Jump to content

Servicii și costuri de incarcare


avpascal
 Share

Postare recomandată

Se poate identifica o masina dupa vreo serie ceva in momentul in care se pune la incarcat?

Charger-ul face schimb de date cu masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se face acum, dar stiu ca exista deja niste statii speciale cu care anumite masini (parca am citit de Porsche) pot comunica si nu mai trebuie sa iti bati capul cu plata, activarea statiei, etc. Tesla face la fel, din cate stiu.

E ca acasa: pui la incarcat si incarca.

Nu este ceva comun inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3 Renovatio îi dezactivează contul respectivului pentru folosire abuzivă, cel puțin așa se lăudau când am avut și eu o problemă asemănătoare anul trecut. Merită încercat un răspuns la tichetul deja deschis să îi întrebi dacă au luat vreo măsură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rompetrol a castigat acele spatii de servicii la o licitatie.

 

Conditia de participare la licitatie a fost "sa includa statii de incarcare pt masini electrice".

Daaaar nu s-a specificat in caietul de sarcini de care statii de incarcare, AC sau DC.

 

Eu sper ca nu-s atat de parsivi incat sa puna statii Type 2 pe autostrada. Ar fi bataie de joc...chiar daca ar fi conform cu ce scrie in caietul de sarcini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_2006: user-ul e Spark nu il poate dezactiva. Se pare ca au ceva conventie/contract de incarcare, se descurca ei. Renovatio stiau ca masina e de la Spark, cumva aveau aceasta informatie.

 

@Dolfin singura comunicare intre statie si masina pt conectorii Type2, CCS si Chademo este de tip rezistiv (impedanta electrica) care anunta inchiderea circuitului electric pt a putea incepe incarcarea.

 

@Sparkyson La Tesla e posibil ca autentificarea pt costul incarcarii sa se faca pe baza datelor mobile si a gps-ului, adica Head Unit-ul masinii. Adica conectorul Tesla nu are asa multi pini ca sa aiba vreo comunicare de date prin cablul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar un comment referitor la afirmatia de mai sus, nu este nevoie de pini dedicati pentru a exista o comunicare de date pe cablul de alimentare, aceasta se poate realiza pe firele de alimentare, dar poate sa fie si de tip NFC, BT, etc.

 

Nu stiu solutiile de la EV, vorbesc la modul general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3Nu este adevarata partea cu comunicarea rezistiva si este foarte mare diferenta intre Type 2, CCS si CHAdeMO.

 

  • Type 2 foloseste si un semnal PWM de 1 kHz si se comunica si prin factorul de umplere dar si prin amplitudinea acestui semnal.
  • CCS comunica prin PLC (Power Line Communication)
  • CHAdeMO si Tesla Supercharger comunica prin CAN.

 

Completare ulterioara: sa stii ca la sistemele de incarcare DC (CCS, CHAdeMO, Tesla S.C.), statia de incarcare este conectata direct la bateria masinii, fara alte transformari intermediare, iar BMS-ul din masina comunica permanent cu statia ca sa-i dicteze cum sa moduleze curentul de incarcare.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca pe unele tehnologii statia de incarcare ar putea sa primeasca informatia privind VIN-ul masinii care incarca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident.

Pe Tesla S.C. acest lucru este chiar standardizat.

Pe CCS exista unele implementari dar sunt specifice unor producatori, nu sunt inca standardizate oficial.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mustang Mach-E poate face acest lucru prin CCS, plug'n'charge :) De ce alti producatori nu fac chestia asta... 🤷‍♂️

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, nu exista inca un standard oficial (care sa fie recunoscut si acceptat de toti producatorii de masini si toti producatorii de statii de incarcare).

Deocamdata protocolul e "la mica intelegere" intre unii producatori de masini, unii producatori de statii de incarcare si unii operatori de retele de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, Rave said:

Mustang Mach-E poate face acest lucru prin CCS, plug'n'charge :) De ce alti producatori nu fac chestia asta... 🤷‍♂️

Cel mai distractiv e ca Mach-E face asta pe Electrify America, dar id.4 nu :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care Electrify America e construită de Volkswagen, ca “pedeapsă” pentru Dieselgate. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa revenim la noi :P

Brasovul ataca

 

https://www.monitorulexpres.ro/2020/10/21/licitatie-cine-va-instala-15-statii-de-incarcare-electrica-la-brasov/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volkswagen Group To Partner With BP On Ultra-Fast Charging Deployment

The general plan is to build an extensive ultra-fast charging network, installing 150-350 kW DC fast chargers, at BP retail sites

According to Volkswagen, the company intends - together with partners - deploy up to 18,000 new chargers in Europe.

BP's aim is to install over 70,000 charging points of various types globally by 2030:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu stiu cum e in occident, dar trebuie sa se si poata dpdv tehnic, sa ai puterea aia disponibila fix in locatia respectiva. E celebru cazul Park Lake din Bucuresti, care a stat mai bine de un an pe generatoare, pana au reusit sa traga puterea necesara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista statii care au inclusiv baterii integrate daca infrastructura nu permite, dar la un cost semnificativ mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

statie solara instalata JEEP in zona remote

 

z28p67h7k1q61.jpg

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca stiati, dar la ev-connect daca incarcati minim 100kw pe luna puteti face contract si beneficia de pret mai mic la "pompa"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

România a ajuns la 1.000 de staţii electrice. 

https://www.ziuaveche.ro/business-2/economic/romania-a-ajuns-la-1-000-de-statii-electrice-marile-grupuri-se-bat-cu-antreprenorii-locali-pentru-viitorul-mobilitatii-309802.html

 

Marile grupuri se bat cu antreprenorii locali pentru viitorul mobilităţii. 1 mil. euro e investiţia medie într-o benzinărie clasică vs. 30.000 de euro pentru un încărcător rapid de maşină electrică.

România are acum 1.000 de staţii electrice pe lângă cele circa 2.000 de benzinării cla­si­ce, potrivit calculelor ZF,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a deschis prima locatie Tesla Supercharger din Romania, cu 6 stații de 250 KW, la Timisoara (https://republica.ro/prima-statie-tesla-supercharger-din-romania-deschisa-la-timisoara)

spacer.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 statii de 250kW dar putere totala de 500kW, deci pot incarca doar 2 masini in acelasi timp la 250kW. Oricum, mult mai mult decat ce avem noi, 50-100kW...

O sa apara curand si in Bucuresti, daca nu e deja in lucru, si sper sa vedem mai putine Tesla la statiile de incarcare normale ceea ce e bine ca au baterii mari si stau mult la incarcat :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si deci? pot incarca orice masini sau doar Tesla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar Tesla poate incarca la Tesla Supercharger. In Bucuresti sunt in lucru in parcarea de la Promenada. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!