Jump to content

Golf 7 - Imbunatatiri aerodinamice si NVH (Noise, vibration and harshness)


IRONICK
 Share

Postare recomandată

Ar fi bine sa faca fiecare niste poze in dreptul rezervorului, nu am programe de piese si impreuna putem gasi raspunsul mai repede.

-----

Daca ma gandesc bine, la 4motion se pot adapta carenajele de brate. Eu le-am cumparat din USA, in EU nu se mai gasesc. Trebuie sa imi ajunga in octombrie (mi le-a luat cineva si le aduce personal).

Nu sunt de G7 (imprumutate de la Audi :)), dar bratele sunt asemanatoare. Posibil o mica adaptare la cablul franei, repozitionare etc

1k0511540c

1k0511539e

 

1882284141_WhatsAppImage2019-07-25at10_02_56.thumb.jpeg.a8a8ccdaa69ad2f767e7f180fb14dca6.jpeg

 

P1030397_zps65b680a0.jpg.08a55563d679ff20fdd55c0a39f1b1fe.jpg

 

A nu se cumpara varianta cu c (de la 1k0511539), e-ul are modificari la prindere (in bine). Se vede la urechea de sus, c-ul face joc si zdrangane in timp.

c

VW-GOLF-V-KOMBI-OSLONA-ZAWIESZENIA-TYL-1K0511539C-Jakosc-czesci-zgodnie-z-GVO-O-oryginal-z-logo-producenta-samochodu-OE.jpeg.c285b4b59202a0e8af52be139021fdf5.jpeg

e

1k0-511-539-e--.jpg.be84736144e12afd60ea7aaa38f4612c.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru puntea H, nu conteaza modelul (G7, O3, Seat) se gasesc carenaje de punte:

5Q0501559C (sau 5Q0501559D )

5Q0501560C (sau 5Q0501560D)

Sunt cele care se vad in pozele de mai sus cu O3 la punte sub arcuri.

Cu rosu in poza mea de mai jos. In verde am unit carenajele cu tabla de aluminiu astfel incat puntea sa fie inchisa.

Am lasat in partea din fata o 'buza' ca sa dirijeze aerul pe sub ea si sa nu il agate marginea puntii.

 

haha.thumb.jpg.e64c0cba3f5c262562cc76419f577c31.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, IRONICK said:

1k0511540c si 1k0511539e

Mi-am adus aminte, la dealeri in Romania daca se incearca comanda codurilor de mai sus, va vor spune ca:

1K0511539E se inlocuieste cu 1K0511533D

1K0511540C se inlocuieste cu 1K0511534D

Nu le comandati, ca nu este acelasi reper. S-au inlocuit cu cele care se pun pe bratele transversale. Nu ajuta cu nimic aerodinamica.

Pentru bratele transversale am in plan adaugarea unora de BMW F30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru exemplificare asa arata cele de F3x.

WhatsApp_Image_2017-12-09_at_4_55.48_PM.thumb.jpg.2ca9284ef361cabf9e9b3d74b6b32afb.jpg

6856256379_dbce937c74_o.thumb.jpg.b93606b8b3af33a4ac1ce1f659e58df4.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta idee de upgrade, pentru cei care nu le au. Deflectoarele montate in lateralele lunetei. Face ca aerul se se desprinda de caroserie si sa nu mai adere la ea.

Vizibil luneta nu se va mai murdarii (pentru cine vrea sa cuantifice rezultatele), dar cel mai important scade rezistenta la inaintare. Sunt modele diferite pentru hatch/break. Eu nu am luat versiunea originala, nu merita pretul respectiv.

 

Acelasi rol il are forma stopului in lateral. Mai nou toti producatorii au inceput sa copieze Toyota Prius, doar ca au preferat sa mascheze cu 'ochi de pisica' lateralele spoilerului spate (ex. Ford Focus 2019). Sau au integrat in design o linie mai agresiva in partea din spate (cum este cazul lui ID.3 1, pentru un exemplu in gama).

Lupta cu rezistenta la inaintare ascunde foarte mult solutii in design, desi unora li se va parea haios sau nu le sesizeaza.

