Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Și în cazul ăsta reprezentanța sau importatorul ce zice?

 

Cât privește condensul în faruri s-ar putea să-ți spună că nu e nicio problemă pentru că s-ar vehicula că e normal.

 

Nu e normal pentru că umezeala adună praf, iar praful murdărește. 

Farul murdar pe interior...

 

A mea nu a făcut condens, sper să nu facă, însă o urmăresc... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-o cu farurile in soare si toarna niste apa rece (cu cat mai rece cu atat mai bine) pe far si o sa vezi cum se abureste imediat (vapori de apa din aerul din far condenseaza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de faruri: că se aburesc, e normal, nici o problemă. Ce nu e normal e să se facă condens înăuntru în bloc, care teoretic e un bloc de sticlă sigilat. Deci trebuie să fie ceva microfosuri pe undeva. Mașina nu a fost atinsă, lovită, etc... 

 

Legat de restul: o să văd ce diagnostic îmi spun acuma și o să acționez în concordanță. Dar încep să mă satur să umblu cu aceeași problemă deja a 5-a oară, pe lângă faptul că și trebuie să aștept pentru programare că nu sunt locuri de pe o zi pe alta, nici de pe o săptămână pe alta câteodată... 

Dacă nu se rezolvă o să scriu mail și la importator. 

 

Cum era faza aia, dacă intră un produs în garanție de 3 ori cu aceeași problemă și nu se repară se înlocuiește? 😋

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa fie normal sa se abureasca un far pe interior... mai ales astea nii cu xenon/led/laser... care teoretic sunt capsulate? Nu inteleg cum sa vi se para normal asa ceva? Mi au trecut prin mana zeci de masini de la mai ieftine la mai scumpe si niciuna nu a avut problema cu aburire/condes pe interior!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capsulate, necapsulate adica etanse sau neetanse nu inseamna ca nu au aer in interior. Acel aer contine vapori de apa. E foarte simplu.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 Nici mie nu mi se pare a fi normal, nici nu este, ci am afirmat că la mintea unora... nu m-ar mira să-i spună de la service că este normal ca farul să condenseze. 

Toate mașinile pe care le-am condus și eu, cu halogen, xenon și led, NICIUNA nu a făcut condens la faruri.

 

@Cristi_V Nu te contrazic, doar că eu mă refer la o atmosferă normală, cu trecere de la cald la rece treptat, nu brusc cu diferențe de zeci de grade sub formă de șoc termic. Evident că în cazul pe care îl expui va face condens, poate exista riscul să și crape.

 

@tbege Crezi că îți vor schimba mașina?

În cel mai bun caz îți vor da banii înapoi, scăzând uzura și anul, deși mi-ar plăcea să cred că se poate, înclin să cred că asta se va întâmpla doar în urma chemării în instanță unde judecătorul să îți dea dreptate.

Până la urmă, dacă nimic nu funcționează, mergi în instanță și solicită despăgubiri.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege , daca gasesti masina lasata parcata undeva cu farurile aburite sau condens in interiorul farurilor nu este OK

Ca la o anumita diferenta brusca de temperatura apare un fenomen de aburire de scurta durata , aia nu e problema ( ex - iarna - garaj incalzit - afara )

Cum apare si dispare

Dar sa gasesti faruri cu apa in ele , sa fim seriosi ... ala e aer mult care in anumite momente intra sau iese din far ca urmare a diferentei de temperatura si izolarii defectuoase a farului

Iar cand masina e stationata de mult timp si condensul s-a depus pe far , temperatura in far si afara fiind aproape la fel , nu mai circula aerul si ramane apa pe far neevaporata

Nu e OK !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, acidone77 said:

Cum sa fie normal sa se abureasca un far pe interior... mai ales astea nii cu xenon/led/laser... care teoretic sunt capsulate? Nu inteleg cum sa vi se para normal asa ceva? Mi au trecut prin mana zeci de masini de la mai ieftine la mai scumpe si niciuna nu a avut problema cu aburire/condes pe interior!

