Jump to content
avpascal

Servicii și costuri de incarcare

Recommended Posts

Rave

Mie mi se pare ca nu se justifica riscul de a distruge o baterie de 5.000 - 8.000 de euro, si practic toată mașina, pentru a economisi 400 de euro. 

Tehnic nu cred ca se poate, pentru ca exista o comunicație între stația de incarcare portabila, pentru ca asta este, și mașina. Nu e doar un cablu! Dar chiar nu ma pricep aici asa ca las pe alții mai avizați sa spună sigur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolfleading
10 hours ago, andrei_2006 said:

ar putea funcționa un cablu custom made cu mufă industrială CEE 5 pini 32A pentru priză și Type 2 pentru mașină, fără niciun transformator sau alt circuit electronic pe cablu?

Nu ar functiona.

Masina asteapta un semnal de la statia de incarcare. Masina si statia de incarcare "negociaza" curentul de incarcare.

In afara de faza / nul / impamantare, conexiunea Type 2 mai are 2 semnale de comanda si control, PP si CP (Proximity Pilot si Control Pilot). Daca astea nu sunt activate cum cere protocolul, incarcarea nu porneste.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

cablul nu face mare branza, doar incearca sa se asigure ca nu poti conecta si deconecta mufa la/de la masina cu 10-16 Amperi pe cablu... ar iesi niste scantei.

Deci cuprinde niste relee care cupleaza abia dupa ce s-a realizat conexiunea fara curent.

Unele se mai asigura si ca impamantarea exista, eu chiar sint in cautarea unui cablu care sa nu faca aceasta verificare, pentru ca daca am nevoie sa incarc de pe la cineva dintr-o curte, nu ma intereseaza ca are sau nu impamantarea functionala (in romania multi nu o avem functionala) ci sa incarc rapid un pic sa pot pleca mai departe.

Se pare ca de ex cablul original de la BMW i3 nu face aceasta verificare.

Mai sint unele care aprind un beculet ca e ceva in neregula cu impamantarea dar pornesc incarcarea.

Daca e un subiect interesant, putem detalia mai mult cum functioneaza si ce face mai exact cutiuta aia de pe cablu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolfleading
11 minutes ago, detinator said:

cablul nu face mare branza, doar incearca sa se asigure ca nu poti conecta si deconecta mufa la/de la masina cu 10-16 Amperi pe cablu... ar iesi niste scantei.

Deci cuprinde niste relee care cupleaza abia dupa ce s-a realizat conexiunea fara curent.

Pornirea efectiva se face prin comanda electronica in incarcatorul AC/DC din masina.

Statia de incarcare trebuie sa dea masinii un semnal PWM cu frecventa de 1 kHz pe conectorul CP (Control Pilot).

Factorul de umplere al acestui semnal indica masinii ce curent maxim poate sa absoarba.

Masina trebuie sa asigure o punte de legatura cu o anumita rezistenta intre CP si impamantare. Prin aceasta punte, statia detecteaza cand a fost conectata la masina.

Edited by kolfleading

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

    • btoader22
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri