Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Unele mărci de plăcuțe/discuri scârțâie indiferent de uzură. Și la mine a fost o perioadă când se auzea foarte pronunțat, după aia s-a lăsat, a revenit iarăși. Ca idee, am schimbat plăcuțele undeva la 50k km în condițiile în care stilul meu de condus e mai dinamic (nu talpă - talpă). Eu zic că poți sta liniștit dar dacă vrei să scapi de piticul de pe creier, fă o inspecție la orice service. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suprafata discului si a placutei se imbacseste cu material de frecare, cu praf, nisip, etc

 

mai ales daca masina merge cu viteze mici si nu franeaza mai puternic pe distanta mai lunga.

 

las aici o comunicare oficiala de la VAG.

 

a.

Pentru autovehiculele cu motoare cu ardere internă:

O cursă de probă cu o lungime de cel puțin 10 km, pe parcursul căreia se frânează de mai multe ori,de la 100 km/h la 50 km/h,  în condițiile în care frânele trebuie aduse la temperatura de regim și trebuie eliminată coroziunea de pe discurile de frână. Între respectivele procese de frânare este necesară o cursă de răcire de cel puțin 3 minute

Pentru o curățare mai temeinică a discurilor de frână spate, se poate utiliza frâna de mână. Nu utilizați frâna de mână la viteze de peste 15 km/h și trageți frâna de mână numai în așa fel încât roțile spate să nu se blocheze.

 

b.

Pentru autovehiculele cu propulsie electrică:

În profil de deplasare „N” și cu 30% decelerare prin frânare, frânați de 10 ori cu pedala de frână, de la 100 km/h la 50 km/h. Între respectivele procese de frânare este necesară o cursă de răcire de cel puțin 3 minute.

sau

În profil de deplasare „N” și cu 30% decelerare prin frânare, frânați de 15 ori cu pedala de frână, de la 60 km/h la 0 km/h. Între respectivele procese de frânare este necesară o cursă de răcire de cel puțin 3 minute.

Reclamația ar trebui evaluată în cadrul unei deplasări pe un carosabil neted și plan, și cu utilizarea unui set de roți adecvat și echilibrat în mod corespunzător.

 

 

Fapte și argumentație:

•Discurile de frână sunt supuse influențelor care provin din mediul ambiant, cum ar fi apa, sarea și murdăria.

•Materialul din care sunt fabricate discurile de frână este un material turnat, din grafit lamelar, nerezistent la coroziune.

•Suprafețele de frecare ale discurilor de frână (ale autovehiculelor care sunt în stare de funcționare) nu pot fi prevăzute cu un strat de protecție împotriva coroziunii.

•Discurile de frână sunt supuse, în regim normal de deplasare, la temperaturi de până la 600°C.

•Discurile de frână trebuie să fie întreținute în conformitate cu manualul de utilizare (îndepărtarea periodică a coroziunii, nu se suprasolicită prin frânări puternice, ș.a.m.d.).

•În anumite condiții (temperatură exterioară, umiditate a aerului, ș.a.m.d), la începutul frânării poate apărea un scârțâit al frânelor. Acest fenomen nu reprezintă o defecțiune. Imediat ce frânele ajung la temperatura de regim, scârțâitul dispare. În astfel de cazuri nu se efectuează nicio reparație.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, andrei_221 said:

...trageți frâna de mână numai în așa fel încât roțile spate să nu se blocheze.

 

 

Asta nu se poate face pentru ca la toate O4 frana de mana este electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E perimata informatia. Oricum nu face nmeni ce scrie acolo, franele trebuie sa reziste la exploatare normala, nu fantezii complicate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate , cele mai simple sisteme au si cele mai complexe manifestari. 

In cazul de fata... zgomotele

 

@dercos 

nu se face in mod curent procedura, doar cand apar zgomote sau diverse alte manifestari legate de sistemul de franare. 

Daca ulterior sistemul functioneaza corespunzator, e clar o problema de mediu.. nu de piese

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plăcuțele nu sunt uzate, la 18.900 km (cât are acum) că m-am uitat, doar că au un ușor scârțâit la frânarea ușoară (plecare lină de pe loc și frânarea tot lină la viteză relativ mică (10-15 km/h).

 

Nu are zgomot metalic sau specific uzurii acestora că știu senzația și sunetul.

 

Probabil că așa cum spune @andrei_221 să fie din cauza faptului că se circulă mult în oraș la viteze nu prea mari cu frânari dese, dar line și acea pulbere lăsată în urma frecării plăcuță/disc nu se elimină.

