Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Iti recomand acel pachet Travel Assist. Pe autostrada e o placere sa conduci cu sistemele alea de asistenta. Masina tine singura banda si distanta fata de cel din fata, tu doar vei tine de volan. Reduce mult din oboseala. Iar recunoasterea semnelor de circulatie, impreuna cu navigatia si DSG-ul, fac echipa buna (cel putin pe Golf 8). Te ajuta sa anticipezi mai bine ce e in fata pe drumuri pe care nu le cunosti si iti face coasting inainte de limitarile de viteza, intersectii, etc.

 

Avand in vedere ca vei conduce extraurban, daca o faci des noaptea pe drumuri europene/nationale/etc, atunci iti recomand si farurile Matrix LED. Pe autostrada nu le vei putea folosi, pentru ca nu pune umbra pe masinile din contrasens si ii vei orbi pe soferii de TIR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RS are MATRIX BEAM in standard.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind un forum care are ca temă sfaturile de achiziție a unei Škoda Octavia, încep prin a te întreba de ce neapărat VRS? 

Exceptând gusturile, pe care nu le comentez, ai putea încerca o configurație asemănătoare într-o variantă ceva mai redusă la preț, iar cu restul banilor faci altceva. Dacă bugetul e 50K, configurând înțelept, obții ceea ce-ți dorești cheltuind mai puțin. De ce trebuie toți cheltuiți? Cu o singură mie de € economisiți faci 10 plinuri de carburant.

Cu un plin extraurban, in caxul tău, poți parcurge și 800 km, dacă nu msi mult. 8000 km în total. Păi e ceva.

Nu mă înțelege greșit, nici tu și nici ceilalți de pe forum (nu sunt zgârcit și nici calic), însă e mereu bine să fii chibzuit pentru că unele lucruri chiar sunt degeaba pe o mașină. (Un exemplu este clima în 3 zone) și după ce le ai, dar nu le folosești, le vei înțelege inutilitatea.

Mașina nu e o investiție decât dacă faci taxi sau transport contracost, ori o închiriezi. În rest... consumă. 

DSG-ul e util dacă te obosește ambreiajul, însă 4×4 doar pentru autostradă e un pic inutil (la fel de bine poți circula cu un 4×2) plus că vine cu un consum de combustibil mai mare.

E adevărat că un 4×2 nu are suspensie independentă pe spate, dar repet, pe A-uri nu cred că se vede diferența. 

Iarna pe autostradă nu este zăpadă, iar dacă este aceasta se închide, ca atare 4×4 e degeaba.

Acum depinde de stilul tău de condus.

Un 2.0 tdi de pe un Style face același lucru ca un 2.0 tdi de pe VRS, pentru că și cu una, și cu cealaltă, dacă o calci prea mult riști să fii sancționat de poliție, sau mai rău. Pe autostradă nu te întreci cu nimeni și un 190 cp trage excelent.

Încălzire staționară cu telecomandă ți-aș recomanda eu (dacă ești mereu pe fugă) să nu mai stai iarna să încălzești atât motorul cât și habitaclul pentru a pleca la drum.

Scaunele de care vorbești sunt și ele o alegere bună având în vedere timpul petrecut la volan, însă clima în trei zone mi se pare mai mult un moft decât ceva util. Un moft al constructorului.

Interiorul mașinii are 3m cubi, ori... cât de mult ai vrea, este imposibil să reglezi temperatura separat dacă spațiul nu e delimitat mecanic. E o chestiune ce ține de fizică. Asta mi-a explicat un reprezentant de vânzări de la Škoda văzându-mă tentat să aleg "opțiunea".

Cu încălzirea staționară scaunele încălzite de pe spate sunt inutile, exceptând impactul vizual al celor care stau în spate vizavi de tehnologie și a comenzilor tactile pe care le au la dispoziție.

La fel, în cazul ăsta și parbrizul încălzit ar fi inutil pentru că atunci când vii la mașină, ea are temperatura optimă și totul e dezghețat.

Opțiunea este 1500 €, însă eu unul cred că merită.

Aș fi vrut s-o am și eu pe viitoare mașina pe care am comandat-o, dar fiind condiționat de buget, evident că nu am bifat-o.

