Jump to content

Servicii și costuri de incarcare


avpascal
 Share

Postare recomandată

Eu am pe firma si am 30 de bani fara tva / kw... dar se adauga tot felul de taxe, inclusiv tva... cred ca ajung la 0,7ron/kw...

Mai exista planul tarifar diferentiat cand dupa ora 22 sau 23 plataesti foarte putin, dar cu bateriile astea tot mai mari nu ajunge doar incarcare de noapte... si cr4ed ca ziua e mai scump decat daca nu ai diferentiat...

Si mai nou exista "prosumator" daca deti o sursa regenerabila de producere a curentului... folosesti reteaua publica pe post de acumulatori (care sunt scumputi) si ai un contor ddublu tip intrare-iesire... platesti doar diferenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista statii monofazate care pot livra pana la 22kW si care, in functie de cat poate duce masina, pot incarca o masina full peste noapte; dar cred ca sunt destul de putini oameni care fac ~200Km zilnic, sau mai mult, cat sa aiba nevoie de baterie full in fiecare dimineata. Desi acest gen de folosire ar fi motivul perfect pentru care cineva si-ar lua o masina electrica, o economie considerabila... La un consum de 15kW/100Km, chiar si la un pret de 1 leu/kW, ar echivala un consum de ~3l/100 Km ceea ce extrem de putine masini pot atinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intardevar, ideal e sa ai acasa o statie de incarcare trifazata sa iti ofere o incarcare decenta ca timp, si sa o faci noaptea cand consumul general e mai redus... La bateria mica de la vechiul e-up era suficient si incarcatorul standard monofazat... dar deja se schimba problema la golf... am incarcat toata noaptea doar 2/3 din acumulatori... daca pleci a doua zi la drum lung nu e suficient... Deja sunt mai multe statii la care se plateste decat cele gratuite (cel putin in Sibiu), iar la cele gratuite e plin de agenti de distributie care incarca moca... Bineinteles ca la cele cu plata nu e nimeni... Si preturile sunt exagerate... probabil daca nu merge nimeni o sa se trezeasca si o sa scada... 2lei pe kw e mult. La Ionty se justifica preturile pentru ca au si virteza si sunt plasate strategic, dar la investitorii nostri nu le-au prea mers rotitele...  La Tesla la superchargere semnezi ca nu incarci decat in scop privat... cel putin in State...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta ziceam, exista statii monofazate, pentru cei care nu au trifazat acasa, care pot oferi mai mult decat cei 7.6(parca?!)kW pe care-i poate duce eGolf-ul la preturi incepand de pe la 500 de euro. Mi se pare o investitie decenta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

monofazat maxim 16 amperi... 3.6 kw. trifazat intre 7kw si 22kw. depinde cati bani vrei sa dai....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as recomanda:

https://ev-mag.ro/16-incarcatoare-ev-portabile

https://ev-mag.ro/11-cabluri-de-incarcare-masini-electrice?q=Putere+electrica-22+kW/Tip+mufa-Type+2+la+Type+2

Eu de la ei cred ca montez statia

https://ev-mag.ro/statii-de-incarcare-ac-pentru-autovehicule-electrice-fixe/94-gs322t2gcs-n-22kw-statie-incarcare-ev-montaj-pe-stativ.html

Am oferta si de la Renovatio, dar aproape triplu ca pret

Au si ghid:

https://ev-mag.ro/content/31-ghid-incarcare-autovehicule-electrice-volkswagen

On 5/11/2020 at 12:09 PM, Rave said:

Exista statii monofazate care pot livra pana la 22kW si care, in functie de cat poate duce masina, pot incarca o masina full peste noapte; dar cred ca sunt destul de putini oameni care fac ~200Km zilnic, sau mai mult, cat sa aiba nevoie de baterie full in fiecare dimineata. Desi acest gen de folosire ar fi motivul perfect pentru care cineva si-ar lua o masina electrica, o economie considerabila... La un consum de 15kW/100Km, chiar si la un pret de 1 leu/kW, ar echivala un consum de ~3l/100 Km ceea ce extrem de putine masini pot atinge.

Teoretic id3 s ar incarca in 7h la 11kw, deci e destul

Sunt putine masini care pot accepta 22. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statia e de 22kh, dar daca e cu doua cabluri, cred ca imparte la 2 masini si ajungi cu 11kw. Sau o iei asa ca sa fii acoperit si pe viitor, lucrurile evolueaza. Renault Zoe incarca la 22kw AC acum deci poate o sa fie mai comuna pe viitor optiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e aceeasi firma. am luat de pe emag... dar de fapt e tot ev-mag care vinde si pe platforma e-mag... putin mai ieftin...

