Jump to content

Karoq - faruri si lumini


caddy.fan
 Share

Recommended Posts

După un drum de 300 km, 200 pe autostrada , cam 4 ore, pe ploaie puternica/torențială , temperatura scăzută de la 14 la 8 grade, farurile de ceata erau aburite la interior total, stopurile 15 la sută... Din fericire cele de ceata s-au curățat in cîteva minute după sosire , stopurile cam intr-o oră.

A mai pățit cineva asta ??

Link to comment
Share on other sites

E o problema care revine in discutie periodic pe forum, desi scrie despre ea si in manualul masinii ... daca aburirea persista, nu se curata complet, apar pete in interior, e o problema. Daca se duce imediat dupa ce apare - mai repede la lampile halogen care au sursa de caldura - e normal daca umiditatea/temperatura exterioara permit condensarea.

Link to comment
Share on other sites

Nu am avut niciodată problema asta in 15 ani cu 2 VW Caddy ...

Nici cu Dacia/Renault/Suzuki , noi sau sh...in alti 15 ani.

 

Edited by caddy.fan
Link to comment
Share on other sites

Nu au faruri cu led/xenon - alta tehnologie a farului. La ultimele generatii de Dacia - Sandero, Logan - sunt aceleasi reclamatii inclusiv pe forumul din UK, dar nu discutam asta aici.

Link to comment
Share on other sites

I-mi dau si eu cu parerea. 

La vara cand o fi acea caldura ucigatoare, desfacem tripla spate (doar scoatem becurile) sa iasa umezeala din tripla apoi inchidem la loc. Sau plasam strategic un pliculet cu silicagel pentru o perioada de timp. Umblam la tripla doar cand e cald afara. Cu vremea asta riscam sa introducem si mai multa umezeala.

Pt faruri nu ma pronunt. Mi se pare ca sunt inchise ermetic

Link to comment
Share on other sites

Exista diverse solutii de aerisire daca umiditatea e in exces si nu trece, desfacut capacele unde se poate si pus masina in garaj incalzit, subsol etc., inca o data, s-au mai discutat astea pe forum, no big deal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna tuturor,

Inteleg ca e o "problema" generala cu aburirea farurilor cu LED si manualul de utilizare specifica acest lucru.Dar la mine mi se pare un pic cam exagerat de multa umezeala in perioada acesta.Am atasat doua poze cu fiecare far.

Pareri ? E normala umeazeala sau e o problema ?

 

 

IMG_1340.HEIC IMG_6658.HEIC

Link to comment
Share on other sites

V-am facut topic separat daca vreti sa dezbateti pe marginea manualului :)

Sunt intr-un format pe care numai iphone le vede, pe celelalte dispozitive iti trebuie un convertor.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

salutare  poate sa-mi spuna cineva care are faruri led ,daca ii functioneaza functia AFS asa cum scrie in carte si pe site-ul skoda ?

Link to comment
Share on other sites

Nu prea functioneaza deloc. Cel putin eu nu observ diferenta intre 50 si 100km/h. Poate o fi la viteze mai mari. 

Vrajeala de marketing.

Link to comment
Share on other sites

Sigur funcționează,  dar nu le vezi miscand fascicolul ....ca lanterna... cel mai clar se vad cum lucreaza, noaptea , pe ceata

Link to comment
Share on other sites

image.png.fa375a4d82c612fa63109ab977a103d6.png

Funcţia AFS pe autostradă

Pe autostradă, fascicolul de lumină trebuie să ajungă cel mai departe, pentru a ilumina şi benzile din stânga şi din dreapta.Funcţia AFS comută gradual din modul pentru drumuri locale în cel pentru autostradă.Deci conul de lumină nu se va modifica brusc.Activă la viteze de deplasare începând de la 90 km/h.

image.png.1b19d60890245b6cf1f9416f60bf8af2.png

Funcţia AFS pe drumurile locale

Această setare este cea mai apropiată de cea a luminilor de întâlnire normale.Cele două faruri, din stânga şi din dreapta, se află în poziţia standard.Funcţie activă la viteze de deplasare între 0 şi 15 km/h şi 50 şi 90 km/h.