Jantele pe 19 au balonul anvelopei destul de mic și orice denivelare se simte ceea ce în timp duce la o uzură prematură a trenului de rulare și disconfort, atât financiar, psihic cât și fizic  mai ales dacă zici că vrei să o utilizezi câțiva ani buni.

Head up display-ul, atât timp cât ai Virtual Cockpit, nu știu la ce te-ar putea ajuta. Informațiile sunt reprezentate grafic pe un monitor destul de mare, neexistând nimic analog. Și fără să te uiți direct, privirea periferică le captează și le percepi imediat.

Pe parbriz nu sunt proiectate alte informații decât cele de pe Virtual Cockpit (cred că viteza și limita de viteză dacă nu mă înșel), și ca o părere personală este iarăși un moft. Distanța între Head up și Cockpit este de maxim 15-20 cm iar ochiul o parcurge în fracțiune de secundă. E mișto ca optiune, e cool, dar e un pic degeaba.

E o părere personală raportându-mă la faptul că prea multă tehnologie ne aduce în stadiul de a lăsa garda jos, bazându-ne foarte mult pe ea, devenim ceva mai neatenți și prin asta mai vulnerabili. La volan omul este cel mai important și ce apreciază el conștient fiind de situația în care se află, nici un sistem nu îl poate înlocui.

După cum spuneam, tema forumului fiind sfaturile de achiziție, cam astea ar fi sfaturile mele.

Dacă am omis ceva probabil îmi voi aduce aminte și voi completa la cele afirmate.

Dar cum totul se reduce la gustrurile, plăcerile și dorințele fiecăruia, tu ești cel mai în măsură să decizi ce alegi și ce nu.

Succes în a face alegerea potrivită ție!

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4x4-le schimba dinamica masinii, chiar daca e haldex. Fiind pe o berlina diesel, n-o sa fie asa sesizabil consumul in plus.
Mie imi place configuratia initiala, dar as renunta la parbrizul incalzit (scump de inlocuit) si as pune incalzirea stationara. Ajuta la incalzirea rapida a motorului si daca pleci de acasa la aceasi ora poti seta sa porneasca cu 15-30 min inainte astfel incat sa fie cald in masina atunci cand ajungi la ea. Daca stiu bine, vara poti sa o setezi pe ventilatie, deci o sa scoata caldura din masina in cazul in care lasi masina in soare.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru comentarii ! 

In urma lor, am eliminat pana la urma niste dotari, care da, sunt doar un moft si nu merita..( head up display si climatronicul in spate + scaunele incalzite spate ), in general merg doar eu singur in masina, deci nu prea are sens sa platesc suplimentar pentru dotari de genul. 

Am facut si o simulatie pe configuratia Style, am ales un 2.0 TDI DSG, tractiune fata… cu ce dotari totusi as pune pe ea.. ajunge in jur de 41,5k euro, fata de RS unde dupa ce am mai eliminat cateva dotari ma situez la 44k… acum, sincer nu stiu ce sa zic, totusi la Style am varianta de maxim 150 de cp, fata de 200 cat are RS, pentru o diferenta de 2500 de euro.. nu stiu daca nu s-ar merita investitia..? 

Nu ma intelegeti gresit, nu sunt vreun speedy, ( conduc in limite legale in asa fel incat siguranta mea sa primeze )insa, am condus de curand un Q3 150cp Quattro, si mi s-a parut ca datorita tractiunii integrale… tragea extraordinar de greu, chiar si in depasiri normale.

Rotile pe 19, nu cred ca sunt atat de pacatoase, am mai detinut in familie un Arteon ( si acesta imi placea, in 2018 cand a fost cumparat, masina aproape full cu pret de 33k euro…dar deh, timpurile actuale, acum nu te mai poti atinge de asa ceva la un asemenea pret) ce avea roti pe 20, pe autostrada cel putin, nu mi s-au parut ca fiind incomode.

Din cate stiu, cel putin la Audi, as obtine un rabat dealer mai mare daca masina atinge pragul de 45k euro, nu stiu daca au aceeasi politica si la Skoda, dar din cate cunosc ei ofera reducere in functie de pretul masinii.

In ceea ce priveste incalzirea stationara, masina sta in garaj, chiar si la munca am parcare subterana, nu stiu cat m ar ajuta in mod deosebit? Recunosc, nu am avut pe vreo masina incalzire stationara, deci nu cunosc foarte multe despre subiect.

