Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Gabriel*77

Da, am făcut. Nu m-a dat pe spate, dar e interesantă. Mi-a plăcut, nu pot zice că nu.

Da, mare parte va fi folosită în oraș, dar are garanție totuși, patru ani, și cam atât aș vrea să o țin.

 

Eu sunt fan manuală, după cum am mai spus, dar dacă manuala asta nu e ce trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exmember.

@Gabriel*77 daca nu te interesează postgaranția si esti dispus ca platesti 8000€ in plus pentru modelul nou... deja stii răspunsul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In loc de 8.000eur platesti 500 la un tuner si o sa ai 300nm sau mai mult plus efectul de cangur reparat si raspunsul pedalei de acceleratie nu se compara cu cel nemodificat. Restul banilor ii tii daca crapa motorul si trebuie reparat, dar n-am auzit sa fie cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel*77

Ținând cont că mașina are 8 luni, nu cred că se pretează umblarea-n soft la cineva neautorizat să o facă. 

Aș pierde garanția și nu asta vreau.

Eram doar curios cum se mișcă DSG-ul pentru că iau serios în calcul achiziția de FL cu DSG. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un nonsens sa intrebi persoane necunoscute daca orice, Merita .

Fiecare are calculele proprii, pentru unii 8k sunt bani de seminte, pentru altii sa schimbi NFL cu FL e o tampenie pentru ca tot o tigaie este etc.

Atat ai frecat si ai invartit la configurari pentru ca voiai manuela si acum esti nemultumit...iti recomand pe viitor un test drive prelungit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era sa fii multumit. Poti ajunge acolo cu 500 eur si riscul de a se defecta ceva si sa repari pe cheltuiala proprie cu restul de 7500eur  sau poti sa-i dai toti odata pe 1.5tsi dsg FL.
Riscul ca ceva sa se intample la motor in garantie dupa primii 15000-20000km cred ca e foarte mic, asa ca acea garantie de care zici e doar pentru a fii tu linistit.

Vezi daca gasesti un 1.5tsi stage 1 sa dai o tura. S-ar putea sa te convinga :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vizitator

@Gabriel*77:  Eu nu as face pasul ca sa schimb o Octavie cu alta Octavie, chit ca cea noua vine cu cutie automata. Cutia DQ200 de pe motoarele 1.5 TSI nu este cea mai potrivita pentru traficul in oras, poate ceda la frecarea in oras si cuplul maxim la care rezista este de 250 Nm (adica exact cat are motorul tau). Daca as fi in locul tau, m-as uita la Audi A4 TFSI 150 CP cu cutie automata. Este alta cutie automata, mai buna decat DQ200, si mult mai confortabil si placut la condus decat Octavia 4. Un A4 in varianta Base cu dotari decente ajunge la 39000 euro, dar reducerile sunt mari acum . Eu am obtinut preturi de 33 000 euro la negocieri ptr aceata masina, parerea mea e ca merita. 

Daca vrei neaparat sa ramai la Skoda Octavia si nu te intereseaza alta marca, atunci mai bine o tii pe cea de acum, parerea mea este ca nu merita sa dai banii in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bune sfaturile, dar va rog sa nu transformati acest topic intr-un versus.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vizitator

@Gabriel*77: daca esti interesat de sfatul meu cu Audi A4, poti sa imi scrii pe PM. Daca nu, succes in continuare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Păreri motorizare Octavia 4FL 2024 1.5 TSI 116HP mHEV DSG?

