Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Salut.

 

Am o întrebare la voi deoarece pe net găsesc info contradictorii..

 

Cum este mai bine sa conduc octavia 1.5 tsi dsg, în drive sau sport ? ( din schimbător, nu o sa am buton drive selection ).

 

Am citit opinii ca pe sport uzează mai mult si pot apărea probleme, alte opinii ca schimba mai rar și protejează cutia sa nu tot schimbe 1 2 3 4 5 în oras și invers..

 

Sincer, eu un dsg de 115 cp benzina ( ceea ce aștept) l as conduce doar în sport, as greși? 

 

Încă ceva, fără multe deductii și presupuneri de uzura și altele , atâta timp cât inginerii vag au pus ambele optiuni în schimbător, eu ca simplu client deduc ca pot sa folosesc orice în voie, fără sa analizez munca lor.

O gândire simpla, dar asa ar trebui sa fie , și mai ales practica..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Dolfin said:

Piesele care se schimba pe garantie si au un defect cunoscut nu au acelasi flux de logistica ca in cazul unei comenzi obisnuite, sunt stocuri diferite.

stocurile sunt aceleasi, insa pentru defecte de astea trebuie sa aprobe si echipa de la skoda, nu doar dealerul. De asta mai apar intarzieri

6 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Mai are cineva urmatorul comportament pe 1.5 etsi 150 dsg:

 

- cu motorul cald (90 grade), la plecarea de pe loc normala, masina porneste in suturi. Si se aud si niste sunete ciudate, ca niste pocnituri asa, nu stiu cum sa le descriu. Ca si cum patineaza ambreiajul, nu imi dau seama. Nu pleaca lin, pleaca in hopuri, gen tu du du dum. Repet, plecare normala.

 

am incercat si cu auto hold, si fara, si in sport, si in D, nu conteaza.

asa fac cutiile DSG cu ambreaje uscate. 

 

18 minutes ago, Liviu1000 said:

Cum este mai bine sa conduc octavia 1.5 tsi dsg, în drive sau sport ? ( din schimbător, nu o sa am buton drive selection ).

in timp o sa iti faci singur o parere si o sa adaptezi stilul la situatie. Pana atunci, le folosesti pe ambele si vezi care se potriveste situatiei mai bine, o sa simti feedback de la masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiSergiu1991 De cât timp ai mașina și câți km are?

 

Adică după cât timp ți-a aparut această problemă?

 

Rezolvare aici nu cred să gasești, doar opinii, iar rezolvarea este doar la service sau reprezentanță.

 

Eu am această motorizarea, dar a mea este nouă, are doar două săptămâni, și nu am probleme cu ea, deocamdată. 

 

@andrei_221 Așa or face DSG-urile cu ambreiaje uscate, dar intrebarea este de ce, după cât timp de la achiziție, și care este rezolvarea?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Are 3 ani si 40.000km, a mea este golf 8, dar motorizarile sunt identice ca la octavia.
 

Nu e recent comportamentul, e de foarte mult timp. Doar ca e dubios rau…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiSergiu1991: eu nu am intalnit comportamentul descris de tine la 1.5 TSi  cu cutie DSG DQ 200. Insa am condus doar masini noi si relativ noi, nu stiu care este comportamentul dupa ce se (mai) uzeaza ambreiajul.

@Liviu1000: eu as tine cutia de viteze pe drive pana se incalzeste uleiul, apoi as comuta pe sport. Repet, asa as face eu, nu stiu daca este solutia ideala si pentru tine. (oricum, nu comuta pe sport pana nu se incalzeste motorul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.10.2024 at 20:28, Gabriel*77 a scris:

10 zile până vine farul?

Eu am avut mașina lovită puțin pe aripa dreaptă față și farul deplasat un cm, cu o zgârietură de 0.5 cm pe el, la colț unde se îmbină cu bara, și mi l-au schimbat pe casco, dar nu asta voiam să zic, ci faptul că într-o săptămână mașina mi-a fost livrată. Bară față, aripă față schimbate și vopsite plus far (Matrix) schimbat cu unul nou. Piesele au venit în două/3 zile. Luni am dus-o, vineri am luat-o.

 

In cazul meu, Miercuri am fost la constatare si Vineri ajungea farul. Marti pot merge eu la montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Am tot citit si pe reddit, si multi se plang de dq200 in timp ca devine jerky. Cel putin din 1->2 e foarte jerky cand e motorul cald (deci dupa o perioada de condus). Nu aluneca ambreiajul, dar efectiv porneste in suturi (pornire normala), porneste in trepte, nu stiu cum sa zic, nu e smooth. SI se aud tot felul de clicking sounds.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Asta conteaza, cum am scris? Cred ca e clar :) cand plec de pe loc (plecare normala, temperaturile la 90 grade la motor), in treapta 1, pana schimba in treapta 2, masina nu pleaca lin/fluid, ci in trepte/suturi/sacada pana sa apuce sa schimbe in a 2-a pe la vreo 2500-3000rpm. Si se tot aud si niste sunete de click. E mai bine asa? :)

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comportament normal la DQ200.

 

obisnuiti-va

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Am inteles, multumesc! Problema nu e acel comportament, ci sa nu ies din garantie cu ea avand probleme :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiSergiu1991 și vizita de la service/reprezentanță ce rezolvare a găsit?

 

Ce răspunsuri ai primit?

 

Ai fost să întrebi?

 

Măcar să îți spună ceva. Treaba cu "așa fac toate" nu e nici una viabilă, nici o soluție. 

 

Eu o am pe a mea de două săptămâni și nu are absolut nicio problemă. Schimbă bine, nu dă șocuri sau alte sunete care să mă nelinișteștească. 

