Jump to content

1.6 ALZ nu porneste la rece


irinel.morcov
 Share

Postare recomandată

Salutare 

De ceva timp masina (Passat 1.6 ALZ 2003) nu porneste cand e frig afara. Schimbat pompa de benzina, fise, bujii, regulator de presiune, verificat presiunea din rampa, injectoare curatate, clapeta curatata - totul pare in ordine. Masina nu porneste - pare ca nu se alimenteaza, sau daca porneste (atunci cand e mai cald afara) porneste cu rateuri si merge prost pana se incalzeste.

Ca erori, nu are altceva decat missfire sau system to lean pe care le avea si inainte. Mi-au atras atentia valorile unor senzori de temperatura. 


19:54:57 Group 134
  -40.0°C  Temperature  - (Oil temperature)
       
  16.5°C  Temperature 
  21.0°C  Temperature 

19:54:57 Group 132
  21.0°C  Temperature 
  0.0°C  Temperature 
  0.00 V  Voltage 
    000000  Bin. Bits 

19:54:57 Group 131
  21.0°C  Temperature 
  -48.0°C  Temperature - (Temperature Engine outlet (specified)) Aici am obsevat variatii (84, 88, chiar 384) - dar masina tot nu porneste
  15.0°C  Temperature 
  0.0 %  Load 


19:57:43 Group 004
  0 /min  RPM 
  11.92 V  Voltage 
  21.0°C  Temperature 
  16.5°C  Temperature 

19:57:43 Group 034
  0 /min  RPM 
  -32.0°C  Temperature  - (Exhaust gas / cat. converter temperature)
  0.00  (no units) 
  Test OFF    

Am observat ca si senzorul pentru INTAKE AIR de la clima (cred ca e acelasi pentru motor) indica ceva mai mult (poate 10-15 grade).  - motiv pentru care nici clima nu functioneaza cum trebuie pe caldura. 

Ma poate ajuta cineva cu un manual de service sau cu informatii despre pozitia senzorilor respectivi, si pozitia senzorului de pe vilbrochen.  Sau ce altceva sa mai verific.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara presiunea de combustibil pe turul care vine din pompa combustibil si vezi daca se incadreaza in valori.Ar trebui sa ai undeva la 3-5 bari acolo. Verifica si filtrul de benzina daca este ok. Filtrele benzina au supapa de retur calibrata la o anumita presiune,functie de motorizare. Sa fie cel specificat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă totul este ok pe partea de alimentare  cu combustibil dintre senzorii de mai sus cel care ar crea probleme la pornire ar fi ăla al lichidului de răcire, numai că nu ştiu dacă maşina ta are senzorul ăla, eu nu l-am găsit în scheme. Pentru mai multă siguranţă uită-te în grupul 001 în a doua căsuţă şi vezi ce temperatură este, aia este importantă pentru pornire (G62). Poziţionarea vezi în ataşamente, ţi-am pus şi schema electrică să verifici eventual continuitatea până la mufa ECU.

Senzorul de pe vilbrochen nu am găsit poziţionarea exactă, este undeva între motor şi cutie cam în dreptul volantei, probabil că undeva greu accesibil. Dar după schemă poţi verifica continuitatea în mufa ECU.

Când nu porneşte scânteie dă? După ce dai la automat şi nu porneşte cum arată bujiile?

alz locatie componente.pdf ALZ g62.pdf ALZ schema.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cand e cald afara porneste la sfert de fiecare data?

Incearca sa ii dai un spray de pornire in galeria de admisie (dupa filtru de aer). Daca porneste normal ai scanteie si compresie, dar nu se alimentraza cu benzina. Avand in vedere ca ai schimbat pompa de benzina inseamna ca e vre-un senzor defect. Personal am patit ceva asemanator dar la mine nu pornea bine nici cand era cald, dupa ce pornea mergea subturat si dadea rateuri in esapament. Cu spray de pornire o lua la sfert. Problema s-a rezolvat cu schimbarea debitmetrului de aer,  senzorul nu mai era suficient de sensibil sa vada fluxul de aer la turatia data de demaror. Pe tester nu aveam nici o eroare legata de acel senzor. 

