Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Pai la Passat ai keyless entry&go?
Si la mine la Megane 2 bateria originala a cartelei are in curand 14 ani (folosita aproape zilnic), iar la Megane 4 cu keyless s-a dus bateria cartelei in putin peste 1 an (masina folosita doar in weekend). Trage singur concluziile.
Pentru restul problemelor, cu infotainmentul de ex. mai am de asteptat pana anul viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm, opțiunea kessy e mare consumatoare de baterii, din pricina comunicării frecvente între mașina și cheie, se poate observa pe cheie ledul rosu pâlpâie des. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este CR 2032. Si mie mi-a aparut mesajul in bord dupa 9000 de km (16 luni). Am incercat cheia de rezerva, pe care nu o folosisem niciodata, acelasi mesaj. Am inlocuit personal bateriile la ambele chei (e foarte simplu), a disparut mesajul. Am verificat apoi tensiunea celor doua baterii "descarcate", una avea 3.0 V, cealalta 3.5 V. Le-am pus intr-un sertar. Dupa vreo 3 saptamani m-a lasat bateria unui cantar electronic pe care il am in baie. Am pus una din cele doua baterii vechi si functioneaza perfect.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dionescux ai întâmpinat cumva la android auto wireless sa iti apara pe ecran mesajul: pre-production hardware not for resale. De când am făcut update-ul îmi apare mesajul asta în permanenta pe ecran dar apare doar atunci când am android auto în funcțiune, în meniul principal sau altundeva nu apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine apare mesajul ala. Singura rezolvare ar fi sa o duc la ei sa o tina câteva ore bune fare borne și dupa vedem dacă dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut mesajul de completare cu max. 1 litru de ulei. Am completat 0.8 litri, acum pe joja nivelul e acum pe max. Am pus pornit motorul, am mers vreo 300 de metri printre blocuri dar mesajul nu a disparut. Intrebare: ce trebuie facut ca sa dispara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cati km parcursi de la schimb a aparut mesajul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opreste motorul, deschide capota, inchide capota, porneste motorul. Cam astia sunt pasii…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul a apărut după 9100 km. E uleiul original, nu am schimbat încă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mers vreo 3-4 km a aparut mesajul verificati nivelul uleiului si martorul respectiv iar la pornirea urmatoare a disparut si mesajul si martorul. Nu pare sa aiba vreo legatura cu inchiderea/deschiderea capotei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat pe joja (cu motorul rece) inainte sa completezi? Adica dupa ce ti-a dat mesajul? Cum era nivelul?
Cam care-i stilul general de condus? Preponderent urban sau extra, mai sportiv sau mai linistit? Vede frecvent turatii mari motorul? Am inteles de la un prieten cu vRS (mk3) ca a lui consuma sesizabil atunci cand merge mult la turatii mari.
E un subiect (de care stiam cand am comandat masina) care ma nelinisteste putin, eu avand pana acum masini la care n-a fost nevoie niciodata de completare ullei intre revizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu vad ca ai diesel, deci nu prea vad legatura cu benzinarul.

Consum de max 1l la 15-20k km mi se pare mai mult decat decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, akon said:

nu prea vad legatura cu benzinarul.

Desigur, nicio legatura cu 1.5 TSI, insa am gasit documentate suficient de multe cazuri de consum de ulei pe 2.0 TDI...

 

 

8 minutes ago, akon said:

max 1l la 15-20k km mi se pare mai mult decat decent

Se poate; eu as spune ca depinde mult de cum esti obisnuit.

In cazul asta cum ti se pare un consum de sub 200g la 10.000km (motor de 270.000 km cu zero interventii), respectiv un consum de ~300g ulei la >20.000 km pentru cel de la GT exploatat mai dinamic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BMW cu 2.0d 184 nu completam absolut deloc intre schimburi si le-am facut si la 30k km. Sarise de 300k km masina. In schimb motorul de 3.0d papa ceva ulei si are sub 50k.

Sunt motoare si motoare insa ideea este sa nu depaseasca un anumit consum tehnologic.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, SkOmk4 said:

Te-ai uitat pe joja (cu motorul rece) inainte sa completezi? Adica dupa ce ti-a dat mesajul? Cum era nivelul?
Cam care-i stilul general de condus? Preponderent urban sau extra, mai sportiv sau mai linistit? Vede frecvent turatii mari motorul? Am inteles de la un prieten cu vRS (mk3) ca a lui consuma sesizabil atunci cand merge mult la turatii mari.
E un subiect (de care stiam cand am comandat masina) care ma nelinisteste putin, eu avand pana acum masini la care n-a fost nevoie niciodata de completare ullei intre revizii.

 

M-am uitat pe joja si nivelul era la minim. Am fost anuntat de service (m-au sunat) ca trebuie sa completez cu ulei 0W-20 LL norma VW 508.00. Am cumparat Castrol Edge Professional Longlife IV FE 0W-20. Am completat cu 0.8 litri. Dupa vreo 10 minute m-am uitat pe joja si nivelul era la maxim. Am pornit masina, mesajul nu a disparut. La urmatoarea pornire s-a aprins martorul nivel ulei prea ridicat. Dupa vreo 8 km m-am uitat pe joja (cu motorul rece) si nivelul era cam la 4 mm sub nivelul maxim. Au disparut toate mesajele/martorii.

