Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Aceeași impresie am avut-o și eu la început, și am verificat ochiometric. Probabil pe net se găsește și explicația legislativă.

Farul drept bate puțin spre dreapta, iar cel stâng spre centru. De asta când stai fix la mijloc în fața mașinii, îl vezi pe cel stâng mai puternic. Mergi lateral spre stânga (dreapta mașinii) 30 cm, se va schimba percepția. Probabil din considerente de legislație sau ca să acopere mai bine partea din afara carosabilului și să nu orbească șoferii de pe contrasens.

Dacă modifici din meniu setarea cu.. direcția de condus, din dreapta în stânga (ca în UK) o să vezi că se schimbă și fasciculul de lumină, înspre stânga. Adică complet invers.

Am testat eu.

Deci părerea mea e că așa trebuie să bată.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te ajuta si acest mic videoclip despre cum bat si cum se regleaza farurile led matrix la Octavia 4

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca farurile astea pentru reglaj au nevoie de un stand special, nu stiu daca toti il au

Poti sa te mai duci odata poate, ti le regleaza fara sa mai dai bani

 

Farul vechi nu l ai cerut inapoi? Il aveai de rezerva, plus ca evitai pe ei sa faca mici afaceri. Asiguratorul nu aduna piese stricate, asta i vrajeala de la service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodamen Așa mă gândesc și eu și anume că trebuie reglate altfel, dar...

Ei le-au reglat pe calculator si cu un aparat optic care se pune în fața farurilor.

 

Nu mă pricep, nu știu cum se reglează Matrix-ul.

 

Nu, farul vechi nu mi l-au dat. Nu m-am gândit că cel nou va avea chestia asta și nu l-am cerut 

Sunt convins că îl fobosi la altă mașină că este funcțional. 

 

Le-am solicitat dacă pot intra în posesia lui și aștept răspuns. Vede ce și cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un far din asta nu ar functiona corect, sigur ar avea ceva erori in sistem. Daca crezi ca nu e reglat corect, solicita o verificare gratuita, sa-ti arate ca sunt ok reglate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut cineva probleme cu banchetele spate ?

La mine nu stau fixe, au un joc de cativa mm in locas, suficient cat sa joace spatarele cand sta cineva in spate.

Am reclamat la service in trecut, ba ca monteaza ceva pasla suplimentara dar povesti, n au facut nimic. Alta reprezentanta a zis ca maxim pot pune banda izolera pe brida ce le tine, insa aia nu e rezolvare, o incercasem deja.

Sa fie ambele broaste defecte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog sa mentinem subiectul topicului 🙂

 

 

10 hours ago, Gabriel*77 said:

@skodamen Așa mă gândesc și eu și anume că trebuie reglate altfel, dar...

Ei le-au reglat pe calculator si cu un aparat optic care se pune în fața farurilor.

in general doar repr are aparat de reglat Matrixul. Este tot un aparat optic care se pune in fata farului, dar mai complex, cu meniu, care genereaza niste valori in functie de bataia fasciculelor de la Matrix si pe care trebuie sa le introduci in calculatorul masinii cu testerul de diagnoza, ca sa stie masina sa alinieze bine led-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmat sfatul lui @BFlamer și am schimbat din meniul mașinii modul de circulație normal cu cel pe partea stângă și, da, are dreptate. Intensitatea scade la lentila interioară de la farul din stânga, însă fasciculul luminos, bătaia luminii, nu este atât de în stânga precum este la circulația pe partea dreaptă, ci mai spre centru. 

 

Cu ocazia asta încep sa cred că farul nu are nimic, doar că nu sunt reglate ca din fabrică. 

 

@andrei_221 Asta au făcut și ei, și anume au conectat mașina la un laptop și cu acel aparat optic pus în fața fiecărui far le-au reglat, dar ochiometric par a avea intensitatea inegală. 

