Jump to content

Servicii și costuri de incarcare


avpascal
 Share

Postare recomandată

Eu chiar ieri am incarcat la Lidl Aviatiei si nu m'a intrebat nimeni de sanatate. Nici nu am intrat in supermarket, ci am avut putina treaba in zona.

@Bogdan_wrc era DC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incarcat si eu la un Lidl si nu zice nimeni nimic. La modul ca la acel Lidl, localizat intr-o zona de nababi, gasesti aceleasi masini cu orele / toata ziua. Masini cu baterii de 70+kw. Masini scumpe ale "saracilor" din zona care abuza de gratuitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tudy_cnu nu nu. era AC.

vad ca a mai scris cineva

Statia nu mai este gratuita , max 2 ore si cumparaturi pe bon de 50 lei ,

este vorba de asta

oare o fi ceva ales de managerul local..? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Lidl-ul din aviatiei am incarcat si eu fara sa ma intrebe nimeni nimic, la CCS. E singurul Lidl pe care il stiu cu CCS.

In schimb pe la mai toate Lidl-urile pe unde am vazut priza de incarcare (Type2 doar) au un panou cu instructiuni/regulament pe care e specificat ce zice Bogdan. Maxim 2 ore si cumparaturi de minim 50 de RON.

Acum inteleg ca pt a aicnarca va fi nevoie de o cartela din magazin. Inteleg si nevoia lor de a-si proteja cumva "investitia" si ca vor sa se asigurire ca beneficieaza doar clientii lor, dar e putin pe dos treaba, intai cumpar si apoi incarc, pe baza bonului?

Pot sa faca o cartela pe care pui 50 de RON, cu NFC ca sa pornesti si statia, bani pe care ii primesti inapoi sau ti-se scad cand treci pe la casa de marcat. Adica costul final va fi 0 RON, dar cat esti in magazin incarci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, gigelm5m3 said:

dar e putin pe dos treaba, intai cumpar si apoi incarc, pe baza bonului?

mie mi-au zis ca incarci in timp ce cumperi. deci probabil ceri cartela si o predai cand termini...sau ceva.

asa e la mall la BV, si o predai cand termini. 

cand mai ajung intreb... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e dificil, nu cred ca m-as deranja.

La fel e la Dedeman: trebuie sa dai de cineva de la securitate care sa-ti porneasca statia.

Inteleg nevoia sa nu se faca abuz, dar cred ca se poate face ceva destept, gen ce spunea @gigelm5m3: au deja aplicatia Lidl Plus, cu care ai putea sa pornesti incarcarea pe bani si, la scanarea la casa, sa iti faca discountul.

Sau versiunea omului sarac: sa stea cineva acolo si sa te certe daca abuzezi :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc La mall la BV, iei cartela, te treci pe caiet, pornesti incarcarea si returnezi cartela la scurt timp dupa ce ai pornit incarcarea. Altfel te suna de la receptie. Au si cont pe plugshare sa urmareasca lumea...

Doar ca statia e limitata la 24kW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3 cand am incarcat prin toamna la Coresi BV, erau 2 utilizatori, un e-golf si un hyundai cred (plecase de cateva minute), care se plangeau ca nu au putut scoate cablu, sau ca s-a blocat statia (nu mai stiu exact)  fara sa dea cu cardul de la receptie iar (dupa incarcare). asa ca m-au sfatuit sa il tin pana incarc. 

 

@Sparkyson asta cu aplicatia lor mi se parea cea mai eleganta solutie. si acolo pot vedea si suma cheltuita, cand/cum...etc. o combinatie intre kaufland si e-charge gen...

dar asta cu cineva care porneste statia patesc mereu la cele puse de primarii sau consilii judetene. sau sedii de firme. cam toate asa au 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu "sa porneasca cineva statia" e varianta ieftina cu un card...Pt aplicatie trebuie ca statia sa fie "networked" si un serviciu care se plateste. Cartela sta la paznic care e platit oricum, aici e problema din pacate.

Pt inceput e bine ca avem statii de incarcare.

 

Legat de experienta cu Coresi BV, am invatat si eu de la altii, (functioneaza peste tot nu numai acolo) pe CCS cu masina descuiata daca apesi butonul de incarcare de langa priza masinii da comanda statiei sa se opreasca. In mare functioneaza, dar ca orice chestie cu un pic de software mai poate da si rateuri. Eu nu am patit pana acum.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, gigelm5m3 said:

La Lidl-ul din aviatiei am incarcat si eu fara sa ma intrebe nimeni nimic, la CCS. E singurul Lidl pe care il stiu cu CCS.

