Jump to content

Servicii și costuri de incarcare


avpascal
 Share

Postare recomandată

Mie mi se pare ca nu se justifica riscul de a distruge o baterie de 5.000 - 8.000 de euro, si practic toată mașina, pentru a economisi 400 de euro. 

Tehnic nu cred ca se poate, pentru ca exista o comunicație între stația de incarcare portabila, pentru ca asta este, și mașina. Nu e doar un cablu! Dar chiar nu ma pricep aici asa ca las pe alții mai avizați sa spună sigur. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, andrei_2006 said:

ar putea funcționa un cablu custom made cu mufă industrială CEE 5 pini 32A pentru priză și Type 2 pentru mașină, fără niciun transformator sau alt circuit electronic pe cablu?

Nu ar functiona.

Masina asteapta un semnal de la statia de incarcare. Masina si statia de incarcare "negociaza" curentul de incarcare.

In afara de faza / nul / impamantare, conexiunea Type 2 mai are 2 semnale de comanda si control, PP si CP (Proximity Pilot si Control Pilot). Daca astea nu sunt activate cum cere protocolul, incarcarea nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablul nu face mare branza, doar incearca sa se asigure ca nu poti conecta si deconecta mufa la/de la masina cu 10-16 Amperi pe cablu... ar iesi niste scantei.

Deci cuprinde niste relee care cupleaza abia dupa ce s-a realizat conexiunea fara curent.

Unele se mai asigura si ca impamantarea exista, eu chiar sint in cautarea unui cablu care sa nu faca aceasta verificare, pentru ca daca am nevoie sa incarc de pe la cineva dintr-o curte, nu ma intereseaza ca are sau nu impamantarea functionala (in romania multi nu o avem functionala) ci sa incarc rapid un pic sa pot pleca mai departe.

Se pare ca de ex cablul original de la BMW i3 nu face aceasta verificare.

Mai sint unele care aprind un beculet ca e ceva in neregula cu impamantarea dar pornesc incarcarea.

Daca e un subiect interesant, putem detalia mai mult cum functioneaza si ce face mai exact cutiuta aia de pe cablu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, detinator said:

cablul nu face mare branza, doar incearca sa se asigure ca nu poti conecta si deconecta mufa la/de la masina cu 10-16 Amperi pe cablu... ar iesi niste scantei.

Deci cuprinde niste relee care cupleaza abia dupa ce s-a realizat conexiunea fara curent.

Pornirea efectiva se face prin comanda electronica in incarcatorul AC/DC din masina.

Statia de incarcare trebuie sa dea masinii un semnal PWM cu frecventa de 1 kHz pe conectorul CP (Control Pilot).

Factorul de umplere al acestui semnal indica masinii ce curent maxim poate sa absoarba.

Masina trebuie sa asigure o punte de legatura cu o anumita rezistenta intre CP si impamantare. Prin aceasta punte, statia detecteaza cand a fost conectata la masina.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 8/11/2020 at 6:54 AM, Bogdan_wrc said:

ba da, priza va avea 22KW. plus ca nu am curent unde o amplasez, ci doar la vreo 6m langa am un punct trafo. din ianuarie am inceput munca pt instalare

de ce trebuie 22Kw cand el este de 11KW ?

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. eu deja am trifazat, 12Kw putere instalata, deci la mine merge montat. Si stiu ca ID3 incarca doar cu 11Kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum este cel mai OK sa folosim Plugshare? Mai intai se conecteaza masina la statie, se porneste incarcarea si apoi se face acel check-in, ptr a putea da informatii cu privire la timpul de incarcare? Sau mai intai se face check-in si apoi se conecteaza masina la incarcat? Si la plecare se face check-out sau aplicatia calculeaza timpul introdus si marcheaza statia ca libera cand se scurge timpul?

De asemenea, unde putem gasi informatii despre statiile de incarcare, gen, de cele mai multe ori o anume statie e defecta? Un fel de overview asa cu ratings ca sa stie lumea pe care sa le ocoleasca? 

Multumesc.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le fac in oricare ordine imi vine .. stiu cam cat dueaza incarcarea, intrucat incarc pe AC de obicei ...

Pe plug share gasesti informatiile cele mai up to date cred ... nu e alta baza de date din cate stiu eu ...

