Jump to content

Inlocuire schimbator caldura (calorifer)


sofo_bogdy
 Share

Postare recomandată

Salutare!Am inlocuit de curand caloriferul de caldura la masina personala deoarece de ceva timp pe partea pasagerului baga decat aer rece.

Procedura este aproape identica cu cea de la Passat B6,singurele diferente pe care le-am gasit fiind demontarea compartimentului de depozitare de sub bord pe partea soferului,si existenta unitatii de airbag pt genunghi care la Passat am inteles ca nu exista,si care trebuie demontata pt.a putea scoate caloriferul din lacasul sau.

Piesele necesare pt.inlocuire sunt:

Calorifer DENSO DRR32005,cod Oem 3C0819031, 3C0819031A - caloriferul original fiind tot Denso

Inel de etansare OE VW 3C0898380

Antigel G12 sau G12 plus pt completare fiindca va curge putin

Ordinea de demontare:

1.Se desface capitonajul din dreapta soferului,se desface din dreapta pedalei de acceleratie si pana aproape de schimbatorul de viteze(pur si simplu se trage putin in jos si apoi in exterior fiind prins doar in cateva cleme)

2.Se deschide buzunarul spatiului de depozitare de sub bord de pe partea soferului;are o clema care nu-i permite sa cada;se apasa pe acea clema si buzunarul va cadea ,ramanand prins doar in balamale.

3.Cu buzunarul cazut,avem acces la 4 suruburi torx care trebuie desfacute si inca unul sub bord,in zona portului obd si a luminii de la picioare.Dupa ce desfacem cele 5 suruburi,buzunarul iese cu tot cu o plansa de plastic,ramanand atarnat in cablajul de la mufa obd si cablajul de la lampa luminii de picioare.Se deconecteaza ambele mufe si plansa cu buzunar cu tot se indeparteaza de pe pozitie.

4.Dupa ce am scos buzunarul vom vedea un panou cu sigurante si relee.In dreapta panoului,mai adanc in interiorul bordului vom vedea un surub torx negru care fixeaza tubul de ventilatie care directioneaza aerul spre picioare.Se desface surubul torx si se desface tubul de ventilatie care este mufat deasupra pedalei de acceleratie.

5.Sub bord,avem unitatea airbag pt genunchi,este o piesa metalica,de forma dreptunghica,care este prinsa cu 4 piulite de 10,o piulita este situata chiar langa panoul cu relee,a 2 a in partea opusa spre dreapta iar celelalte 2 le putem accesa de sub bord,de unde am scos tubul de aer.In unitatea de airbag intra 2 mufe,pe care eu nu le-am deconectat fiindca am putut sa lucrez asa.

6.Apoi trebuie sa demontam o aparatoare de plastic de langa pedala de acceleratie prinsa in 3 suruburi torx(se desface cu Torx10) pt a avea acces la calorifer.Dupa indepartarea acestei aparatori vom vedea caloriferul si cele2 tevi care sunt unite prin 2 coliere metalice de alte 2 tevi care duc spre compartimentul motor.

7.In compartimentul motor trebuie sa demontam tubulatura de aer de la debitmetru si pana la turbina pt a avea acces la 2 mufe rapide care fac legatura cu cele 2 tevi de sub bord.Mufele rapide o 2 sigurante(clips) care trebuie eliberate pt a putea scoate mufele de pe tevi.Odata indepartate mufele,intre cele 2 capete de teava avem un surub care trebuie desfacut(se desface cu tubulara de 5,5 sau torx10).Slabirea acestui surub ne va ajuta ulterior la desfacerea tevilor care intra in calorifer.

8.Sub bord desfacem cele 2 coliere metalice care unesc tevile caloriferului cu cele care vin de la motor.Cu ajutorul unui prieten care va misca de cele 2 capete de tevi din compartimentul motor,miscam caloriferul in interior si incercam sa-l desfacem.Trebuie sa avem pregatite niste carpe fiindca va curge putin antigel la separarea caloriferului de cele 2 tevi care duc spre motor.

9.Pe caloriferul nou atasam cele 2 garnituri de cauciuc iar in zona acestora aplicam niste vaselina pt a imbina mai usor cele 4 tevi,pe care le strangem cu cele 2 coliere noi si 2 suruburi furnizate in kitul de reparatie.

