Jump to content

Golf 7 - Imbunatatiri aerodinamice si NVH (Noise, vibration and harshness)


IRONICK
 Share

Postare recomandată

Au venit reperele de Polo.

Nu am avut timp sa ridic masina pe elevator, dar vizual carenajele de bascule nu-s plug-n-play. Adica doar o gaura de prindere se potriveste, aia spre cadru. Sunt drepte, iar basculele de Golf sunt putin curbate pe latura mica a L-ului. Am uitat sa comand si clipsuri de prindere. :(

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata un eGolf pe sub masina. Se observa un lucru foarte important, VW nu au tratat deloc cadrul motor si nici partea din spate.

- Flow-ul de aer inca este foarte puternic in zona aia, abia de la nivelul scaunelor pasagerilor din fata scade in intensitate.

- Degeaba reduci turbulentele 3/4 din suprafata, daca nu tratezi evacuarea aerului de sub ea. Cum este acum, se comporta ca o parasuta. Nu sunt limitati de absolut nimic in zona aia, temperatura, fluw-uri de aer racire baterii etc

 

eGn.thumb.jpg.0983c25e2fba0f533caef043eabe3022.jpg

Tesla Model 3 are carenaje care ascunde si bratele spate.

Tm3.thumb.jpg.332e203a0f8ae46dc0ed7b79878f2b98.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca vb. de flow-ul de aer din spate, sa facem cateva comparatii.

Sus (wagon/sedan) - without diffuser

Jos (wagon/sedan) - with diffuser

a.thumb.jpg.bc742e14545fb2fd01ce784406221edd.jpg

O alta vedere, fara si cu diffuser:

dif.thumb.jpg.adeba3f12afa15dc22c3a889730c76af.jpg

Vb. mai devreme de carenajele din partea din fata si medie:

fg.thumb.jpg.e1ba1cbe64e7fa55b94dfdd6d251336e.jpg

Mai jos este un test de diffuser cu unghiuri diferite pe sedan. Case three este cel ideal. Si difera foarte mult ce unghiul folosit de firmele de 'tiuning' care fac difuzoare de aer (spuneam cu cateva posturi in urma).

Se observa separea corecta intre cele doua flow-uri de aer, superior/de deasupra masinii si cel generat de diffuser.

dif1.thumb.jpg.4137a605945ddf70d491c8a73902f8aa.jpg

dif2.thumb.jpg.4cb32e04dfada4449ce997d3cdf165f5.jpg

dif3.thumb.jpg.b66b02a5a8995d5fb504ff2c00b420c5.jpg

dif4.thumb.jpg.a2a01cd08b90b45fd84214e6efdd9281.jpg

La wagon sau hatch este alt unghi.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele teste ale lui Saab urmarindu-se separarea flow-ului de aer in partea de jos a spatelui:

sep.jpg.aa71478ce276b506923e3e42e7ab527b.jpg

Acum toti producatorii au implementat in functie de design.

Untitled.jpg.50ac548763897ff44d85bfd4a3e1b4a9.jpg

id3.jpg.9c23ac3a42ac5e2891de025495055945.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu am vazut pe nicaieri scris, sper ca deocamdata, este viteza la care se fac aceste teste si eficacitatea tuturor acestor modificari raportata la consum, care se poate corela in bani.

Adica majoritatea soferilor romani petrece cel mai mult timp in oras la viteze medii sub 50 km/h, pentru ca mai toate orasele sunt aglomerate, si face, in medie, 1.000km/an. O masina cu un consum mediu de 10 l/100km costa, sa zicem, 60 de lei pe 100km si 600 pentru 1.000km. O imbunatatire de 1% la consum, adusa de toate aceste lucruri, ar insemna, in bani, 6 lei pentru fiecare 1.000km. Adica sa zicem ca am economisi 70 de lei anual...