Iar ca sa raspund la o alta intrebare, RS.. pentru ca imi place design-ul, plus ca mi se pare ca se apropie mai mult de ceea ce inseamna Audi la interior si exterior, venind de pe un Q2 si avand si inaintea lui in familie alte exemplare de Audi, m-am obisnuit putin cu confortul pe care il ofera Audi. 

Nici cand am luat Q2-ul nu a fost cea mai rationala alegere, si atunci am platit 40+k pe o masina de dimensiunea unui golf.., dar consider ca pana la urma important e sa iti placa tie atat vizual cat si tehnic masina pe care ti-o iei, mai ales in cazul meu in care petrec destul timp in ea.

Modificat de stefan18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, rrobertt said:

Avand in vedere ca vei conduce extraurban, daca o faci des noaptea pe drumuri europene/nationale/etc, atunci iti recomand si farurile Matrix LED. Pe autostrada nu le vei putea folosi, pentru ca nu pune umbra pe masinile din contrasens si ii vei orbi pe soferii de TIR.

Am scris și pe topicul de Golf8: am Matrix, iar pe autostradă, cu faza lungă automată activată, nu pornește decât farul dreapta. Așa încât nu luminează deloc contrasensul cu fază lungă.

Evident, luminează în dreapta copacii, ceea ce e cam inutil, dar dacă totuși e opțiunea, o folosesc.

Acum, foarte posibil ca funcția să fie condiționată și de existența de infortainment cu navigație (am Columbus), care identifică faptul că se află pe autostradă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm la farurile Matrix, le am si eu pe Q2, nu sunt foarte utile, pe autostrada nu ma ajuta in mod deosebit, iar cand am mers noaptea pe DN/DJ-uri.. daca le lasam pe auto, imi primeam flash-uri de la multi soferi, am patit chestia asta si prin Bucuresti, pe la periferie pe niste artere care nu erau iluminate, personal pentru Octavia as renunta la ele, dar masina vine echipata cu ele in configuratia RS. 
Eu am ales Matrix-ul doar pentru semnalizarea dinamica la Q2, insa, in rest, nu prea le vad rostul, mai ales la Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BFlamer Probabil functioneaza putin diferit pe Golf 8. Mie mi se aprinde si farul din stanga. Insa, pe autostrada (am si navigatie pe masina), parca faza scurta bate mai departe si se aprind si luminile de cornering.

 

Oricum, doar pentru autostrada nu prea merita sa dai bani pe Matrix.

 

13 minutes ago, stefan18 said:

iar cand am mers noaptea pe DN/DJ-uri.. daca le lasam pe auto, imi primeam flash-uri de la multi soferi

La mine functioneaza bine pe DN-uri/DJ-uri/etc. Nu opreste faza lunga pe loc, dar nici nu o lasa pornita. Probabil cei care dau flash-uri sunt persoane foarte sensibile la lumina sau persoane ce vor sa opresti faza lunga pe loc. De putine ori a trebuit sa opresc manual farurile.

Modificat de rrobertt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sta doar in garaj nu merita incalzirea stationara.
In diferenta de 2500eur nu ai doar look-ul de la rs ci si putere mai mare, sistemul 4x4 si suspensia independenta pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor cu putere mai mare aduce intotdeauna un confort in evolutie si o siguranta in plus.

Pentru autostrada trebuie un diesel si eventual o masina putin mai mare, poate un Superb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am in familia extinsa pe cineva cu un Octavia 4 VRS 2.0 diesel 4*4. As alege masina asta la orice ora:-) O adevarata placere sa o conduci.

 

De asemenea:

- parbriz incalzit e super - mergi la ski sau parchezi masina si ai parbrizul inghetat => in 2 minute e dezghetat. Am avut asa ceva la Golf 7.5 si imi pare enorm de rau ca nu il mai am la Touran. E drept ca un parbriz incalzit (si l-am gasit doar pe original) era 6500 lei, fata de 1000 lei unul simplu! Dar asa nu iti pui faruri led ca "e scumpe" daca il ciobesti, nu iti pui nimic pe ea ca daca se strica e scump de inlocuit. In ritmul asta ajungi sa iti iei Golf 5 pe benzina aspirat 😛 Masina trebuie si intretinuta, dar personal cred ca in zona noastra de clima merita parbrizul incalzit.

