Jump to content

Primele impresii de condus


vdragos
 Share

Postare recomandată

Spor la postat la obiect pentru cei care ati avut ocazia sa conduceti noua Octavie 4!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Un prieten a primit masina de firma o octavia 4  nou nouta, 2.0 TDI DSG 150 cp. Am conduso si pot sa zic ca posesor de octavia e tot 2.0 TDI DSG ca sunt lucruri care imi plac si care nu imi plac.

Imi place:

- s-a lucrat ff mult la insonorizare, nu se aude motorul deloc, nu se aud zgomote din exterior. Cand am urcat in a mea dupa zici ca e un tractoras;

- totul functioneaza ff fin;

- calitatea materialelor este mult mai buna;

- amortizeaza foarte bine denivelarile;

- schimbatorul de viteze DSG este senzational

- bordul fara cadrane este ce trebuie, adica viitorul

Nu imi place:

- piciorul drept este un pic obstructionat de gurile de ventilatie, care acum sunt mutate jos, sub ecran;

- comenile pentru clima sunt pe ecran tactil, orice miscare vrei sa faci trebuie sa iei ochii de la volan;

- luneta mi se pare mai mica sau cel putin mai inclinata si nu vezi asa bine in spate;

- jantele desi sunt pe 17 arata ciudat

Nu am condus masina decat prin oras deci mai multe detalii nu pot sa dau.

Pe scurt daca ar fi sa fac un upgrade de la octavia 3 la octavia 4 nu as face. As dori o alta clasa, probabil Kodiaq. Si asa se gasesc Kodiaquri la preturi ff bune in ultimul timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu primit masina de o săptămână și jumătate și pot spune ca sunt foarte incantat de ea. Mașina este în echipare style cu motorul pe benzina 1.5 tsi, 150 cp.

Bordul digital este tot cea ce iti trebuie iti afișează aproape toate datele de care ai nevoie, și este și foarte customizabil, iar tableta de pe mijloc este foarte intuitiva, sunt de acord cu faptul ca trebuie sa iei ochii de la drum ca să umbli pe ea dar deja am început să o cunosc si ușor ușor bănuiesc ce pe viitor voi umbla din instinct daca vreau să schimb postul radio sau sa umblu la clima. Cat despre insonorizare pot spune ca este una foarte bună, am reusit sa ies la un singur drum lung pana acum și pot spune ca în interior nu s-a auzit aproape nimic din exterior. 

Iar ca și un punct negativ pe care l-am găsit este la tableta pentru ca pe parcursul zile soarele bate fix în ea iar după o zi de stat în soare am avut o mica problema cu ea ca nu a pornit din prima adica nu imi afisa nimic pe ea ecranul era negru dar dacă știai ce sa apeși si unde sa apeși puteai sa o folosești doar ca nu vedeai nimic. Asta timp de 5-10 min cat am dat drumul la ventilație la maxim și s-a răcit în interior implicit și tableta (banuiesc ca are o setare de siguranță sa se închidă atunci când este foarte închisă) de atunci când o las în parcare pun parasolar ca sa nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai Eto, la cum citesc eu lucurile bune bat lejer ca importanta si ca numar lucrurile rele. nu prea pricep de ce nu ai fi multumit de upgrade. a, ca vrei alta clasa, e ok, dar asta inseamna ca ai fi vrut alta clasa si daca nu erau acele probleme negative, deci par distincte cele 2 lucruri.

florin: posturile de radio nu se shimba din butoanele de pe volan? alea de next si back?

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da dar dacă vrei să treci de la radio la media sau bluetooth trebuie să o faci din tabletă. Scuze dar mai sus nu m-am exprimat eu cum trebuie.

 

Modificat de vdragos
Citare absolut inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de clasa / pret. Deja din punctul meu de vedere se apropie prea mult de kodiaq ca si pret. Sincer imi doresc un Kodiaq, dar nu zic nu nici la Octavia 4. Octavia 4 configurata la fel ca Octavia mea 3 a mea sare de 35.000 euro, pe cand Octavia 3 din profil a fost 30.000 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 31.07.2020 at 9:43, Eto a scris:

- s-a lucrat ff mult la insonorizare, nu se aude motorul deloc, nu se aud zgomote din exterior. Cand am urcat in a mea dupa zici ca e un tractoras;

Comparatii masina noua masina veche nu prea se fac. Indiferent de brand, una mai uzata este intodeauna mai zgomotoasa.

Ce este mai interesant, O4 are mai putine materiale insonoriante ca O3. Pe cautate in documentatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat inca de la primul drum si am si mentionat in postarile mele si subliniez inca o data ca insonorizarea este foarte buna la aceasta masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa detaliezi cum ai comparat? Zgomot motor, transmisie, rulare, datorat curentiilor de aer in partea superioara/inferioara, suspensie, armonici etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o impresie de condus nu în studiu științific, tehnic, etc. Uite, cineva a măsurat 65.7 db si a facut si o comparatie la minutul 38: 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/31/2020 at 5:48 PM, Florin56 said:

Ba da dar dacă vrei să treci de la radio la media sau bluetooth trebuie să o faci din tabletă. 

Poți trece de la radio la media/carplay din instrument cluster.

 

Legat de insonorizare: e destul de buna dar la 130kmph se aude puțin vântul pe la oglinzi fără a fi deranjant, probabil la viteze mai mari creste zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un cheder mai gros face minuni in privinta insonorizarii, la fel si grosimea unui geam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.08.2020 at 23:28, Cristi_V a scris:

Este o impresie de condus nu în studiu științific, tehnic, etc. Uite, cineva a măsurat 65.7 db si a facut si o comparatie la minutul 38:

Ala compara pe un drum diferit si iese mai bine ca multe masini din clasa superioara. Pana si temperatura exterioara influenteaza zgomotul motorului.