Insert "Not great, not terrible" gif here! :))

Dar, pentru ca exista un dar, avem cateva probleme, toate strans legate intre ele:

1. Nu prea mai sunt oameni care sa tina masina mai mult de 5-6 ani asa ca suma maxima disponibila ar fi de vreo 300-400 de lei din care ar trebui sa mai si economisim ceva pentru ca altfel doar mutam banii dintr-o parte in alta.

2. Toate modificarile astea ajung sa coste mai mult decat suma economisita pentru ca piesele sunt scumpe si pentru ca exista si punctul 3

3. La vitezele urbane mici si un rulaj extern cu viteze mari destul de mic, toate aceste modificari nu ajung sa insemne nici macar 1% economie la consum (cel putin asta este parerea mea extrem de neavizata) ceea ce face si mai mare diferenta dintre cat costa toate aceste modificari si ce economisim

Asa ca, desi unele dintre carenajele astea aduc imbunatatiri pe parte de NVH, nu prea merita cumparate...

Daca am gresit si economia de carburant este mai mare, mea culpa! Dar in viata de zi cu zi, cand cel mai mult carburant este irosit stand in bara la bara cu orele, raman la parerea ca toate aceste plastice sunt cvasi-inutile si doar multi bani aruncati pe ceva ce am folosi pe cele cateva drumuri pe autostrada pe an pe care le facem si care nu ar insuma nici macar cat costul de achizitie al pieselor necesare.

Eu cred ca doar cei care fac foarte multi kilometri anual, si acestia in afara orasului la viteze de autostrada (110km/h este viteza de autostrada in multe tari) vor beneficia de aceste chestii... ?‍♂️

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1662126807_ro.jpg.c82a147665d36f61fe1c81a3730fc3871.jpg.650442e02a606be49c5bb0c4b2c7307d.jpg

Testele de consum se fac in cicluri. In ciclu oras conteaza in jur de 12%, personal nu am testat niciodata in oras si nici nu ma intereseaza. Pentru restul ciclurilor, vezi mai sus procentele.

Eu am reusit sa obtin o scadere de 30% pe mixt (adica cu traversare de orase). Dar repet, nu ma interseaza absolut deloc economia de carburant. Se schimba performantele masinii, dinamica, reprize si viteza maxima (nu ai la noi unde sa testezi ...).

Referitor la NVH (era un alt domeniu pe care voiam sa il 'atac' in discutii, dar nu cu legatura directa la aerodinamica), aerodinamica il ajuta doar la N si asta evident nu in viteze de oras.

Majoritatea soferilor romani pentru care ai calculat tu km efectuati oras/extra (pentru o iesire pe autostrada in Grecia si una pe Valea Prahovei), nici nu merita sa aiba masina. Mai bine inchiriaza, iese mai ieftin.

Masina este o investitie in care ei blocheaza banii aiurea si se devalorizeaza vazand cu ochii.

Referitor la merita sau nu, ce merita cumparat pentru o masina?

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@C Z R Acuma daca mi-am luat bicicleta... pedalez, ce sa fac?! :)

@IRONICK O reducere de 30% a rezistentei la inaintare nu inseamna si o reducere de 30% a consumului. Eu de asta eram curios, cat inseamna aceasta reducere la consum si daca renteaza sau nu acest lucru.

Ca topic tehnic de ce se poate face, cum si de ce mi se pare foarte bun. Dar fara sa vreau ajung sa ma gandesc daca merita sa fac aceste lucruri sau nu si ajung la calcule :)

Fata de ce merita sau nu la o masina... Cei 150 de euro dati pentru o activare CarPlay mi se par mult mai utili si ceva ce folosesti zi de zi si iti face viata in masina mai usoara si mai placuta. La fel, un retrofit de scaune incalzite poate duce la costuri mai mici cu combustibilul pentru ca sunt perioade in care poti merge doar cu scaunul incalzit pornit si fara caldura ceea ce inseamna un consum mai mic (stiu de la electrica chestia asta :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, IRONICK said:

Eu am reusit sa obtin o scadere de 30% pe mixt (adica cu traversare de orase). Dar repet, nu ma interseaza absolut deloc economia de carburant.

