. Demontat plastice de pe partea stanga, roata stanga spate si protectie aripa. Aceasta operatiune am facut-o in interior a trebuit sa golesc garajul (care era ocupat cu o gramada de alte nebunii). Senzorul are o pozitie destul de nasoala insa am reusit instalarea lui. Am tras firele, apoi verificat daca acesta comunica cu calculatorul (totul OK).

Am trecut apoi la faruri (demontat bara, scos faruri halogen, instalat faruri xenon). In tot procesul asta am uitat sa introduc sigurantele pentru calculatoarele AFS din faruri...m-am conectat la modulul 55 si ce sa vezi eroare... timp de 1 ora m-am chinut sa aflu ce are...ma gandeam sa desfac si cablajul pe bucati si tocmai cand eram gata sa fac asta m-am uitat la panoul de sigurante si am vazut locurile goale. Am introdus sigurantele si ca sa vezi...au fost recunoscute.

M-am apucat de adaptarile necesare pentru functionarea farurilor Bixenon pe MID BCM. Dupa zile intregi de citit pe forumuri m-am gandit ca va fi foarte usor si va merge din prima... nu a fost asa.

Din cate am constatat fiecare BCM (model) are particularitatile sale. Desi aveam lista de adptari clare si persoanele care mi le-au dat mi-au confirmat ca functioneaza....uite ca la mine nu mergeau. (problema pentru faza scurta/faza lunga) In ce consta defectul:

Porneam masina, aprindeam farurile si timp de 8 secunde clipeau de parca era pom de craciun - faza scurta cand stanga cand dreapta... am verificat adaptarile de 3 ori...degeaba. Am renuntat sa caut raspuns si am trecut la codarea benzii LED si a luminilor de pozitie.

Acolo nu am intampinat dificultati - aveam cablajul facut si conectat pe canalele originale din BCM. A mers perfect.

Ultima parte codarea modulului AFS. Erori cat cuprinde incorrectly coded etc. Am apelat la un prieten rus, desi in Rusia era o ora tarzie si acesta a acceptat sa ma ajute. Update firmware modul AFS, parametrizat pentru Octavia si codat pentru Combi.

Victorieee...au inceput sa se miste lentilele ) - mers repede la un amic care are un service si reglat farurile. Totul bine, plec de la el si dupa 5m parcursi se stinge farul drept.

Ajung acasa si ma apuc de scris mesaje (colegilor din Rusia) - fiecare cu cate o parere (ba ca la BCM-ul meu nu merge, sa adaug un releu, sa verific codarile.....obosisem) intr-un final vine raspunsul (cu lumina oprita sa pornesc motorul apoi sa aprind farurile) - eram pe drumul cel bun clipeau 8 secunde dar macar nu se mai stingeau dupa.

Am mai stat 2 ore pe net cautand solutii si am gasit o adaptare alternativa pe care initial nu am observat-o. Eram rupt si nu am mai incercat atunci.

Ulterior am modificat rubricile respective si....GATA!!! Totul a functionat ca "de fabrica". 

Codari:

in bloc 17, codam
[LN] _Dynamic cornering lighting: [VN] _yes


in bloc 09, codam
[LO] _Erweiterte_Fernlichtsteuerung: [VO] _AFS, BCM-Fernlicht


Apoi trecem la adaptarile blocului 09.


Faza scurta (6ABL LC5, 7ABL RB1)

1 — 6 LED Lichtmodul
2 — 36 (l), 40 (d)
3 — 1A (l), 1B (d)
4 — Abblendlicht Links / Rechts (
dipped beam) 5 — Lichthupe Generell
6 — 127
7 — Allwaus
8 — Coming Home oder Leaving Home active
9 — Not
10 — 100
11 — maximize
12 — Not
13 — Not
14 — 0
15 — minimize
16 — Not
17 — Not
18 — 0
19 — maximize

Faza lunga (8FL LB39, 9FL RB2)

1 — 6 LED Lichtmodul
2 — 37 (l), 41 (d)
3 — 1C (l), 1D (d)
4 — Fernlicht Left / rechts high beam (to shine with the left / right headlight)
5 — Lichthupe Generell (blinking of a high beam )
6 — 127
7 — Allwaus
8 — Not
9 — Not
10 — 0
11 — maximize
12 — Not
13 — Not
14 — 0
15 — maximize
16 — Not
17 — Not
18 — 0
19 — maximize

Pentru LED DRL si luminile de pozitie modificam:

Leuchte2SL VLB10 and Leuchte3SL VRB21. Dimensions in Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9 and Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3
 

Am atasat poze pentru codare LED DRL si pozitii

Pentru retrofit spalatoare faruri avem nevoie de urmatoarele:

duze spalatoare faruri: 5E0955965 - 1
5E0955966 - 1
capace (pt bara normala) - la RS sunt alte coduri: 5E0955109GRU - 1
5E0955110GRU - 1
rezervor (cu spatiu pt 2 pompe si capacitate marita) - 5Q0955453R - 1
pompa spalatoare faruri: 6r0955681 - 1
cleme prindere furtun spalatoare - 1J0955846 (teoretic 8 buc) practic eu am utilizat 4
furtun spalatoare (vine un set complet gata mufat) - 5E0955970 - 1
conector pentru pompa - 1J0973722A
pini pentru conector: N90684405 - 2 (sunt identici cu pinii pentru sigurante)
O-ring pentru pompa (eu am luat vasul din dezmembrari si l-a avut - nu stiu codul separat pentru piesa)
Pentru cei care nu vor sa inlocuiasca BCM (mid sau low) - releu Regtime 2 - https://www.12vi.ru/766/894/6385.htmlu am cod...

Bara cu gauri pentru spalatoare (neaparat)! Nu am cod...fiecare cauta bara care sa corespunda nevoilor sale...cu senzori/fara, cu PLA/fara

Am incercat impreuna cu Al Bundy sa gaurim bara, in teorie se putea face dar in practica este exclus. Solutia optima: inlocuirea.

Atasez toate pozele in 2 ore.


 

20200102_083946.jpg

20200102_083731.jpg

20200102_083707.jpg

20200102_083659.jpg

20200102_083652.jpg

20200102_083643.jpg

Modificat de sabinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Screenshot_20200131-190620_OLXro.jpg

Screenshot_20200131-190628_OLXro.jpg

Screenshot_20200131-190557_OLXro.jpg

Screenshot_20200131-190606_OLXro.jpg

Screenshot_20200131-190548_OLXro.jpg

mGAAAgAJBeA-960 5.jpg

MoAAAgAJBeA-960 3.jpg

xwAAAgAJBeA-960 1.jpg

Continuare poze

20200131_172600.jpg

20200131_172606.jpg

20200131_172554.jpg

IMG-20200131-WA0007.jpg

IMG-20200131-WA0006.jpg

IMG-20200131-WA0009.jpg

IMG-20200131-WA0010.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flavius Ion

Poti sa-mi spui te rog unde Este modulul afs Kurvenlicht skoda octavia 3 ca nu-l Gasesc si se pare ca e defect mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salutare. Cred ca a fost un bug...nu puteam raspunde inaceasta sectiune. Modulul se afla deasupra airbagului de la picioare ( undeva sub ceasurile de bord)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!