Nu trebuie sa fie studiu stiintific, ci o comparatie de bun simt si nu scoasa din context.

On 05.08.2020 at 7:59, ovioneb a scris:

Legat de insonorizare: e destul de buna dar la 130kmph se aude puțin vântul pe la oglinzi fără a fi deranjant, probabil la viteze mai mari creste zgomotul.

Putin daca ai modificat forma oglinzii, scade zgomotul curentului de aer care trece in dreptul montantului A.

în urmă cu 10 ore, balauru_327 a scris:

Un cheder mai gros face minuni in privinta insonorizarii, la fel si grosimea unui geam.

Grosimea geamului, da. Dar nu in cazul de fata.

Materiale insonorizante sunt mai putine fata de O3, dar acum au adaugat altceva in standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Or fi mai putine dar este mai silentioasa in interior si mai rafinata la rulare fata de O3.

Din pacate se pare ca mai au de umblat la partea software deoarece inca are buguri, nu o data mi-a facut figuri front assistul sau tempomatul.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa se inteleaga, eu nu am contestat. Ci incerc sa dezvolt modul cum sunetul patrunde mai greu in habitaclu. Are mai putine parghii de transmitere, este impiedicat sau a scazut nivelul surselor de zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subiectul topicului se refera la impresii de condus, nu la cum se propaga sunetul. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si antifonarea nu are legatura cu impresia condusului? Altfel nu inteleg unde este offtopicul...

Intreb pentru ca eu sunt interesat de acest subiect si imi place cand baietii detaliaza despre antifonare, care pt mine este foarte importanta la orice masina.

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, poate nu stapanesc eu bine limba romana ...

în urmă cu 14 ore, IRONICK a scris:

Ci incerc sa dezvolt modul cum sunetul patrunde mai greu in habitaclu. Are mai putine parghii de transmitere, este impiedicat sau a scazut nivelul surselor de zgomot.

Cum patrunde mai greu sunetul in habitaclu in urma nu stiu carui artificiu de proiectare, n-are nicio legatura cu impresiile de condus ... este o discutie pur tehnica despre modul cum a fost proiectata O4 si daca aveti chef sa discutati pe tema asta (ce inovatii in proiectare aduce O4 de exemplu), va deschid un topic nou.

Impresii de condus (dupa mintea mea ...) inseamna am condus-o, i-am folosit dotarile, mi s-a parut asa si pe dincolo etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa inteleg impresia de condus 'insonorizarea este foarte buna la aceasta masina' a unui coleg virtual. Postul ala l-am scris ca sa nu imi pun forumul in cap, dar se pare ca a avut alt efect.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nicio problema de pus forumul in cap, cind intitulezi un topic “Impresii”, asta se va posta in el ... ce simte fiecare cind conduce masina, valabil desigur cit e noutate.

Inca o data, pentru discutii tehnice putem separa threadurile si aia e. Sa comentam impresii, ca unuia sau altuia nu i s-a parut bine ce i s-a parut, poate deveni contraproductiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi am fost la un dealer si am testat Octavia 2.0 TDI DSG. Vreau sa imi iau Octavia 4 si mi-am insuflat cat am putut de mult ca totul e ok, dar insonorizarea cam lasa de dorit si culmea masina era cea cu geamuri laterale cu protectie acustica. Am scos-o si pe autostrada si ff rau mi s-a parut, poate de la rotile de 18 cu Bridgestone, dar nu ma asteptam sa fie atat de ciudat. Mai ales ca am venit sa fac test drive ul intr-un Rapid de 1.0 TSI 110 CP masina de munca. Nu stiu daca era ceva not ok cu aceasta masina, desi nu cred ca am luat si un 1.5 TSI manual si tot asa se auzea rularea. Chiar ciudat, pacat pt ca imi place masina mult si chiar nu vreau sa ma duc spre Superb ca e prea mare si efectiv nu am nevoie de atata masina.

 

Cei care aveti cum e cu insonorizarea ? repet chiar ma asteptam sa fie mai bine decat in rapid 1.0 TSI. (la care oricum uruie cei 3 cilindrii).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul de zgomot la 1.5 TSI consemnat in certificatul de conformitate.

sound level 1.5 TSI.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

68 e multicel, nu stiu cum era la cealalta O3. Ideea este ca trenul de rulare parea cel mai zgomotos nu motorul spre exemplu. Sincer cred ca rotile faceau cel mai mare zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O3FL cu 1.5 TSI nici nu aud motorul  de multe ori daca mai stau putin in masina cu treaba dupa ce am ajuns in parcare ma uit in bord daca e oprit motorul pentru ca nu se simte/aude. Din ce povestesti tu, pare ceva de rulare ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da ma refer la rulare (si m-am dat doar cu roti de 18 si bridgestone turanza care parca am vaz ca sunt date cu 72db, si pe A2 pe tot felul de portiuni de drum, mentionez asta pt ca parea si extrem de senzitiva la orice tip de asfalt, zgomotul se intensifica cand mai mult cand mai lejer dar orcium zgomot era mare... am facut drumul f des cu Rapidul care are roti de 16 si nexen de vara adica nu stie ce anvelope si e mai silentioasa la rulare)

in stationare da nu sunt probleme si sincer nu sunt prob la nicio masina care are tsi, cel putin cele pe care le am condus eu pana acum, toate extrem de silentioase in stationare. Dar nah vorbim de rulare ca asta vom face :) 99% din timp. Ideea ca si la 60 km h se auzea tare rularea si ma face sa ma intre cum este antifonata pe sub si la roti. In plus una avea DCC si alta suspensie normala. La ambele la fel, din pacate nu exista si sport sa vad dc are vreo legatura cu suspensia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!