Modificat de Bebeee
Nu trebuie deschis un topic nou pt o intrebare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doc Morelli

ai mers la Test drive cu ea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am făcut test drive, nu a apărut inca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,

M-am alaturat topicului vostru intrucat studiez posibilitatea achiziției unei Skoda Octavia 4. Configurația la care ma gandesc este următoarea:

 

- echiparea Selection (e si singura disponibila in configurator)

- motorizarea de 1.5, 150 CP, DSG, mild-hybrid

- cateva optionale: 

  • pachet assisted drive (include toate sistemele de asistenta care sunt prevazute ca optionale)
  • jantele de aliaj 17”” Slagard Aero
  • Oglinzile exterioare reglabile si pliabile, incazite si cu efect antiorbire (vad ca sunt incluse si in echiparea de baza dar fara efectul antiorbire deci e posibil sa renunt la dotarea asta, nu cred ca e un must have efectul antiorbire, consider ca mai importanta e oglinda retrovizoare heliomata)
  • pachet drumuri grele (vad din discutiile de pe aici ca nu prea are rost intrucat masina are garda la sol mai mult de ok)
  • Pachet light&View plus (led matrix beam cu toate funcțiile + instalatia de spalare faruri+blocuri optice led full + camera video spate) - la pachetul asta nu renunt sub nici o forma
  • sigurante usi spate actionate electric.
  • volan incalzit multifuncțional (mi-a inclus fortat si pachetul winter plus care contine parbrizul incalzit)

pana voi ajunge fata-n fata cu repr dealer-ului e posibil sa renunt sau sa adaug ceva dar vroiam sa aud si parerea altor posesori de Octavia.

Avand in cap configuratia de mai sus, am cerut o oferta de la dealer, oferta pe care am si primit-o insa am o nelamurire:

din oferta dealer-ului au disparut : volanul incalzit, si pachetul winter plus, si a aparut ca si optional (cu 0e bineinteles) CleverBonus Octavia A8 Facelift.

Intrebarea mea: ce include CleverBonus ala??? Eu banuiesc ca include volanul incalzit si pachetul winter plus din moment ce nu apar insirate in oferta dealer-ului si inca vreo cateva...

are cineva idee? Multumesc anticipat!

In alta ordine de idei, configuratia nu este 100% batuta in cuie, mai studiez eliminarea/adaugarea unor optiuni, iar tot ce am ales este pe masura nevoilor mele.

Am uitat sa menționez culoarea: Argintiu Briliant, in opinia mea e o culoare care maschează praful 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, master00 said:

echiparea Selection

probabil in cateva luni vor diversifica pe nivele diferite de echipare - cum a fost cazul si la noul Superb.

 

30 minutes ago, master00 said:
  • pachet assisted drive (include toate sistemele de asistenta care sunt prevazute ca optionale)
  • jantele de aliaj 17”” Slagard Aero
  • Oglinzile exterioare reglabile si pliabile, incazite si cu efect antiorbire

Si eu am bifat asa ceva cand am configurat Octavia 4. Jantele pe 17" cred ca sunt un optim la nivel de confort, aspect. Pe 18" deja incepi sa simti "suprafata" pe care rulezi, pe 16" e maricel talonul pneurilor - se simte pe viraje.

 

33 minutes ago, master00 said:

pachet drumuri grele

Eu am avut PDG, dar cred ca as fi renuntat fara probleme la el. Masina se simtea putin cam "barca" la viteze mari pe asfalt cu valuri; nu-s convins, dar e posibil ca PDG sa fi contribuit la comportamentul asta.
Tu stii cel mai bine cat de des vrei sa iesi din asfalt sau ce inaltimi de borduri iti propui sa abordezi (daca e cazul).

 

37 minutes ago, master00 said:
  • Pachet light&View plus (led matrix beam cu toate funcțiile + instalatia de spalare faruri+blocuri optice led full + camera video spate) - la pachetul asta nu renunt sub nici o forma
  • sigurante usi spate actionate electric.
  • volan incalzit multifuncțional

Light and view face toti banii, daca mergi destul pe timp de noapte nu vei regreta Matrix-ul. Spalarea farurilor ma enerveaza, dar pentru asta exista OBD11/vcsd. 
Eu am preferat volanul sport/incalzit/multifunctional. Cel fara a treia spita mi se pare cam ciudat. In plus, la pre-facelift cel sport era singurul cu piele perforata (nu stiu cum e acum).
Am preferat aceeasi culoare si aceleasi jante ca si tine - mi se pare o combinatie faina; si acum tot asta as comanda.
 