 

În fine, acum sunt plecat cu ea din țară și circulă în regim de autostradă, iar când mă întorc verific dacă s-a schimbat ceva în acest sens.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am mers cu mașina în regim extraurban în proporție de 95% în afara țării aproximativ 2000 km și plăcuțele tot "fluieră" la frânarea subtilă la viteză mică.

Ciudat! Nu îmi pot explica de ce.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La placutele de pe spate te-ai uitat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca va bateți prea tare capul cu un scârțâit generat de materialul ecologic din care sunt făcute plăcuțele. Și la mine scârțâie uneori, nederanjant și nestresant, pe principiul ' asa face toate " 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine e clar ca nu toate fac asa si pentru ca aici nimeni nu are vreo idee de rezolvare cel mai bine, dupa mintea mea, e sa faci o verificare in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
On 8/3/2024 at 11:42 PM, sslavita said:

Salutări,

 

De astăzi am și eu aceeași problemă.

Acum seara am luat borna de la baterie, pentru ca și cu mașina închisă/parcata sistemul de infotaintment se pornește/restarteaza singur.

 

Săptămâna viitoare am să merg cu ea la service, cred ca mașina are 1941 momentan.
Am sa le spun să-mi schimbe și ecranul (dacă vor vrea) pe lângă update-ul la ultima versiune de SW . (În noiembrie îmi expiră garanția :( )

Îmi cer scuze, am uitat să apăs butonul de citare.

completarea pentru ce am scris mai sus.

UPDATE...

Ieri i-a fost inlocuit display-ul cu unul nou...

Va tin la curent cu ce urmeaza...daca a rezolvat problema sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V Nu îi mai fac nimic pentru că am dat-o la buyback. 

 

Să îmi spună și mie cineva unde are 1.5 tsi mhev joja de ulei că m-am uitat la un astfel de motor și zău dacă am găsit-o.

 

@Laurentiu_LWR Dacă el a fost problema, n-ar trebui să se mai repete. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca poti vedea direct din infotainment nivelul acum.

Poti incerca si aici:

image.thumb.png.b1b2c9edfe0358b5b539889b55089c17.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon Așa m-am gândit și eu și anume că nivelul îl verifici din infotainment, dar nu știu cât de ok este.

 

Am fost în reprezentanță pentru achiziția unor accesorii și mi-am aruncat un ochi pe motorul 1.5 mhev.

M-a surprins și nu prea lipsa capacului de plastic care maschează "mățăraia" de fire, dar m-a surprins în schimb lipsa jojei care din ce știu eu este galbenă tocmai pentru a fi vizibilă.

Din poză se observă doar locașul, nu și joja în sine.

 

În fine, constructorul știe mai bine ce a făcut acolo.

 

Voi elucida misterul când îmi va veni și mie mașina că am să întreb dealerul.

 

 

O întrebare adresată celor care se pricep.

 

A văzut că O4 FL cu jante pe 18" (din clipurile de pe YouTube) vin cu Pirelli Cinturato sau cu Bridgestone Turanza.

 

Care ar fi mai bune din punct de vedere al calității și al dinamicii în conducere?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Gabriel*77 said:

M-a surprins și nu prea lipsa capacului de plastic care maschează "mățăraia" de fire, dar m-a surprins în schimb lipsa jojei care din ce știu eu este galbenă tocmai pentru a fi vizibilă.

Din poză se observă doar locașul, nu și joja în sine.

 

la O4 FL cu 1.5 tsi  EVO2, au scos joja de ulei, in locul ei este acum doar un dop. 

nivelul se verifica in meniu de acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

S-a mai lovit cineva de problema cu camera reverse cand aceasta in anumite conditii(am incercat sa gasesc cauza: masina lasata in bataia razelor solare, ploaie, temperaturi mai scazute) dezvolta un flick-arit, ce apoi dispare subit pentru cateva zile/saptamani si apoi iar reapare?

Am fost si la dealer acum 2 saptamani pentru renumitul update de soft la v1969, si m-am plans si de aceasta problema, dar bineinteles ca in acea zi, camera a functionat perfect. Au facut o diagnoza, nu au gasit nicio eroare/DTC si cam atat.

Am verificat cu OBD11 si din ce vad modulul 6C ar avea un update disponibil la v0364. Momentan ruleaza v0344.


Un video dintr-o parcare subterana, in care am reusit sa "imortalizez" aceasta problema:
https://streamable.com/v54g7f


Multumesc

Modificat de dj.martzian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!