Jump to content

Octavia 4 - discutii generale


cristiansen077
 Share

Postare recomandată

Am reușit să prind și janta de 18" pe O4, are 225/45R18. Pe O3 este 225/40R18.

image.png.6daded3d8fb1d760b63e1ed29d2501ed.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu grila asta nu cred sa castige vreun concurs de frumusete - poate O4 FL va fi mai reusita - iar dimensiunile (si preturile probabil, nu cred ca va fi vreuna sub 24-25000 EUR) sunt cam in afara clasei compact.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un forumist din Germania cică a găsit în configuratorul din Cehia și primele date despre anvelope, eu sincer nu am reușit. Dar corespunde pe 18" cu ce am văzut eu pe mașini.

205/55 R16, 6,5Jx16" ET46 - clasicul apare doar pe Ambition

205/55 R17, 7Jx17" ET46

225/45 R18, 7.5Jx18" ET48

În cazul acesta pe Style (care reprezintă cam 80%-90% din comenzi) o să fie doar anvelope ceva mai rare și mai scumpe.

Și încă o remarcă, O4 a urcat aici peste noul Golf, cu aproximativ 1 cm pe raza roții.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

 

Cutiile dsg vor fi cele vechi DQ 200. Cel putin asa sunt la Golf 8 1.5 E-TSI . :(

"1.5 eTSI with 110 kW and DSG. The 1.5 eTSI with 150 PS can also be com-bined with a 7-speed DSG (DQ200) as standard. It has the same output figures (110 kW between 5,000 and 6,000 rpm) as a TSI with the same power but without 48 V technology and DSG. The also identical maximum torque of 250 Nm is available within a range from 1,500 to 3,500 rpm. The Golf 1.5 eTSI accelerates from 0 to 100 km/h in 8.5 seconds and has a top speed of 224 km/h. "

Modificat de sylver170
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca nu scapam de DQ200 prea curand...Singura solutie pentru a o evita vor fi clasicele motoare 2.0 TSI/ TDI sau PHEV 1.4 TSI.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/the-new-golf-international-vehicle-presentation-5609/new-drive-systems-5622

Totusi, eTSI va folosi motorul electric la pornirile de pe loc, acolo unde DQ200 uza ambreiajele in mod accentuat.

"This belt starter generator takes on the role of the alternator and starter while simultaneously operating as a small, lightweight electric motor that instantly boosts the drive torque when moving off. The output of the generator is transferred by the belt drive. The generator also starts the combustion engine – which is switched off as much as possible while the vehicle is moving – in a barely perceptible way."

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Doc Morelli, la eTSI motorul electric e cuplat direct pe motorul termic, deci cuplul lui trece tot prin ambreiaj. Dacă era pus după cutia de viteze nu putea porni motorul termic stând pe loc, în rest accelerație și recuperare ar fi putut face. Partea pozitivă e că e mult mai plăcut decât start-stopul.

Revenind la roți am făcut un tabel comparativ pentru a vedea cum se încadrează O4 la diametrul total al roții. Rezultă că începe să semene tot mai mult cu Passat-ul. Aștept prețurile, dar e sigur că cel puțin un pic urcă față de O3 din cauza anvelopelor. Mai remarc la 16 țoli, că au păstrat anvelopa veche, la fel și ceasurile analogice la cea mai ieftină O4 (la Golf n-au vrut). Cu siguranță pentru ca prețul de pornire la O4 să fie rezonabil, adică doar prețul de pornire.

                                       Golf 8 + Octavia 3                                Octavia 4                                Passat B8
        jantă                    anvelopă                   roată
19 țoli   48,26 cm 225/35    2*  7,875 cm 64,01 cm   225/40   2*  9           66,26       235/40   2*  9,4       67,06
18         45,72        225/40     2*  9              63,72          225/45   2*10,125   65,97       235/45   2*10,575   66,87
17         43,18        225/45     2*10,125      63,43          205/55   2*11,275   65,73       215/55    2*11,825  66,83
16         40,64        205/55     2*11,275      63,19          205/55   2*11,275   63,19       215/60    2*12.9      66,44

Mai e și amortizorul la capota motorului față de tija la Golf 8. Îmi dă impresia că vor să repoziționeze un pic mai sus O4 între Golf și Passat.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Are cineva idee cand apar preturile la octavia 4 sau cand va fi disponibila in configurator? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristiansen077In Martie este anuntata lansarea oficiala in Romania si tot atunci se va putea comanda. Preturile sunt deja disponibile la dealeri dar nu este nicio veste buna.

