Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

@Gabriel*77 ieri un prieten (tot sofer, tot Duster dar dCi) ma suna ca a avut treaba in Bucuresti si ca a trebuit sa ia Maniu de la A1 la Leu’ la ora de varf si concluzia a fost “sunteti eroi, n-as rezista sa fac asta zilnic”.

 

Strict vorbind de norme, poluare &co: durata de viata (de exploatare) a unei masini e de 8-10 ani. 12 zic unii.

Daca maine apare o lege noua, trebuie sa tina cont de asta. 

Daca (daca, daca) te uiti la orasele care au interzis/ taxat anumite motoare (diesel fara DPF de ex) au facut-o la 8-10 ani dupa ce au fost scoase din productie.

Ia si asta in calcul. 

 

DQ381 este mult mai solid decat DQ200 dar vine doar pe 2.0TDI/TSI. 

Problema da 2.0 TDI 150CP DSG e cu 1600€ mai scump decat ce vrei tu. 

 

Spor la testdrive.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că m-am obișnuit. 

Conduc de ceva vreme și asta este explicația, plus că nu am de ales. E vorba de job.

Nu mă pricep la cutiile automate, însă 2.0 tsi e o variantă pe care nu o iau în calcul. Consum mai mare, probabil și taxe mai mari.

Merg pe ideea că producătorul știe ce face și pe faptul că mașina o folosesc în regim normal, fără condus sportiv sau demaraje în forță. 

Garanția unui bun e teoretică.

Poți avea noroc să nu se strice mulți ani după ieșirea din garanție, sau ghinionul să se strice în perioada de garanție. 

Mulțumesc pentru sfaturi!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TSI e un motor foarte misto de condus, dar extrem de gurmand si "neprietenos" cu portofelul. Daca nu te intereseaza consumul de carburant mergi linistit pe asa ceva! 

2.0 TDI este un motor foarte misto de condus... in anumite conditii! Nu in oras, nu drumuri scurte, mers pe autostrada; plus DPF mai "pretentios", plus AdBlue, plus alte dezavantaje specifice dieselului. Dar este "visul umed" al multor romani (mai ales 2.0 biTDI 4 Motion - chiar daca ei merg 80% din timp in oras si in restul 20% nu merg pe zapada abundenta ca sa aiba nevoie de 4M).

1.4/1.5 TSI mi se pare de departe cel mai "echilibrat" motor pentru majoritatea "use case-urilor"! Adica mers 50-60% in oras, nu prea se infunda nimic la ea daca o mai si turezi putin (sa nu mergi batraneste si sa schimbi la 1500 ture). Au rezolvat problemele anterioare (eu la 1.4 TSI din 2017 nu am avut niciodata consum de ulei sau alte probleme).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel: mergi la test drive, Octavia 4 cu cutie manuala  vei gasi la Brady Trade si la Porsche Bucuresti Nord. Mie mi-au dat cheile de la masina si am adus-o inapoi dupa aproape o ora, nu mai sunt nici dealerii asa de stricti sa te lase cu masina doar pana la coltul blocului. Cutia manuala de pe Octavia 4 este OK la condus dupa parerea mea ptr ca pedala de ambreiaj este destul de moale si nu te deranjeaza sa apesi ambreiajul. Problema este acel efect de cangur pe care eu l-am simtit in treapta I, poate intre timp l-au eliminiat cu un update de soft (pe cele automate nu simti asta). Cutia automata DSG e mai confortabila, dar schimba treptele prea jos, lucru care pe mine m-a scos din minti, mai ales daca esti genul caruia ii place ,,sa se bage". Cutia manuala este mai fiabila si detii controlul total al transmisiei, deci e un avantaj. Ambele variante au avantaje si dezavantaje si totul tine de cum privesti tu lucrurile. Gasesti si cutii automate ptr test drive, daca nu pe Octavia vei gasi la un test drive cu Volkswagen Golf sau Seat. 

 

PS: ptr un motor cu capacitatea de 1500 cm impozitul in Bucuresti este de 71 RON, iar ptr unul cu capacitate de 2000 cmc impozitul este de 210 RON.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am testat 1.5TSI in diferite configuratii, atat MHEV cat si normal, dar doar DSG. In ceea ce priveste cutia, clar varianta automata isi merita toti banii, chiar si cu anumite chestii mai enervante uneori (ex. schimba treptele la turatii foarte mici) confortul este incomparabil fata de o manuala, mai ales in oras. Legat de motor, as zice ca mai placuta la condus este varianta MHEV, chiar daca in oras la viteze mici tot opreste motorul cu start stop-ul dezactivat (chestia asta nu se mai intampla daca tii cutia pe S).