Doar ceva sunete de sub scaun unde are acea baterie de 48V, dar am înțeles de la dealer că e ceva normal. 

 

După cum spuneam, nu mă pricep nici la mecanică, nici la cutii automate (din câte am citit sunt de mai multe feluri) însă ca la orice manuală (spunea cineva pe aici că DSG este tot o cutie manuală, dar modificată să schimbe singură), uzura ambreiajului vine de la debraieri dese și de la forjarea acestuia/acestora în cazul în care sunt mai multe, prin plecări cu scârț și schimbarea vitezelor brutal.

 

Până acum am ferit-o de mersul bară la bară în oraș (am preferat metroul sau alte mijloace de transport când nu îmi e necesară), caut să o feresc cât pot, dar nici în sufragerie nu o pot ține tot timpul că nu pentru asta am luat-o.

 

Întrebare adresată celor care sunt familiarizați cu automate, în special cu DSG:

- Care este modul de exploatare corect? Piciorul pe frână la semafor sau autohold activat și piciorul relaxat în podea?

 

Diferența de comportament am văzut-o, o știu, dar mă interesează cum e mai bine pentru angrenaje.

 

- La oprire, P direct sau N după care P, apoi oprirea motorului?

 

- Cuplare din D în R, și invers, la schimbarea sensului față/spate, sau trecerea lor prin N și apoi cuplarea în treapta dorită?

 

- Frână de mână trăsă mereu, sau doar în pantă/rampă?

 

Locul de parcare îl am în loc plan/drept, și de regulă frâna de mână (la manuală) o trăgeam când mașina era parcată pe loc înclinat pentru a nu ține plăcuțele lipite tot timpul de disc și prin asta evitarea unor neplaceri care ar putea apărea și anume blocarea frânei de mână, iarna din cauza gheții, sau vara din cauza condensului, a apei de ploaie, etc, care se poate pune pe discuri și apariția acelei "pojghițe" de rugină sau gheață. 

Altfel, mașina parcată și cuplată în treapta 1.

 

Repet, nu sunt familiarizat cu DSG (în manual nu sunt date explicații pe tema asta) și vreau să nu contribui eu la defectarea prematură a cutiei prin utilizarea necorespunzătoare.

 

Și încă o întrebare. 

 

Ce reprezintă acest număr din CIV cu privite la motorul electric?

 

KW par a fi, dar mi se par cam mulți dacă-i raportez la CP.

Că nu or fi 17 CP... în plus.

 

Screenshot_20241007_110854_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu am fost la reprezentanta, mi-e scarba sa ma duc pana la Porsche Vest (Bucuresti) de unde am luat masina, este extrem de aglomerat traficul la orice ora, pozitia service-ului e proasta rau, apoi trebuie sa iau uberul inapoi, nu gasesc, daca gasesc ma costa 100 lei si tot asa. Voiam sa stiu daca se mai manifesta la cineva, ca mai apoi sa iau o decizie.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutiile despre DSG7, nu sunt neaparat specifice OCTAVIA 4, asa cum si colegul are Golf 8.

De aceea exista acest topic cu zeci de postari.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

         Pot sa iti confirm ca la un alt dq200 ( dar pe octavia 3, tot cam aceiasi cutie e ) se intampla cumva acelasi fenomen. Dupa un mers indelungat in oras, pleaca usor sacadat. 

 

         Rezolvarile de moment, cel putin in cazul meu, ar fi urmatoarele 

 

        - o lasi sa cupleze singura, fara acceleratie, daca nu te grabesti ( cel mai folosit, mai ales in Bucuresti )

        - calci acceleratia mai apasat si atunci nu mai apare fenomenul ( rar ) 

        - calci acceleratia normal la inceput, iar inainte de sacadare ridici putin piciorul de pe acceleratie ( sper ca m-am facut inteles ) :) , a.i sa "sari" momentul respectiv. 

 

        Cel putin in cazul meu, am pus comportamentul asta pe seama uzurii, date de multi factori : cei peste 200k, cuplu marit de soft, mers in aglomeratie. 

         

acum o oră, AndreiSergiu1991 a scris:

Problema nu e acel comportament, ci sa nu ies din garantie cu ea avand probleme :D

 

         Ea are bube din proiectare si tu vrei sa scapi de ele ? :P

 

         Ma asteptam ca generatiile mai noi de cutii sa aiba imbunatatiri ( gen alt material de frictiune, presiuni crescute in mecatronic, soft optimizat ). Aparent se uzeaza mai repede. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand esti parcat frana de mana trebuie actionata si cutia automata pusa in pozitia P este obligatie legala (art. 108 b 11 - cod rutier).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V Așa e, doar că aici vorbesc din punct de vedere tehnic. Nu e cazul mereu pentru frâna de mână, vezi motivele expuse mai sus.

 

Cunosc caz când a luat mașina pe platformă din cauza faptului că s-a defectat frâna de mână, electrică, și care era pe poziția cuplat. Mașină sh, adusă de afară, nu nouă. 

 

@Bebeee Adevărat și asta, dar mulți se bat cu pumnii-n piept ca Vw este mult peste Skoda.

 

Ori... e sau nu, dacă folosesc aceleași materiale și tehnică și au aceleasi probleme?

 

M-am uitat și eu pe acel topic, dar majoritatea are DSG sh, cu 150.000 km rulați afară și nu e concludent. 

 

Nu poți compara o mașină nouă cu una rulată mult și nu se știe în ce condiții.

 

Eu întreb aici pentru a ști ce să previn, nu ce să repar.

Când voi avea probleme, sper să nu, sau nu în primi 2-4 ani, voi merge cu ea la service acreditat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • Hayate
    • Adria_n
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!