 

Stilul de mers e unul linistit, in niciun caz turatii mari (la 2000 schimb in treapta superioara), preponderent urban (Bucuresti) dar cel mai mult in zilele de duminica sau seara dupa ora 20:00 cand traficul este mult redus.

Masina este din mai 2020 si are 9100 km. Nu m-am uitat pe joja chiar cand am cumparat masina dar la vreo luna m-am uitat pe joja si nivelul nu era la maxim ci undeva la 3/4 spre maxim.

 

Eu nu consider ca este o problema, cred ca este un consum normal avand in vedere si uleiul folosit. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La carte ce zice ? Este normal sa consume ?

Parca este trecut un consum destul de mare la TSI-uri... cel putin la generatiile anterioare asa era...

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte scrie "motorul consumă, în funcție de modul de conducere și de condițiile de funcționare, o cantitate de ulei de până la 0,5 l/1000 km, in primii 5000 kilometri, consumul poate fi mai mare", dar asta e valabil pentru toate motoarele benzina/motorina indiferent de cilindree pentru ca nu se fac mentiuni separate pe tipuri de motoare. In legatura cu consumul mare la TSI-uri, am auzit si eu despre 1.8 si 2.0. Eu am avut 1.4 TSI CAXA pe Octavia II. Niciun consum anormal. Consum zero nu exista. E adevarat ca inlocuiam uleiul anual si nu faceam decat maxim 8000 km pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V @ovidius pe langa motoarele care consuma vizibil ulei, mai exista unele care sufera de "oil dilution". Cam tot ce inseamna Euro 5/5+.  Motorul consuma ulei (niciun segmet de ungere nu va curata complet camasa si, daca este turbo, lagarele sunt "din ulei" deci mai pierzi si pe acolo ceva) insa, in acelasi timp, in special la pornire, combustibilul ajunge in baie pastrand nivelul constant. 

Apoi exista motoare care au 3.7l sau 4.3l de ulei sau mai putin si altele care, la aceeasi capacitate cilindrica, au 6 sau 7l. Una e sa iti consume 500ml din 3.7l si alta din 6l. Cel cu 6l probabil nu va observa diferenta pe joja. 

 

Apoi exista EA888 rev2 si L15B7. Si, mai nou, H5Ft.

 

PS Eu am EA888 rev 3B, merg constat la 5500/6000rpm (mai trebuie curatat si GPF-ul ala si mai scoate si benzina ce dilueaza uleiul), are 5,7l de 0W20, vede constat oras (abia apuca sa se incalzeasca), schimbul la 1an (ish...), 50.000km, nivelul se mentine constant la 2/3 din max. 

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Cristi_V said:

 

M-am uitat pe joja si nivelul era la minim. Am fost anuntat de service (m-au sunat) ca trebuie sa completez cu ulei 0W-20 LL norma VW 508.00. Am cumparat Castrol Edge Professional Longlife IV FE 0W-20. Am completat cu 0.8 litri. Dupa vreo 10 minute m-am uitat pe joja si nivelul era la maxim. Am pornit masina, mesajul nu a disparut. La urmatoarea pornire s-a aprins martorul nivel ulei prea ridicat. Dupa vreo 8 km m-am uitat pe joja (cu motorul rece) si nivelul era cam la 4 mm sub nivelul maxim. Au disparut toate mesajele/martorii.

 

Stilul de mers e unul linistit, in niciun caz turatii mari (la 2000 schimb in treapta superioara), preponderent urban (Bucuresti) dar cel mai mult in zilele de duminica sau seara dupa ora 20:00 cand traficul este mult redus.

Masina este din mai 2020 si are 9100 km. Nu m-am uitat pe joja chiar cand am cumparat masina dar la vreo luna m-am uitat pe joja si nivelul nu era la maxim ci undeva la 3/4 spre maxim.

 

Eu nu consider ca este o problema, cred ca este un consum normal avand in vedere si uleiul folosit. 

 

Martor nivel ulei prea ridicat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

image.png.d9bb5eb08db944c5fa3c6df7cf0585a9.png

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat in vreo 2 zile cu temperaturi negative ca virtual cockpit-ul 'palpaie' . S-a mai lovit cineva de problema?

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si la mine s-a minifestat + artefacte vizuale pe ecranul din dreapta. se rezolva dupa restart si apare complet aleatoriu. infotainmentul asta nou e praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut 

Dețin o Skoda Octavia 2021 2.0 diesel și ieri mi a apărut in bord martorul  “check engine”  surprinzător sincer pentru 13.000 km … 

Alimentez numai de la omv 

A mai pățit cineva? Sau are idee cum as putea rezolva 

Mulțumesc anticipat pentru sfaturi

am vrut sa atașez poza dar “e prea mare” și primesc eroare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la service. E vorba despre sistemul de evacuare a gazelor arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!