Am aflat ca Octavia Smart 1.5 TSI M6 pleaca de la 24000 Euro.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, mulțumesc de info...o sa dau o fuga la un dealer pe langa mine...legat de preț mi se pare exagerat de mare...asa mult au urcat prețurile?? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Octavia 4 va fi mai scumpa cu aproximativ 3000 Euro fata de vechea generatie. In plus, in primele luni de vanzare nu vor mai exista pachetele Cleverpack, asadar diferenta va fi chiar putin mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am fost ieri la brady pe iuliu maniu. Au spus ca nu stiu cand va fi lansarea, ceva de genul 2 sau 3 luni. Referitor la pret nu stiau decat ca va pleca de la 19000 e si ca e mai bine dotata...asteptam sa o vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca vorbeati de repozitionarea octaviei deasupra golfului...au aparut preturile la golf: 19153 e echipare life dotata (climatronic, faruri led, acc, jante pe 16) cu motor 1.0 manuala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru transmisie DSG pe benzina, motoare mai puternice si Haldex comenzile se vor putea lansa din August-Septembrie. Sursa

Skoda.jpg

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata foarte bine, insa cam scumpă ...am configurat un style 1.5 manual...cateva dotari.  Ajunge lejer la 25. 000...bine scazi rabla si un eventual discount, insa ramane o masina scumpa...parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ieri la PBN, se poate comanda, dureaza in jur de 3 luni iar in martie vor primi masini pentru test drive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comparat un pic prețurile O4 cu O3 și, dacă luăm în considerație o inflație în euro de 7%-10% pe 7 ani, prețurile par doar un pic mai mari, dare e clar că oferă dotări mai bune. Mi se pare normal. După părerea mea merită prețul. 

Dar și clasa de încadrare, dacă O3 era deja un pic peste compacte, O4 nu cred că mai poate fi încadrat la compacte, e deja mai mult spre clasa medie. Mă miră ce spun specialiștii, dar cred că de acum o să ajungem să o comparăm cu Passat-ul și altele din clasa medie.

Urmează apoi și pachetele de dotări cu reduceri și apoi o să fie mai acceptabilă la preț.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O3 nu mi s-a parut chiar compacta. O sa fac si eu un test drive de curiozitate cand va fi disponibila. Zilele trecute am configurat varianta Style cu 1.5 TSI. Am ajuns undeva la 30.000 euro.

Modificat de vdragos
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23.000 E un Ambtion alb cu Climatronic ? Hmmm...din cate imi aduc aminte un O3 1.4 TSI similar il luai pe la 17.000E.  Poate o sa mai fie ceva discounturi dar totusi la pret de lista cu 5000-6000E in plus fata de versiunea precedenta iti pune un semn de intrebare. Din punctul meu de vedere la pretul de lista afisat nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG trebuie sa recupereze amenzile si despăgubirile plătite. Cred ca în viitor Superb va dispărea și va fi înlocuit cu Octavia. La ora asta noua octavia e la concurenta cu "vechiul" Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nici nu avea standard ce are noua octavia. adica totusi iti dau ceva in plus. da, stiu, nu le-a cerut nimeni standard daca costa :)  mie unul imi era clar ca isi vor recupera de undeva toate amenzile alea. si de unde daca nu marind preturile? chiar ieri era stire ca mai dau spre 1miliard de euro la nemti pentru scandalul diesel-gate.

 

vad insa ca se confirma ce observasem si la o3. a ajuns la pret ca golful eventual si peste. dar calitatea nu e chiar acolo. in schimb e clar mai incapatoare, deci compenseaza.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladp @Pompiliu92 octavia e in clasa compacta doar ca e un sedan compact. Nu are nici o treaba cu passatul si superb, poate ca lungime se apropie, dar ca spatiu interior si confort sunt diferente mari. Concurenti pentru octavia sunt renault megane sedan, ford focus sedan, vw jetta. Sedanurile compacte sunt lungi pentru a obtine un portbagaj mare, nu pt spatiu destinat pasagerilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee changed the title to Ce face butonul asta?

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • BFlamer
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!