Jump to content

Problemă turație 1.9tdi ATD


Alecsvw
 Share

Recommended Posts

Salutare, am o problemă la un Seat Cordoba 6L 1.9Tdi cod ATD /2004 și mai exact cu turația la pornirea motorului. Nu contează că este frig sau cald afară, de fiecare dată crește la 1000 rot/min și își revine imediat după ce parcurg câteva sute de metri. 

Aveți idee ce poate fi? Consumul a crescut cu 0.7% 

Mulțumesc pentru eventualele sugestii 

Link to comment
Share on other sites

Prima dată m-aş uita la senzorul de temperatură lichid răcire. Pentru asta ai nevoie de un vcds şi dimineaţa înainte de pornire, numai cu contactul pus, faci o poză cu grupul 007 şi o pui aici. Apoi mai repeţi o dată figura asta când s-a încălzit motorul.

Pentru faza cu turaţia mai sunt şi alte cauze cum ar fi senzorul de la pedala de acceleraţie, dar nu prea justifică creşterea consumului.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lupo_bv said:

Prima dată m-aş uita la senzorul de temperatură lichid răcire. Pentru asta ai nevoie de un vcds şi dimineaţa înainte de pornire, numai cu contactul pus, faci o poză cu grupul 007 şi o pui aici. Apoi mai repeţi o dată figura asta când s-a încălzit motorul.

Pentru faza cu turaţia mai sunt şi alte cauze cum ar fi senzorul de la pedala de acceleraţie, dar nu prea justifică creşterea consumului.

Din păcate nu dispun de un VCDS în acest moment, însă la sfârșitul lunii voi reveni în țară pentru mai multe operații mecanice și modificări. 

Se poate agrava dacă mai merg așa? Sau este necesar să fac testul pentru a vedea exact problema? 

Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

În primul rând nu mai da quote postării anterioare pentru că nu este conform cu regulamentul. Uită de butonul ăla pe care scrie Quote/Citare.

Ce ţi-am recomandat eu este un punct de plecare pentru diagnoză, cauzele posibile trebuie înlăturate una câte una începând de la ce este cel mai plauzibil. Neştiind despre ce este vorba este greu de estimat cum va evolua.

Încearcă câteva chestii totuşi:

  • scoate mufa de la senzorul de temperatură lichid răcire, vezi tot aşa creşte turaţia.
  • dacă stai pe loc fără să atingi acceleraţia, scade după un timp la normal?

Şi un răspuns la câteva chestii:

  • stă martorul de bujii aprins mai mult sau mai puţin decât de obicei?
  • ai observat modificări la pornirea la rece/cald?
  • trage mai bine/mai rău maşina?
  • scoate fum mai mult decât de obicei?
Link to comment
Share on other sites

Martorul la bujii sta aprins mai mult în funcție de temperatura de afară, în Olanda nu sunt temperaturi de minus în acest moment, variind între 3 - 10 grade in cursul zilei și 2 - 4 noaptea deci nu sunt "condiții" de vreme rea ?

Modificări la pornire, nu

Mașina trage normal in parametrii, nu simt nimic ciudat 

Fum nu scoate deloc, nici la pornire și nici în sarcină 

5 hours ago, lupo_bv said:

dacă stai pe loc fără să atingi acceleraţia, scade după un timp la normal?

Nu.

Trebuie să parcurg câteva sute de metri pentru a scădea la normal și consumul la relanti să fie 0.5 - 0.6%. La pornire urcă la 1.2%

Link to comment
Share on other sites

În cazul ăsta este posibil să fie de vină senzorul de la pedală de accelerație, dar este doar o presupunere si este nevoie de vcds pentru a determina adevărată cauză. Fara urmărirea unor parametri este imposibil de spus unde este buba, eventual daca s-a confruntat cineva fix cu această problemă poate spune care ar fi cauza.

Link to comment
Share on other sites

Înainte de a pleca la drum lung ( București - Amsterdam) , am făcut o revizie totală printre care și schimbul de distribuție.

Ideea este că de atunci am problema asta și am pus-o pe seama neglijenței mecanicului când a pus-o la punct.

Este de luat în vedere acest aspect? 

Link to comment
Share on other sites

Consumul da, ralantiul nu ştiu.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Era un fir dezlipit, de aici și problema 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Dany_aleksandar
On 25.12.2020 at 9:34, Alecsvw a scris:

Era un fir dezlipit, de aici și problema 

Am exact aceiași problemă ca și cea care aţi avut-o dumneavoastră.

Îmi puteți spune vă rog care a fost firul care a fost dezlipit să verific și la mașină mea ? 

 

Mulţumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!