Jump to content

1.6 ALZ nu porneste la rece


irinel.morcov
 Share

Postare recomandată

update: Bineinteles in dimineata asta a facut la fel sa balbait la prima cheie, norocul meu ca pornirea am facut-o cu VCDS conectat, toate valorile pareau in regula in afara de una singura, avansul aprinderii la rece era de 2.5 grade, este o valoare mult prea mica, motorul n-are cum sa porneasca cu asa avans ( la pornire avansul trebuie sa fie undeva pe la 8-12 grade). Am curatat conectorii senzorului si la a 2-a cheie a pornit perfect avansul a urcat pe la 12 grade. Acum in relanti oscilatia avansului este foarte mica sta undeva intre 6.5 -8 grade.

 

@lupo_bvIti multumesc pt idei mi-au fost de mare ajutor, iti spun sincer ca la knock sensor nu m-am gandit desi stiam ce rol are in reglarea avansului.

Sa auzim de bine.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci problema persista, am curatat si knock sensor , arata destul de bine fara urme de rugina in jurul lui, l-am starns inapoi la moment, nici o imbunatatire. momentan nu stiu ce sa mai verific. Daca ii fac factory default la ecu porneste la prima cheie si foarte usor. Sa fie o problema la calculator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKe la readiness e totul verde, gazele ies bune la itp, probleme sunt doar la prima pornire, dupa ce se incalzeste porneste bine, motorul merge perfect rotund, trage foarte bine.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Că să îți dai seama daca este o problema de soft fă doua loguri pe timpul pornirii pe niște grupuri unde sa se vadă turația, cantitatea injectată (durata injecției), avansul scânteii și ce parametri mai consideri că sunt esențiali pentru pornire. Faci unul atunci când nu pornește (vezi că dacă scade prea mult tensiunea se poate întrerupe comunicarea între ECU și interfață) și unul după resetare, apoi le compari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este o idee buna, azi asa ca sa-mi faca-n ciuda, n-a mai facut urat😬 , eu banuiesc ca este din clapeta de acceleratie, este veche si din cand in cand in aglomeratie mers bara la bara, cand apas abreiajul scade turatia brusc pe la 500-600 de rot/min dupa care la fel de brusc urca inapoi la 860-900, ma gandesc ca ar putea face probleme si la prima cheie la rece.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Update : Inca nu am reusit sa rezolv nimic cu pornirea la rece, intre timp am inlocuit si clapeta de acceleratie cu una noua, ceva mici schimbari in comportament sunt, insa pornirea ramane la fel de problematica, insa azi am descoperit ceva ciudat.

 

Temperatura lichidului de racire citita cu vcds de pe ECU la rece indica 24 de grade, temperatura citita pe cesurile de bord la rece indica 17 grade, aici pare a fi o problema.

 

Eu pe schemele electrice de care dispun am gasit ca doar 2 fire merg la ecu din 4 cat are mufa senzorului. Cum este cablajul pe schema corect?

 

L.E. Cidatenia este ca temperatura de pe ECU creste normal de la 24 de grade in sus.

 

L.E.1 Cu mufa scoasa la senzor, pe ceasuri temperatura coboara la 0 grade iar pe ECU ramane la ultima temperatura atinsa pana in momentul scoaterii mufei.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rectificare: Cu mufa scoasa la senzor pe ceasuri temperatura coboara la 0 grade iar pe ECU urca la 60 de grade, am pornit motorul cu mufa scoasa si temperatura urca progresiv de 60 de grade pana la 90, inseamna ca ecu simuleaza aceste valori, daca opresc motorul si il pornesc iar temperatura scade din nou la 60 si creste progresiv pana la 90, daca conectez senzorul temperatura citita de ECU este cea de pe senzor cu o diferenta de aprox 2 grade fata de cea cititita de ceasuri. Atunci cand este rece diferenta dintre temperatura din ECU si cea din ceasuri creste undeva pe la 8-10 grade ceea ce pe mine ma duce cu gandul ca este o temperatura simulata de ecu. Sa fie ECU codat gresit?  codul WSC este 06031

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba codarea

 

Scoate mufa înainte sa pornesti motorul prima oara, dimineața 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i n  Am incercat sa pornesc cu mufa scoasa la G62, bineinteles ca nu porneste, temperatura creste brusc la 60 de grade pe ECU, cu mufa conectata teperatura este undeva pe la 22 de grade. Atasez cateva printuri si 2 log-uri, unul este facut dupa factory reset la ECU, atunci porneste la sfert.

cu mufa conectata.jpg

cu mufa scoasa.jpg

gaze passat.jpg

temperatura ceasuri.jpg

 

factory reset.jpg

dupa reset.csv inainte de reset ecu.csv

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa reset, aceeasi temp o arata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/11/2022 at 10:48 AM, xmisterx said:

Temperatura lichidului de racire citita cu vcds de pe ECU la rece indica 24 de grade, temperatura citita pe cesurile de bord la rece indica 17 grade, aici pare a fi o problema.