Modificat de Rhadoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru informații exacte trebuie sa instalezi aplicația companiei care deține stația(dacă exista), gen e-Charge pentru Renovatio sau Juice Pass pentru Enel X. Doar acolo arata statusul stației în timp real pentru ca este singura care comunica direct cu stația. 

Plug Share este bazata 100% pe utilizatori asa ca dați check in, lăsați un comentariu dacă stația nu merge(la check in se poate seta ca stația nu funcționează și se poate lasă și un comentariu) și orice altceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca e-Golf incarca doar pe doua faze, atunci cand este conectat la o retea trifazata, si asta poade duce la dezechilibre pe cea de a treia faza. Aveti idee de statii de incarcare care sa balanseze incarcarea pe toate fazele, astfel incat sa se elimine acest neajuns?

O sa intreb si la Moon sa vad ce-mi recomanda ei, ca doar vand wallbox-uri ptr VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am inteles ca incarca pe o singura faza, de aici si viteza mica si care reprezinta max pe monofazic

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit deja un raspuns de la o firma care comercializeaza statii de incarcare, din pacate nu foarte incurajator:

Cand consumi doar de pe doua faze nu prea ai cum sa faci o echilibrare de faze.

Pe de alta parte e-golf ul practic trage 2x 16A (monofazat). Deci foloseste clar doar curentul de pe 2 faze.

Daca aveti un racord trifazat ati putea incarca L3-ul cu consumatorii casnici si sa lasati celelalte 2 pentru incarcare.

Din pacate nu va pot ajuta cu o solutie activa de echilibrare a fazelor.

Ideea e ca si e-Up-ul tot asa incarca folosind doar doua faze si problema se complica. Chiar daca lasi consumatorii casnici pe 1 faza, ceea ce ar fi suficient intrucat vorbim de 9kW/faza in cazul meu, tot apar dezechilibre fiindca masinile nu se vor incarca non-stop si nu mereu simultan. Imi pun mari sperante in cei de la Moon Power, fiindca ei stiu clar cum lucreaza incarcatoarele lor si cum trage curent un VW e-Golf sau e-Up. Oricum interesanta problema si sper sa dau de cineva profesionist care sa ma poata indruma corespunzator. 

To be continued.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statia de incarcare Type 2 (AC) nu are cum sa faca echilibrarea pentru ca incarcatorul propriu-zis este in masina. Este fizic imposibil. Statia nu are acest control.

Doar daca ai avea acasa o statie de incarcare DC ai putea consuma echilibrat din cele 3 faze. Dar statiile DC costa de la 5000 EUR in sus...

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. uite ce am gasit eu aici: https://www.e-flux.nl/en/cases/volkswagen-egolf-charging-stationn/

Our advice: 3-phase 16A 11kW charging station. The Volkswagen e-Golf can charge at 2 phases at 16A. If there is enough power available, the car can be charged in 5.5 hours. To prevent a power outage, we recommend to apply Dynamic Load Balancing (note extra costs).

De ce recomanda acea companie sa faci balansare din charger si nu spun pur si simplu ca nu se poate decat daca alegi DC? Ei vand statii AC. A nu fi inteles gresit: nu contest ce spui tu, doar intreb ca sa clarific lucrul asta care pare o problema destul de serioasa. Mie tot nu mi-e clar cum sa previn acel dezechilibru intre faze... indiferent ca se poate sa nu balansa din statie. Ce alta solutie exista? Ca doar nu sunt singurul care incarca acasa un e-Golf sau e-Up.

Multumesc pentru recomandari.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca "Dynamic Load Balancing" se refera la faptul ca statia monitorizeaza consumul total al casei, cunoaste puterea maxima totala a bransamentului si trimite comanda de reducere putere la incarcatorul masinii daca simte ca in casa au pornit ceva consumatori mari si se apropie de limita bransamentului. Daca nu ar reduce incarcarea, ti-ar sari siguranta principala si ai ramane pe intuneric ("To prevent a power outage").

Aceasta functie este prezenta sub diverse denumiri in mai multe modele de statii de incarcare, dar nu are legatura cu echilibrarea consumului pe faze.