Modificat de omu_negru84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii!

Filtrul de benzina a fost schimbat recent iar presiunea masurata este constanta 3,8 sau 4, nu mai stiu exact, dar oricum am verificat si atat trebuie sa fie.

O sa ma apuc azi sa verific senzorii respectivi si bujiile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ti-a spu si colegul @lupo_bv...da are senzor de temperatura (G62).
Asa am patit si eu, am bagat vro 2.200Lei degeaba!
Verifica Senzorul de temperatura (G62) ...ala e vinovatul, este decalibrat si sezizeaza ca motorul este cald si NU purjeaza destula zeama in injectoare!
Daca ai posibilitatea fa-i o diagnoza cu VCDS dimineata si ai sa vezi ca iti va arata temeratura mult mai ridicata decat afara!
Se afla in spatele motorului dupa capacul de la culbutori si sub tulumba aia grosa de aer de admisie care duce la clapeta de acceleratie.
Cumpara numai pe OEM (Cod OEM: 059919501A) 91Lei
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii.

Pana sa ajung la senzori am descoperit ca am probleme cu chiulasa, sau garnitura. Momentan urmeaza sa trimit chiulasa la verificat (fisuri, plan, supape). Ma gandesc ca tot am 80% din motor dezmembrat, ar merge si un set de segmenti. Are cineva un manual de reparatii in lb romana sau Eng. Am gasit o singura varianta in poloneza.

Senzorul G62 pare sa arate o temperatura credibila, problema e cu alti senzori care arata temperaturi negative (ex: temp uleiului si temp pe evacuare).

Dupa ce rezolv cu chiulasa, o sa revin si la senzori sa-i verific si sa-i inlocuesc pe cei cu probleme.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara set de garnituri Victor Reinz 360Lei...te va duce undeva la 2.000Lei cu totul, dar macar sti ca ai motorul facut!
ATENTIE, senzorii de pe chiulasa se strang la cota cu dinamometrica, sper ca ai mecanic bun si stie ce are de facut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

I-ai dat de cap pana la urma?

 

M-am pricopsit si eu cu boala asta, dimineata la prima cheie nu mai e prima, poate sa fie si a 20-a pana sa o ia din loc. 

 

Imi poate spune cineva in VCDS cum sa verific valorile acelui senzor? Mi-am pierdut urechile prin meniuri, eu il foloseam doar ca sa sterg erorile alea 

cu missfire si system too lean si sa sting becul de check engine.

 

Pacat de masina, nu ma indur sa o dau la fiare vechi dar nici sa bag mii in ea. Macar de i-o dau nevestei si copilului sa invete sa conduca pe ea.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am gasit unde este meniul respectiv. Trebuie sa coincida 100% temperatura din G62 cu cea exterioara? 

Aseara la ext erau 18 iar G62 arata 25, pornit la prima cheie. Azi dimineata 18 ext, 23 in G62, pornit la a 3a cheie.

O sa mai urmaresc valorile la fiecare pornire dimineata sa vad cat de mult fluctueaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Schimba senzorul de temeratura, e decalibrat...cumpara numai pe OEM (Cod OEM: 059919501A).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ma inscriu si eu in randul celor cu probleme la pornire la rece, este vorba de un passat b5.5 benzina 1.6 ALZ, au fost inlocuite multe piese la motor inclusiv segmentare/chiulasa refacuta complet cu componente noi, pompa de benzina noua, filtru de benzina nou, bujii schimbate, senzor de temperatura OEM nou, bobina de inductie, fise noi tesla. La rece porneste destul de greu, dau la automat de 3-4 ori, porneste balbait dupa care se opreste. Dupa ce porneste se tureaza normal pana pe la 1150 de rot dupa care scade usor pana la 870 de rot, de tras trage normal, nu are mers sacadat, in relanti merge rotund. Pe diagnoza VCDS nu apare nici o alarma la motor. Se intampla totusi o chestie pe care eu nu o inteleg, daca dau reset la ECU( la valorile default) motorul porneste la sfert, dupa ce merg cu ea de vreo 2-3 ori, dupa ce se raceste iar motorul, porneste greu/balbait din 3-4 incercari. 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, xmisterx said:

daca dau reset la ECU( la valorile default)

Cum faci asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta acceleratie cu codul original 06B133062D, ai spalat bine și suflat cu aer sub presiune? 

