Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

@skodamen citeste legea actualizata. 

Daca reusesc sa imi fac timp, postez aici tot ce am - e mult de procesat - si asa i-am promis lui @tbege ca fac asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca s-a schimbat legea, mea culpa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, zidanne said:

@skodamen citeste legea actualizata. 

Daca reusesc sa imi fac timp, postez aici tot ce am - e mult de procesat - si asa i-am promis lui @tbege ca fac asta.

Mersi, ar fi util, cel puțin pentru mine. Și în condițiile actuale cu probleme, dar și înafară de asta, ca și cunoștințe generale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiam si eu, piesa inlocuita are garantie cat toata masina. Nu am auzit pana acum de vreo schimbare a legii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, SkOmk4 said:

Nu ar trebui sa-ti ofere garantie de 6 luni - 1 an pentru piesa care se inlocuieste? (in acest caz pentru volan...)
Adica daca se inlocuieste (gratuit) pe parcursul ultimelor lunide garantie, nu ar trebui inlocuit tot gratuit si in decurs de 1 an de la instalarea noii piese? 

Nu, din pacate nu este asa. La momentul expirarii garantiei pierzi garantia pentru toate piesele, inclusiv ptr cele inlocuite pe garantie. Adica, daca ai schimbat volanul cu o saptamana inainte de expirarea garantiei, dupa 8 zile de la schimbare ai pierdut garantia la el. 

In schimb, pentru piesele inlocuite post garantie si contra cost , primesti garantie 2 ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

O întrebare legată de o problemă minoră. 

 

Îmi zdrăngăne și mie polița de la portbagaj în mers când drumul este ceva mai "accidentat". E enervant. Pe asfalt ca-n palmă evident că nu zdrăngăne. 

 

Cum ați rezolvat această situație cei care v-ați confruntat cu ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca cu elastic/zgarci de prins parul sa pui pe bolturile de sustinere a politei si testeaza , daca da rezultate , cauta furtun /cauciuc subtire si pune pe bolturi.

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit o variantă echitabilă.

Mulțumesc!

 

Compeltare ulterioara:

Am lipit pe poliță, pe părțile laterale, în dreptul inelelor care clipsează în acei suporți ce permit rotirea poliței odată cu deschidere haionului, niște bucăți de cauciuc, de culoare neagră, care se lipesc pe picioarele scaunelor să nu zgârie parchetul. 

 

Polița fiind mai îngustă decât lățimea interioară a mașinii are joc și pernite zdrăngănitul. Apoi am lipit și pe părțile laterale, cele fixe, tot în aceiași poziție, tot material de picioare de scaun, dar din pâslă, tot de culoare neagră. În acest sens polița stă fixă, nu mai joacă stânga/dreapta si se deschide la fel de ușor. Frecând cauciuc pe pâslă nu uzează niciun element al masinii când portbagajul se deschide sau se închide. Acele "abțibilduri", că nu știu cum se numesc, le pot scoate și lipi altele dacă se uzează, deși îi trebuie timp îndelungat. 

 

În același timp am rulat un strat de bandă izolieră pe acei suporți în care clipseaza polița (nu am găsit furtun așa subțire și pe dimensiunea respectivă) pentru a-i mări grosimea cu un milimetru și pentru a sta fixă. 

Am "uns" cu puțin spray siliconic pentru alunecare mai ușoară în timpul rotirii și cam asta e.

 

Nu știu cât va rezista banda izolieră în timp.pentru că e plastic moale, dar momentan nu mai vibrează și nici nu mai zdrăngăne.

Probabil voi lipi alta după o anumită perioadă de timp. Rămâne de văzut la ce perioadă. 

 

Dacă cineva are o idee mai bună sau a făcut altfel, e rugat să ne descrie cum.

 

Materiale de care am vorbit se găsesc la magazinele de bricolaj, secțiunea mobilă. 

 

Am să pun și niște poze pentru a explica mai bine cele postate mai sus, dar momentan nu am cum.

 

Din păcate trebuie să o duc iar la service să-i revopsesc bara spate. Încă nu știu dacă e de schimbat sau nu, vedem la constatarea de daună, pentru că m-a lovit cineva din spate.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare baieti.. Nu stiu daca s-a mai confruntat cineva cu problema consumului de ulei la 2.0 tdi 85kw de pe o4.  

in 11500 km am completat 2L de ulei (0w20 Original). Masina noua, ridicata la jumatatea lunii ianuarie anul acesta.

Am un stil de mers linistit, rar vede talpa, niciodata la rece, 95% din drumuri nationale sau autostrada. 

Nici macar blamatul BKP de pe B6 nu papa atat ulei (la 200.000km lua sub 1l intre schimburi).

Astept pareri despre cum stati si voi cu completari, sa stiu ca daca e la mine vreo problema sa dau o fuga la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la garantie ,acolo e singura rezolvare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e consum normal la E6 cu 0W20

O sa consume mai putin dupa rodaj. DAR o sa consume mai mult decat esti obisnuit.

 

Garantia Skoda zice consum maxim admis 0.5l / 1000 km. Iar tu te incadrezi lejer. 

 

Blestematul de BKP nu mergea cu 0w20 si nici nu avea segmenti cu tensiune redusa.... 

 

de ce crezi ca a crescut treptat capacitatea baii de ulei odata cu cresterea normelor de poluare si scaderea vascozitatii uleiului (2.0 tdi care merg cu 0w20 au baia de 5.5 litri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de info..

 

Daca asta reprezinta normalul, atunci e normal ca cei cu sigla in romb sa rada de masinile noastre.. am inceput sa cumpar la bidon de 5l sa completez la masina noua.

