Jump to content

Golf 7 - Imbunatatiri aerodinamice si NVH (Noise, vibration and harshness)


IRONICK
 Share

Postare recomandată

Acum scriu de sub masina. Nu pot monta acea traversa pe care masinile 4motion nu o au pt ca va atinge de evacuare chiar si cu saibe. Plus ca ma tem sa adaug mult distantier de teama sa nu ramana suruburile prea scurte in suportul de pe caroserie. 

CC7131CA-84CC-42C8-9DD1-98202FE869F0.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doua solutii:

1. Sa fabrici tu alte elemente de prindere, prinse doar la primul surub.

2. Sa tai traversa aia in doua bucati astfel incat sa nu atinga teava esapamentului si pe ea sa pui carenajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda.. la prima ma gandisem, dar cu scutul prins doar in fata si clipsat sub cele laterale, chiar si fara acea traversa, tot atinge in galerie. Deci trebuie montata traversa distantata. Se pare ca ideea cu ea taiata si indoita pt a distanta scutul este foarte buna.. si foarte departe de oem din pacate :( 

sunt tare indecis ce sa fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ma gandeam sa tai traversa in doua si sa o indoi pt a crea spatiu, insa ma tem ca va iesi scutul in relief fata de laterale, ceea ce nu imi doresc, sa fie si mai in exterior, practic cel mai apropiat punct de sol. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM nu inseamna intodeauna solutia perfecta. Nu stiu de ce ti-e teama de modificari. OEM sunt tot lucruri facute de oameni, dar produse in regim industrial.

Daca masori, tai si indoi cu atentie, iese la fel.

Pai scutul nu va iesi in laterale, il montezi la fel. Dar vei taia din el in dreptul tevii de esapament. Un fel de U. Si indoi putin tabla de AL in jurul marginii, de genul 5mm.

Oricum dupa cateva saptamani de mers, se murdareste si nici nu mai zici ca este nou.

 

4 hours ago, Rave said:

Stiu ca e-Up!-ul are elemente aerodinamice adaugate, eu vorbeam de masina mea, care nu e din grupul VAG asa ca nu pot sa o prezint. :)

Este o problema pe forum sa discuti de solutiile tehnice din alte grupuri? Mie mi se pare un avantaj. Ma rog, intr-o anumita limita.

4 hours ago, Rave said:

Repet, sunt constient ca tot ce zici ajuta doar ca nu cred ca scade consumul cu 30%, vezi cazul colegului caruia i-a scazut cu 0,3. De la, sa zicem, 6l\100km la un 5,7l\100km nu da 30% si pare o valoare mai realista...

Dar eu nu am adaugat 3 carenaje (motor, cutie, esapament). Am marit pana la prag carenajul din spatele soferului, am fabricat un carenaj nou la pasagerul din dreapta pana in deflectoarele din fata rotilor (in grup sunt niste carenaje la SUV-uri care se pot adapta/modifica), am acoperit puntea spate integral, am facut difuzor in spate (un unghi specific hatch si pentru eficienta la viteza), am pus deflectoarele laterale pe montantii C, am alte capace la roti, am coborat numarul cu 70% sa simulez grila BlueMotion, am fabricat carenaje pentru basculele fata, am doua deflectoare laterale in spate pe spoiler (ceva de genul HCivic, penultima generatie) ...

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refer ca iese in jos nu in lateral, nu ramane paralel cu podeaua masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, qwk said:

Din ce-mi dau eu seama, mi se cam potrivesc cateva repede din topic. In teorie as schimba si scutul cu unul cu aerisire pt motor si cutie. Nu stiu daca ajuta sa mentina uleiul mai rece, avand in vedere ca la viteze de autostrada sta cam la 105 grade.
Orice pareri sunt bine venite.

Vad eu bine, gaurile din carenajul motorului nu sunt acoperite de clipsurile de prindere ale insonorizantului? Nu ai nimic pe carenaj?

In cazul motorizarii pe benzina, aplicarea unui material insonorizant pe carenajul motorului nu a facut sa creasca temperatura uleiului. Baie metalica. Este adevarat ca nici nu am testat in bataie de joc ...

Dar trebuie sa ai in vedere ca nici nu va scade prea mult, racirea suplimentara este necesara doar la extreme. Uleiul oricum trece prin schimbator.

Daca ai in vedere schimbarea carenajului sau fabricarea unor gauri de aerisire (gaura de admisie tip naca - google > naca duct), as recomanda sa ai in vedere un mic deflector dupa cea de intrare sa urce putin aerul.

As face chiar doua gauri mai mici, una in dreptul baii de ulei si una in dreptul cutiei (in mijlocul lor).

12 minutes ago, catalinmiti said:

Eu ma refer ca iese in jos nu in lateral, nu ramane paralel cu podeaua masinii

Ma refer la montarea scutului la nivel, dar cu decupaj in el sa nu atinga teava esapamenului.

ex:

taiat.jpg.bc6d4f0f42ff5e225e52d0679f8dfa5d.jpg

Se foloseste curent solutia asta cu decupajul.

 

Recomandarea mea este sa faci carenajul din carton gros (gofrat, cutie de echipament) pana la versiunea finala si pe urma sa decupezi din el. Traversa poti sa o faci din orice material putin mai tare sau din doua straturi de carton lipite/legate cu scotch. Simulezi pana ajungi la versiunea finala.

 

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carenajul motor are insonorizant dar nu stiu cum este prins. Probabil este lipit. Totodata am si imbracatura la baia de ulei. Poate si din cauza asta temperatura sta destul de sus la vitezele de autostrada. Daca cresc viteza, creste si temp. uleiului pana spre 110 grade.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci este lipit cu adeziv/sau are clipsuri lipite termic. Sunt n variante.