Consum.

Referitor la pedalat, de ce pe autostrazile din Romania in afara de aia cativa disperati care dau flash-uri la tot ce misca in fata, majoritatea NU merg la viteza de autostrada pe autostrazi? De ce merg la ~110km/h?

Am mai intrebat, dar nu a raspuns nimeni. Eu zic ca EI merg la consum.

Ai adus vorba de scaunele incalzite si consumul energetic, producatorii au modificat managementul alternatorului (nu de acum, de mai mult timp). In acceleratie il taie, pentru reprize si consum combustibil. Tensiunea de incarcare este mai mica, tot pentru consum. Fiecare chestie mica conteaza, adunat da foarte mult.

Solutiile tehnice sunt universale, nu sunt specifice unui producator sau unei masini. Adaptarea lor pe alte masini este inovatie, cercetare. Sa montezi piese plug-n-play poate sa faca toata lumea, dar sa inovezi, interpretezi si adaptezi, este total altceva. Se numeste progres si aduce beneficiu tuturor. Si nu se face pentru faima, felicitari si 'laicuri' pe forumuri.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E si o chestiune de confort. Spre exemplu, masina mea la 100-110km/h se simte bine, nu pare fortata/la limita, zgomotul de la motor e rezonabil din cauza turatiei relativ scazute a motorului, zgomotul produs de vant e tolerabil. La 140km/h toti acesti parametri se schimba radical, chiar daca diferenta e doar de 30km/h. Am mai mers si cu alte masini mai vechi de 10 ani cum e in general parcul auto la noi si majoritatea se simt bine la viteza asta. Personal niciodata nu mi-am ales viteza in functie de consum, poate doar cand eram cu avertizarea de nivel scazut de combustibil aprinsa.

Adaugand aceste elemente de aerodinamica, probabil ca vei imbunatati consumul si stabilitatea masinii, insa zgomotul produs de vant, motor, tren de rulare si anvelope tot ramane.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acod cu tine, sunt si persoane care procedeaza asa. iar altii nu se simt bine la viteze de autostrada. Dar aici nu i-am inclus pe ei si nici nu am de ce.

-

Cel de motor, tren de rulare si anvelope intradevar, ramane. Si se trateaza altfel. Oricum, producatorii au imbunatatit managementului motoarelor, astfel incat zgomotul de combustie (frecvente, rezonanta etc) sa fie din ce in ce mai mic.

Asa se transmite mai putin zgomot in habitaclu, nu trebuie sa imbunatatesti suportii sa bagi lichide in ei sau sa ii faci activi.

Cel de vant se atenueaza in functie de modificarile facute si se cumuleaza. Foarte important este cel la nivelul urechilor si vine de la oglinzile retrovizoare.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu 30% scadere a consumului... sa-mi fie cu iertare dar nu o cred!

Si nu pentru ca nu ar fi, teoretic, posibila ci pentru ca, daca ar fi adevarat, primii care ar face lucrul acesta ar fi chiar producatorii. Nu cred ca exista producator de masini la momentul acesta pe piata care daca ar avea la dispozitie posibilitatea de a reduce consumul unei masini cu 30%, si sa mai si respecte toate normele de poluare si restul, nu ar face-o, chit ca ar costa masina 400 de euro in plus (cost de productie, nu de vanzare). Sa treci de la 8 l\100km la 6 l\100km fara nicio repercursiune asupra... nimic practic, ar insemna ca nu s-ar mai vinde nicio alta masina pe piata pana ar incepe si ceilalti sa "blindeze" masinile.

Hai ca un 10% cred, dar 2 masini identice si cu aceeasi motorizare care merg in paralel pe autostrada la 100 km\h, sa zicem, nu vor avea 30% diferenta la consum doar din elementele astea de care zici tu mai sus niciodata... Poate doar daca una merge in treapta a 3-a si cealalta in a 7-a :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, nu o crezi. Dar poti sa imi demonstrezi tehnic ca gresesc pentru fiecare solutie in parte? Pana acum doar ai contrazis, nu si ai demonstrat. Provocarea este pentru oricine, castigul este al tuturor.

Eu am la indemana studii facute de universitati tehnice/producatori (poate ai vazut ca in unele grafice era prezent si VW). Am mai adaugat din cand in cand si cateva poze din ele.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar eu nu am zis niciodata ca gresesti! Tu ai dreptate in tot, singurul lucru pe care nu l-am inteles\dedus din tot ce scria aici este cat de mult ajuta toate aceste lucruri, pentru ca faptul ca aduc un aport aerodinamic este indiscutabil, raportat la consum si daca merita sau nu deranjul.

Pentru ca doar aici vad un plus, si inca unul mic pe parte de reducere a zgomotului de rulare. Adica mie nu imi este de ajuns sa dau cateva sute de euro pe niste plastice si sa stiu ca masina este mai aerodinamica si atat. Trebuie sa existe niste avantaje palpabile si primul lucru ajutat de o aerodinamica mai buna este consumul, deoarece acceleratia nu se modifica semnificativ de la asa ceva si cresterea top speed-ului este irelevanta pentru oamenii normali.

Singurul loc unde eu cred ca tu gresesti este la reducerea de 30% a consumului care este un procent fabulos si pe care, evident, nu il cred. Am depasit vremea in care credeam in Caritas :)) Bine, asta e pentru aia batrani!

Aici chiar sunt curios cum ai calculat acest procent si cum iti sustii afirmatia. Nu de alta dar daca chiar este adevarata o sa incep sa caut si eu piese pentru masina mea. Ba chiar si pentru electrica, 30% reducere la consum ar insemna vreo 40km in plus autonomie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoria cu 30% pare de necrezut din motive de logica - ce producator amenintat cu amenzi uriase de catre Comisa Europeana pentru decarbonizare nu ar vrea sa scada cu 30% emisiile de carbon ale portofoliului sau auto doar cu niste plastice de citeva zeci de euro montate sub masina ... cam asa.

Si daca castigul e asa de mare in decarbonizare, de ce nu exista baieti care sa vinda ideea asta in aftermarket si sa imbunatateasca masinile cu 30% in carbon efficiency - in Franta taxa de prima inmatriculare e legata de emisiile de carbon si 5 grame pe kilometru fac diferenta intre citeva sute si citeva mii de euro taxa.

Samd ...

Repet, e un argument de logica, nu de tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos, decarbonizarea chiar este o mare teapa.

Referitor la eficienta, pe langa cresterea eficientei motoarelor prin imbunatatirea arderii, controlul injectiei, regimul termic (pastrarea la temperatura constanta cu pompa electrica, debit in functie de necesitati - pompa manuala are debit in functie de turatia motorului, daca apa trece cu viteza prea mare nu poate sa preia din temperatura), pompa ulei, management incarcare si consumatori s-au facut progrese si in aerodinamica. Totul vine la pachet.

Rezistenta la inaintare a scazut cu fiecare generatie noua, mereu s-au adaugat solutii tehnice noi sau care au costuri de productie mai mici. Deja se face asta de mult timp.

adr.thumb.jpg.98fe7b900af62ddb611a9b849f28ceab.jpg

Voi nu ma contraziceti pe mine, ci specialistii in domeniu si producatorii.

Argumentul de logica nu trebuia sa functioneze altfel? Sa luam cazul Polo, prezentat mai sus. A crescut in dimensiuni, motorul are o plaja de puteri din ce in ce mai mare, consumul a scazut.

Fata de versiunea precedenta este carenat FULL (in piele ... :))! Oare de ce? A avut cineva curiozitatea sa verifice cele spuse de mine? Nici macar sa calculeze.

Tot ce trebuie este sa citeasca prezentarea cu numele de aici:

pd.jpg.cafcc23b8a5284a5df610c0b9e0a430e.jpg

21 hours ago, Rave said:

Dar eu nu am zis niciodata ca gresesti! Tu ai dreptate in tot

La mistouri nu ne intrece nici dracu.