- daca ai familie 2+ (deci pasageri care, chiar si in concedii, circula pe locurile din spate) eu as lasa scaunele spate incalzite! Face o mare diferenta iarna sa le incalzeasca si lor "popo-ul"!

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirea stationara e chilipir daca un parbriz e 6500 lei.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Gabriel*77 said:

Nu mă înțelege greșit, nici tu și nici ceilalți de pe forum (nu sunt zgârcit și nici calic), însă e mereu bine să fii chibzuit pentru că unele lucruri chiar sunt degeaba pe o mașină. (Un exemplu este clima în 3 zone) și după ce le ai, dar nu le folosești, le vei înțelege inutilitatea.

 

DSG-ul e util dacă te obosește ambreiajul, însă 4×4 doar pentru autostradă e un pic inutil (la fel de bine poți circula cu un 4×2) plus că vine cu un consum de combustibil mai mare.

 

Încălzire staționară cu telecomandă ți-aș recomanda eu (dacă ești mereu pe fugă) să nu mai stai iarna să încălzești atât motorul cât și habitaclul pentru a pleca la drum.

 

Interiorul mașinii are 3m cubi, ori... cât de mult ai vrea, este imposibil să reglezi temperatura separat dacă spațiul nu e delimitat mecanic. E o chestiune ce ține de fizică. Asta mi-a explicat un reprezentant de vânzări de la Škoda văzându-mă tentat să aleg "opțiunea".

Cu încălzirea staționară scaunele încălzite de pe spate sunt inutile, exceptând impactul vizual al celor care stau în spate vizavi de tehnologie și a comenzilor tactile pe care le au la dispoziție.

La fel, în cazul ăsta și parbrizul încălzit ar fi inutil pentru că atunci când vii la mașină, ea are temperatura optimă și totul e dezghețat.

Opțiunea este 1500 €, însă eu unul cred că merită.

 

Jantele pe 19 au balonul anvelopei destul de mic și orice denivelare se simte ceea ce în timp duce la o uzură prematură a trenului de rulare și disconfort, atât financiar, psihic cât și fizic  mai ales dacă zici că vrei să o utilizezi câțiva ani buni.

 

Head up display-ul, atât timp cât ai Virtual Cockpit, nu știu la ce te-ar putea ajuta. Informațiile sunt reprezentate grafic pe un monitor destul de mare, neexistând nimic analog. Și fără să te uiți direct, privirea periferică le captează și le percepi imediat.

Pe parbriz nu sunt proiectate alte informații decât cele de pe Virtual Cockpit (cred că viteza și limita de viteză dacă nu mă înșel), și ca o părere personală este iarăși un moft. Distanța între Head up și Cockpit este de maxim 15-20 cm iar ochiul o parcurge în fracțiune de secundă. E mișto ca optiune, e cool, dar e un pic degeaba.

 

Eu am avut clima 3 zone pe ultimele 2 masini si am folosit-o, sotia cu fetita stand in spate, o mica diferenta de temperatura conteaza, si se simte, daca e cazul. Nu va face diferenta de 5-10 grade intre fata/spate, dar o minima diferenta de comfort este, si o folosim des/la orice drum. Costul nefiind unul foarte mare ca optional, eu zic ca merita din plin, si doar pentru putinele momente cand cineva sta in spate.

La fel si cu scaunele spate incalzite, daca sta cineva acolo des, la temperaturi mai de sub 5-10 grade pot fi utile, costul lor din nou nefiind unul exagerat.

Eu as renunta la parbriz incalzit, costuri mari de inlocuire, chiar daca ai casco, parbrizele se sparg usor la ce drumuri avem, si as pune webasto.

Jantele pe 18 cred ca acopera cam tot, si aspect, si utilitate, si talon, si un cost mai decent al anvelopelor.

VC si HUD le-as pune impreuna, sunt foarte utile pe autostrada pentru nu -ti mai iei ochii din parbriz, si ai informatiile minime utile la indemana. Daca mergi mult extraurban, consider ca merita optiunile luate impreuna.

La 4x4 nu as renunta, masina se simte altfel, si 4x4 te ajuta in orice conditii, nu doar pe zapada.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca HUD nu se poate utiliza cu ochelari de soare polarizati. Poate mai confirma cineva. Sa iei in considerare si asta daca vrei sa iti pui.