Montarea se face in ordine inversa.

Sper sa va fie de folos!

Am atasat si un video de pe youtube cu un Passat B6 si cateva scheme din Elsa!

 

Inlocuire calorifer caldura.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
valentin.tartan

Salutare,

 

Am avut și eu problema cu caloriferul(schimbat cu valeo..o mare problema că era circumferința găurilor mai mare decât trebuia și prin încercările de al monta "meseriașul mecanic" mi-a înțepat conducta cu șurubelnița..

Acum trebuie sa schimb din nou caloriferul dar și conductele care vin de la motor(au fost lipite cu poxipol)

O să fac singur operațiunea asta, dar nu știu conductele cum se scot...au loc să iasă pe la motor? Sau trebuie scoase/băgate tot prin interor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e problema mecanicului meserias?

lasa-l pe el sa se intereseze cum rezolva.

 

daca vrei tu, o varianta ar fi sa tai teava si imbini su alta , cu furtun de cauciuc si coliere. asta daca e intepatura aproape de capatul gaurii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, valentin.tartan said:

Salutare,

 

Am avut și eu problema cu caloriferul(schimbat cu valeo..o mare problema că era circumferința găurilor mai mare decât trebuia și prin încercările de al monta "meseriașul mecanic" mi-a înțepat conducta cu șurubelnița..

Acum trebuie sa schimb din nou caloriferul dar și conductele care vin de la motor(au fost lipite cu poxipol)

O să fac singur operațiunea asta, dar nu știu conductele cum se scot...au loc să iasă pe la motor? Sau trebuie scoase/băgate tot prin interor?

ca sa scoti acele tevi trebuie dat bordul jos si carcasa aerotermei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan
în urmă cu 5 ore, Al Bundy a scris:

ca sa scoti acele tevi trebuie dat bordul jos si carcasa aerotermei.

Am înțeles... Pot face și asta(cred că nu e chiar dificil...am cam 2 zile la dispoziție:), dar nu găsesc conductele pe nicăieri...

Ai idee de unde pot cumpăra?

în urmă cu 8 ore, Muale a scris:

nu e problema mecanicului meserias?

lasa-l pe el sa se intereseze cum rezolva.

 

daca vrei tu, o varianta ar fi sa tai teava si imbini su alta , cu furtun de cauciuc si coliere. asta daca e intepatura aproape de capatul gaurii.

Am plecat cu mașina de la el, plin de nervi.. cu gaura acolo(el a pus un colier și un cauciuc care bineînțeles că picura)...am pus poxipolul singur dupa ce am plecat de acolo..aveam nevoie de mașină și nu puteam sa o las până o făcea el...

Înțepătură e destul de aiurea..nu e chiar în capătul de îmbinare cu radiatorul(este undeva spre botul mașinii..

Varianta cu furtun de cauciuc era ok, dar tăieturile nu le pot face așa în spate+ e mult poxipol...practic e îmbrăcata țeavă in mult poxipol..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la magazinele de piese auto sau daca nu, la reprezentata. Ia-le dupa seria de sasiu sa nu mai faci la fel ca la calorifer. Sunt in jur de 400 RON. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Am văzut că e destul de complicat sa dau bordul jos și până la urmă o să merg pe chestia cu furtun sugerată de colegul Muale...

Ce nu știu este diametrul furtunului pe care sa îl iau...din cate vad pe internet ar fi de 18.5mm.

Daca are cineva un radiator și mă poate ajuta cu diametrul tevilor ar fi perfect.

 

Modificat de valentin.tartan
Am scris gresit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Până la urmă nu mai schimb nimic...problema vine de la motorașul v70 care este blocat ca in poza atașată...

când dau pe lo sau hi...ramane la fel..IMG-20221018-WA0017.jpg.9b7d014e7a95168dd9787ee7be05c797.jpg

hvac2.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Îmi puteți spune daca are legătură v70 cu căldură pe partea stângă(pasager) e singurul care nu își schimbă valorile când dau pe cald sau rece...

Rămâne că in poza de sus..

Mai am eroare și pe v71, dar este intermitent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, nu are legatura. cele respnsabile de caldura sunt V158 si V159

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Poate sa nu bage cald pe partea pasagerului din cauza la v158?