Bujiile cum sunt. De care ai pus. 

Curata și verifica cablajul + Senzor impulsuri arbore cotit FEBI BILSTEIN 24446(este senzorul de pe volant). 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo_bv In VCDS, Engine-adaptare-canalul 1-introduc valoare 00-save, si apare ca ecu a revenit la valori default.

 

Rafa6 Are bujii bosch F7LTCR noi, clapeta a fost curatata, cablajul senzorului pare in regula insa, inca nu l-am dat jos de pe motor.

 

Si totusi de ce porneste normal dupa acest reset?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de la motorașul pas cu pas din corpul clapeta. Ai făcut reinitializarea corpului clapeta? 

Curata senzorul volant sau inlocuieste senzorul cu unul nou. 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am adaptat clapeta si tot asa face, o sa fac maine mai multe teste si revin. Nu cred ca senzorul de turatie are ceva pt ca dupa reset la ECU(valorile default) porneste la sfert, banuiesc ceva in neregula pe la clapeta de acceleratie.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuieste motoras clapeta acceleratie cu codul original biz1745651

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E același motor. 

A mai fost pus pe Audi A4 B6, 1.6 alz

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am dat jos clapeta, am curatato din nou( nu era cine stie ce mizerie), insa eu la motorul asta nu am gasit motoras pas cu pas, clapeta de acceleratie are un singur motoras incorporat care actioneaza clapeta si senzorul de pozitie clapeta, altceva nu are prin ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica pe diagnoza VCDS senzorul de temperatura dimineata la pornire si vezi cate grade sunt afara...asta in timp se decalibreaza.
Asa mi-a macat si mie zilele si banii candva si am bagat in ea 2.200Lei si era senzorul de temperatura decalibrat...dimineata pe VCDS imi arata ca senzorul avea o temeratura de 65 de grade si afara erau 15 grade...si calculatorul masinii sesiza ca motorul este cald si purja mai putina benzina de aveam intreruperi pe motor.
Ajusesem sa pornesc dimineata masina cu spray de discuri pe galeria de admisie...ma disperase.
Cum l-am schimbat cu altul OEM, cum am scapat de probleme.
PS: Resetarea motorului ca de fabica o faci cand ai GPL pe motor...in timp injectoarele de benzina isi schimba valorile si se iau dupe injectoarele de GPL si se impune un reset motorului ca de fabrica la cca. 6 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, xmisterx said:

Salutare, am dat jos clapeta, am curatato din nou, clapeta de acceleratie are un singur motoras incorporat care actioneaza clapeta si senzorul de pozitie clapeta, altceva nu are prin ea.

Acela este domnule. Pune motorasul nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariuscbn-  senzorul este nou, am verificat temperaturile si sunt toate in regula, diferenta fata de temperatura exterioara este de + 1-2 grade deci e bine, am citit despre problemele pe care le-ai avut in legatura cu pornirea.

 

rafa6- nu cred ca sunt probleme cu motorasul ala, daca ar fi as avea probleme de acceleratie si in timpul mersului si ar genera si o eroare la clapeta ceea ce nu se intampla, probleme sunt doar la pornire, de ex: aseara cand veneam de la munca pe la ora 23 a pornit la prima cheie, sa turat pana pe la 1150 de rot dupa care sa oprit, a pornit la a 3-4-a cheie balbait si a urcat treptat la 1150 de rot, eu banuiesc senzorul de rotatie de pe arborele cotit desi nu genereaza nici o eroare pe el. Il dau astazi jos sa-l curat sa vedem ce gasesc acolo.

 

L.E. Am mai sesizat parca si o usoara intrerupere in timpul mersului.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de la motorașul respectiv domnule. Nu ai treaba cu senzorul de pe volant la mersul întrerupt. 

Cauta tutorialul lui Cristi Streulea pe YouTube, explica el pentru o alta masina (logan 1.4) fix problema asta ca a ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!