 

5g6-805-945-c-041-.jpg.0267ceff13655a39f0fde411bcde126c.jpg

break.jpg.ec7b4b3146d8f60d2b602f3fa83405fd.jpg

hatch.thumb.jpg.0b7b9efe182d71c45a8381b3ca8f40bf.jpg

 

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unei roti, mai jos este contributia fiecarei componente:

 

image.png.4cb78444917f5b04b5e89bde158d0ea8.png

Pe langa ca capacele de roti care pot influenteaza rezistenta la inaintare (unii se chinuie la camioane si autocare pentru 2% in cazul lor), sunt cateva studii facute de CUT Gothenburg, Sweden in 2013, 2017 pe care incerc sa le aplic sa vad rezultatele.

Si ma refer la carenaj si la bascula unde procentele sunt foarte mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizavi de capace roti, adica, la rotile de tabla ar fi mai ok fara capace?

Vorbesc serios, nu fac glume. Am jante de tabla pentru iarna, si imi e indiferent daca le cumpar capace sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa resimti diferenta de consum in Bucuresti intre semafoare, suflat de vantul din fata?

Daca o faci ca te pasioneaza subiectul, te inteleg.

Daca o faci pentru consum, atunci nu are nici un sens logic, e de neinteles.

Tirurile fac 10000000000000km in regim extraurban, tu faci cati km pe an?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma pasioneaza subiectul si chiar nu am timp de studiat.

As da tot jos de pe masina sau din contra as pune extrem de multe pentru reducerea zgomotului la rulare(cel normal).

Nu discutam de 20-50 ml de combustibil. Ca se ajunge si aici e mai bine. Intrebarea am pus-o pentru informare.

In rest ma abtin sa ti comentez postul. Mersi.

Ironick, daca nu te deranjeaza, astept raspuns. Mersi si tie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, deenman a scris:

O sa resimti diferenta de consum in Bucuresti intre semafoare, suflat de vantul din fata?

Daca o faci ca te pasioneaza subiectul, te inteleg.

Daca o faci pentru consum, atunci nu are nici un sens logic, e de neinteles.

Tirurile fac 10000000000000km in regim extraurban, tu faci cati km pe an?

Stii la cat se poate ajunge la o masina de pasageri? 6% !!! Unii declara in teste chiar si 10%. Aici este discutabil, poate conditii ideale.

6% inseamna sa iti scada consumul la 5,64%

Bine, valoarea asta este pentru mersul constant, nu in acceleratie. Si este valabila la viteze in afara orasului. Adica se pierde din ea in anumite conditii.

Adunate toate modificarile iti pot aduce si o schimbare de dinamica a masinii + o reducere a zgomotului.

Nu o spun eu, ca nu am tunel aerodinamic. Pe langa ce scot producatorii, sunt studii facute de universitati. Si ai un exemplu aici. iar internetul este plin de asemenea studii.

--

Referitor la consum, am incercat sa fac o statistica pe soferii romani la mersul pe autostrada (unde conteaza foarte mult). Pe A2 accelereaza pana in primul OMV si pe urma isi continua drumul la 110km/h.

La Bulgari pe autostrazi unde este limita de 140km/h, abia merg cu 120km/h. Si este un procent covarsitor. De ce ar merge asa de incet pe autostrada?

 

în urmă cu 15 ore, skodamen a scris:

Vizavi de capace roti, adica, la rotile de tabla ar fi mai ok fara capace?

Vorbesc serios, nu fac glume. Am jante de tabla pentru iarna, si imi e indiferent daca le cumpar capace sau nu.

Momentan am in teste unele imprumutate de la alti producatori. Culmea, sunt modele de care fug toti sa le cumpere. :)

Cum ma intereseaza si racirea in oras (desi capacele vin de pe masini de serie), nu vreau sa emit pareri imediat.

Daca te grabesti, in studiul prezentat colegului mai sus, sunt prezentate niste forme.

 

în urmă cu 15 ore, deenman a scris:

Daca o faci pentru consum, atunci nu are nici un sens logic, e de neinteles.

Mi-am adus aminte, de ce crezi ca s-a implementat AirCurtain si la G7 facelift (multi producatori au implemenatata solutia in ultimii ani)? Pentru ca aduce un procent asemanator. Pana acum era doar la capetele de tractor.