Văd că v159 merge ok și am acționat clapeta manual, am închis și tot așa slab baga pe partea pasagerului.

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V158 e la sofer. Nu are treaba cu patrtea pasagerului. V159 la pasager

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Mulțumesc!

 

Între timp am incercat o spălare a caloriferului cu o pompa(pe la conductele de tur și retur de la motor)

După operație nu mai baga deloc căldură..nici pe stânga, nimic.

Mai mult, conductele de la calorifer sunt reci...cumnatul zice că e complet înfundat și nu mai baga antigel pe conductele de la calorifer...poate sa fie alta cauza pentru conductele reci de la calorifer(și tur și retur)?

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati si daca ai tur de apa, cu motorul pornit, sa nu ai probleme la pompa de apa, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Poate cineva de pe aici, dintre cei cu mai multa experienta, sa ma sfatuiasca, ce brand de fabricatie sa iau si eu pentru un schimbator de caldura, pentru un VW Golf 7 1.6TDI 110CP ?

Am cautat Denso insa nu am gasit pe nicaieri. 😥😥

Ma gandesc sa iau unul de la Valeo, Mahle sau Hella. Cineva imi poate da un sfat?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi intai de toate trebuie sa vezi ce sistem ai pe masina: Denso sau valeo

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Al Bundy a scris:

PAi intai de toate trebuie sa vezi ce sistem ai pe masina: Denso sau valeo

 

Ok. Am inteles ca trebuie sa identific mai intai tipul de sistem si sa identific dimensiunile caloriferului. Totusi, dupa acest moment, ce fabricant mai bun ar trebui sa il iau in calcul pentru achizitionare?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Legat de lipsa caldura la picioare, pasager, Passat B6.  Poate ajuta pe viitor, desi subiectul este rasdiscutat.

Am incercat, mai intai,  cu posibilitatile mai usor de rezolvat (gen vezi capapc filtru polen, adaptari motorase...etc), nimic nu se schimba in bine. Usor, usor am ajuns la concluzia ca este caloriferul. Mai intai am demontat plasticul lateral de pe consola centrala, caloriferul era Denso, am cumparat unul nou, identic,  sa nu am surprize la montaj. Am cumparat si kit inlocuire calorifer, l-am gasit pe original, PN 3C0898380. Contine cele 2 oringuri, cele 2 cleme care conecteaza conductele caloriferului la conductele dinspre motor, si suruburile necesare clemelor. Am mai cumparat 1 litru de antigel, si banda etansare autoadeziva, pentru etansat tocuri ferestre. Am folosit-o pentru a etansa noul calorifer fata de peretii lacasului in care va fi montat, astfel incat aerul de la ventilator sa treaca prin fagurele caloriferului, si nu pe langa calorifer. Cel vechi, cand l-am dat jos, avea un burete lipit perimetral, pe lateralele lui.

 

In interior, partea soferului

Am demontat plastic protectie, sub consola volanului. 3 suruburi torx, are o "balama" pe partea dreapta, atentie la conectorul OBD si cel de lumina la picioare, daca exista. Am demontat tubul care dirijeaza aerul la picioare. Am demontat capac plastic care protezeaza conductele caloriferului, si dirijeaza si aerul catre fagure. Acesta se afla pe consola centrala, are 3 suruburi, am folosit tubulara de 5.5. Am demontat cele 2 cleme care conecteaza conductele caloriferului cu cele care vin dinpre motor.

La motor

Motor rece. Nu desfaceti capacul vasului de expansiune. Poate ajuta la reducerea pierderilor de antigel.

Am demontat tubulatura intre debitmetru si colectorul de admisie aer motor. Este nevoie de cheie de 7 sau 8 (depinde de colierul de la capatul cu tubulatutra de admisie) si un cleste papagal pentru colierul de la capatul cu debitmetru.  Pe peretele despartitor intre motor si habitaclu, sunt 2 conectori care fac circuitul apei calde catre calorifer. Am deconectat doar conectorul de sus. O surubelnita dreapta, mai mica, se scoate siguranta si se trage, cu grija, de conector. Trebuie zgaltait un pic. Va curge un pic de antigel, cam 100-150 ml. Cu o tubulara de 5.5 am demontat surubul care asigura cei doi conectori pe caroserie. Sa afla intre cei doi conectori. Grija la el, destul de greu de "cules" dupa ce a fost desurubat.