 

La VC nu as renunta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timpul saptamanii merg singur in masina, pe naveta acasa-munca-acasa, insa, in timpul anului mai am ceva plecari munte/mare, in general munte + cateva plecari la tara, mai mult pentru asta as tine 4X4, in zona in care merg drumurile nu sunt asfaltate, ma gandesc ca 4X4 m-ar ajuta in situatia asta. 

In principiu la plecari suntem 2 persoane, rar mai adaugam inca 2, de asta stau si ma gandesc bine daca ar merita clima in spate si bancheta incalzita.

Ce ma intereseaza pe mine la tractiunea 4x4 este sa nu simt ca masina ma lasa in depasiri? Repet, Q3 ul 35TDI de 150 cp Quattro pe care l-am condus.. m-a lasat putin rece la capitolul asta, de aici si dorinta de un motor de 200cp.

Modificat de stefan18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca permite bugetul ia clar 200cp cu 4x4 si DSG, fara sa stai pe ganduri.

Daca nu ai copil, si sunteti 90-95% din timp maxim 2 in masina, poti renunta la clima spate/scaune spate incalzite.

Dar as pune webasto, dupa ce te obisnuiesti sa-l folosesti, o sa-si merite toti banii, chiar in cele 5-10 ori cand il folosesti, mai ales iarna, la munte, sa se sui in masina calda, si dezghetata... priceless :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77Fiecare dintre noi are alte preferințe vizavi de opționale și importanța sau utilitatea lor.

Eu unul nu pot fi convins că într-un spațiu de 3 m cubi temperatura poate fi reglată în așa fel încât să existe o diferență între spate și față, dar dacă spui tu... așa o fi.

Mie asta mi-a spus-o un reprezentant de vânzări de la Škoda și mi se pare foarte logic. Eu dorind să bifez la mine, dar m-a lămurit și m-am răzgândit.

De fapt voiam scaunele încălzite pe spate, dar cum venea la pachet cu clima pe trei zone, cu costuri în plus inutile, am renunțat la ambele.

Scaunele încălzite pe spate, da, sunt bune, asta dacă nu pui încălzire auxiliară care e un fel de 3 în 1 eliminând scaunele încălzite spate, parbrizul și volanul încălzite.

Parbrizul încălzit, dacă îl vrea, să îl pună. Văd că unii vă gândiți la cât costă unul nou făcând din asta o "problemă". Păi... există CASCO. La o mașină de 45-50k, ori ai bani mulți, ori o problemă dacă nu îi faci casco. Că dacă o brizbrizonez, dar n-am bani de casco... am o problemă. 

Îti faci griji pentru o eventuală înlocuire a parbrizului, dar nu și pentru consumul de carburant sau costul de întreținere si achiziție ale mașinii?

Iar e o problemă. 

Head up display-ul îl văd inutil. 

De ce? Am explicat mai sus. Nu ai informații prețioase afișate care să îți arate cine știe ce și fără de care nu poți conduce, ci doar viteza de deplasare pe care o poți afla, dacă nu o știi, într-o fracțiune de secundă uitându-te în bord, bord care este fix în fața a și nu în spate. Ori... 

E mișto, nu zic nu, dar e inutilă. 

Cu 4×4 nu știu ce să zic. Este și nu este bun, dar, repet, fiecare cum crede, însă pe autostradă diferența între 4×2 și 4×4 este inexistentă. Asta dacă nu faci jaloane printre mașini unde ai nevoie de aderență bună. 

Vorbind strict de autostradă, 150 sau 200 cp e cam același lucru.

Poți ajunge la 130-140 km/h foarte repede cu un 2.0 tdi de 150 cp (cu sau fără 4×4) și nici rampe multe și lungi nu există pentru a-ți "obosi" motorul lipsa celor 50 cp în plus.

Nu știu dacă mai există 2.0 tdi cu 190 cp în configuraror. Ăla ar fi fost ideal pentru el.

Cum @stefan18spune că îi place estetic varianta VRS și pentru el contează 50 cp în plus, evident că asta își va lua indiferent ce i se spune aici sau în altă parte.