Ce mi-a dat de gândit un pic este faptul că revenind la service pentru reglarea din nou a farului mi s-a spus că cel din stânga nu era regat bine, deși cu câteva zile înainte tot ei le reglase. Mă gândesc că poate nu au programul care trebuie.

 

Spunea cineva într-o postare anterioară că Avia Motors nu e reprezentanță.

Nu vreau să comentez asta, însă Vw sau Audi, ori Porsche București N/V, or avea cumva alt sistem de verificare și setare a Matrix-ului?

 

Voi testa, tot ochiometric, intensitatea luminoasă a altei O4 cu Matrix să-mi dau seama dacă e doar impresia mea sau nu.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avia Motors este considerata reprezentanta Skoda. Chiar si eu, cand aveam motorul 1.2 TSI, am facut o reclamatie pe email la Skoda Cehia privind zornaitul lantului, si mi-au recomandat sa merg la Avia Motors Pantelimon. Deci sunt considerati reprezentanta de catre Skoda. Pe de alta parte, impresia mea este ca nu sunt la fel de buni precum alte reprezentante VAG; mi-am revopsit 2 portiere la ei si dupa cativa ani s-a exfoliat vopseaua rau de tot. M-am intalnit cu noul propietar al masinii, mi-a aratat vopseaua exfoliata si imi venea sa intru in pamant de rusine. Am mai facut greseala sa ii recomand si altora, si acum ma injura. Poate ca ar trebui sa verifici farul si la Porsche Buc Nord, eventual cand faci revizia le spui sa verifice si farurile. Aceasta e parerea mea personala.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt foarte mulțumit de cum mi-au vopsit mașina deși culoarea e pretențioasă. Nu îți dai seama că a fost vopsită.

Am garanție doi ani.

Acum... vedem ce și cum peste timp.

Da, cred că voi merge la altă reprezentanță pentru faruri că îmi stă în cap.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul aparat de reglat matrix acceptat de VAG este Maha MLT 3000 sau VAS621001

se regleaza fiecare far, independent

 

 

image.thumb.png.a171539dda35c0b9e48040a94aacf8fc.pngimage.thumb.png.b9941f74b571f3dfc4cc3c95d7a99389.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și aparatura în cauză să nu existe în rețeaua VAG RO?

Adică Skoda, Seat, Vw, Audi?

Adică fabrica să expedieze mașinile cu setări de faruri ce reprezentanțele nu le pot seta sau remedia în funcție de problemele apărute?

Pentru că mie am impresia că mi-au setat farurile până mi le-au dereglat.

 

 

 

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru impresii despre service-uri exista arie dedicata.. de ce trebuie sa ajunga fiecare topic Skoda varza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saga cu calculatoarele de la sistemul de parcare se prelungește... 

Am scris mai de mult că primesc erori de la tot felul de sisteme iar la service s-a descoperit că trebuie înlocuit calculatorul de parcare de oe dreapta, fiind defect și probabil interferează și cu celelalte componente. 

Au comandat piesa, am lăsat mașina, s-a descoperit că fiind hardware nou, cel nou nu se înțelege cu cel vechi, trebuie schimbat în pereche. S-a comandat și perechea, am lăsat alaltăieri mașina, au lucrat o zi întreagă la ea și m-au întrebat dacă o pot lăsa și a doua zi că au de făcut updateuri, ceva nu se pupă... Aparent mașina nu vrea să accepte calculatoarele noi din ceva motiv. Mi-au zis că au vorbit și cu importatorul, practic ei stăteau la mașină, importatorul dădea indicații, ei făceau și pe urmă comunicau rezultatul, mai primeau alți pași și tot așa. 

Concluzia după 1.5 zile: a venit ordin de la importator să dea mașina înapoi la client cu componentele vechi, se comandă piese noi. Nu au știut să-mi spună dacă este o problemă de fabricație la calculatoarele noi sau altceva. Vedem când sosesc cele noi... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc ca e in garantie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și asta ce presupune?