Acum mai departe parerile deja incep sa devina subiective, cel mai bine este sa mergi sa testezi si sa vezi cum te simti cu fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Xman_ghio 2.0 TSI este gurmand poate in variantele mai mari de putere, cele de pe VRS, GTI, R. Cel de 190 de cai are o multime de particularitati tehnice gandite fix pentru reducerea de consum. Deci diferenta de consum fata de 1.5 TSI e mai mica decat iti imaginezi, @zidanne are pe topicul sau multe valori de consum, ca idee.

PS: de pe spritmonitor.de, diferenta de medie a consumurilor e de 0.9L/100km (6.7 vs 7.6 pt 2.0 TSI), dar tine cont ca ai si 40 de cai in plus si ceva newtoni, deci consumul se justifica. Si 2.0 TDI 184 cai are media 6.9, deci acelasi consum pt aceeasi putere, dar DPF, EGR, injectoare, volant cu masa dubla, Adblue si tracatracatraca mereu.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 ideea DQ200 (ambreiaje uscate pentru a reduce consumul) nu este rea. Executia lasa insa de dorit. 

Ambreiajele sunt facute de Luk si au mai fost folosite pe Getrag 6DCT250 (daca nu ma inseala memoria).

Acea cutie a fost fost folosita de Ford, Volvo si Reno. 

 

Ford, pentru ca incepusera masinile sa se opreasca pe autostrada, cutia sarind N si intrand in modul de avarie a trebuit prin tarile cu apa calda sa faca mega recall si sa extinda garantia cutiilor la 7 ani (parca).

 

VAG-ul a incercat marea cu sarea in PRC. Cu DQ200. Dupa un fiasco total... a aparut DQ380. Bunicu lu' DQ381. 

Cutia asta nu rezista in traficul din Bucuresti. Intrebarea corecta este nu daca se strica in garantie, ci de cate ori. 

 

Eu am vrut sa iau 1.5-ul. Stiam ca e relativ nou, construit pe o baza solida... dar DQ200-le... nu bag saracia in casa. 

Am cochetat si cu 1.8 TSI 4x4 (DQ250) dar... n-a fost sa fie. 

Aveam de ales 2.0 TDI sau 2.0 TSI. AM ales TSI-ul pentru ca venea repede (avasul dat pe 19 ian, masina intrata in productie pe 21 feb, ridicata pe 7 martie.... la 1.5 erau 6 luni de asteptare) si pentru ca are multilink pe spate.

 

Contrar spuselor lui @Xman_ghio consumul nu este atat de mare. Am si un 1.6TDI M5 si familie si unde in oras scot un 12-14 cu benzina cu TDI-ul scot 9-12...

Recomand cu caldura sa arunci un ochi pe SSP 606 si SSP 645. Mai ales ultimul. 

2.0-ul cu ciclu B (150 si 190CP) se comporta in oras ca un 1.5. Aproximativ. Dupa ce se incalzeste. 

Fara EGR, are GPF, fara SCR, fara 7000 de senzori. 

Beleaua e ca vine doar cu AWD (asta e on-demand, colegu @tetea poate sa ne zica multe). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recunosc că unele informații sunt de ordin tehnic și îmi depășesc puterea de înțelegere.

Vă mulțumesc oricum pentru ele!

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt, motorul 1.5 TSI 150 CP nu e cu mult mai economic decat 2.0 TSI benzina, iar cutia automata de pe 1.5 TSI (DQ 200) nu e potrivita ptr traficul bara la bara (gen Bucuresti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea diferenta vine din costul de achizitie intre 2.0 si 1.5, ca intr-un trafic din B diferente mai mari de 2% rar sa fie, la un mers relaxat.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor mai mare va fi mai gurmand si bani aruncati pe fereastra, daca se merge incet. Ca atare, inteleg perfect reticenta celui ce a pus intrebarea. Are doar 25% mai multa putere, nu e nimic nemaipomenit, iar sasiul de Octavia e oricum prea moale si subvirator, pentru a scoate untul dintr-un motor, fie el si 1.5TSI. Octavia e o masina de familie, un hatch alungit, nu trebuie confundata cu vreo masina cu pretentii sportive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tsi vine doar cu 4×4 și sare de 33.000.

De cele mai multe ori căutăm să echilibrăm prețul în așa fel să ne fie cel mai convenabil, adăugând pe mașină cam tot ce ar trebui să ne satisfacă. 

Ca posesor de 1.4 tsi pot spune că motorul nu m-a dezamăgit și nici probleme nu mi-a făcut. 

Nu mă interesează condusul sportiv și nici mai mult de 150 cp la o mașină. 

Ca atare tot pe un asemenea motor aș merge, însă după cum am spus, încă sunt în dilemă dacă manuală sau MH DSG.

Mai am 3 săptămâni la dispoziție să mă decid când intenționez să comand mașina. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe Golf 7.5 Variant am avut 1.4 TSI 125cp, cutie manuala, si am mers ok chiar cu 2 adulti, 3 copii si bagajele aferente.