Eu unul mi-am exprimat părerea prin prisma a ceea ce cred de cuviință că e util sau nu, la întrebările lui vizavi de ce ar trebui pus le mașină, argumentându-i, însă el e liber să aleagă și să decidă.

 

 

 

 

 

 

Am citit ulterior postarea cu muntele și revin. 

Da, acolo merită, în rampe pe serpentine un motor mai potent și tracțiune integrală face diferența, însă nu cred că vei băga VRS-ul nou pe coclauri că are 4×4. Sunt convins de asta.

Plus că din care știu garda e joasă și oricât de 4×4 ar fi nu poți concura cu Duster-ul.

Deci, da, dacă ești convins că 4×4 e ceea ce vrei, iați-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 ce ne mai place sa ne dam cu parerea fara sa fi testat/avut vreodata pe vreo masina optionalele despre care discutam.

Ca a spus reprezentantul, ca as spus vecinul...

Clima 3 zone si scaune incalzite spate, am avut si am si pe actuala masina, si DA sunt foarte utile daca circuli cu cineva in spate. Si DA pot sa-ti confirm ca se simte o diferenta de temperatura, nu stiu la ce se asteapta fiecare, 10, 20 de grade diferenta poate, ceea ce e aberant, dar cat sa fie placut, 2-3 grade diferenta se simt!

Webasto la fel. Pana nu ai pe masina si nu foloseste asa ceva macar o iarna, iar discutam povesti.

HUD la fel, ai avut pe vreo masina sa vezi ca e de util sau nu? Daca o arzi doar prin oras, normal ca nu e util, dar cand faci km multi, o sa-i gasesti utilitatea.
4x4 la fel... nici n-are rost sa dezbatem subiectul.

Parbrizul incalzit e fain, chiar daca ai casco, dar daca spargi 2-3 parbrize pe an, prin faptul ca circuli mult ( da se poate intampla ) o sa-ti creasca cota de asigurare de o sa vorbesti singur la un moment dat, de atata reparatii pe casco, si o sa tot schimbi asiguratorul an de an, sau la 2 ani ca nu te mai asigura. Da, stiu mai multe cazuri similare, si da tot din cauza parbrizelor sparte. Iesi mai ieftin overall cu WEBASTO, crede-ma.

 

"Nu știu dacă mai există 2.0 tdi cu 190 cp în configuraror. Ăla ar fi fost ideal pentru el."

De ce ar lua un motor de generatie mai veche ( noroc ca nu e in oferta, si oricum la skoda octavia era parca doar cel de 184cp daca nu ma insel ), cu 10cp in minus, cand are optiunea unui motor de generatie mai noua de 200cp? care e logica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea cu 4x4 e simpla, ma intereseaza ca in conditii meteo nefavorabile, masina sa fie mai stabila si sa ma poata ajuta sa ies dintr-o zapada acceptabila, evident, nu ma duc sa fac off-road cu Octavia :)), de exemplu acum un an de zile pe Cheia am prins o zapada sa ii spunem mai serioasa cat de cat, cei cu masini 4x2 nu prea puteau sa treaca asa lejer, intamplarea a fost sa vad chiar o Octavia  4x4 care nu a avut probleme sa inainteze. 

In ceea ce priveste asigurarea casco, evident ca o sa aiba si asigurare casco masina, insa da, totusi nu as vrea sa beneficiez de aceasta de 5 ori pe an, pentru ca o sa ajung in 8 ani sa termin toti asiguratorii de pe piata ( care din cate observam toti.. incep sa fie tot mai putini ). 
De motorul 2.0 150 cp, stiu ca este un motor foarte potent, l-am avut pe masini  cu tractiune 4x2, nimic de reprosat, insa eu imi doream/doresc o tractiune integrala in momentul de fata, asta doar daca este ok cu motorul de 200cp si nu simt masina ca se chinuie sa traga, iar cu Q3-ul de care va povesteam, am fost la un drum Autostrada-Dn1-Brasov-Cheia-Dn1-Autostrada, repet, mi se pare ca sistemul 4x4.. a dat peste cap toata masina. 

In alta ordine, am trecut astazi in drum spre munca pe la un dealer Skoda si am aruncat o intrebare rapida despre termenul de livrare pentru o configuratie ca a mea.. mi s-a spus 1,5 ani; mi se pare foarte dubios, pentru ca alt dealer Skoda acum cateva zile mi-a spus maxim 1 an. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77Ai înțeles greșit.

