Jump to content
Sign in to follow this  
florinutzu2

Consum mare de ulei

Recommended Posts

florinutzu2

Am motorul de 1,2litri  în 3 cilindri cu 60 de cai putere, motor tip BBM alimentat cu benzină. Masina are 150 000Km si o am de nouă.

Aveam compresia mică pe cilindrul 3,  am mers in service si mi-au schimbat supapele (două supape de admisie erau arse) cu tot ce presupune asta si au rectificat chiulasa, au schimbat distribuția.

Daca inainte masina consuma 2 litri de ulei la un an sau la 15 mii de Km  acum consuma 1 litru de ulei la 300 Km ( practic merg cu bidonul de ulei in portbagaj) !!!

Am mers înapoi la service si au schimbat uleiul de la 5W40 am trecut la 10W40 si tot la fel consuma. E enorm. 

Stiu de pe site ca nu se poate umbla în motor mai jos de chiuloasă insa am vazut pe net ca sunt de vanzare astfel de componente segmenți, pistoane.... ( https://www.autopieseonline24.ro/skoda/fabia-2006/22944/10631/segmenti_set )

Ce-i de facut? Ce solutie am?

Se poate desface motorul? Nu a facut mecanicul bine montajul supapelor? Trebuie un alt motor?

Zilele următoare voi merge sa mai fac un test de compresie să văd ce zice despre supape și cum închid ele și apoi sa vorbesc in service. 

Edited by florinutzu2

Share this post


Link to post
Share on other sites
jhonutz

Se desface motorul si se face treaba completa de data asta. Schimb set segmenti pe fiecare piston si simeringuri supape. Se verifica si uzura la cuzinetii biela si se schimba daca e necesar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabip

La 1.2 htp desfaci blocul motor pe barba ta. Nu e recomandat. Chiar si in ETKA scrie "no replacement part" la biele, segmenti, pistoane . Asta spun din amintiri de cand am vrut sa desfac 1.2-ul meu

Edited by gabip

Share this post


Link to post
Share on other sites
jhonutz

pai vad ca l-a desfacut odata. Atunci ar fi varianta schimbului de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
florinutzu2

E clar că uleiul nu ajunge in camera de ardere decât pe la segmenți. Daca totuși nu se poate desface motorul, de ce se găsesc piese de schimb pentru el? Poate a apărut o metoda de a-l echilibra corect după desfacere. 

E un motor de unică folosință? Și doar după 150 mii?

Oricum, cum aflu ceva sau cum rezolv va spun și vouă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jhonutz

Consumul ala de ulei poate veni si de la segmentii de ungere nu numai de simeringuri supape.

daca nu schimbi pistoanele nu vad de ce s-ar dezechilibra....Teoretic ar trebuie sa poata fi reparata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carmina
3 hours ago, florinutzu2 said:

 Poate a apărut o metoda de a-l echilibra corect după desfacere. 

 

Te uiti cu atentie la 4:21.....4:23.

Crezi ca este posibil operatia respectiva intr-un service? Daca este posibil, atunci da, motorul 1.2 HTP, poate fi reparat mai jos de chiulasa.

Succes.

 

 

Edited by Carmina

Share this post


Link to post
Share on other sites
florinutzu2

Multumesc Carmina. 

Filmul e facut în fabrica Skoda și e normal ca acolo să fie stranse suruburile de un utilaj si nu de un meșter cu o cheie, fie ea si dinamometrica.

Oare acolo, la minutul indicat,  nu strange exact baia de ulei? Ori asta iti spun sigur ca se poate demonta și remonta făra probleme de un meșter (Vezi schimbarea distribuției, sau lovirea băii de ulei cu deformarea ei ...)

Ori sunt putini cu motorul acesta pe forum, ori daca sunt câțiva , ei nu au probleme nici dupa un numar mare de Km.

Problema e ca producatorii folosesc motoare din ce in ce mai mici si vad tot mai des motoare in 3 cilindri pe masinile noi. Ca sa iei cât mai repede o alta masina... și iar o alta masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carmina

De la minutul 4:09 dupa  ce monteaza arborele cotit, capacul arbore cotit. Acolo este problema.

Cei care au incercat sa-l repare mai jos de chiulasa, s-au plans ca dupa reparatie motorul ,,bate". 

Au fost multi cu motorul acesta, s-a discutat la vremea respectiva, au trecut anii, au ramas putini useri care au aceasta motorizare. Au cumparat alte masini, alte motorizari cu mai putine probleme.

Nu vreau sa te descurajez,  tu vei proceda asa cum crezi ca este bine.

Sfaturile la vremea respectiva, erau ,,alt motor".  Nu stiu cum ar fi bine. Din dezmembrari putine sanse sa testezi motorul. Dupa ce a intrat la dezmembrat, nu ai cum sa mai probezi motorul daca nu are aceeasi problema ca al tau.

Garantie. Toti dau garantie ca e ok. Nu este ok, ce faci? Ca motorul nu este o broasca de usa, ai montat-o nu este functionala, gata o trimiti inapoi.

La un motor lucrurile se complica, dar rau de tot daca sunt probleme. Sa te gandesti numai la manopera....sa demontezi un motor de ,,n" ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
florinutzu2
On 2/15/2020 at 4:01 PM, gabip said:

La 1.2 htp desfaci blocul motor pe barba ta. Nu e recomandat. Chiar si in ETKA scrie "no replacement part" la biele, segmenti, pistoane . Asta spun din amintiri de cand am vrut sa desfac 1.2-ul meu

Și cum ai rezolvat cu 1,2 al tău ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabip

la mine problemele erau de la :

1. simeringuri supape - ceva consum de ulei; inlocuite cu OE( cele de VW/Skoda);

2. supape admisie ciobite - compresie scazuta pe 2 cilindri; tot OE.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
florinutzu2

Am reparat motorul.

Au fost inlocuiti cuzineții, segmentii la pistoane, garnitura de chiuloasă, toate supapele, simeringurile de la supape, lanțul de distribuție și kit-ul de ambreiaj, uleiul motor și filtru de ulei.

Acum am 100Km făcuți, în 3 drumuri si uleiul este curat (așa ceva nu am mai avut de vreo 2-3 ani, imediat se inegrea) si nivelul este așa cum l-am pus de la inceput. 

Deci se poate desface motorul, dar de un meșter priceput. Si nu-i trebuie calculatoare... roboți... doar pricepere și răbdare.

E greu de făcut dar se poate.

Succes și numai bine! Să fiți sănătoși!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri