Jump to content

1.6 ALZ nu porneste la rece


irinel.morcov
 Share

Postare recomandată

La un curatat de injectoare te-ai gandit...la mine erau colmatate de murdarie?!
Plus ca daca ai un orig ciupit/crapat peste noapte se scurge zeama in camera de ardere si dimineata porneste mai greu...eu zic sa verifici si injectoarele!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rafa6- clapeta de pe motorul asta nu are motoras pas cu pas si nu este demontabil, se inlocuieste corpul clapeta complet . Uite asta e clapeta de pe acest motor cu mufa ovala, nu dreptunghiulara cum am gasit dupa codul "biz1745651".

 

Mariuscbn- am verificat injectoarele cand am avut rampa data jos de pe motor. Am citit posturile tale si de aceea le-am verificat:).

Pana una alta azi am dat senzorul de impulsuri jos de pe motor, am gasit niste span foarte fin lipid de jur-imprejurul lui, l-am curatat bine de tot, am adaptat tot, deocamdata porneste la sfert.  Sa vad cum va fi diseara dupa ce ies de la sch 2 :)

clapeta-acceleratie-audi-a4-b5-1-6-benziclapeta-acceleratie-audi-a4-b5-1-6-benzi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca sa rezolvat, porneste perfect acum, spanul ala depus pe sensorul de turatie trimetea injectia si aprinderea in balarii, chiar si acele mici intreruperi au disparut. Va multumesc pt sugestiile date.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun ca ai rezolvat, multi km fara reparatii si...#sanatatelamotoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... minunea nu a tinut prea mult, porneste la fel de greu si dupa ce se incalzeste da in nas cand accelerez, am monitorizat cativa parametri atunci cand nu porneste si nu am gasit nimic suspect, clapeta de acceleratie arata o deschidere de aprox. 15-17%, motorul da sa porneasca si se opreste, temperaturile sunt bune, probleme la injectie nu sunt. Dupa vreo 5-6 incercari porneste balbait dupa care merge perfect rotund. Eu banuiesc ceva probleme in aprindere si mai exact bobina de inductie desi cica a fost inlocuita recent cu una noua. Am sa caut o bobina sa vedem daca se schimba ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am mai facut astazi niste verificari/monitorizari in VCDS, am descoperit ca la rece apar rateuri pe cilindri 3 si 4( pe cil. 4 sunt in nr  mai mare), dupa ce ajunge la temp. de 90 de grade incepe sa dea rateuri si pe cil. 1, e clar ca bobina asta de inductie este defecta, desi asa cum am spus cica este noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ar trebui sa ai si martorul aprins in bord de Check Engine...incearca dimineata dupa prima cheie daca NU porneste sa-i dai un spray (de curatat discuri) pe tubulatura de admisie aer care duce la clapeta de acceleratie, daca porneste imediat revi sa dai de veste si iti spun ce ai de facut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bobina de inductie cu tot cu modulul de aprindere, de fapt am schibat 2 bobine de inductie noi, prima cumparata era cu defect de fabrica dadea scateie doar pe pistonul 4, am returnat-o, a venit alta tot noua, cu asta porneste la sfert, au disparut si intreruperile. 

mariuscbn- nu avea nici o alarma memorata in ecu.

 

Am luat Mobiletron, am mai folosit si in trecut produse electronice de la ei, am fost multumit.

 

E o marca destul de buna , am vazut ca sunt axati mai mult pe produse pt ford dar si pt alte marci. Si eu sper sa n-am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc bujii Beru UPT2, cu 1 electrod si bobine de inductie Beru sau Bougicord la 1,6alz.

De evitat bujiile cu 4, 3 electrozi de masa sau cele cu 2 electrozi (experienta personala la motorul meu). 

Modificat de Curentelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bine ai spus, experienta ta personala la motorul tau...eu am incercat de la Beru cu 2 electrozi, cu 3, cu iridiu....cum am pus NGK cu 3 electrozi din 20016 NU mai am probleme...si le inlocuiesc la fiecare 60.000km.
Merg pe bobina si fise bujii de la Bosch tot din 2016, si sunt foarte multumit de ele pana acum!
PS: Si nici NU am becul vietii Chech Engine aprins in bord cum mai 98% dintre voi il aveti...😝 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
On 01.12.2020 at 22:31, mariuscbn said:

Atunci ar trebui sa ai si martorul aprins in bord de Check Engine ... incearca dimineata dupa prima cheie daca NU porneste sa-i dai un spray (de curatat discuri) pe tubulatura de admisie aer care duce la clapeta de acceleratie, daca porneste imediat revi sa dai de veste si iti spun ce ai de facut!

salut spune-mi si mie te rog ce sa fac?la mine porneste cu spray asa cum spui tu.multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ce motor este? Daca-i alz faci asa: deconecteaza mufa de la debitmetru de aer, cu vcds intri pe 01engine-10adaptation-chanel00-test-save. Porneste motorul, daca o ia la sfert este debitmetrul defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 25.10.2021 at 21:28, rim a scris:

salut spune-mi si mie te rog ce sa fac?la mine porneste cu spray asa cum spui tu.multumesc 

Scuze NU am mai intrat de mult aici ca NU recunoaste Safari.
Daca NU ai rezolvat...schimba senzorul de temperatura numai cu OEM (cca 120Lei)...el e vinovatul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oem sau Hella (e cel oem). Avantaj Hella, in cutie are si clipsul de fixare si oring. Daca optezi pt oem, recomand sa comanzi si cele doua repere suplimentare (oring si clips), ca sa stai linistit la montaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Va salut ,

 

    detin un audi a4 b6  1.6 alz + gpl , am de foarte mult timp probleme ca pornirea grea , o perioada am scapat de ea ,insa acum de cand a dat caldura am din nou probleme .

am schimbat senzorul g62 de mai multe ori cam 5-6 diferiti producatori , am schimbat chiar si mufa de conectare  crezand un mencanic ca poate ar fi acolo o problema .