La interior imi place la Facelift combinatia "Stofa/Piele artificiala", este "doar" 366 E (putin peste 1% din pretul masinii) si schimba radical ambianta interioara si culorile de pe plansa de bord - arunca o privire.

La 306 E optiunea "Geamuri laterale fata cu protectie acustica + Sunset (spate)" este o alta recomandare. Geamurile laterale fata vor fi duble, izoleaza mult mai bine termic si acustic - nu prea auzi zgomotul aerodinamic la viteza de autostrada de la stalpul-A si de la oglinda retrovizoare.

 

Decizie usoara si asteptare scurta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwpolosupercar

Acel CleverBonus Octavia A8 Facelift este o reducere oferita de Skoda in momentul asta de 3000 de Euro la Octavia, nu are legatura cu nici o optionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, SkOmk4 a scris:

 

Citat:

Eu am avut PDG, dar cred ca as fi renuntat fara probleme la el. Masina se simtea putin cam "barca" la viteze mari pe asfalt cu valuri; nu-s convins, dar e posibil ca PDG sa fi contribuit la comportamentul asta.
Tu stii cel mai bine cat de des vrei sa iesi din asfalt sau ce inaltimi de borduri iti propui sa abordezi (daca e cazul).

 

Cred ca o sa renunt la PDG, il bifasem gandindu-ma la cat de proaste sunt drumurile in RO, in special in Bucuresti. Nu sunt genul care parcheaza masina pe trotuar.

 

Citat:

Light and view face toti banii, daca mergi destul pe timp de noapte nu vei regreta Matrix-ul. Spalarea farurilor ma enerveaza, dar pentru asta exista OBD11/vcsd. 
Eu am preferat volanul sport/incalzit/multifunctional. Cel fara a treia spita mi se pare cam ciudat. In plus, la pre-facelift cel sport era singurul cu piele perforata (nu stiu cum e acum).
Am preferat aceeasi culoare si aceleasi jante ca si tine - mi se pare o combinatie faina; si acum tot asta as comanda.

Light and view ramane. nu fac drumuri dese noapte dar pt mine este un must have.

La volan nu ma deranjeaza lipsa spitei, iar daca as alege volanul sport mi-ar indesa pe gat alte dotari de care nu am nevoie. Oricum face acelasi lucru volanul 😄.

Culoarea....am avut pe vremuri o dacie 1310 fix culoarea asta. Uitam sa o mai spal...
 

Citat:

 

La interior imi place la Facelift combinatia "Stofa/Piele artificiala", este "doar" 366 E (putin peste 1% din pretul masinii) si schimba radical ambianta interioara si culorile de pe plansa de bord - arunca o privire.

La 306 E optiunea "Geamuri laterale fata cu protectie acustica + Sunset (spate)" este o alta recomandare. Geamurile laterale fata vor fi duble, izoleaza mult mai bine termic si acustic - nu prea auzi zgomotul aerodinamic la viteza de autostrada de la stalpul-A si de la oglinda retrovizoare.

 

Optiunea aia de Stofa/Piele artificiala nu ma atrage pentru ca iti da bordul imbracat in material textil care in timp se imbacseste de praf....deci nu. Prefer standard, e mai usor de intretinut. Nu ma incanta ideea de a se urca cineva in masina cu mainile transpirate sau murdare si sa puna mana pe plansa de bord cu material textil, cred ca intelegi la ce ma refer.

"Geamuri laterale fata cu protectie acustica + Sunset (spate)" - e de luat in seama dar depinde si de buget tot adaugand se aduna....

 

Citat:

Decizie usoara si asteptare scurta!