Eu cred că este prea mică diferenţa ca să fie o problemă. Chiar şi la un senzor nou OEM tot va fi o diferenţă de câteva grade. Eu când am observat la a mea că porneşte greu diferenţa era de zeci de grade.

On 6/11/2022 at 1:34 PM, xmisterx said:

am pornit motorul cu mufa scoasa si temperatura urca progresiv de 60 de grade pana la 90, inseamna ca ecu simuleaza aceste valori, daca opresc motorul si il pornesc iar temperatura scade din nou la 60 si creste progresiv pana la 90

Da, cu mufa scoasă ECU înlocuieşte la pornire valoarea temperaturii cu una default (la diesel este ceva gen -45 grade, la tine ce temperatură indică vcds cu mufa scoasă şi doar cu contactul pus?) iar după pornire calculează nişte valori în funcţie de informaţiile primite de la ceilalţi senzori.

 

Din loguri nu prea reiese că s-ar modifica ceva în mod esenţial în parametrii de pornire după reset. Acum mai trebuie văzut dacă ceea ce doreşte ECU şi ajunge la elementele de execuţie. Aşa că îţi propun să o iei băbeşte: scoţi injectoarele şi le ataşezi nişte sticluţe să pulverizeze în ele, scoţi bujiile din motor şi pui pe cineva să dea la automat iar tu te uiţi să vezi dacă "benzineşte şi scânteieşte":))

 

Totuşi în logul de dinainte de reset am observat ceva ciudat: când a dat să pornească (sau când ai renunţat tu) ţi-a căzut tensiunea de alimentare

inainte de reset ecu.xls

Partea interesantă este alta: dacă în realitate cădea tensiunea de alimentare a ECU pentru 5 secunde cât este în log (sau luai tu contactul în perioada aia) trebuia să se întrerupă comunicaţia dintre ECU şi VCDS ori chestia asta nu s-a întâmplat, deci în realitate ECU era alimentat. Nu-mi dau seama dacă este normală situaţia asta aşa că ar trebui să mai verifici o dată ca să fii sigur că nu ai luat tu contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i n Dupa reset nu se modifica temperatura, de fapt nu pare sa se modifice nici un parametru.

@lupo_bv Acolo unde ai indicat tu in log am luat contactul si l-am repus. Problema pare sa fie de natura electrica/electronica, ceva se schimba in parametri ecu dupa acest reset. Din comportamentul pe care-l are la pornire pare ca ecu dozeaza prea putina benzina ceea ce ar putea indica pierderi de presiune pe la regulator, insa dupa reset porneste foarte usor, deci pompa si regulatorul ies din ecuatie.

 

In ce camp se poate vedea senzorul de detonatie, in vcds?

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit motorul acum cateva minute, a pornit foarte usor pt ca ieri i-am dat reset si nu am mai mers cu masina, problema pornirii apare dupa ce sta motorul pornit o perioada ca ecu sa-si ia toate valorile de la senzori. Am deconectat senzorul de detonatie, deocamdata porneste ok, il las deconectat o perioada sa vedem ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update, am conectat senzorul de detonatie inapoi, nu se schimba nimic cu el deconectat, porneste la fel de prost la rece, azi am inlocuit regulatorul de presiune combustibil cu unul nou Bosch, sa vedem cum porneste maine dimineata. Am c-am epuizat toate variantele, am inlocuit tot ce tine de alimentare, amestec, aprindere, monitorizare temperaturi, a mai ramas ECU. Daca as gasi unul de test pt cateva zile ar fi perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, gata am epuizat toate variantele, singura posibilitate ar mai fi ceva dubios la ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: problema pornirii la rece este in curs de rezolvare, am gasit vinovatul. Debitmetrul de aer, panarama este nou-nout, aftermaket, desi valorile din ECU sunt bune, motorul nu porneste cu el conectat, cu mufa scoasa porneste perfect. Am sa caut unul OE si aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata, am returnat panarama aftermarket de debitmetru, am curatat bine de tot pe cel original pe care-l aveam acasa, acum porneste brici. Le multumesc celor ce au postat in rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

la mine problema inca persista si am depista ceva :

 eu pornesc masina in fiecare zi dimineata la ora 8 , daca o pornesc dupa ora 12 , cand temperaturiile afara cresc , masina porneste perfect .
Am avut masina la un mecanic si el se trezea numai la ora 12 -13 , si o pornea atunci , masina pornea perfect ,cum am luato acasa si am pornito dimineata
a inceput sa porneasca greu .
-masina porneste perfect daca ii dau cu spray
- bonbina / fise / buji / termostat  au fost schimbate

vreau sa incerc o serie de teste si as vrea sa ma sfatuiti daca este ok :