Eu mi-am exprimat punctul de vedere, nu i-am impus să nu-și bifeze ce dorește.

El decide ce și cum prin filtrul gândirii sale în funcție de preferințe și nevoi.

Unele lucruri nu e cazul să le experimentezi pentru a le vedea utilitate, ci e de ajuns să folosești puțin logica.

Am condus prin natura profesiei multe mașini. De toate felurile și motorizările, și noi și vechi, și pot face o diferență între util și degeaba.

Observ în ultima vreme o obsesie a posesorilor de permis de a "automatiza" absolut totul (pentru confort, chipurile) bazându-se foarte mult pe tehnologie în detrimentul propriei lor atenții când sunt la volan.

Masina, orice ar avea pe ea, nu poate frână la timp dacă eu sunt pe Facebook în timp ce conduc. La volan 100% trebuie să fii atent la drum, nu la altele pe principiul că se ocupă mașina. Se ocupă, dar are limite. Compensează-le tu.

Dar, având permis de 27 de ani, probabil sunt de modă veche.

Dacă îți faci griji pentru parbrizul încălzit că te costă asigurarea mult in caz că spargi două pe an, nu îți mai lua Octavia VRS, ci un Logan de 1.0 tce căruia nu îi mai face CASCO pentru că acea Octavia nu ți-o permiți sigur.

În cazul ăsta ar trebui să îți faci griji și pentru Matrix Led (și în cazul lor e la fel că nu sunt ieftine in caz că se sparg de la pietre) și a oricăror elemente de pe mașină ce pot fi avariate din sau fără vina șoferului. CASCO nu te întreabă dacă ai spart parbrizul sau ai vopsit capota. Ești înregistrat cu despăgubire, oricare ar fi motivul sau incidentul. Nu îi mai face asigurare facultativă și mergi la risc. Nu pățești, nu plătești. 

Aceleași griji ar trebui să-ți faci și pentru DSG dacă iese din garanție și se strică. Plătești din banii tăi și nu e ieftin.

Exemplele pot continua.

Pe lângă "mișto" hai să căutăm și "util" pentru că până la urmă mașina trebuie să îți placă, dar înainte de toate trebuie să îți fie utilă. 

Îi împărtășesc părerea mea vizavi de opționale argumentând. El poate ține cont sau nu de această părere. E fix alegerea lui.

Și eu am învățat de la alții , chiar de pe acest forum,  mă bucur că am facut-o și le mulțumesc pentru asta.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stefan18Eu anul trecut, în ianuarie, am fost plecat o săptămână la Maramureș unde din 7 zile 5 a nins. Și când spun că a nins, apăi a nins. Exact ca în povești.

Acum am o Octavia 3, 1.4 tsi, manuală, 150 cp, 4×2 cu care m-am descurcat și cu care nu am rămas nici înzăpezit, nici în afara carosabilului nu m-a aruncat și spun că m-am plimbat pe acolo vizitând tot felul de obiective turistice.

Ce spui tu de întâmplarea de la Cheia este caz particular și ți se poate întâmpla o singură dată sau de câteva ori, însă nu de

prea multe. Nu judeca lucrurile așa. 

Și cu 4×2 poți merge pe zăpadă și ieși din locuri mai delicate dacă știi cum să abordezi situația, cum și cu 4×4 poți rămâne înzăpezit.

Cu o cutie automată nu poți face balans să ieși dintr-un șleau cu mocirlă sau alunecos, pe când cu manuala da și cu care poți ieși repede sau mai ușor.

4×4 e mai stabil în viraje, trag toate roțile, ai altă aderență, dar are mai multe angrenaje, piese în mișcare și evident asta are și părți mai puțin bune. Cam ce zici tu de Q2.

150 cp la o mașină nu e puțin, adevărat că nici foarte mulți, dar peste medie și evident că trage destul de bine. Cu siguranță că dacă are mai mulți, va trage și mai bine, dar asta se vede la atacarea rampelor unde se simte diferența. Altfel... nu știu ce să zic.

Tu până la urmă alege ce crezi că îți este util și mai ales ce îți place. Mașina va fi a ta și e păcat să ai regrete.

Pe Autostradă și cu loganul de 0.9 ajungi la 150 km/h.