Produsele par foarte solide... cabluri groase de calitate, chiar si carcasele...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc sunt putine masini care pot incarca cu 22kW AC, da. Zoe este una dintre cele care incarca la 22kW AC si 50 kW DC, cum zicea si @herur, ceea ce o face o alternativa foarte ok. Dar asta acum!

Tehnologia o sa mai avanseze si nu cred ca vrea nimeni sa dea 500-1.000 de euro acum si peste 3-5 ani, cand schimba masina, sa mai dea alti 500-1.000 de euro pe o statie mai puternica doar pentru ca masina noua se poate incarca mai repede. Un pic de future-proofing se poate face la o statie de incarcare, daca sunt la preturi similare, chiar daca nu o putem folosi la capacitate maxima acum. Cel putin asa vad eu lucrurile. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta a fost 250 euro.. cea mai eftina din zona.. ofera 7 kw pe trifazic... pentru 11kw inca 1000 de lei, pt inca 11kw inca 1000 iar pentru un dc slabut iti vinzi masina!

Am vazut pe youtube o tesla modificata ce primea 22kw ac... Nu cred ca e foarte scumpa modificarea dar deocamdata, cel putin la noi, sunt putini profesionisti care ar face chestia asta.... mai repede as investi intr-o baterie... De as avea baterie de 50kw as fi boier... FAce un tip in Olanda, dar e specializat pe inviat Leaf-uri, si obtine range de peste 400km.... Inca e la stadiu experimental.... Si reuseste sa faca chestiile la preturi foarte OK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o iau pt viitor. La astea e acelasi pret aproape pt orice marime. Si cum am aprobare de 22.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/11/2020 at 3:42 PM, Kong said:

monofazat maxim 16 amperi... 3.6 kw. trifazat intre 7kw si 22kw. depinde cati bani vrei sa dai....

Rectific... am fost pacalit de stecker... la 7kw statia poate fi si de monofazat. Ideea e ca nu poti baga in priza normala pentru ca ia minim 30 amperi si de aceea au conectat-o la priza trifazata... 

Sunt foarte multumit de statia de la ev mag... incarc golful in maxim 5 ore... baga cu 6,5 - 6,7 kw/ora.... problema a fost cu prelungitorul... Am facut unul standard de trifazic cu fir de 2.5... se incalzea... pierdeam energie... Am facut altul doar cu 3 fire dar de 4 mm. pentru a-l folosii doar la statie... daca faceam cu 5 fire iesea o chestie foarte groasa greu de manevrat... 

Ce e nice la statia asta e ca e portabila... si la un drum mai lung ai mai putin stres...

Ce e ciudat la incarcatorul cu care vine golful... e mai puturos adica are doar 10 amperi maxim fata de 16 amperi cat aveam la vechiul up... baterie dubla amperaj mai mic!!! Probabil logica Vw e sa mearga la orice priza, dar era foarte usor sa scazi amperajul din aplicatie... As fi fost curios la timpul de incarcare la 16 A... dar nu am apucat sa fac o proba... nici nu m-am gandit ca le trece prin minte sa scada amperajul la incarcatorul de 220... ce sa mai zica americanii cu prizele lor de rahat de 110... o viata o incarcare... la cei cu Tesla si 2 zile..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la incarcat masina la statia de la Kaufland Turda si aceasta nu e gratis. Eu stiam ca cele de la Kaufland-uri sunt gratis peste tot, deoarece unde le-au instalat sunt pe coridoarele de circulatie principale. Mai sunt asa sau asta e un caz izolat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta tine de Renovatio, nu de masina dar fie... Ca sa beneficiezi de gratuitate la Kaufland trebuie mai intai sa scanezi codul QR de pe statie cu aplicatia e-charge si apoi sa aplici cuponul inainte de incarcare si asa beneficiezi de o incarcare gratuita zilnic in fiecare oras. Daca se declanseaza incarcarea in orice alt fel, fara aplicarea cuponului sau cu cardul, este considerata incarcare cu plata. Vezi aici:

https://www.kaufland.ro/utile/statii-incarcare-eco.html?cid=F12487B02C1300K22373W04002002&gclid=CjwKCAjw_LL2BRAkEiwAv2Y3SfVB8fjVlvkJi23epaYklXDn1iPv2ovscbh8MFGSe-IyejFHrSMU7RoCFA4QAvD_BwE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, nu am zis de masina nimic :) Ea a tras kwh foarte bine. La Cluj este cod QR dar la Turda nu, iar pe Plugshare zice ca e gratis. Acum citind  mai cu atentie articolul pus de tine, inteleg ca daca nu e mentionat orasul pe traseele respective, nu e gratis. 