 

Ce desface la ea și câte calculatoare trebuie schimbate?

 

Importatorul nu primește informații de la producător, adică de la fabrică, în cazul unor astfel de probleme pentru a ști reprezentanțele să le remedieze?

 

Și eu am un mare mister de ce la temperatura de sub zero grade celsius tableta centrală NU funcționează. 

 

Am fost zilele astea prin zona montană unde temperatura dimineața încă este scăzută și se tot resetează și mă informează că protecția componentelor este activă, sau ceva de genul ăsta, și nu pot accesa nicio aplicație până temperatura nu ajunge la un anumit nivel, doar de mașină știut.

 

Din când în când îmi afișează că senzorii de parcare nu sunt disponibili momentan, la fel și cu asistența la frânare.

 

Nu știu dacă este o problemă de actualizare de soft sau ceva ce se întâmplă pur și simplu fără a avea leac.

 

Cu actualizarea de soft nici nu știu ce să fac.

Să contactez reprezentantul pentru a o cere eu sau să aștept să mă cheme ei?

 

Dacă chiar ar trebui actualizat, să nu îmi dea alte erori cauzate de cine știe ce alte probleme care ar veni la pachet cu noul soft?

 

 

O mare dilemă. 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu "dilema", eu nu am problemele tale iar Swing-ul meu nu imi arata numarul versiunii adica acolo unde ar trebui sa apara versiunea nr. nu scrie nimic, e gol.

 

Dupa cum am mai spus masina o am din 8 mai 2020 adica nici in showroom-uri nu aparuse inca. Singura si ultima actualizare de soft infotainment de care am cunostinta s-a intamplat in data de 1 iulie 2020 (Actiune service 91AA CRT 01). Din acea data s-au rezolvat toate problemele: pornea greu, se oprea singur din cand in cand, cand bagai in marsarier aparea mesajul ca Park Assistant nu e disponibil (adica senzorii de parcare nu functioneaza) si alte d-astea de care nu imi mai aduc aminte. De atunci merge ceas. A, din cand in cand se mai intampla sa nu fie disponibil pilotul automat si chestia se remediaza prin luat/pus contact din nou.

 

Eu am alta dilema: atat de bine merge ca nu stiu daca sa mai intreb de vreo actualizare cand peste doua luni ma voi duce din nou la revizia de doi ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V ACC disabled e semn de baterie slaba. Just saying.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACC nu are. Doar mentinerea automata a vitezei. Si asta e cam inutila dar o are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V Evident că nu te contrazic pentru că se pare că nimeni cunoscut nu se lovește de situația asta și este o problemă doar în cazul mașinii mele. La temperaturi mici display-ul pornește, dar nu pot fi accesate comenzile. 

 

In afară de situația sus-menționată, eroare la senzorii de parcare și la asistența la frânare, alte probleme nu au apărut momentan. Și la mine ultimele două se remediază prin oprirea și repornirea motorului, dar nu așa se rezolvă astfel de probleme. 

 

Dacă prin actualizare de soft cele sesizate ar dispărea, atunci merită făcută. Dacă nu dispar, nu știu ce să zic dacă merită. Poate cei care se pricep ne-ar putea lămuri.

 

Cât privește tempomatul, este o opțiune pe care cu siguranță nu o folosești mereu, ci doar pe autostrăzile mai puțin aglomerate unde poți merge constant mai mult timp.

 

Nu poți folosi tempomatul pe A2, vara, în sezon pentru că îl vei dezactiva prin apăsarea foarte des a pedalei de frână și asta iți va aduce frustrări mari.

 

Unele opțiuni facultative din dotarea mașinii, cum spuneam și în rubrica "sfaturi achiziție Octavia 4", nu le vei folosi decât foarte rar sau mai deloc și nu merită bifate.

Ce este standard pe mașină și folosesc rar nu mă deranjează, însă ceea ce comand extra și nu folosesc, e moft și risipă de bani.