1 sa vad daca porneste cu factory reset la ecu  

2 sa scot senzorul g62 si sa il pun intr-un pahar cu apa cald  ... 50-60 grade sa vad cum porneste atunci  

3 sa scot rampa la injectoare si sa ii dau la automat sa vad daca da benzina pe injectoare

4 sa scota toate bujiile si sa vad daca dau scantei

5 sa montez o supapa de sens pe sistemul de alimentare .

6 credeti ca ar putea sonda lambda sa influenteze cu ceva pornirea ?

7 am defect sistemul acela de clapete care optureaza admisia cand opresti motorul , credeti ca ar putea afecta asta cu ceva ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt inceput, urmareste temperatura lui G62 inainte de pornire si fa comparatie cu temperatura exterioara, in zilele astea calduroase la mine arata c-am 23-25 de grade antigelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut factory  reset la ecu , cum se spunea mai sus , si a pornit masina bine ,  g62 imi arata in vag com 27 grade , afara erau 22 grade ,  senzoru este nou , pus acum 2 luni , ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut si la mine problema a revenit, panarama balbaie si da rateuri la prima pornire a zilei, in rest merge perfect si porneste bine.

 

 Este exclus vreo problema din partea GPL pt ca facea asa si inainte de montaj.

 

Desi in ecu nu este stocata nici un fel de eroare, eu vin totusi cu o noua teorie legat de acesta bataie de cap si anume senzorul de pozitie ax cu came.

Avand in vedere ca acest motor are o injectie multipunct, ecu are nevoie sa determine exact pozitia pistoanelor motorului la pornire, cum face asta? Simplu prin intermediul senzorului de pozitie ax cu came, care este folosit doar la pornire, daca asta trimite niste semnale gresite, ecu va injecta benzina in cilindri intr-un timp total gresit fata de timpi si pozitia corecta a pistoanelor, de aici si balbaiala asta cu rateuri la pornire.

 

Deocamdata este doar o teorie, imediat ma apuc de treaba sa verific si eventual sa inlocuiesc acest senzor. sa dea domnul sa gasesc un fir cu probleme intre senzor si ecu.

 

Partea prosta e ca trebuie sa dau distributia jos, in caz de inlocuire.

 

Revin cu impresii dupa operatiune.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: N-am scapat doar cu un fir bulit pe undeva( ar fi fost mult prea simplu) cablajul este bun nu sunt probleme, am inlocuit senzorul de pozitie ax cu came, nu am mai dat toata dispributia jos( pt ca este toata noua), am desfacut surbul din capul axului cu came, am slabit intinzatorul, am dat jos cureaua doar de pe roata dintata a axului si am scos roata dintata cu grija. Am desfacut cele 3 suruburi care tin carcasa de plastic si senzorul, apoi am indepartat cu grija carcasa si am scos senzorul afara. Montajul nu a fost unul dificil, am remontat totul cu grija si aliniat ca in manual. Motorul a pornit din prima cheie, destul de usor si fara balbaieli si rateuri, o sa vad maine dimineata cum porneste.

 

Despre senzorul care a fost pe masina pot sa va spun ca nu era original( am gasit marca Topran semn ca a mai fost inlocuit in trecut), panarama parea defect pt ca magnetul ala de pe el nu mai era magnet, nu se lipea surubelnita de el sub nici o forma. Am pus unul nou marca Mobiletron( am postat numele marci ca sa se stie in viitor daca e bun sau nu), asta are magnetul puternic, iti smulge surubelnita din mana. Sunt optimist, sper ca am rezolvat. Revin maine cu noutati despre prima pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit asa cum am promis, inlocuirea senzorului ax cu came nu a rezolvat absolut nimic, panarama porneste la fel de prost, este incredibil ce se intampla cu acest tip de ECU, absolut toti senzorii de pe motor sunt noi, cablajul este verificat 100%, am epuizat  toate variantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!