BMW a fost primul care a montat pe un turism asa ceva. Pe Centodieci au pus la toate rotile, chiar daca la cele din spate procentul scade. Pentru ca rezistenta la inaintare conteaza si creste exponential.

3126116_orig.thumb.jpg.25c7cd4aa8913ba7b48fe2d7eefd8ce1.jpg

x5_wheel_air_curtain-20-750x288.thumb.jpg.a9a7b34720e464eff58b5de0ff8856ea.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cum poti sa obtii un consum foarte mic, si cu cheltuieli aproape inexistente? Nu folosesti masina.

 

6% ajungi la viteza de autostrada mers constant, unde nu o sa ajungi niciodata. Daca ajungi la 3% cu oras combinat sa zici merci. Acu ia si calculeaza pretul pieselor/elementelor de pe masina si vezi in cate zeci de mii de km iti amortizezi investitia.

Daca o faci din pasiune, te inteleg. Daca o faci pt consum, e fix pix.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, deenman said:

Daca ajungi la 3% cu oras combinat sa zici merci.

Am pus o diagrama cu ceva posturi in urma pentru cat conteaza rezistenta la inaintare in oras. Si totusi dai un procent scos din burta.

Scopul principal nu este consumul, dar prin consum cuantifici cel mai bine rezultatul. Tu ai ramas blocat pe consum.

Ma gandeam ca poate ai un + de adus discutiei, orice idee noua este binevenita.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul masinii/motorizarii tale, care este exact scopul acestor modificari? daca tot vrei sa vorbim on-topic nu pe langa.

Si te rog completeaza semnatura cu ce masina detii, este obligatoriu c.f regulamentului.

-adaugarea de elemente decorative la exterior pt design- ok

-adaugarea de elemente pt reducerea dragului la masini foarte puternice pt curse, sau a masinilor foarte economice- gen electrice pt marirea autonomie-ok

-adaugarea de plastice pe sub masina la o masina care nu e facuta sa fie economa din start- not ok.

4.5% economie prin reducerea frecarii inseamna la un consum mediu de 6.5 (foarte mic, in special pt cei din Buc- sau daca doresti mai pe fata, ireal)  inseamna o economie de sub 0.3 litri per 100km rulati, ceea ce se traduce ca la fiecare 10.000km economisesti vreo 165 ron.

Acu spune-ne si noua, astia care vrem sa facem economie, cat costa aceste elemente? pentru ca, le-ai cumparat.

Multumesc!

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incurci foarte mult termenii. Reducerea frecarii nu inseamna acealasi lucru cu reducerea rezistentei la inaintare. Frecarea este influentata de alte repere de pe masina. Nu cred ca este necesar sa le prezint ...

Cum procentul tau nu este calculat corect, nu am ce sa comentez la el.

în urmă cu 5 ore, deenman a scris:

-adaugarea de plastice pe sub masina la o masina care nu e facuta sa fie economa din start- not ok.

De ce? As prefera un raspuns punctual, tehnic daca se poate. Repet, orice idee noua este binevenita pentru toata lumea.

în urmă cu 5 ore, deenman a scris:

ceea ce se traduce ca la fiecare 10.000km economisesti vreo 165 ron.

Desi nu alimentez eu ca sa fac economie si nici nu ar conta daca as face-o, consumul cu toate modificarile a scazut cu 30%. Mixt. Ciclul extra este si mai mare. In oras nu conteaza.

în urmă cu 5 ore, deenman a scris:

Acu spune-ne si noua, astia care vrem sa facem economie, cat costa aceste elemente? pentru ca, le-ai cumparat.

Au costat cateva milioane, calculeaza tu cu baza 7% la 10.000km in cazul unei masini cat a fost economia.

în urmă cu 5 ore, deenman a scris:

Si te rog completeaza semnatura cu ce masina detii, este obligatoriu c.f regulamentului.

Nu am gasit asta in regulament, dar cred ca este destul de clar despre ce masina este vb. Dar avand in vedere platforma MQB, se potrivesc modificarile pe mai mult modele. Nu ca ar conta productorul sau modelul.