Nu mai merge CCS'ul ala. Doar Type2 au momentan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe aplicatia mea de wecharge, pentru un ID.4, unde bineinteles ca nu mai este activa promotia cu cei 2000 de kw, am activat tarifele de we charge free.

Dar la posibilitatile de upgrade, cele cu abonament, la go, costa 36 de lei pe luna, iar la plus 85.

Asta desi pe siteul lui elli spune cam asa:

Go

Basic fee: € 0 / Month (for fast-charging ID. Models)
7.49 € / month (for ID models that cannot be charged quickly)

PLus

Basic fee: € 9.99 / Month (for fast-charging ID. Models)
17.49 € / month (for ID models that cannot be charged quickly) ,

intrebarea mea este, oare de ce nu recunoaste masina ca fiind una din ecosistemul ID, astfel incat sa beneficiez de preturile mici?

De asemenea i-am intrebat pe cei de la elli, deoarece ma gandesc la o plimbare in Europa, daca este posibil sa activez abonamentul doar pentru o luna.

Au raspuns ca nu, dar este posibil sa renunt la abonament in 14 zile, asa ca aici cred ca au lasat o portita de folosit si apoi renuntat la abonamentScreenshot_2021-05-20-22-56-35-304_com.volkswagen.weconnect(1).thumb.jpg.d5ecdb8d04dfee365c811fa16f580a18.jpg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incarcat vreo 35-40 kWh la Renovatio-Kaufland Pitesti.

Puterea nu a fost niciodata 50 kW, ci undeva pe la 46 kW, ba, spre final, cu bateria la 82%, a scazut la 40 kW.

Teoretic, 40 kW trebuia sa aiba pe la 90%, dar cred ca statia a fost de vina, pentru ca aproape isi luase zborul de la ventilatorul care incerca disperat sa o raceasca.

Ma rog, nu vand nimic, doar am venit sa ma plang de infrastructura si sa zic, din suflet, huuuuoooo Renovatio!

 

image.thumb.png.244f64972f1141bedd0c8441bbf2d2dc.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading

Atasez specificatiile statiilor de incarcare folosite de Renovatio, vezi zona marcata cu rosu.

 

Curbele de incarcare de genul celei de mai sus nu sunt valabile in toate conditiile ci depind de nivelul bateriei la inceputul incarcarii si de temperatura bateriei.

Ceva de genul (cifrele sunt doar orientative): daca incepi de la 50%, cand ajunge la 80% o sa fie la 30 kW....daca incepi de la 20%, cand ajunge la 80% o sa fie la 40 kW...

 

 

qc45.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu prefer EnelX. Mai ieftin, iar DC este rated 60kW. Cam 53 am vazut max la incarcare. 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading Mersi de info. Dar nu inteleg ceva: de ce variaza viteza de incarcare in functie de nivelul bateriei? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

46 de la 50 e bine domnu! Eu am fost dupa tine la incarcat si mai mult de 28 n-am vazut, de la 40 cat suporta masina. Ce-i drept eu nu am id3, banuiesc ca voi aveti ceva management termic la masini.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeți că serverul wecharge este cazut până marți. Am incercat sa încarc in 3 locații si cardul nu a fost recunoscut. Abia a 3a oara cineva mai smart de la un dealer a dat niste telefoane si a aflat asta. 

Deci nu va bazați pe cardul we charge câteva zile ..

Plus ca multi dealeri au închis în weekend si nu ai acces la stații.  

 

 

Poate sunt eu mai ghinionist dar si stațiile renovatio au avut probleme.  Cel puțin în Târgu Mureș. 

După telefoane la call center am reusit cu greu să găsesc una care pornea din aplicatie.  