Fizica elementara. Aerul din interiorul farului are o temperatura, sa spunem de 20 de grade. Prin racirea brusca a suprafetei exterioare creezi condens la interior din umiditatea continuta de aerul din far. Totul depinde de acea diferenta exterior/interior. Fa un experiment cu o sticla goala etansa, pe care o tii in casa si du-o iarna afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba , fizica e fizica dar ptr asta au studiat fizica si cei care au proiectat farul - sa nu lase o cantitate de aer semnificativa sa circule de afara in far si invers

Condensul asta e prezent doar cand exista un volum de aer care intra sau iese din far prea usor , asigurand o cantitate de apa care face acel condens semnificativ

Si asta nu e normal

Ca sa intelegeti va dau un exemplu

- iarna in camera acasa - dimineata gasesti pe partea de jos a geamului condens - explicatia = apa din aerul care se afla in camera se depune pe cel mai rece element = geamul , aer care circula datorita diferentelor de temperatura - se depune jos pentru ca jos e mai rece si sus e mai cald aerul in orice camera - la fel si geamul care e in contact cu aerul - mai rece jos , mai cald sus = condens jos , uscat sus - la fel si farurile

- ce e diferit aici fara de un far ? suprafata geamului raportata la volum de aer din camera versus suprafata sticlei farului raportata la volum de aer din far

- pentru a face condens farul are nevoie de mult mai mult aer decat are in interior , asa ca trage de afara , depune apa , scoate aerul uscate , baga altul cu apa , depune apa si tot asa

- de ce ? e prost facut farul

No ca am dat-o pe fizica termodinamica , clasa a 10-a pe vremea mea

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, un far nu trebuie sa condenseze/abureasca, indiferent de situatie. Punct!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca e vid in interior nu se aburesc!

In rest, nu exista aer cu umiditate relativa zero. Condensul apare deoarece plasticul farului este rece, iar aerul din far este mult mai cald, iar vaporii de apa din interior precipita pe suprafata rece. Doar cand apar diferente mari de temperatura (speli cu apa rece o masina ce a stat vara la soare, sau ai apa din zapada topita scursa pe far cand e soare afara si farul, ca orice incinta, e mai mult mai cald ca mediul ambiant, pentru ca, odata cu egalizarea temperaturii vaporii de apa dispar.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos nu contesta nimeni legile fizicii, dar am avut zeci de masini de la iefine la scumpe, si niciuna nu a avut vreun far aburit. Niciodata.

Daca e s-o luam dupa litera legii/fizicii, TOATE masinile are trebui sa aibe farurile aburite, nu? :) Deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aburirea farului e una si condensul semnificativ , adica picaturile de apa pe interior , e altceva = nu e OK , am mai repetat asta

Nu stiu tehnologic cum sunt proiectate , clar nu sunt in vid , au canale de aerisire si trebuie sa fie calculate si fabricate astfel incat sa nu existe condens semnificativ in nicio situatie

Cititi postarea colegului :

 

sau

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege Eu am schimbat  cateva faruri pe garantie la O3FL, asta dupa ce reprezentanta ma vraiea ca e normal sa se abureasca, doar ca farurile mele aveau condens.

Importatorul insinua diverse motive ca sa se eschiveze, pana la urma se descoperea cate o fisura mica ce nu era vizibila intotdeauna cu farul montat.

Problema s-a tot repetat, plasticul din faruri e de slaba calitate, e extrem de subtire in zone unde nu ar trebui sa fie, de exemplu deasupra.

Inchide cu grija capota, altfel  o sa afecteze farurile.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurile mașinilor sunt dispozitive electrice/electronice, unele  cu elemente metalice mobile (bixenon) iar materialul din care sunt fabricate sunt studiate și sunt proiectate în așa fel încât să NU se depună umezeală pe interior.

 

Aburirea farurilor NU e același lucru cu condensul pe interior, unde farul are o problemă. Ori are un defect, a fost prost proiectat ori materialul din care este fabricat nu este ceea ce trebuie.

 

Cum spunea @acidone77este exclus ca un far, indiferent de natura lui sau zona in care este utilizat, să se aburească pe interior și să stea apa acolo.

Nu am văzut asta nici la 1310, Logan sau mașini de buget.

 

Se știe că apa adună praf și atât timp cât intră aer intră și praf. Praful în contact cu apa murdărește farul și pe interior cum îl cureți? 

Cum cureți un Matrix Led în cazul ăsta? Îl desfaci, îl distrugi.