M-am reintors la "munca de jos", de sub volan

Am incercat sa separ, singur, conductele caloriferului de cele care vin dinspre motor, nu am reusit. Am evitat sa le fortez cu clesti, surubelnite etc, nu am vrut sa stric conductele dinspre motor si sa risc probleme de etansare intre ele si caloriferul nou. Cu o panza de bomfaier, am taiat conductele caloriferului vechi. Caloriferul , se poate trage cam 3-4 cm din locasul lui, acest lucru ajuta la taierea conductelor. Datorita pozitiei incomode, a durat cam 15 minute, cu tot cu pauze. Conductele se taie usor, dar pozitia este incomoda. Dupa taiere, am reusit sa scot "cioturile" caloriferului vechi din conductele dinspre motor, fara a le deteriora pe cele din urma. In timpul procesului, vor curge cam 400-500 ml de antigel. Am scos caloriferul vechi din locasul sau. Ar trebui sa iasa cu o protectie de plastic prinsa de el, pe peretele opus conductelor caloriferului.

 

Caloriferul nou

Am lipit banda de etansare pe peretii caloriferului, un singur rand de banda. Am instalat cele 2 oringuri noi si le-am dat cu un pic de vaselina. Dupa ce l-am reintrodus in locasul sau (atentie la banda de etansare sa nu se agate si sa se dezlipeasca), conductele se reconcteaza destul de simplu. Doar se trage un pic de ele spre exterior pana se aliniaza cu cele ale caloriferului. Dupa ce se imbina intre ele, mai trebuie un pic scuturate sa treaca si peste oring. Se asigura intre ele cu clemele din kit, sau cele vechi daca sunt inca OK. Atentie la clema pentru conducta de sus, trebuie montata cu surubul cat mai sus, altfel, la remontarea plasticului de protectie al conductelor, acesta nu se va aseza corect, lipit de calorifer. Ramanand spatiu intre protectie si calorifer, pe acolo va iesi aer (in loc sa treaca prin fagure catre grile), si va face si zgomot/suierat.

 

Se remonteaza totul. In total, am lucrat cam 5 ore, pauze incluse. Am completat initial cam 300 ml de antigel, pana la maxim, si am plecat in probe. Brusc, am caldura in masina, inclusiv la picioare la pasager. A 2-a zi, am mai completat cam 300 ml de antigel.

 

Sper sa ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai spalat instalatia si nu ai inlocuit antigelul, nu o sa tina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/26/2022 at 4:11 PM, sorinsims said:

Ok. Am inteles ca trebuie sa identific mai intai tipul de sistem si sa identific dimensiunile caloriferului. Totusi, dupa acest moment, ce fabricant mai bun ar trebui sa il iau in calcul pentru achizitionare?

Multumesc!

Desi nu am primit nicio sugestie, am trecut si eu la scoaterea caloriferului. Am aflat ca este Denso, asa ca am hotarat sa comand un produs de la Febi, insa din cauza ca eram presat de timp si comanda sosea  dupa aproape 6 zile, am renuntat la acesta si am optat pentru un Mahle care sosea mai repede. Proasta decizie! Dupa ce ca era mult mai scump, am primit o mare porcarie made in China, ale carui finisaje erau jalnice. Niste lipituri (suduri) vai de mama lor, parca erau facute de un incepator. Practic puncte de sudura cu electrod, materialul rezultat in urma sudurii era ramas acolo, acest lucru a provocat mult deranj pentru ca, efectiv din cauza lor, acestea fiind dispuse pe fantele de ghidaj, am fost nevoit sa introduc caloriferul cu forta bruta in locasul lui. Va fi o mare problema cand va trebui scos in viitor! Prin urmare, sfatul meu este sa evitati la  maxim sa cumparati MAHLE - FOATRE SCUMP SI FOARTE PROST CALITATIV. Nu stiu cum sunt produsele altor fabricantii, pentru ca NU am primit niciun sfat in privinta aceasta. Oricum, multumesc!