Multumesc frumos!!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 17 ore, vwpolosupercar a scris:

Acel CleverBonus Octavia A8 Facelift este o reducere oferita de Skoda in momentul asta de 3000 de Euro la Octavia, nu are legatura cu nici o optionala.

Banuiam ca asta ar reprezenta, dar de ce au disparut niste optionale din oferta dealer-ului?? or fi in standard desi eu nu le-am vazut - e vb de volanul incalzit si inca ceva...

 

LE: mea culpa - la cate configurari am facut se pare ca am cerut oferta pentru o configurare care nu avea incluse si dotarile respective 🤪. Oricum configurarea finala o voi face de fata cu dealer-ul. după ce imi voi face propria lista cu ce vreau pe masina. In alta ordine de idei, luni programez un drive test, sa simt masina, si voi reveni cu impresiile mele.

Pe de alta parte, la sugestia unui coleg de pe forum, m-am apucat de citit manualul masinii si m-a luat capul la cate sisteme are si ce trebuie sa tii minte 😁...evident ca e mai mult gluma, vb unui coleg de la munca cu Tesla: ”eu sunt prost. Masina aia e mai desteapta decat mine”.

Modificat de master00
Adaugare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rugaminte pentru colegii care au o4 cu cele 8 boxe standard: am inteles din postarile ulterioare ca sistemul audio standard nu e prea grozav, iar in actuala configuratie de pe site-ul lor nu ai posibilitatea de a bifa o optiune mai de doamne ajuta. Va rog sa imi spuneti cum se aud boxele standard. Multumesc anticipat atat pentru raspuns cat si pt faptul ca va rupeti din timpul vostru pt a raspunde....Ma gandesc ca dupa achizitie sa montez niste boxe mai perfomante, oare s-ar putea treaba asta.

Intrebarea se datoreaza faptului ca sunt audiofil inrait si chiar mi-ar placea sa stiu ca am la indemana un sistem bun spre profi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwpolosupercar

Pai sincer daca spui ca esti audiofil inrait, nu prea ai cum sa ai asteptari ca sistemul audio standard sa fie profi si, probabil, sa te multumeasca. Iar asta cred este valabil pentru toate sistemele standard de la modelele in gama asta de pret. Unii audiofili inraiti gasesc anumite mici hibe si la sistemul Burmester de pe clasa S, sistem care costa cat jumatate dintr-o Octavia, deci este destul de subiectiva treaba.

 

Cel mai ok ar fi sa mergi si sa testezi tu sistemul audio standard ca sa-ti faci o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemele audio standard sunt de slaba calitate si nu doar la Octavia 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slab nu este, dar cu siguranta nu este profi! 
Mergi si testezi - chestia asta este foarte subiectiva 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel*77

@master00 Salut!

Mă bag și eu în seamă și iți spun că eu am comandat pe 14 iunie O4 facelift, 1.5 tsi mhev, DSG, tot argintiu briliant, (actuala este Phoenix Orange si e foarte pretențioasă) și mi s-a spus că termenul de livrare este între 12 și 14 săptămâni, apoi am primit un mail în care mi s-a spus că din cauza cererii foarte mari a combinației ăsteia de cutie DSG cu 1.5 mhev, perioada de livrare se va majora cu două luni. Sper să nu fie așa, dar, ca atare să iei și asta în seamă.

Posibil să se suprapună si cu perioada concediilor și și fabrica să aibă alt spor.

Mergi la dealer pentru că în configurator prețul te sperie și te demotivează. 

Sunt posesor de 04, 1.5 tsi manuală, din septembrie 2023 și sunt dezamăgit de cutia de viteze (nu se compară cu cea de pe 1.4 tsi pe care am avut-o înainte) și din acest motiv am comandat facelift-ul. 

Configurația mea este de 37.500 €, dar cu reducerea lor am bătut palma pe 33.000.

Ca opționale în plus am pus, ca și tine ce am considerat că-mi trebuie, însă și lucruri în plus pentru că pachetul te forța la asta.