Statia de incarcare Type 2 (AC)  poate doar sa "negocieze" cu masina intensitatea maxima a curentului tras pe cablu. Nu poate dicta masinii din care faza sa consume. Toate fazele care ajung la statie ajung la masina. Incarcatorul din masina isi alege care faze sa le foloseasca. Pe durata incarcarii, incarcatorul din masina are acces direct la cele 3 faze ale retelei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20200825_153140.thumb.jpg.fc09aa6fd7446258c6ea97b5d598e8aa.jpg

20200825_153319.thumb.jpg.7e6f6846009d094abca413e208150c0d.jpg

20200825_153150.thumb.jpg.3cffa0b48ae72c514f7f24331b7950a5.jpg

20200825_153219.thumb.jpg.997ef686350c17e2f1aefaeaeb1b2783.jpg

Avem aici una bucata stație Moon2Go pe trifazic la care este încărcat un Citigo-e IV. Mașina mea, care știe maxim 3.6 KW pe Type 2, zice ca se încarcă de la puțin sub 50% în 3 ore și 20 de minute, Citigo-ul se încarcă în 4:30 de la gol... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca colegul are instalata acea priza industriala trifazica si incarca un Citigo nu pot decat sa trag concluzia ca se poate, chiar daca masina trage curent doar pe doua faze. As fi curios sa aflu daca restul casei e pus doar pe o faza sau e conectata pe toate trei.

Cred ca Moon2Go e cea mai OK varianta ca si incarcator. Costa 1270EUR dar macar stii ca e facuta in Austria si nu cine stie pe unde prin China. Nu prea am incredere in chinezarii, nu zic ca nu ar presta la fel de bine. Moon2Go are protectia IP66 si protectie la curenti paraziti.

Ca si comparatie, un Moon Wallbox connect din care poti incarca 2 masini simultan (2x22kW) costa 2300EUR fara a socoti si montajul.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Abu said:

trag concluzia ca se poate

Ca se poate ... ce anume mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista adica o solutie prin care poti incarca masina fara a crea dezechilibre intre faze. Mai ramane sa aflu si care este acea solutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Abu said:

Ca si comparatie, un Moon Wallbox connect din care poti incarca 2 masini simultan (2x22kW) costa 2300EUR fara a socoti si montajul.

huh?

https://www.moon-power.ro/produse/pentru-acasa/power-wallbox-connect

1.386,- € *
* incl. 19% TVA.
Preț de vânzare recomandat de Porsche România

10 hours ago, Abu said:

Cred ca Moon2Go e cea mai OK varianta ca si incarcator. Costa 1270EUR dar macar stii ca e facuta in Austria si nu cine stie pe unde prin China.

de ce crezi ca 1 din 3 produse e facuta in austria si restul nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Abu said:

Exista adica o solutie prin care poti incarca masina fara a crea dezechilibre intre faze.

Pai masina colegului se incarca pe o singura faza. Creeaza exact acelasi dezechilibru ca si incarcarea pe 2 faze.

Incarcare pe 1 faza:  L1 = 3.6 kW,  L2 = 0,  L3 = 0   => 2 faze sunt egale si a treia este diferita

Incarcare pe 2 faze: L1 = 3.6 kW, L2 = 3.6 kW, L3 = 0 => 2 faze sunt egale si a treia este diferita. Adica acelasi lucru.

Priza si stecherul sunt trifazate, toate cele 3 faze ajung in "buza" masinii, dar incarcatorul din masina consuma de pe o singura faza, ca atata stie el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad o problema in faptul ca pe 2 faze e consum de 3,6kw. Daca sint probleme, sigurantele din tablou rezolva oricum, dar cel mai probabil nu vor fi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Bogdan_wrc said:

huh?

https://www.moon-power.ro/produse/pentru-acasa/power-wallbox-connect

1.386,- € *
* incl. 19% TVA.
Preț de vânzare recomandat de Porsche România

@Bogdan_wrc crede-ma ca aceeasi nelamurire am avut si eu. Pretul acela este ptr Wallbox-ul care poate incarca o singura masina, daca vrei sa incarci doua te costa 2300 EUR ptr ca unitatea centrala contine doua module. Pretul il am de la Moon Power Romania care vand prin Porsche. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!