In stilul asta la 30.000km nu mai are rost sa schimb uleiul ca e deja inlocuit tot, si inca ceva in plus. Daca aveam un stil mai sportiv ce faceam? 

Odata cu Superb-ul si cu Rapid-ul, credeam ca am scapat de consumul de ulei la vw si ca ne indreptam spre directia buna.. ambele cu 0w30 original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mai rad aia cu rombul, zi-le doar atat: 1.2 tce.😁

Eu as merge pana la reprezentanta sa pierd vremea pe acolo, oricum e in avantajul tau sa anunti cat mai devreme consumul, daca pe viitor s-ar constata ca exista intr-adevar o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ili2k2Este adevarat ca in cartea masinii scrie ca "motorul consuma in functie de stilul de conducere si de conditiile de functionare o cantitate de ulei de pana la 0.5 litri la 1000 km" si ca "in primii 5000 km consumul poate fi mai mare" dar asta este o afirmatie generala fara referire la un motor anume. De exemplu, la mine nu se aplica.

La intrebarea ta ar trebui sa iti raspunda cineva care are motorizarea respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La primul litru consumat nici eu nu mi-am pus semne de intrebare (am zis rodaj de masina noua si ca o sa scada)..

Din acest motiv am si postat aici, sa vad cum ceilalti colegi cu motorizare similara stau la capitolul consum.

Nu stiu daca dupa 12k km se va mai "lasa" motorul.

In carte scrie ca sa fie acoperiti legal de reclamatii, dar asta nu inseamna ca e ok ca un motor sa pape atat ulei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/29/2024 at 12:18 PM, halamadrid said:

Cand mai rad aia cu rombul, zi-le doar atat: 1.2 tce.😁

Din pacate, au si vw de ras, 1,2 tsi, 1,4 tsi, 1,8 tsi, etc. Pot sa rada impreuna

 

Mai bine s-ar face ceva, cu bidon de ulei dupa tine, parca nu i normal

Mergi in service, sa ti puna uleiul la nivel, sa ti sigileze capacul, cand ai atentionare de nevoie de umplere mergi la ei sa masoare, si trageti o concluzie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sprijinul ideii ca se va stabiliza consumul de ulei, sa-ti zic istoricul motorului masinii mele. La 1.5 tsi consumul a fost de ~ 1 litru in primii 10.000 km, apoi 0.5 litri in urmatorii 10.000 km, apoi s-a situat intre 0.2-0.5 litri/10.000 km, acum motorul are 70.000 km, la ultima verificare dupa 8000 km parcursi am completat  200 ml.

Pana la 20k a mers cu VW 0w20 (cred ca era Castrol pe atunci), apoi Mobil 1 0w20.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul la mine e acelasi si cu ulei VW si cu Mobil1. Mai mult, nu pare sa varieze la 70000km, fata de momentul achizitiei. Partea bune e ca, completand ai uleiul bun tot timpul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu a consumat deloc. 3 ani, 45000km. 
Motor 1.5TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat l-ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista motor care sa sa nu consume ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 ba chiar mai mult, consumul de ulei e normat. 

Era ditamai ecuatia, are la baza consumul specific de ulei la care se adauga diferiti factori pentru a lua in calcul uzura (orele de funcționare) numarul de schimburi de ulei etc... 

 

LE empiric, pe 1000km, e undeva intre 0,02 si 0,08% din cantitatea de combustibil consumata. 

 

LLE pusesem valoarea pentru camioane

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

exact. daca nu ar consuma ulei, nu s-a unge segmentii si s-ar uza segmentii/ pistoanele / cilindrii

ca motoarele completeaza o parte din uleiul consumat cu benzina/motorina, aia e alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel*77

Ciudat că are acest consum de ulei un motor diesel. Evident că orice motor consumă ulei, însă nu este normală această cantitate, deși producătorul spune că este.

 

La Vw ăsta este "prestigiul", că ar consuma ulei, dar era vorba de motoarele pe benzină. 

 

@skodamen 1.4 tsi, cel puțin motorul din 2016, a fost un motor bun. În cazul meu, în aproape 7 ani de utilizare, nu am avut cu el nicio problemă mecanică și nici consum de ulei nu a avut.

Nici în rodaj, nici după. Nu i-am completat niciodată între schimburile pe care le făceam anual.

 

Despre actualul 1.5 tsi pot spune momentan același lucru.

Nu consumă, sau nu vizibil. În 7 luni și 11.000 km, nu am pus un gram în motor. Aștept să se facă 15.000 să merg să-l înlocuiesc.

 

@ili2k2 Mergi la garanție, dar s-ar putea să nu rezolvi nimic pentru că așa este, în carte spune că mănâncă o juma' de kil la 1000 km fără a face mențiunea despre ce motorizare este vorba, și în funcție de stilul de condus.

 

Pot afirma reprezentanții Skoda că ai forjat-o, cu toate că tu spui că nu, și asta probabil se poate verifica (nu știu sigur) punând-o pe tester.

 

Eu cred că au posibilitatea (la fel, nu sunt sigur) să verifice calculatorul mașinii pentru a-i determina modul de utilizare și turațiile la care a fost motorul supus.

 

Măcar ai un punct de vedere oficial de la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

nu se verifica nicio inregistrare din calculator

Au o procedura de evaluare a consumului de ulei, se goloseste tot uleiul, se pune ulei cantarit , se sigileaza motorul si se parcurg 300 km, dupa care se goleste uleiul si se face diferenta.

Daca consumul este in limita consumului din manual, clientul plateste verificare si uleiul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!