 

Consum (incarcat) la drum lung: 5.9-6.5 l/100km. In oras scoteam des 7.5-8 l/100km. Intre 8l si 12l (la 2.0 TSI) este o diferenta. Daca faci 1000km/luna o sa iti iasa cam 700-800 euro mai putin pe an. Daca mai pui si un cost de achizitie mai mare (la 2.0 TSI daca te obliga DSG - asta e cam 2000 euro in plus - si te obliga 4M - iarasi vreo 1000 euro in plus) deja ies in 4-5 ani vreo 6-7000 euro in plus. Personal am preferat sa imi iau 1.4 TSI si de banii aia sa ma duc prin concedii 🙂

 

Legat de DSG: eu m-as duce linistit pe DSG, chiar si cu DQ200 (de fapt exact asta am acuma pe Touran). Este o cutie mai sensibila (nu merge sa "ii dai in gura"), dar daca o ai de noua, daca ii faci mentenanta (adica schimbi uleiurile, ca sunt 2 - unul la transmisie si unul la mecatronic) va fi ok. Ca idee: un DSG umed are acelasi ulei pentru ambreiaje si mecatronic. Daca ai "pilitura" in cutie si ajunge in mecatronic e "pa-pa"! La DQ200 uleiul de mecatronic este complet separat asa ca nu ai problema asta. Daca mergi 80% din timp bara la bara atunci nu merita pentru ca o sa se incinga ambreiajele si se distrug mai rapid (adica cad la 120k km, nu la 250k km). Dar facuta mentenanta preventiva corect cred ca este totusi o cutie ok daca reusesti sa depasesti 50% din timp mers extra-urban.

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ că părerile sunt împărțite.

Sunt persoane care nu le recomandă, la cele automate mă refer, și persoane care spun că sunt excelente pentru oraș. 

Totuși, nu sunt și ele gândite a fi utilizate atât în traficul urban, aglomerat, cât și în cel extraurban?

De ce s-ar încinge o cutie automată mai repede și mai tare decât una manuală?

Principiul de cuplare a motorului cu trenul de rulare nu este același?

Sunt conștient că e o diferență de angrenaje și că are mai multă electronică, dar face același lucru. Cuplează și decupează roțile de motor.

Păcat că varianta Style nu te lasă să mai alegi între manuală și automată, ci e doar MH automată. 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DQ200  stiu ca era o problema la viteza mica, tinea masina in treapta a 2-a si patina ambreiajul in loc sa tina prima treapta cu motorul mai turat. De acolo se incazeau ambreiajele in mersul bara la bara si aparea uzura prematura. Daca retin bine, am citit pe undeva ca au fixat acest comportament la masinile mai noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi pe-aici recomanda dezactivarea start stop-ului, pentru ca "strica bateria". Din experienta mea de biciclist la ore de varf, toata lumea il foloseste, din fericire. Ca atare, e posibil sa fie exagerata si informatia cu DSG-ul care se strica repede. 

Ia cutia care iti place, pana la urma asta e important. Eu nu vad nici o drama in a folosi o manuala, ba chiar o prefer, desi conduc si electrice si automate de top pe masini foarte puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Gabriel*77 a scris:

De ce s-ar încinge o cutie automată mai repede și mai tare decât una manuală?

 

       Pentru ca are un soft facut strict pentru emisii. In speta, cutia dq200, prezenta si pe motorul meu, schimba in tr 2 foarte devreme si fix pentru mers bara la bara iti uzeaza absolut inutil ambreiajul par (de pe tr 2/4/6/R).

 

       E ca si cum te-ar obliga cineva sa pleci de pe loc numai cu a 2-a si cat mai lin (adica patinat la greu, asemenea plecarilor facute de incepatori). E clar ca vei schimba ambreiajul mult mai repede. Solutia e resoftarea (adoptata si de mine), dar pentru o masina noua, nu cred ca e cazul

 

       Eu n-as huli asa de mult cutia. Am 183k, soft de app 30k, ambreiaje originale. Mai sacadeaza uneori, dar ma declar multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca orice device si DQ200 are niste "use case-uri" pentru care a fost gandita: o cutie mai mica, compacta, mai ieftin de intretinut, pe motoare cu o putere medie si, evident, sa fie "environmental friendly". De exemplu schimba foarte jos vitezele in D (cam pe la 1500 ture). Mie imi place, dupa ce s-a incalzit uleiul din motor (60 grade) sa comut in S si schimba pe la 2200-2500 ture. Mi se pare ok.