Situatia este in felul urmator , cand o pornesc dimneata porneste la a 2 - a 3 cheie , sau la prima daca am noroc , insa cand porneste trebuie sa o accelerez sa nu moara motorul , si pe urma toate bune  , sta la relanti , urmatoarele porniri sunt bune , pana a doua zi .

 

  - daca ii dau cu spray in nas *  porneste din prima fara probleme 

 

 - bobina + fise noi  nkg  noi

- curatat clapeta

- senzorul g63 nou ( OM , am mai pus si hella  si alti producatori )  + mufa  schimbata

 

 1  acum ceva timp imi aparea o erroare privind  egr , am sterso  si nu a mai aparut  credeti ca ar putea fi o probleme si de aici ? daca as incerca sa il opturez ar ajuta cu ceva  ?

 

 2 am inteles ca se poate da o revenire la setari ptr motor din vcds ? daca da  , imi poate explica  cineva cum

 

 3 ce ma sfatuiti sa mai incerc   ?

 

va multumesc

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@duracell112Salut, la passatul din semnatura am avut aceesi problema, la mine rezolvarea a fost inlocuirea debitmetrului desi nu dadea nici o eroare pe el. pt diagnosticarea lui fa asa: deconecteaza mufa, contactul pus si motorul oprit, cu vcds intra pe 01 engine-10 adaptation-chanel 00-test-save, porneste motorul, daca porneste usor ai gasit vinovatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, xmisterx a scris:

@duracell112Salut, la passatul din semnatura am avut aceesi problema, la mine rezolvarea a fost inlocuirea debitmetrului desi nu dadea nici o eroare pe el. pt diagnosticarea lui fa asa: deconecteaza mufa, contactul pus si motorul oprit, cu vcds intra pe 01 engine-10 adaptation-chanel 00-test-save, porneste motorul, daca porneste usor ai gasit vinovatul.

Merge și fără debitmetru, testeaza duracell112

CU PORNIREA GREA, curata corpul clapeta cu spray de carburatoare, pune bujii noi origine OE sau Denso. 

In benzina pune aditiv Protec Oxikat odata la 5000Km.

Alimenteaza cu benzina 95 Mol sau Petrom. La 3 plinuri poti pune si de 100.

Modificat de georgstelsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut posesorilor de ALZ si nu numai, la cotetul din semnatura problema cu pornirea la rece a revenit dupa aprox. un an de zile, nu se pune problema de buji, bobina de inductie, debitmetru, injectoare, senzor de turatie, sunt verificate minutios si nu sunt probleme acolo. motorul porneste balbait la a 4-a a 5-a cheie dupa care se stabilizeaza si nu mai sunt probleme cu pornire pana nu se raceste iar. Daca dau ECU reset factory default asa cum am descris intr-un post anterior, panarama porneste la sfert( atunci cand este motorul rece), pe mine ma duce cu gandul la o problema la senzorul de temperatura lichid de racire G62(marca HELLA) dar si la G83 (marca necunoscuta). In VCDS temperatura pe G62 este cu aprox. 8 grade mai mare fata de temperatura aerului din exterior iar G83 indica cu 10 grade mai mult decat G62. 

 

Intrebarea este: Nu cumva ECU gestioneaza pornirea si in functie de temperatura indicata si de G83?

 

G62 are cod identic cu G83? Eu nu am gasit cod pt G83.

 

PS Am comandat un senzor OEM cod 059919501A, maine il instalez.

 

 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am pus senzorul de temperatura nou, asa cum banuiam , nu sa schimbat nimic, porneste la fel de prost.

 

In VCDS am obesrvat ca avansul la aprindere oscileaza destul de mult, sa fie senzorul de pe volant dubios?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce știu avansul este reglat de knock sensor. Daca ar fi senzorul de pe volant mă gândesc că ar fi și fluctuații de turație. Daca faci un log pe timpul pornirii turația este indicată ok?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da avansul se regleaza si in functie de knock sensor asta este urmatorul pe lista, deocamdata am inlocuit si senzorul de turatie si spre surprinderea mea , a pornit fara mofturi. Vedem ce se intampla maine dimineata.

 

Deocmdata avansul pare ok, acum oscileaza intre 5 si 8 grade in relanti si creste pana pe la 30 in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, xmisterx said:

asta este urmatorul pe lista

eu zic să nu-l deranjezi pentru că nu cred că are treabă cu pornirea (eventual demontat, curăţate suprafeţele de contact de oxizi şi pus la loc strâns cu dianamometrica). Dacă apar şi alte probleme poate, dar cred că senzorul de turaţie a fost problema, este o cauză destul de comună

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta ma gandeam si eu, sa-l curat si sa-l montez inapo, asta numai daca mai balbaie la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!