image.png.6774ef56097bc817a58cebbf411df490.png

Funcţia AFS în viraje

Virajele vor fi mai bine iluminate, ţinând cont de bracarea volanului şi de viteza de deplasare, astfel încât şoferul să poată reacţiona mai rapid la obstacolele neprevăzute.Funcţie activă la viteze de deplasare începând de la 10 km/h.

asa spune skoda pe site-ul oficial ca trebuie sa functioneze luminile cu functia afs 

Link to comment
Share on other sites

On 01.02.2021 at 7:29, F l o r i n a scris:

Sigur funcționează,  dar nu le vezi miscand fascicolul ....ca lanterna... cel mai clar se vad cum lucreaza, noaptea , pe ceata

Hai sa fim seriosi. Cine merge noaptea pe ceata si cu viteza >100/h? Ai mers vreo data cu ninsoare puternica din fata? Cu viteza?  Dapai pe ceata? Nu vezi nimic. 

Sau vezi. Doar alb.

In fine s-o lasam asa.

în urmă cu 9 ore, sotea a scris:

image.png.fa375a4d82c612fa63109ab977a103d6.png

Funcţia AFS pe autostradă

Pe autostradă, fascicolul de lumină trebuie să ajungă cel mai departe, pentru a ilumina şi benzile din stânga şi din dreapta.Funcţia AFS comută gradual din modul pentru drumuri locale în cel pentru autostradă.Deci conul de lumină nu se va modifica brusc.Activă la viteze de deplasare începând de la 90 km/h.

image.png.1b19d60890245b6cf1f9416f60bf8af2.png

Funcţia AFS pe drumurile locale

Această setare este cea mai apropiată de cea a luminilor de întâlnire normale.Cele două faruri, din stânga şi din dreapta, se află în poziţia standard.Funcţie activă la viteze de deplasare între 0 şi 15 km/h şi 50 şi 90 km/h.

image.png.6774ef56097bc817a58cebbf411df490.png

Funcţia AFS în viraje

Virajele vor fi mai bine iluminate, ţinând cont de bracarea volanului şi de viteza de deplasare, astfel încât şoferul să poată reacţiona mai rapid la obstacolele neprevăzute.Funcţie activă la viteze de deplasare începând de la 10 km/h.

asa spune skoda pe site-ul oficial ca trebuie sa functioneze luminile cu functia afs 

Farurile led la karoq (faza scurta si lunga) se misca doar sus/jos. Stanga/dreapta nu. Deci in curbe nu e valabil AFS.

Am mers noaptea cu 120/h. Mai mult de faza scurta nu mi s-a parut ca se vede lumina mai in lung. Gen de la 50 m faza scurta la 50/h -> 100m la 100/h. 

Cred ca cel mai bine s-ar vedea pe un stand cu role. Cu farurile aprinse pe perete.

Link to comment
Share on other sites

Ca idee, nu asta era ideea topicului....ce si cum merge fiecare. Da, am mers si pe ninsoare puternica, si pe ceata....dar ninsoarea nu are treaba iar ceata nu trebuie sa o tai cu cuțitul,  ca sa vezi cum lucreaza. Ma rog,  concluzia...cred ca sunt defecte....sau nu...eu zic ca nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

A avut cineva vreo problema cu raza de actiune a farurilor? Pe topicul de Kodiaq au fost mai multi utilizatori care s-au plans de o distanta mica de bataie a farurilor, au fost la reprezentanta si erau prost calibrate, s-a rezolvat din reglaje.

 

Ma mir sa nu fie si pe Karoq insa este o problema de calitate slaba a masinii, sa nu aibe farurile calibrate ok. Daca nici de noua nu le are ok..

Link to comment
Share on other sites

@Vyk eu m-am exprimat pe aici pe undeva ca "iubesc" farurile de la Karoq (LED in cazul meu) dupa ce la Octavia II am fost dezamagit din prima zi de farurile (clasice) pe care le avea. 

Am circulat in ultima perioada destul de mult pe autostrada cu Karoq-ul in afara, pe timp de noapte, si cum trebuia sa merg cu faza scurta la viteza mare (limite legale) m-as fi simtit mai confortabil daca aveam o "raza de actiune" mai mare, dar cred ca asta este valabil pentru orice masina.

Edited by pongo73
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!