 

20221107_133814.jpg

 

On 11/3/2022 at 12:55 PM, Al Bundy said:

Daca nu ai spalat instalatia si nu ai inlocuit antigelul, nu o sa tina.

Si da, eu am spalat si intreg circuitul de racire inainte de montarea caloriferului. Am bagat continuu apa curata in circuit si am evacuat-o pe cea murdara pana cand s-a limpezit total si aceasta. In tot procesul asta am folosit si niste detergent de vase de la Fairy pentru o degresare a circuitului. Am folosit aproximativ 40 litri de apa demineralizata pentru asta.

Apropo, am incercat sa spal vechiul calorifer. L-am tinut chiar si 24h cu otet in el. Totul a fost in zadar. De cate ori bagam apa cu presiune in el, curgea  murdarie si bucati de calcar ca niste solzi. Nu am reusit sa-l deblochez decat partial. Ca sa ma asigur am bagat antigel de la Hepu. Cred ca si antigelul de duzina favorizeaza aparitia depunerilor in circuit! 🤔🤔

Modificat de sorinsims
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calorifer Denso sau Nissens, din pacate ti-am raspuns tarziu, nu am vazut postul tau.

Nu stiu daca flush ul facut cu Fairy e cea mai buna solutie...dar acum asta este.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat Denso si nu am gasit nicaieri din pacate.  Spalarea cu detergentul, macar a mai curatat din eventualele urme de grasimi  si particule de mizerie. Am crezut ca Mahle este mai bine facut insa am dat-o in bara. N-am primit niciun sfat cand am intrebat deci, asta este, l-am schimbat deja! 

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Astazi m-am hotarat sa schimb caloriferul la un Passat B6. Pe cel vechi l-am dat foarte greu jos in ceea ce priveste demufarea tevilor din imagine, cu ajutorul altei persoane ce facea joc la tevi din compartimentul motor si eu incercand demufarea pe la podul pedalier. 
Am facut comparatia intre cel vechi si cel nou, sunt identice, cel nou neavand oringurile asa ca le-am luat de pe cel vechi. Problema cea mai mare fiind ca dupa o ora de chinuiala incercand mufarea tevilor, mai mult de atat nu pot obtine…
Buza de la una dintre tevi din imagine s-a strambat foarte usor cand am incercat incet apropierea cu un patent.

Totul este demontat, mai este nevoie doar de mufarea tevilor si totusi nu reusesc. Este cineva din Bucuresti care a mai facut asta sau chiar un mecanic si ma poate ajuta contra cost la locatie? Multumesc!
 

 

B312EAF9-FE6F-4E36-BF9F-F7AD62974F32.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, dupa ce le-ai deformat slabe sanse sa mai etanseze. Radiatorul nou este Denso ?

Trebui sa iei setul de garnituri originale, altele nu prea se potrivesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiatorul nou nu este Denso. Am comandat Denso dar am fost sunat ca nu mai este pe stoc si este de la alta firma care se potriveste conform seriei de sasiu.

si cel vechi de pe masina care este Denso a iesit extrem de greu, oringurile de pe cel nou sunt luate de pe cel vechi care a fost montat pe masina.

Dar mai mult decat se vede in poza nu intra, cam o ora am tot incercat si cu ajutorul altei persoane sa faca joc la tevi din compartimentul motor si eu de la podul pedalier in toate partile si nimic…chiar si in starea in care se vede in poza a fost foarte greu sa intre pana acolo.

Am facut si comparatia intre cel vechi si cel nou si sunt identice ca marime, dimensiune tevi si diametru la gauri.

 

 

Imi spunea cineva ca mai este un surub intre cele doua tevi din compartimentul motor care trebuie desfacut, nu stiu la ce foloseste, acela nu l-am scos. Posibil sa ma incurce acela?

 

M-am dat batut si am lasat totul asa pana maine sa gasesc o alternativa, poate cineva care se poate deplasa (sunt din Bucuresti) sa ma ajute contracost.

 

 

Abia spre sfarsit dupa ce m-am chinuit o ora sa intre tevile am incercat putin cu patentul si s-a facut o usoara deformare, deci nici inainte de asta nu se mufau…vad ca la alte persoane a fost relativ usoara etansarea, nu stiu de ce la mine se intampla asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!