Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

abia acum am realizat ca nu sunt una si aceiasi treaba, autohold si frana de mana. totusi, e normal sa faca zgomotul asta? am pus si video de exemplu in postarea anterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal daca ai spalat masina inainte si nu ai mers cu ea mult pana sa o lasi parcata ... a mea desi nu e O IV, face la fel in condtiile astea, cel putin la partea cu zgomotul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe O4 n-am inca atelajul ca sa ma pot pronunta,
dar am patit fenomenul descris de tine de multe ori in trecut, atat la Megane 2 cat si la M4GT. Am acumulat suficienta statistica de-a lungul anilor ca sa stabilesc faptul ca fenomenul apare numai cu discurile (si placutele) ude, adica dupa majoritatea spalarilor masinii sau in cazul unei ploi serioase. Interesant este faptul ca la M2 pateam asta chiar daca nu foloseam frana de mana (parcare pe suprafata dreapta), in timp ce la GT se actiona aia electronica automat... In ambele cazuri se debloca spatele cu zgomot, am avut chiar cateva situatii in care a "coborat" putin spatele masinii inainte sa de "dezlipeasca" placutele de disc. La GT sigur nu era vorba de frana de parcare automata, pentru ca de multe ori o eliberam eu la plecare din buton.
Ca sa te asiguri ca acolo este cauza (discuri & placute ude) poti sa incerci sa te plimbi putin dupa spalarea masinii ca sa se usuce - la mine disparea fenomenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@krygod_ro si la mine este la fel daca discurile sunt ude (nu neaparat doar spalat, ci pur si simplu ude de la zapada, ploaie, etc.) si o las asa. Pateam si la masina de dinainte, nu este ceva alarmant, cel putin dupa parerea mea.

Legat de frana de mana eu oricum m-am obisnuit si il eliberez manual inainte de plecare, unii zic ca e degeaba ca se deschide oricum, altii zic ca e bine ca nu "bruschez" sistemul, nu stiu...

Modificat de tbege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As avea nevoie de niste pareri. Octavia mea pana acum cand ma urcam in ea, apsam ambreiajul si o data pe butonul de pornire si pornea. Acum fac aceeasi pasi doar ca atunci cand apas o singura data pe butonul de pornire, se pune contactul si ca sa porneasca trebuie sa mai apas si a doua oara si sa tin apasat pana porneste. De asemenea imi spune ca sistemul Start Stop nu este disponibil momentan. Stie cineva de ce nu mai porneste masina printr-o singura apasare a butonului si de ce Start Stop nu mai este disponibil?

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Eu banuiesc ca este legat de baterie descarcata. De obicei asta e motivul pentru care nu ar porni din prima si pentru care dezactiveaza start stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a stat cu contactul pus ceva timp pentru ca am pus folie pe geamuri. Si eu ma gandeam la chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca acum porneste din prima daca apas pe buton....poate doar mi s-a parut mie si tineam prea putin butonul apasat dar Start Stop tot indisponibil apare cu toate ca am facut vreo 30km in afara orasului pentru a incarca bateria.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu pornitul la prima apasare am mai patit-o si eu dar ma gandeam ca poate uneori apas insuficient de tare si nu am luat in serios. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...se pare ca intr-adevar nu mai porneste cum pornea pana acum....apasarea butonului era foarte scurta iar acum trebuie sa tin apasat pana porneste...ceva s-a intamplat si are legatura cu Start Stop care nu functioneaza. Credeam ca s-a mai lovit cineva de problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, partea cu Start-Stop indisponibil este cel mai frecvet legata de conditionarea pusa pe nivelul de incarcare al bateriei.
Ceea ce mi se pare foarte ciudat in cazul tau este ca abia ti-ai ridicat masina; si nu vad cat puteai sa consumi din bateria aia cu contactul pus pt aplicarea foliei. Nu e ca si cum ai stat cateva ore cu farurile aprinse sau alti consumatori mari porniti... La o baterie noua asta trebuia sa fie pistol cu apa - sa nu simta nimic.

Imi scapa mie ceva?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a stat cinci luni pe aeroport și asta nu cred că încarcă bateria:)). La colegul cred că a stat ceva timp în parcare până la livrare.

Eu cum o ridic mâine o și pun la încărcat până ajunge la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...se pare ca intr-adevar nu mai porneste cum pornea pana acum....apasarea butonului era foarte scurta iar acum trebuie sa tin apasat pana porneste...ceva s-a intamplat si are legatura cu Start Stop care nu functioneaza. Credeam ca s-a mai lovit cineva de problema asta. Si mie mi se pare ciudat sa se fi descarcat bateria intr-o ora mai ales ca ieri am mers aproape 1000km cu ea. Inca stau in masina si incerc sa-mi dau seama ce as putea sa-i fac. Cand am ridicat-o de la dealer a pornit perfect,printr-o singura apasare scurta a butonului....ceva s-a schimbat de astazi.

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta problema....dupa ce inchid masina imi raman aprinse butoanele de la infotainment 😳

20220113_175614.jpg

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de start stop- la mine azi primele 30 de min nu a functionat, poate are legatura si cu temperaturile exterioare scazute. La cealalata masina nu functioneaza sub 0 grade, scrie in manual. 

