Jump to content

Servicii și costuri de incarcare


avpascal
 Share

Postare recomandată

Am vazut o multime de posesori de electrice pe forumurile din strainatate spunand ca site-ul asta e foarte bun pentru a planifica o calatorie, deoarece iti arata ce stop-uri sa faci, pentru cat timp, si la ce statii de incarcare. Am incercat sa vad daca merge pentru Romania si pare ca da!

 

https://abetterrouteplanner.com/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stamada este f bun, l-am descoperit si eu de pe aici pe undeva pe la inceput si se pare ca arata corect si util informatiile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati ca pe aplicatia si site-ul spritmonitor.de poti configura si masini electrice, astfel puteti afla exact cat costa un km de mers pe electric, amortizari, statistici, comparatii cu alti utilizatori de aceeasi masina, la fel ca la termice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe pluhsgare voi ce înțelegeți când scrie waiting? Si check out in 2h?

Ca in 2h termina încărcarea sau ca in 2h termina waiting si începe încărcare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic ar trebui sa pui acolo cat timp stai sa astepti, nu timpul total, asteptare + incarcare. Dar fiecare intelege diferit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am înțeles ca e waiting cât aștepți. După aia modifici in charging când te apuci de incarcat. Dar nu merge direct. Trebuie check out si iar check in cu status charging. 

 

Si dacă sunt 10 in waiting? Eu cum știu când ajung sa incarc? 

Sunt waiting 6h.  Ăștia sunt rezervări? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau unii, la un moment dat, care se puneau in waiting fara macar sa fie la statie si faceau scandal daca puneai masina la incarcat inainte sa ajunga ei acolo. Din cate stiu s-a cam terminat cu prostia asta si, daca nu, ar trebui sa se termine...

Nu exista "rezervare" la statie, functioneaza pe principiul "primul venit, primul servit". Functia de "waiting" mi se pare utila pentru ca ai o idee cati, sau daca, mai sunt la coada si cam cat ai de asteptat pana poti sa incarci, si asta din confortul casei fara sa te duci pana la statie si sa descoperi ca mai sunt 3 masini care asteapta...

 

Singura "rezervare" a statiei este la EnelX si este contra cost. In rest, sunt o groaza de frustati care nu sunt in stare sa stea la coada, ca restul oamenilor. As putea face aici o corelatie cu exemplele date de cei care ne conduc dar nu este cazul aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Rave said:

Erau unii, la un moment dat, care se puneau in waiting fara macar sa fie la statie si faceau scandal daca puneai masina la incarcat inainte sa ajunga ei acolo.

stai asa, e obligatoriu acest checkin pe app ca sa merg acolo?

daca am ajuns si vad liber bag in priza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa functioneaza statiile de incarcare! Daca ajungi la statie si este libera, bagi masina la incarcat! Apoi, este de bun simt sa dai check in "Charging" pe PlugShare, dar nu obligatoriu! La fel, este de bun simt ca, daca stai la statie si astepti dupa cineva, sa dai check in "Waiting", ca sa stie si altii daca are sens, sau nu, sa se indrepte catre statie.

 

Aceasta aplicatie nu are nicio legatura cu statia, cu provider-ul sau cu orice altceva. Este un lucru care se bazeaza pe bunul simt al oamenilor ca sa ne faca tuturor viata mai frumoasa, utilizatorii ei nu au nicio obligatie si niciun drept, este ca Waze-ul!

 

Singurul mod de rezervare a unei statii este la EnelX JuicePass Premium si zice asa:

 

Quote

Serviciu de rezervare a unui punct de încărcare - 9 RON/lună, disponibil nelimitat pentru o lună de la data abonării la plan; se efectuează întotdeauna verificarea stațiilor de încărcare compatibile cu serviciul de rezervare în aplicație și de pe pagina web

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ravepai exact asta zic. În Timișoara sunt waiting câte 8...9 mașini dar nu e nimeni aici. Sunt rezervări. Cauta lidl Dumbrăvița sa vezi. Eu m am pus waiting si când s a eliberat nu am putut muta pe charging ..fără check out (am aflat ulterior ca merge doar asa). Si când mai aveam 10min a venit de la o firma de livrări sau transport ca a făcut rezervarea si ca scria ca are checkout. Dar eu am bănuit ca check-out înseamnă că ai terminat. Nu ca începi sa încarci si ai terminat de așteptat. 