 

Un far care costă 1000/2000 €, sau mai mult, nu are voie să facă niciun fel de condens indiferent de ce diferență de temperatură este vorba.

Să se aburească pe exterior da, să se depună apă pe interior NICIODATĂ. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice depunere de apa in acest caz se produce prin condensare. Ea e normala (in anumite situatii, atunci cand se atinge punctul de roua) si dispare rapid. Va pot aburi orice far cu putina gheata. Cand condensul este abundent si apa persista in far, e clar o problema.

La Golf am avut de cateva ori in 5 ani condes iarna, acolo unde era ceva zapada sau ajungea apa din zapada topita. A disparut rapid, nu exista nici o influenta asupra farului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conditiile meteo nu se schimba niciodata atat de repede si atat de drastic, adica temperatura nu trece de la 30-40grade la -10/-20 in secunde sau minute, deci e irelevanta teoria in practica. cu gheata pe far, sau turnat apa rece rece... asa ceva nu se intampla in viata de zi cu zi.

Nu stiu cine isi tine garajul incalzit la 20 grade de ex iarna, sa iesi la 0/-10 grade, dar nici asa nu ar trebui sa abureasca un far.

Nu inteleg cum de vi se pare "normal" asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viata bate filmul

cred ca scrie si prin cartea tehnica de aburirea farurilor, ca ar fi un fenomen normal

dar aburire e una si condens in far, apa, e alta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vrut sa pornesc un debate de fizica, ca sa transez discutia, inca o data: sunt constient ca aburirea este ok in anumite conditii, dar nu si condensul.

 

19 hours ago, Gabriel*77 said:

@tbege Crezi că îți vor schimba mașina?

În cel mai bun caz îți vor da banii înapoi, scăzând uzura și anul, deși mi-ar plăcea să cred că se poate, înclin să cred că asta se va întâmpla doar în urma chemării în instanță unde judecătorul să îți dea dreptate.

Până la urmă, dacă nimic nu funcționează, mergi în instanță și solicită despăgubiri.

Eu glumeam :D Nu o sa-mi schimbe nimeni masina pentru problemele astea, iti dai seama. Dar o plangere la importator respectiv ANPC poate nu strica sa fie presiunea mai mare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, skodamen said:

viata bate filmul

cred ca scrie si prin cartea tehnica de aburirea farurilor, ca ar fi un fenomen normal

dar aburire e una si condens in far, apa, e alta

 

Asa este, scrie in manual in capitolul Iluminare, ștergătoare de parbriz și instalație de spălare, remedierea problemelor:

 

image.png.d195ccb5c8f955f7397db8f312637f90.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Soluția la problemele cu erorile la assisturi este să-mi schimbe volanul încă o dată. Mă întreb ce fac la anul, când nu o să mai am garanție și se strică iarăși treaba? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar trebui sa-ti ofere garantie de 6 luni - 1 an pentru piesa care se inlocuieste? (in acest caz pentru volan...)
Adica daca se inlocuieste (gratuit) pe parcursul ultimelor lunide garantie, nu ar trebui inlocuit tot gratuit si in decurs de 1 an de la instalarea noii piese? Apropos - intrebarea ar fi valabila si pentru componente inlocuite contra-cost post-garantie; au o perioada de garantie (piesa si manopera). Spre deosebire de piese AM instalate eventual la "baiatul din colt"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel garantia legala pentru piese este 2 ani iar pentru manopera 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, SkOmk4 said:

Nu ar trebui sa-ti ofere garantie de 6 luni - 1 an pentru piesa care se inlocuieste? (in acest caz pentru volan...)
Adica daca se inlocuieste (gratuit) pe parcursul ultimelor lunide garantie, nu ar trebui inlocuit tot gratuit si in decurs de 1 an de la instalarea noii piese? Apropos - intrebarea ar fi valabila si pentru componente inlocuite contra-cost post-garantie; au o perioada de garantie (piesa si manopera). Spre deosebire de piese AM instalate eventual la "baiatul din colt"...

Treabă bună, chiar o să întreb, mersi că mi-ai atras atenția... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesa inocuita are garantie cat garantia masinii

daca ti o inlocuieste in ultima zi de garantie, piesa are o zi garantie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!