Dar... fiecare face ce vreau cu banii lui.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, Gabriel*77 said:

 

In afară de situația sus-menționată, eroare la senzorii de parcare și la asistența la frânare, alte probleme nu au apărut momentan. Și la mine ultimele două se remediază prin oprirea și repornirea motorului, dar nu așa se rezolvă astfel de probleme. 

Pentru partea de Front Assist si senzori de parcare sunt destul de cunoscute erorile, se intampla frecvent, de multe ori cu toate suprafetele curate (adica senzori si radar frontal curat) - cam toate MQB-evo fac la fel. Citisem pe un forum ca unii uitlizatori care s-au saturat de aceste doua erori si-au schimbat procedura/obiceiul de pornire a masinii: mai intai pun contactul, asteapta cateva secunde pana se initiaza toate sistemele si abia apoi pornesc si masina. Se pare ca scade serios rata de aparitie a acestor erori.

 

12 hours ago, Gabriel*77 said:

temperatura dimineața încă este scăzută și se tot resetează și mă informează că protecția componentelor este activă,

Cat de scazuta era temperatura cand se intampla asta? Cat iti afisa in bord? Intreb pentru ca n-am vazut niciodata asemenea eroare nici la Octavia, nici la Formentor (aceeasi platforma, aceeasi electronica de mare succes). Ma mai gandesc si la faptul ca Octavia se vinde si-n tari cu medii de temperatura mult sub cea din Romania si n-am vazut raportata eroarea asta pe forumul de UK (finlandezi, polonezi etc.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SkOmk4 la mașinile cu pornire pe buton nu afectează componentele electronice apăsarea pentru a activa contactul ca apoi să apăsăm din nou sa pornească motorul?

La pornirea prin rotirea cheii nu este problemă, dar altfel?

Întreb că nu mă pricep.

 

Cât privește temperatura la care apar probleme, nu știu să-ți zic, dar se manifestă când temperatura este cu minus. 

Pornește greu, se restartează și afișează "protecția componentelor este activată" (sau ceva de genul ăsta că nu am reținut exact și nici poze nu mi-a dat prin cap să-i fac), și nu poți accesa nimic până nu crește temperatura în habitaclu.

 

A mea or fi crezut că e comandată în Dubai și sub 0 grade nu funcționează. 

Nici eu nu am auzit de mașini cu astfel de probleme. Nici măcar la Logan.

 

Cert este ca Virtual Cockpit-ul funcționează săracu fără probleme deși tot ecran este.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 daca nu ai schimbat cumva unitatea media, Component Protection Active inseamna ca fie ai o eroare pe undeva fie, daca face doar dupa o noapte in frig, bateria e descarcata sau te lasa.

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne NU te contrazic, doar că nu am schimbat nimic, sau eu nu știu să-i fi schimbat ceva pentru că am luat-o pe 15 septembrie (doar să nu se fi făcut operațiunea înainte de a mi-o fi livrat-o), iar bateria nu cred să înceapă să dea rateuri după doar 5 luni, doar dacă, ea însăși ar avea o problemă.

La pornire nu dă semne cum că ar avea vreo hibă. Pornește instantaneu indiferent de temperatura exterioară.

 

Voi merge la ei să întreb despre posibilele motive, dar să vedem când că temperaturi cu minus nu cred să mai avem de acum încolo până la anu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minutes ago, Gabriel*77 said:

la mașinile cu pornire pe buton nu afectează componentele electronice apăsarea pentru a activa contactul ca apoi să apăsăm din nou sa pornească motorul?

Absolut nicio problema!
Tocmai, majoritatea celor care spuneau ca au (MULT) mai putine erori cu aceasta procedura, au nivele de echipare la care pot avea doar buton de pornire, nu si cheie.
Unii povesteau in trecut ca au mai redus in felul asta si rata de reboot-uri aleatorii ale infotainmentului inainte de update-ul la 1941 care a cam rezolvat problema.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!