21 hours ago, Rave said:

singurul lucru pe care nu l-am inteles\dedus din tot ce scria aici este cat de mult ajuta toate aceste lucruri, pentru ca faptul ca aduc un aport aerodinamic este indiscutabil, raportat la consum si daca merita sau nu deranjul.

Pai am mai zis-o (chiar am batut moneda pe diffuser), fiecare castig conteaza in functie de forma masinii si solutiile existente.

21 hours ago, Rave said:

Pentru ca doar aici vad un plus, si inca unul mic pe parte de reducere a zgomotului de rulare. Adica mie nu imi este de ajuns sa dau cateva sute de euro pe niste plastice si sa stiu ca masina este mai aerodinamica si atat. Trebuie sa existe niste avantaje palpabile si primul lucru ajutat de o aerodinamica mai buna este consumul, deoarece acceleratia nu se modifica semnificativ de la asa ceva si cresterea top speed-ului este irelevanta pentru oamenii normali.

Eu am dat numai ca proiect didactic, sa vad rezultatele. Se mai modifica reprizele la vitezele de autostrada.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, Rave said:

Singurul loc unde eu cred ca tu gresesti este la reducerea de 30% a consumului care este un procent fabulos si pe care, evident, nu il cred. Am depasit vremea in care credeam in Caritas :)) Bine, asta e pentru aia batrani!

Poti sa ajungi la procent calculand dupa procentele altora, avand in vedere ce am adaugat eu.

20 hours ago, Rave said:

Aici chiar sunt curios cum ai calculat acest procent si cum iti sustii afirmatia. Nu de alta dar daca chiar este adevarata o sa incep sa caut si eu piese pentru masina mea.

Parcurgi trasee identice de mai multe ori, faci media. Iei in calcul temperatura, anemometru nu am.

O faci cu masina standard si cu toate carenajele montate.

De mai multe ori.

20 hours ago, Rave said:

Aici chiar sunt curios cum ai calculat acest procent si cum iti sustii afirmatia. Nu de alta dar daca chiar este adevarata o sa incep sa caut si eu piese pentru masina mea. Ba chiar si pentru electrica, 30% reducere la consum ar insemna vreo 40km in plus autonomie :)

Tu ai deja carenaje, doar partea din spate mai are nevoie de ceva. Dar vezi, nici macar nu ai avut curiozitatea sa verifici inainte.

fffff.thumb.png.5a6996733237d7734a5005c480f1532f.png

Eu chiar ma bucur ca 'ma contraziceti', asa putem sa dezvoltam subiectul si mai mult.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lasat la sfarsit ceva in cazul Polo. Gura aia de admisie pentru franele fata mai mica, este prezenta deja pe Golf 7 FL (nu si in cazul eGolf). Dar nimeni nu a observat asta. Atentia la detalii.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca s-a adus in discutie de ce nu s-au gandit producatorii la asa ceva, s-au gandit. Inclusiv in grup, si de mult timp:

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1 Brochure

Parbriz inclinat la mai mult de 66° (cat are Tesla 3), plafonul are 12° (10-12° este cea mai buna valoare - sa nu uitam ca BMW X6 are aceeasi valoare la cat de matahala este), lipsesc oglinzile, capace roti pline, partea din spate taiata pentru desprinderea aerului, diffuser, rotile spate acoperite si underbody acoperit total de carenaje.

Hussain Ali - Drag Reduction on a Production Vehicle - un studiu simplu, au luat o masina din grup care la vremea ei era destul de aerodinamica, au aplicat niste solutii de test si au masurat intr-un tunel aerodinamic diferentele.

