Jump to content

Consum mare de ulei


florinutzu2
 Share

Postare recomandată

Am motorul de 1,2litri  în 3 cilindri cu 60 de cai putere, motor tip BBM alimentat cu benzină. Masina are 150 000Km si o am de nouă.

Aveam compresia mică pe cilindrul 3,  am mers in service si mi-au schimbat supapele (două supape de admisie erau arse) cu tot ce presupune asta si au rectificat chiulasa, au schimbat distribuția.

Daca inainte masina consuma 2 litri de ulei la un an sau la 15 mii de Km  acum consuma 1 litru de ulei la 300 Km ( practic merg cu bidonul de ulei in portbagaj) !!!

Am mers înapoi la service si au schimbat uleiul de la 5W40 am trecut la 10W40 si tot la fel consuma. E enorm. 

Stiu de pe site ca nu se poate umbla în motor mai jos de chiuloasă insa am vazut pe net ca sunt de vanzare astfel de componente segmenți, pistoane.... ( https://www.autopieseonline24.ro/skoda/fabia-2006/22944/10631/segmenti_set )

Ce-i de facut? Ce solutie am?

Se poate desface motorul? Nu a facut mecanicul bine montajul supapelor? Trebuie un alt motor?

Zilele următoare voi merge sa mai fac un test de compresie să văd ce zice despre supape și cum închid ele și apoi sa vorbesc in service. 

Modificat de florinutzu2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se desface motorul si se face treaba completa de data asta. Schimb set segmenti pe fiecare piston si simeringuri supape. Se verifica si uzura la cuzinetii biela si se schimba daca e necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.2 htp desfaci blocul motor pe barba ta. Nu e recomandat. Chiar si in ETKA scrie "no replacement part" la biele, segmenti, pistoane . Asta spun din amintiri de cand am vrut sa desfac 1.2-ul meu

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai vad ca l-a desfacut odata. Atunci ar fi varianta schimbului de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar că uleiul nu ajunge in camera de ardere decât pe la segmenți. Daca totuși nu se poate desface motorul, de ce se găsesc piese de schimb pentru el? Poate a apărut o metoda de a-l echilibra corect după desfacere. 

E un motor de unică folosință? Și doar după 150 mii?

Oricum, cum aflu ceva sau cum rezolv va spun și vouă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul ala de ulei poate veni si de la segmentii de ungere nu numai de simeringuri supape.

daca nu schimbi pistoanele nu vad de ce s-ar dezechilibra....Teoretic ar trebuie sa poata fi reparata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, florinutzu2 said:

 Poate a apărut o metoda de a-l echilibra corect după desfacere. 

 

Te uiti cu atentie la 4:21.....4:23.

Crezi ca este posibil operatia respectiva intr-un service? Daca este posibil, atunci da, motorul 1.2 HTP, poate fi reparat mai jos de chiulasa.

Succes.

 

 

Modificat de Carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Carmina. 

Filmul e facut în fabrica Skoda și e normal ca acolo să fie stranse suruburile de un utilaj si nu de un meșter cu o cheie, fie ea si dinamometrica.

Oare acolo, la minutul indicat,  nu strange exact baia de ulei? Ori asta iti spun sigur ca se poate demonta și remonta făra probleme de un meșter (Vezi schimbarea distribuției, sau lovirea băii de ulei cu deformarea ei ...)

Ori sunt putini cu motorul acesta pe forum, ori daca sunt câțiva , ei nu au probleme nici dupa un numar mare de Km.

Problema e ca producatorii folosesc motoare din ce in ce mai mici si vad tot mai des motoare in 3 cilindri pe masinile noi. Ca sa iei cât mai repede o alta masina... și iar o alta masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la minutul 4:09 dupa  ce monteaza arborele cotit, capacul arbore cotit. Acolo este problema.

Cei care au incercat sa-l repare mai jos de chiulasa, s-au plans ca dupa reparatie motorul ,,bate". 

Au fost multi cu motorul acesta, s-a discutat la vremea respectiva, au trecut anii, au ramas putini useri care au aceasta motorizare. Au cumparat alte masini, alte motorizari cu mai putine probleme.

Nu vreau sa te descurajez,  tu vei proceda asa cum crezi ca este bine.

Sfaturile la vremea respectiva, erau ,,alt motor".  Nu stiu cum ar fi bine. Din dezmembrari putine sanse sa testezi motorul. Dupa ce a intrat la dezmembrat, nu ai cum sa mai probezi motorul daca nu are aceeasi problema ca al tau.

Garantie. Toti dau garantie ca e ok. Nu este ok, ce faci? Ca motorul nu este o broasca de usa, ai montat-o nu este functionala, gata o trimiti inapoi.

La un motor lucrurile se complica, dar rau de tot daca sunt probleme. Sa te gandesti numai la manopera....sa demontezi un motor de ,,n" ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/15/2020 at 4:01 PM, gabip said:

La 1.2 htp desfaci blocul motor pe barba ta. Nu e recomandat. Chiar si in ETKA scrie "no replacement part" la biele, segmenti, pistoane . Asta spun din amintiri de cand am vrut sa desfac 1.2-ul meu

Și cum ai rezolvat cu 1,2 al tău ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine problemele erau de la :

1. simeringuri supape - ceva consum de ulei; inlocuite cu OE( cele de VW/Skoda);

2. supape admisie ciobite - compresie scazuta pe 2 cilindri; tot OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am reparat motorul.

Au fost inlocuiti cuzineții, segmentii la pistoane, garnitura de chiuloasă, toate supapele, simeringurile de la supape, lanțul de distribuție și kit-ul de ambreiaj, uleiul motor și filtru de ulei.

Acum am 100Km făcuți, în 3 drumuri si uleiul este curat (așa ceva nu am mai avut de vreo 2-3 ani, imediat se inegrea) si nivelul este așa cum l-am pus de la inceput. 

Deci se poate desface motorul, dar de un meșter priceput. Si nu-i trebuie calculatoare... roboți... doar pricepere și răbdare.

E greu de făcut dar se poate.

Succes și numai bine! Să fiți sănătoși!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!