Intradevar, daca baia de ulei este imbracata, nu rezolvi mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca voi incepe cu carenajul pentru punte + esapament + cel din zona rezervorului

Apoi, daca temperatura creste mai mult (posibil) o sa renunt la imbracatura baii de ulei, sa vad daca rezolva ceva. Si la Seat am renuntat (era intr-o stare nasoala de la neamt) si n-a "inghetat" baia peste iarna :))

P.S. Acuma ramane de vazut ce carenaj sa iau pt esapament + cel din zona rezervorului (am vazut ca sunt 2 si nu stiu exact care s-ar potrivi)

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, catalinmiti said:

Eu ma refer ca iese in jos nu in lateral, nu ramane paralel cu podeaua masinii

Ai cumva si alte poze cu podeaua masinii ? Intreb pentru ca sunt 2 scuturi care pot fi puse in zona aceea. Unul mai mic si altul mai mare dar nu am poza de ansamblu de la tine. Ma intereseaza zona de unde coboara teava de evacuare  . Cel mic nu are niciun fel de protectie termica.

La mine cel mic a venit din fabrica, il am prin masina , iti spun codul maine daca vrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, qwk said:

n-a "inghetat" baia peste iarna :))

Pai ala-i material insonorizant, nu protectie termica. Motorul diesel este mai zgomotos si necesita mai multe solutii de insonorizare.

Solutia mai veche de insonorizare la diesel erau acele patratele pline de aer pe pe carenaj ... :)

14 minutes ago, qwk said:

 cel din zona rezervorului (am vazut ca sunt 2 si nu stiu exact care s-ar potrivi)

Pai acolo este simplu, depinde pe unde trece esapamentul.

On 9/18/2019 at 11:40 PM, IRONICK said:

Unul scurt (esapament care trece pe sub punte), unul lung (esapament care trece peste punte)

La break am vazut ca este cel lung.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esapametul trece pe langa rezervor si apoi urca peste punte ca apoi sa coboare dupa punte

Acuma, uitandu-ma pe net, am mai gasit un carenaj pt puntea spate: 3C0501713

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/19/2019 at 9:56 AM, IRONICK said:

Carenaj lung 3C0 501 713 A

1K0 501 681 - clema metalica prindere stanga 1buc

1K0 501 682 - clema metalica prindere dreapta 1buc

N 905 483 05 - surub 2buc

N 901 838 03 - piulita 2buc

WHT 000 713 - piulita plastic 2buc

1551606351_3C0501713A.jpg.2395272e655dfa9ad2ea6be99141b8a2.jpg

Carenaj scurt 1K0 501 713D

1K0 501 682 - clema metalica prindere dreapta 1buc

N 905 483 05 - surub 1buc

N 901 838 03 - piulita 1buc

WHT 000 713 - piulita plastic 2buc

scurt.jpg.a4613c78296d3b93cac81d347c9617de.jpg

Piulitele de plastic posibil sa vina la pachet cu carenajul, sa nu fie nevoie de ele.

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, apoi am vazut ca ai scris si despre el :)

Asta l-am gasit chiar aproape de mine, la o firma de la care am mai luat piese. Cred ca dau o fuga pana acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, gabip said:

Ai cumva si alte poze cu podeaua masinii ? Intreb pentru ca sunt 2 scuturi care pot fi puse in zona aceea. Unul mai mic si altul mai mare dar nu am poza de ansamblu de la tine. Ma intereseaza zona de unde coboara teava de evacuare  . Cel mic nu are niciun fel de protectie termica.

La mine cel mic a venit din fabrica, il am prin masina , iti spun codul maine daca vrei

Ala mic este mic ( ? ) si se prinde doar in gaurile din fata. Cam 15% din lungimea celui lung.

 

7 minutes ago, qwk said:

Multumesc, fac o lista si incep sa caut 

Iar scutul din dreptul rezervoului este modelul din poza.

On 9/13/2019 at 10:28 AM, IRONICK said:

Carenaj in stanga rezervorului pentru suspensia multilink:

5Q0825206C

aa3f609s-960.thumb.jpg.6c98bcba6421d88cdfc82f8ef83ab663.jpg

N90974701 - 2buc (surub)

Teoretic N90959101 si N90335005 trebuie sa existe deja pe carenajul de plastic.

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul de mai jos eu as fi monta un carenaj suplimentar din tabla de AL de 1.5mm, cu 3 extractoare de aer.

Pentru ca pe traseu nu exista un amortizor de zgomot care sa influenteze fluxul de aer cald care iese.

20191001_095147.jpg.8a03ef57962813b6f6ae8bb30b39fe64.thumb.jpg.b9a2ca320c2c9b3c5daeab11695ec63c.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesc cu C Z R sa mi-l dea pe al lui daca nu-l mai foloseste :)) Si folosesc doar partea din spate, ce ma intereseaza (lipsteste pe original)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala-i prea gros si nu are extractoare de aer. Faci masina mai grea.

?

In cazul lui canalizeaza tot curentul de aer cald direct in diferential. O minune ...

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai polizam, mai bricolam pana ajungem unde trebuie :)

Pana una alta, ma axez pe cele OEM si apoi vedem cu restul partilor descoperite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca-i de preferat OEM, scapi de proiectare si realizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel lung de esapament cu ecran termic, ma gandesc ca ar trebui sa se potriveasca la mine, nu ?

Mi-ar placea sa proiectez/realizez dar nici timpul nu-mi prea permite si nici elevatorul sau locul pentru astfel de proiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se potriveste.

Eu am la dispozitie elevator (intr-un service, evident) doar timp si restu' nici eu nu am. Zilele astea am fost mai putin ocupat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!