Si ca daca vreau sa incarc ma uit după ultimul check-out si mai fac eu calcul cât sta mașina aia... pai nu mai ușor pui tu cât stai decat sa calculez eu ? 

Eu am ajuns și masina din fata mai avea 1h. Deci am pus check-out in 2h. Ca nu merge waiting 1h si apoi charcing 1h. Urmând sa pun charging cand si cat stau. Si pt ei însemna că peste 2h abia pot incarca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ciudat... checkout inseamna ca ai terminat si pleci - simplu. Nu inteleg de ce complica unii. 

Cand vom avea si noi statiile sa comunice automat cu Plugshare, sa vezi exact ce si cum, cam ca la tesla asa?

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine, waiting inseamna ca astepti sa incarci si charging inseamna ca incarci. Cand termini de asteptat, incepi sa incarci. Cel putin eu asa fac, dau waiting cat mai am de asteptat, opresc daca este cazul, si apoi charging cat am de incarcat. Astepti si in timp ce incarci, da, dar actiunile in sine sunt diferite si cred ca ele conteaza in raport cu aplicatia.

 

O comunicatie statii - PlugShare este aproape imposibila! PlugShare vrea sa dezvolte aplicatia si sa poti plati prin intermediul ei (+ un comision al lor, evident) dar nu vor accepta foarte multi acest lucru pentru ca fiecare provider vrea sa promoveze aplicatia lui, lucru oarecum normal pentru ei, pentru ca asa pot fideliza clientii. Daca te obisnuiesti sa deschizi doar aplicatia provider-ului X, vezi doar statiile lui si sunt sanse mari sa incarci doar la el. Daca deschizi PlugShare si vezi toate statiile existente scad sansele de a incarca de la un singur provider, lucru care incepe sa se simta la e-charge. Am vazut de multe ori statii libere pe PlugShare dar ocupate cand deschideam e-charge.

Singurii care ar putea face aceasta comunicatie posibila ar fi tot cei de la PlugShare. Dar diferit. Ar trebui sa contacteze toate firmele care ofera servicii de incarcare din toate tarile si acestea sa accepte sa le dea acces live la baza de date ca sa se poata vedea intr-o singura aplicatie statusul tuturor statiilor. Dar asta ar insemna foarte multa munca din partea celor de la PlugShare si nimic la schimb. Ar fi posibil doar daca aplicatia ar fi pe bani dar, in acel moment, foarte multi ar fugi de ea catre aplicatiile gratuite ale providerilor.

 

Cel mai apropiat lucru de ceva centralizat este WeCharge, deocamdata, care ar trebui sa inglobeze mai multi provideri intr-un singur serviciu. Dar acesta o sa fie doar un sistem centralizat de plata / pornire incarcare, in niciun caz ceva gen PlugShare unde sa poti vedea toate statiile si statusul lor. Eu sunt curios ce presupune si cand/daca se lanseaza la noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu cum e aplicația Ionity încă.    Ei sint mai mari.

Dar și în Germania sunt inca multe si acolo aplicații. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile in reteaua Ionity sunt foarte mari, banuiesc ca de asta nu se extind si in partea asta de continent.

image.thumb.png.fc87ed0c7659e5c6a860f3ab60aac180.png

image.thumb.png.b3bcc7143407daa77cc71649906be96c.png

 

Daca nu faci abonament lunar, ca sa incarci 62 kWh (adica bateria de la 0 la 100%) te costa 240 lei, cu primul abonament costa 167 lei (+ 37 abonamentul, sau + 0 pentru ID cu DC la 100 kW), iar cu ultimul 91 lei (+ 86 abonamentul, sau +49 pentru ID cu DC 100kW).

 

Am folosit un curs de 4.9 lei/euro, care cred ca va fi in curand cel real.

 

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scump, da, dar merita pentru unii. Nu putem, sau nu ar trebui, sa comparam incarcarile bazandu-ne doar pe pret ci si pe timpul petrecut la statie. Mai exact ca raport pret/timp. Ionity, pentru unii, este de preferat, chiar daca pretul este mai mare, daca se pot bucura de puterea mare de incarcare, pana la 350kW. Pentru o masina care incarca doar la 50kW, nu, nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Începând din Octombrie primești cupoane doar dacă ai făcut săptămânal, în Septembrie, cumpărături în valoare totala, pe luna, de minim 400 de lei și ai scanat cardul Kaufland la casa. 

Nu mai exista incarcare gratuita 100% la Kaufland. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna saptamanal oare?