Session 4 - 1 - Hussain Ali - Drag Reduction on a Production Vehicle.pdf

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa va spun ca la Octavia 3 FL, 1.8TSI am montat "scutul" de motor, scutul central si scutul de la roata stanga spate si este mai stabila la viteze de autostrada, mai putin zgomot in interior si consum ceva mai mic. Pe aceeasi portiune de autostrada ( Pitesti-Bucuresti) diferenta intre masina cu scuturi si fara , pe computer, a fost de 0,3l % pe o portiune de 40km ( acelasi sens de mers, viteza setata la o valoare fixa, 1 saptamana diferenta intre masuratori).Ca o fi contat si calitatea benzinei, umiditatea din aer , asta e, sortimentul a fost acelasi - Petrom 99 .

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-ai montat din cauza topicului sau ai studiat tu inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca o intrebare suplimentara, in partea din spate unde este prezent amortizorul de zgomot al esapamentului? Langa punte sau la roata din stanga?

Daca-i prezent langa punte, mai ai de pus carenajele puntii spate. Inca nu am apucat sa verific carenajul de la Polo pentru puntea H de G7, O3 daca se potriveste perfect, sau sunt necesare ajustari.

r0AAAgKX2uA-1920.thumb.jpg.24ec206e2900a062f755ea4f62a6e20f.jpg

Daca-i in stanga, exista un carenaj pe o versiune din China, Octavia Ming Rui NM3. pentru el, mai este necesar un reper - cadru de prindere metalic in partea din fata.

Sunt doua gauri in lonjeroanele spate de care se prinde, eu le-am folosit sa prind diffuserul pentru G7.

fsAAAgFF-uA-1920.thumb.jpg.9d212883c4e0d3205d1bdcedffe36617.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizorul de zgomot este pe partea rotii. Eu am punte independenta pe spate. In cazul meu, protectia puntii spate este cea mare de pe passat B7. Nu am montat-o dar am in plan daca gasesc una intreaga la dezmembrari. Noua costa prea mult pentru ce face.

Toate scuturile le-am montat cu mult inainte de aparitia topicului. Aveam eu niste pitici si am vrut sa vad cum e.

Pe spate am montat decat scutul din zona incercuita :

 

O3.jpg

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, gabip said:

Toate scuturile le-am montat cu mult inainte de aparitia topicului. Aveam eu niste pitici si am vrut sa vad cum e.

Ma bucur si mai mult ca sunt oameni care isi doresc sa incerce si sunt deschisi la orice in domeniul asta.

Intradevar pretul este destul de mare la reperul ala.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa arata dedesupturile masinii mele (Golf 7 2.0 TDI DSG variant)

Din ce-mi dau eu seama, mi se cam potrivesc cateva repede din topic. In teorie as schimba si scutul cu unul cu aerisire pt motor si cutie. Nu stiu daca ajuta sa mentina uleiul mai rece, avand in vedere ca la viteze de autostrada sta cam la 105 grade.

Orice pareri sunt bine venite.

 

20191001_094843.jpg

20191001_094848.jpg

20191001_095031.jpg

20191001_095147.jpg

20191001_095156.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, IRONICK said:

Tu ai deja carenaje, doar partea din spate mai are nevoie de ceva. Dar vezi, nici macar nu ai avut curiozitatea sa verifici inainte.

fffff.thumb.png.5a6996733237d7734a5005c480f1532f.png

Stiu ca e-Up!-ul are elemente aerodinamice adaugate, eu vorbeam de masina mea, care nu e din grupul VAG asa ca nu pot sa o prezint. :)

3 hours ago, IRONICK said:

La mistouri nu ne intrece nici dracu.

Imi cer scuze daca am lasat impresia asta dar chiar nu faceam misto.

Repet, sunt constient ca tot ce zici ajuta doar ca nu cred ca scade consumul cu 30%, vezi cazul colegului caruia i-a scazut cu 0,3. De la, sa zicem, 6l\100km la un 5,7l\100km nu da 30% si pare o valoare mai realista...

3 hours ago, IRONICK said:

Eu chiar ma bucur ca 'ma contraziceti', asa putem sa dezvoltam subiectul si mai mult.

De-aia suntem aici, sa discutam si sa invatam lucruri noi pe care sa le si aplicam, daca se poate, si sa ne faca viata,la volan, mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!