Butoanele raman aprins 20-30 de sec sau raman de tot?

Modificat de RwO09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RwO09Cu prima cheie am vazut ca ramane aprins virtual cockpit-ul in stand by vreo 30 sec si se stinge......cat despre  butoane, daca inchid cu cealalta cheie parca nu s-au stins in 30 sec sa zic...

Pornirea din buton cum se face la tine? Daca ai Virtual Cockpit, iti apare mesajul Eroare Start Stop pe el cand pornesti sau doar iti spune pe Infotainment ca nu este disponibila functia momentan?Ma gandeam ca daca Start Stop nu merge din cauza frigului poate nici pornirea dintr-o singura apasare a butonului nu functioneaza. Ciudat este ca dimineata mi-a pornit si mergea si SS cu toate ca era destul de frig.

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se afiseaza in bord pictograma aia care arata ca Start Stop nu e disponibil, un cerc taiat ceva de genu...nu imi pare eroare start stop. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, alexandru_28 said:

Alta problema....dupa ce inchid masina imi raman aprinse butoanele de la infotainment 😳

 

Mi s-a intamplat si mie o data. Dupa ce am incuiat usile din cheie m-am uitat si am observat, fiind intuneric afara, si am fost surprins. La mine au ramas aprinse si butoanele de pe volan. Am descuiat si am incuiat din nou (fara sa deschid usa). S-au stins si fenomenul nu s-a mai repetat.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, alexandru_28 said:

Mda...se pare ca intr-adevar nu mai porneste cum pornea pana acum....apasarea butonului era foarte scurta iar acum trebuie sa tin apasat pana porneste...ceva s-a intamplat si are legatura cu Start Stop care nu functioneaza. 

 

In primul rand ca ar trebui sa pui mai intai contactul si abia apoi sa pornesti. Acestia sunt pasii descrisi in manual pentru pornirea motorului. E si normal, pentru ca la punerea contactului se alimenteaza cu combustibil, se activeaza diversi senzori, se masoara parametri si automat se fac reglaje pentru pornire in functie de conditiile existente, etc.

In al doilea rand, la fel ca si la pornirea cu cheia, butonul trebuie mentinut apasat (actioneaza demarorul) pana cand porneste motorul. Asta e de cand lumea. Motorul nu porneste la fel la +40 C sau la -30 C. Deci, parerea mea, ca nu e vorba de vreo problema/defect.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cumva contraintuitiv. La pornirea prin intermediul cheii se acționa demarorul până pornea motorul.

La modelele cu buton START mă aștept ca la apăsarea butonului mașina să-și facă testele, să alimenteze cu combustibil și apoi să acționeze demarorul atât cât este necesar pentru pornirea motorului.

 

Eu nu am sesizat diferențe între pornirea pe timp cald sau rece. Dar pe timp friguros pornesc încălzirea staționară. Voi face un test de pornire cu motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat la dealer astazi si m-a programat la o verificare. Mi-a spus la telefon ca problema cu mesajul de eroare Start Stop de pe Virtual Cockpit, poate disparea daca ma urc in masina, inchid usa, pun centura si abia apoi pornesc motorul.

Cat despre pornire, mi-a spus ca este normal ca la prima apasare sa se puna contactul iar la urmatoarea apasare sa porneasca motorul doar ca eu de cand am luat masina, tineam ambreiajul apasat, apasam o singura data, scurt pe buton si pornea singura pe urma, de aici si nedumerirea mea. O sa incerc faza cu centura pusa sa vad daca are vreo legatura cu Start Stopul si cu pornirea.

Revin dupa ce ajung la masina si incerc.

 

Va multumesc mult pentru raspunsurile de pana acum!

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din ce stiu, la masinile care au keyless start, nu se pune contactul si apoi se porneste motorul. Amorsarea pompei se face in momentul cand deschizi usa. Iar in conditii de frig puternic, dureaza cateva secunde in plus, dar cel putin la diesel, iti apare martor de preheating sau bujie ( atunci intra bujia in functiune). Dar daca tu spui ca asa scrie in manual la Octavia 4, o iau de buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa scrie in manual. Daca va aduceti aminte si la masinile cu pornirea cu cheie puteai sa introduci cheia si sa o duci direct pe start si sa pornesti insa normal era sa pui contactul, sa astepti cateva secunde (orientativ, pana se aprind/sting diversi martori in bord) si abia apoi sa actionezi demarorul.

 

image.thumb.png.da9317076426f026f9fadb9a896f7479.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu scrie asta, din ce ai postat tu. Tu intrepretezi ca si pasi care trebuie facuti, dar ce arati tu sunt sub capitole sau paragrafe diferite.

 

De asta scrie "Cuplarea si decuplarea" si nu doar Cuplarea. 

Pornirea face referire la celelalte doua, aia cu cutie manuala si ailalta cu automata. 

 

Ti-am spus mai sus, sunt alte electronice incluse, alt tip de acumulator, de obicei. Amorsarea se face cand descui masina(sau deschizi usa soferului). N-are treaba ce faceai tu la masini cu cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • enescuus
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!