Mai exact:

1-ACC 

2-Design interior Lodge (tapițerie stofă/piele artificială, lumină ambientală, spațiu picioare iluminat, parasolare iluminate, etc)

3-DMS

4-Geamuri față cu protecție acustică și Sunset.

5-Oginzi electrice și pliabile cu efect antiorbire la șofer (am și pe actuala și e foarte bună în combinație cu cea interioară care e tot antiorbire)

6-Pachet Light & Wire plus 

(Matrix, cameră video spate, etc)

Am Matrix pe actuala și merită toți banii.

7-Pachet Sun and Pack 

(Perdeluțe spate plus lunetă)

8-Tehnology Infotainment Plus (navigație de 13")

9-Pacher Winter Premium (climatronic în 3 zone,  scaune încălzite spate și parbriz încălzit) 

Am vrut doar scaune încălzite in spate, dar m-a forțat la climă in 3 zone.

10-Side Assist

11-volan sport încălzit cu padele. 

12-Jante 18" Lerna antracit/argintiu.

13-Pachet Confort plus (kessy, alarmă habitaclu, portbagaj electric, siguranță uși spate electrică).

Cu drive testul este irelevant. Depinde ce mașină prinzi. Unele merg bine, unele nu.

Să îți dai seama trebuie să mergi cu mașina câteva zile, nu câteva minute.

Sistemul audio?

Depinde de gusturi și de ceea ce îți dorești.

Eu, ascultător de radio, îl consider mulțumitor și se aude bine.

Dacă vrei să se uite lumea după tine când dai muzica tare, caută altceva, însă dacă umbli la sistem și pui altceva, posibil să pierzi garanția. 

 

Au reducerea importatorului de 3050 € plus cea de dealer de 1000 € și dacă prinzi și Rabla... mai scazi ceva bani.

 

 

 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kalikantaros

Trebuia sa astepti motorul 2.0tsi , ala e ce trebuie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel*77

Salut!

 

Dacă te adresezi mie cu motorul de 2.0 tsi să știi că am luat și asta în calcul, dar cum nu știu când îl vor scoate în piață (din ce am înțeles ar fi în 2025), nu am vrut să aștept atât.

 

Mașina actuală o dau la buyback și aș pierde prea mult la bani dacă aș mai sta până atunci.

 

Plus că 2.0 tsi ar fi pus pe Sportline (în configuratorul O4 2.0 tsi nu era decât pe Sportline din câte îmi aduc aminte) și ar ridica prețul destul de mult.

 

Evident că 2.0 tsi ar avea altă cutie, altă putere, alt consum, punte independentă spate, dar și prețul probabil ceva mai mare.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Ieri m-am plimbat cu un karoq din 2021 pe post de pasager in dreapta asa ca am avut ocazia sa ma joc cu sistemul audio si m-am cam lamurit (presupunand ca este acelasi sistem de pe O4): nu e ce trebuie pt audiofili dar e acceptabil pentru oameni non-audiofili. Persoana care detine karoq-ul respectiv imi spunea ca nu l-a interesat prea mult cum se aude si ca pentru el e ok, masina fiind luată din considerente de spatiu.

Per ansamblu, sistemul audio nu ar fi o tragedie daca stau sa ma gandesc ca in majoritatea timpului fac drumuri scurte, exceptand concediile iar in ultima situatie sistemul audio devine un pic inutilizabil pt ca in masina se vb non-stop (deh am si eu morile mele)😁😁

Legat de motorul de 2.0tsi: da, ar fi fost mult mai ok decat cel de 1.5 dar ar fi crescut si mai mult pretul asa cum spunea @Gabriel*77.

Apropo de pret: a innebunit lumea cu preturile astea....

imi cer scuze, mai mult de jum din postare e off-topic.

 

@Gabriel*77cat de mult ajuta oglinda laterala cu efect antiorbire?

Modificat de master00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!