Luna urm va avea 6 saptamani.

 

Acum de ex, luna asta, o saptamana s-a intins in ambele luni... Cumperi deci de 2 ori pe sapt? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am mai spus si acum ceva timp, mie mi se pare o mare magarie. De fapt nu mai beneficiezi de cupoane. De ce nu au zis asa, faci cumparaturi de 500 de lei lunar in cate transe vrei si gata, era de bun simt, tot suma aia le intra in cont. Ma freci tu Kaufland sa vin de nu stiu cate ori, magarie, poate am ratat o singura saptamana si nu mai beneficiez de niciun cupon. Nu-i nimic, acum nu ma mai duc deloc la ei si ma indrept catre alte statii de incarcare sau acasa. Iar cei de la Renovatio, parerea mea este ca ar trebui sa reduca pretul. De curand am vazut la o statie de benzina, litrul de GPL cu 2.03Lei. Deci hai ca deja o dam de gard cu kwh la 1.95Lei. Eu de acum in colo voi alimenta la ei doar in caz de maxima necesitate. Sa speram ca vor construi si altii cat mai multe statii si la preturi de bun simt. Atata timp cat altii dau cu 1Leu/kwh eu cred ca toti ar putea acelasi lucru, dar ma rog, fiecare cu businesul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca va trece mult timp pana cand serviciile de incarcare non casnice se vor scumpi peste tot si incarcarile vor deveni echivalente sau mai scumpe in raport cu costul carburantilor fosili la o masina economica. Ma uit ca ID3, de pilda, cu consum real de 15-18kwh/100km in conditii de mers incet (automarket.ro) la 2 lei pentru 1kw/h are costuri de consum mult mai mari decat masina actuala. Nu exista nimic gratuit in lumea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si vine iarna, sa vezi atunci consumuri... si in mod sigur nu poti obtine in interior confortul termic dintr-o masina cu motor cu ardere interna, de la care vine continuu un val de caldura din fata. 

 

E totusi ciudat ca primariile nu pun macar cateva locuri de incarcare gratuite... pe colo pe colo dar ar conta. 

 

Legat de cumparaturile "saptamanale" de la Kaufland... pai daca imi dai 5 cupoane, e clar ca oricum incerc eu sa le repartizez cat mai egal si voi veni de vreo 5 ori pe luna... si cat stau la incarcat logic ca ma duc si la cumparaturi. Deci nici nu trebuiau sa se chinuie cu regulamentul ala stupid pe care nu il intelege nimeni.

 

Pe de alta parte, ce poti face... au fost multi ani in care Kaufland a dat GRATIS si NELIMITAT incarcari la toti... sa le zicem multumesc per total

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos Mașina ta actuala consuma 6-7 l/100km în oraș?! Permite-mi sa ma îndoiesc... Asa ca afirmatia

 

1 hour ago, dercos said:

  are costuri de consum mult mai mari decat masina actuala

 este falsa! 

 

Pentru ca cei 15 kWh!/100Km * 2 lei/kWh = 30 de lei, care înseamnă 6-7 litri de combustibil (în funcție de ce alimentezi, eu folosesc doar benzina de 100 de exemplu și pentru mine înseamnă mai puțin de atat).

 

Deși, da, ai dreptate! Nu exista nimic gratuit pe lumea asta și nicio companie nu oferă ceva fără sa câștige ceva. Kaufland a oferit încarcari gratuite și a câștigat imagine și clienti dar asta nu putea, economic vorbind, sa dureze la nesfârșit și cred ca sunt deja vreo 5 ani de când tot suporta costurile incarcarilor, lucru de bun simt fata de alții care nu o făceau deloc... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, eu vorbesc de masina mea, care are un consum mediu de 4.9% pe 20000km. Din fericire, nu sunt nevoit sa o uzez mergand bara la bara in Bucuresti cu 15km/h. Si merge cu cea mai ieftina benzina, nu are nevoie de 98 sau 100.

Dar ideea ramane, in curand s-ar putea sa apara surprize neplacute legate de incarcarile publice, mai ales daca va creste concurenta masinilor pe locurile de incarcare. Asta inseamna cerere mai mare si optiunea unei parti a clientilor pentru a plati mai mult pentru incarcare, pentru a castiga timp. Un proprietar de Tesla sau ceva similar nu va fi interesat de pretul incarcarii la o masina de peste 50000 euro. Vom vedea ce ne rezerva viitorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!