 

Intr-adevar schimba din viteza 1 in 2 foarte rapid - de asta daca mergi bara la bara in fiecare zi s-ar putea sa se uzeze mai rapid. Daca daca mergi in regim echilibrat 50%-50% urban cu extra-urban, nu cred ca este deloc o cutie de lepadat! Am spus avantajele mai sus si pe o masina noua cred ca te tine oricum 150k km (cu o mentenanta ok) si daca mergi preponderent urban. Daca vrei sa pleci cu "scrasnet de roti" la fiecare semafor o sa fii si dezamagit si cu portofelul gol (pentru ca o vei omori mai repede).

 

Personal (desi am fost fan cutie manuala de viteze) nu mi-as mai cumpara o masina noua fara cutie automata! Daca nu "te strang" banii aia la portofel (cam vreo 2000 euro cred ca e diferenta intre manuala Vs DSG) eu as merge linistit pe DSG.

Sa nu uitam nici faptul ca DQ200 are multi ani de viata deja si s-au adus imbunatatiri constante la cutie (uleiul folosit, materiale de fabricatie, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa luam in considerare si faptul ca doar cei cu probleme se plang de cutie, care mai scriu pe forumuri, etc, dar raportat la nr total de cutii dq200 vandute pe toate masinile din gama VAG cred ca procentul lor este forte mic/infim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerile sunt impartite in functie de experientele fiecaruia, a modului de exploatare si a personalitatii.

 

Dincolo de toate acestea, egalizarea tuturor se face prin statistica, iar aceasta este clara si s-a scris despre ea.

TCO-ul cel mai mic, daca este un criteriu important, este diesel-ul de 2.0 cu manuala.

Incepand de aici trebuie sa acceptati ca TCO creste, manuala pe benzina, DSG cu ambreiaje uscate, motorul pe benzina.

 

Pana la urma cred ca aveti asteptari prea mari pentru o marca de volum de la VAG, segmentarea marcilor in grup a fost facuta cu un scop, pe cat posibil sa nu se canibalizeze.

In perioada O2 aceasta lua clienti foarte multi de la G5, iar la vremea respectiva CEO-ul VAG, Martin Winterkorn, a afirmat ca se va face ceva in sensul asta.

S-a facut, a aparut O3 care a fost sub O2 din punct de vedere al calitatii constructiei, iar acum O4 care este sub O3.

 

Avand in vedere ca nici la celelalte marci de volum din piata lucrurile nu sunt mai bune, cand cumparati o masina trebuie sa luati in considerare ca nu va mai fi ca un model din anii trecuti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Uite ce spun olandezii de la TSV Engineeering (specializati in reparatii de cutii de viteze din grupul Vag despre cutia DQ200 (ei recomanda inlocuirea softului original al cutiei cu unul TVS):

,,The DQ200 DSG is the first and only 7-speed DSG with a double dry clutch. These gearboxes are known to have a lot of issues, especially compared to his predecessor the DQ250."

,,The DQ200 (0AM) DSG gearbox is a further development on the DQ250 (02E). During the development of the DQ200, the main priorities for Volkswagen AG were reducing fuel consumption and lowering emissions. It has been especially designed for vehicles with an engine torque up to 250 Nm like the Polo, Golf, Passat and Touran. The DQ200 (0AM) was the first 7-speed DSG gearbox equipped with a dry double clutch and mounted transversely at the front. Without replacing the factory DQ200 software for TVS drivability and life extender software, clutch damage will definitely occur!"

 

Sursa: https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dq200/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cum e, fiecare cioara isi lauda puiul🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clutch damage oricum se intampla la orice masina. In mod abstract orice lucru cumparat ieri va fi azi mai uzat ca la cumparare.

 

Soft-ul TCV este intr-adevar mai ok, dar acuma isi vand si ei marfa lor ca doar de aia sunt business 🙂

 

Eu as lasa masina asa cum a venit pe perioada garantiei. Daca vrei sa ii faci update de soft la cutie o faci dupa ce expira garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dolfin said:

 

... a aparut O3 care a fost sub O2 din punct de vedere al calitatii constructiei, iar acum O4 care este sub O3.

 

 

Deci O4 e sub O2! Acum intrebarea ar fi daca si O2 era sub O1 si daca O1 era sub Skoda Octavia produsa in 1959.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum am spus, părerile sunt împărțite și cei care scriu o fac sub imperiul subiectivismului și al gusturilor personale. 

Până și dealerii (personalul care vinde mașini) îți recomandă dotările si motorizarea în funcție de gusturile lor. 

Recunosc că aș fi vrut mai multe detalii, obiective, cu privire la cele întrebate prin prisma experiențelor celor care conduc astfel de modele.

Până la urmă, neștiutor fiind sau doar ceva mai precaut, pe cine să întrebi pentru a te lămuri și a te putea decide?

Având în vedere că achiziția unei mașini noi presupune niște cheltuieli și posibilitatea de a o schimba la un an nu e la îndemâna multora, toți căutăm să facem alegerea cea mai bună pentru noi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!