Screenshot_20200527_014240_com.xatori.Plugshare.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in Ro unde le instaleaza, ca eu nu am vazut.  ce vad eu aici e doar reclama la ce mare si bun e Petrom:) sincer mai bine dispar ei si intra alti jucatori. cand pretul petrolului scadea, ei tineau de pret la carburanti. acum guvernul a blocat preturile ca sa nu scada mai mult(stiu, acelasi guvern ia si bani din accize, deci interes comun).... multa polemica, dar eu in ei nu cred, sunt sigur ca fac asta doar de marketing. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@herur Intra din browser in contul tau renovatio.

Mergi la Coupons, dupa aia pe New Coupon si introduci k-turda. 

Si o sa poti folosi gratis statia din Turda.

Tin sa mentionez, incarcarea gratuita o data pe zi ... e de fapt gratuita la 24 de h.

Altfel spus, daca merg azi si incarc la 11:40 ... maine dimineata la 10:00 imi va spune ca inca nu pot incarca ... dar la 11:50 voi avea voie.

Drumuri bune!

Annotation 2020-05-29 113656.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O sa tot apara modele noi si se va diversifica oferta incat sa fie de toate pentru toti in urmatorii ani, doar sa exista putere de cumparare.

In alta ordine de idei, nemtii dau startul, sa vedem cand urmam sa implementam si noi asa ceva:

https://www.automarket.ro/stiri/germania-obliga-toate-benzinariile-sa-instaleze-statii-pentru-incarcarea-98385.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere avantul, mai timid inca, dar incurajator pe ansamblu, a vanzarilor de masini electrice, probabil ca mai toate lanturile de benzinarii, vor instala statii de incarcare electrice.

Pentru ca va fi cu bani si asta va face parte din planul lor de business, nu...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 lucruri distincte. una e sa o faca ei din proprie initiativa. si alta sa ii OBLIGE statul. sunt curios daca ii si plateste pentru investitie. nu ca ar fi vreo avere, curent oricum au in apropiere. exact asa insa vedeam si eu lucrurile de acum ceva ani, respectiv ca benzinariile sa ofere si prize de incarcare. solutii ca la englezi cu prize pe bordura, in locurile unde sunt parcari la bordura nu le vad fezabile mai ales in romania. sunt in stare sa fure tot ce nimeresc. lucrul care ma amuza la electrice e ca, brusc, toti proprietarii/utilizatorii descopera ca merge sa circuli si cu viteze mai pe la 100-110 pe autostrazi (creste autonomia vizibil fata de a merge cu 130). asta in conditiile in care, pana deunazi, se tipa ca de ce e limita asa mica, ca noi ne grabim. uite ca de fapt nu ne grabim chiar atat de tare si devine si mai relaxant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal nu vreau sa intru la benzinarie sa imi incarc masina electrica. Mai pe romaneste o sa caut orice alta alternativa decat sa incarc de la ei. Au castigat suficient, sa mai castige si altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/10/2020 at 7:54 AM, mandelu said:

sunt 2 lucruri distincte. una e sa o faca ei din proprie initiativa. si alta sa ii OBLIGE statul. sunt curios daca ii si plateste pentru investitie. nu ca ar fi vreo avere, curent oricum au in apropiere. exact asa insa vedeam si eu lucrurile de acum ceva ani, respectiv ca benzinariile sa ofere si prize de incarcare. solutii ca la englezi cu prize pe bordura, in locurile unde sunt parcari la bordura nu le vad fezabile mai ales in romania. sunt in stare sa fure tot ce nimeresc. lucrul care ma amuza la electrice e ca, brusc, toti proprietarii/utilizatorii descopera ca merge sa circuli si cu viteze mai pe la 100-110 pe autostrazi (creste autonomia vizibil fata de a merge cu 130). asta in conditiile in care, pana deunazi, se tipa ca de ce e limita asa mica, ca noi ne grabim. uite ca de fapt nu ne grabim chiar atat de tare si devine si mai relaxant.

Statul nu te poate obliga legal sa vinzi ce vrea el. De asta anuntul, este doar o indicatie. 

Si daca te vei documenta, vei vedea ca o statie eletrica (buna) de fast charge costa si 30-40k euro. fara a pune in calcul autorizatii, infrastructura, etc. inmulteste asta cu numarul de statii fosile si vei vedea ca este..o avere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!