Cea de 160kwh nu pornea deloc iar cea de la kaufland târgu mureș abia a patra oară a pornit si fara voucher.  Nu o panica suma dar la banii platiti la renovatio am pretenția să meargă perfect.  Deși sunt ok, nu vreau sa ajung la relatii clienti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading

Pe Facebook cineva spunea ca a reusit sa incarce cu cardul WeCharge la o statie E-On.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cardul WeCharge e picat de ceva zile, peste o saptamana. Am incercat sa pornesc din aplicatie o statie Renovatio din Sibiu si nu am reusit. Dadea time-out. Cu ocazit asta am descoperit concurenta. Am intrebat la EnelX si au zis ca spre sfarsitul anului acesta vor accepta si WeCharge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kaufland sighișoara... iar statia nu pornea fara sa sun la ei..sa reseteze statia... 

Iar am pierdut 10 min pana sa incep încărcarea... incep sa ma satur de renovatio...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt software developer si cand citesc ce scrieti aici despre aplicatiile astea ma iau cu mainile de cap. Nu stiu daca asta cu picatul serverului e pe bune, dar daca pica vineri seara si abia luni il "repara" cineva e o bataie de joc. Exista un concept numit High Availability care presupune ca tot timpul sa existe cel putin o instanta a masinii virtuale pe care ruleaza aplicatia. Pe langa asta avem si un istoric cu ultimele versiuni, daca ceva merge prost cu ultimele schimbari sa putem trece la o varianta stabila.

 

De renovatio tot am citit ca au probleme de fiabilitate si de a fi online, dar la banii pe care ii platesti, ar trebui sa aiba uptime 99.9% din timp. Ar trebui sa aibe echipe de interventie macar 12/24, disponibile zilnic, iar daca e o problema cu felul in care sunt construite statiile sa cumpere al model. Legat de platforma, aplicatie, plati si cupoane se vede ca pentru programatori nu au buget pe masura pretentiilor. Cum sa dureze 5 zile sa interoghezi un server de la Kaufland si sa generezi niste coduri? Acolo sigur sunt unii care verifica manual toata treaba asta, ca sunt scumpi programatorii.

 

Nu sunt fan Tesla, dar macar acolo te opresti la Supercharger, bagi masina in priza si platesti factura la sfarsitul lunii. Si e mai ieftin ca la renovatio, enel-x la puteri mult mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In weekend s-au facut 2 saptamani de cand am incercat sa folosesc WeCharge si am esuat. Pacat de creditul pe care il aveam primit cu ID.3 1st, nu as vrea sa il pierd, dar la cum se prezinta situatia. Ori e ocupata priza, ori nu merge, ori nu merge cardul.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Userii de Tesla deja spun ca au incarcat cu peste 130kWh la Tesla Supercharger de la Promenada.

Ma intreb de unde are Tesla un racord electric asa potent, sau poate este puterea disponibila pentru toate statiile si cand sunt mai multi nu se mai reusesc performantele acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt statii de 250kW bucata - 6 Superchargers, available 24/7, up to 250kW.

La TM parca am citit ca maximul adunat pe care il pot livra simultan statiile este de 500kW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca bateriile sunt de maxim 82KWh (Model 3) si 100KW (Model S), daca incarci de la 10% la 80% sunt 57-70KWh. La 125KW asta e in jur de jumatate de ora, deci 4 masini ar ocupa capacitate maxima disponibila. Cum marca asta e rar intalnita pe la noi, sansele sa fie 6 deodata la incarcat sunt destul de mici. Pe viitor va fi mai aglomerat, dar nu foarte.

 

Piata distributiei de energie electrica are nevoie de un concurent precum a fost RDS in piata internetului fix. In cazul transmisilor de date exista conceptul de last mile. Pana intr-un punct e fibra optica si apoi fiecare se decurca. Astral si RDS initial ofereau cablu tv de la stalp pana in casa, iar Romtelecom oferea xDSL. Faceau asta pentru ca era ieftin si trebuiau sa dezvolte si reteaua de fibra optica. Apoi au venit cu fibra in scara blocului cu preturi bune.

 

Situatia "vanzatorilor de curent" este asemanatoare, insa nu au presiunea creari unei retele de transport. Pentru asta exista Transelectrica. Cu toate astea folosesc tehnologie ieftina si veche - statii de 50KW - pentru ca nu isi imagineaza cum si-ar putea recupera investitia. Intr-un viitor cat mai apropiat, sper eu, se va gasi cineva sa ofere curent electric la puteri si preturi diferite. Iar fast charging-ul sa fie chiar fast, adica 150KW+, nu 50 care sunt de fapt vreo 45 cand merge statia bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!