Da, timpii de așteptare sunt exagerat de lungi. 

În cazul meu, care am dat comandă pe 04 luna asta la un Ambition de 1.5 tsi, manuală, mi s-a spus de către Avia Pantelimon 50 săptămână de așteptare. 

Probabil la tine cu o configurație mai delicată, nu cred că au prea multe astfel de comenzi, se schimbă situația și timpul e mai lung. 

Piese și accesorii făcute pe comandă sau in ediții limitate ce au alt regim de fabricare sau montaj.

Cred, nu sunt sigur.

Bănuiesc că în cele mai multe cazuri timpul ăsta este cel maxim și este posibil ca mașina să vină mai devreme.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca am inteles exact ceea ce era de inteles.

Faptul ca fara a beneficia de respectivele optionale, nu ne putem da cu parerea daca sunt utile sau nu. Adica nu intr-un mod pertinent si obiectiv. Dupa ce le ai si le folosesti o perioada mai indelungata, poti sa spui ca sunt sau nu utile, ca isi merita banii sau nu, sau orice alta referinta.

Si eu pot sa-mi dau maine cu parerea pe forumurile de tractoare, ca e bun radio sau ca e util, sau ca anvelopele sunt prea mari, pot, dar ce relevanta are? :) 

Sper ca acum m-am facut inteles.

Normal ca omul isi alege ce doreste, si cat il tine buzunarul, dar sa tot afirmam despre utilitatea unui lucru fara sa-l testam, sa ne subliniem ideeile prin afirmatiile tertilor, ca a zis x sau y... e copilarie.

Si eu am permis de mai bine de 20+ ani, si daca stau sa adun KM poate sar de 1mil, dar nu are nicio relevanta in discutia de fata.

Cand faci 10k pe an, poate multe chestii ti se par in plus sau inutile, cand faci 30+k pe an, o sa le vezi utilitatea, dar n-ai cum sa intelegi, pana nu vei face acei km.

 

"Dacă îți faci griji pentru parbrizul încălzit că te costă asigurarea mult in caz că spargi două pe an, nu îți mai lua Octavia VRS, ci un Logan de 1.0 tce căruia nu îi mai face CASCO pentru că acea Octavia nu ți-o permiți sigur." - cu asa gandire ar trebui sa mergem toti cu carute... cred ca s-a explicat deja utilitatea parbrizului incalzit, cu beneficii si "sacrificii", si cred ca varianta de Webasto o poate inlocui si poate face mai multe in acest sens, fara bataie de cap.

Farurile nu crapa asa usor ca parbrizul. Eu in toti anii astia de condus nu am vazut niciun far crapat, dar am schimbat cateva zeci de parbrize.

 

Daca incepi sa compari un parbriz cu un far, sau cu un DSG, deja gandirea are o fisura undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77Dacă fac 10.000 km pe an cu mașina personală nu înseamnă că nu fac mai mulți cu cele de la job. Ținând cont că prin natura profesori 8 ore din 8 sunt la volan, asta de mulți ani, fiind pus în multe situații delicate, cred că am și eu milionu', dar cum spuneai, e irelevant. 

Ideea e că nu toți gândim la fel și nu toți avem aceleași gusturi sau nevoi.

Nu trebuie să te superi.

Discuția, deși pare polemică, este constructivă. Dacă toți îi spunem aceleași lucruri, @stefan18ce ar mai putea compara?

Când Matrix LED-ul ridică prețul mașinii cu 1012 €, oare cât costă un far în caz că vrei să-l schimbi?

 

 

 

 

Farul nu crapă de la pietre, dar oricând îți poți găsi mașina "atinsă" de tot felul de iresponsabili care o lovesc și fug, sau o poți lovi tu.

Ce e greu de înțeles?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca faceti o mica greseala si anume pelecati de la premisa ca exista optiuni care sunt utile si optiuni care nu sunt utile iar voi (noi) ar trebui sa ne punem de acord care sunt cele utile si care sunt celelalte. Ei bine nu. Nu exista un astfel de raspuns. De fapt, Stefan 18 va citi parerile voastre (noastre), le va analiza si el singur va decide ce ii trebuie si ce nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stefan18 esti sigur ca vrei RS? Apoi, esti sigur ca vrei TDI? Te-ai uitat si la Sportline? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!