 

Referitor la 'o masina care nu e facuta sa fie economa din start', hai sa prezentam istoricul modelului:

Mk1 Golf - 0.42
--
Mk4 Golf - 0.34
--
Mk7 Golf - 0.27

Prius in 2001 avea 0.29. 0.26 la a doua generatie si a scazut la 0.25 la actuala. Ma rog, arata ca naiba, dpdv al designului.

Valoarea generatiei actuale de Golf este al unei masini economice sau nu?

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare.

La faza cu capacele, astept concluziile tale. Daca tot sunt gratis!☺️

De apreciat ca pui in practica asemenea lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, IRONICK a scris:

De ce? As prefera un raspuns punctual, tehnic daca se poate. Repet, orice idee noua este binevenita pentru toata lumea.

Referitor la ce ai spus in citatul de mai jos, daca te referi strict la regimul termic, in ziua de azi termometrele cu infrarosu se gasesc pe toate drumurile iar achizitia de date se poate face foarte usor cu un laptop chiar si cu slabe performante la care poti sa legi un senzor de temperatura sa inregistrezi parametrii in timp. Nu mai vb. de cei ai motorului.

Dar adaugarea de xenoane, spoilere si eleroane decorative (si sa fim seriosi, foarte putine imbunatatesc aspectul), luminite sau furtune colorate la motor este ok.

în urmă cu 5 ore, deenman a scris:

-adaugarea de elemente decorative la exterior pt design- ok

-adaugarea de elemente pt reducerea dragului la masini foarte puternice pt curse, sau a masinilor foarte economice- gen electrice pt marirea autonomie-ok

 

Info de la alte marci, Kio Niro are un deflector care a fost montat ulterior si pe restul masinilor din gama.

kn.thumb.jpg.8427b941a3468af60785efef5b29a179.jpg

 

Pentru ca pe foarte mult masini se gasesc montate, m-am gandit sa deslusesc si tainele acelor mici aparatori de la rotile spate. Ce rol au, cat trebuie sa acopere, ce unghiuri ...

COMMISSION REGULATION EU) No 1009/2010

Pentru ca trebuie sa ne intereseze si soarta altor participanti la trafic, am cautat repere care pot sa le adaptez usor.

La Renault sunt montate pe Scenic, Zoe etc

788130598R

788127175R

b7dece2e49bfbb0247a10adff34b.thumb.jpeg.6705e04bf83041b39093b0ebb1945143.jpeg

In cadrul grupului, Audi este cel care le-a implementat la cele mai multe masini. In special la cele cu garda la sol mai mare.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru puntea spate, am gasit ceva carenaje de imprumutat. Unul scurt (esapament care trece pe sub punte), unul lung (esapament care trece peste punte) si altul care arata mai bine, dar cu modificari multe pentru adaptare (i-am pus codul mai mult de info). Nu stiu la 4WD cum se monteaza.

3C0 501 713 A (Passat)

1K0 501 713D (Golf5)

3Q0 501 713 (Superb, Passat)

 

Mai sunt necesare cateva cleme si suruburi pentru prindere.

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In postul de mai sus este vb. de puntea independenta.

Carenaj lung 3C0 501 713 A

1K0 501 681 - clema metalica prindere stanga 1buc

1K0 501 682 - clema metalica prindere dreapta 1buc

N 905 483 05 - surub 2buc

N 901 838 03 - piulita 2buc

WHT 000 713 - piulita plastic 2buc

1551606351_3C0501713A.jpg.2395272e655dfa9ad2ea6be99141b8a2.jpg

Carenaj scurt 1K0 501 713D

1K0 501 682 - clema metalica prindere dreapta 1buc

N 905 483 05 - surub 1buc

N 901 838 03 - piulita 1buc

WHT 000 713 - piulita plastic 2buc

scurt.jpg.a4613c78296d3b93cac81d347c9617de.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piulitele de plastic (WHT 000 713) cred ca vin in echiparea carenajului, deci posibil sa nu mai fie nevoie de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi pare haioas la prima vedere, am mai facut o modificare la un moment dat. Intrucat parte din rezistenta din inaintare o are racirea motorului, adica gura/gurile de aer din fata radiatorului, cu cat sunt mai mici, cu atat scade si rezistenta la inaintare.

VW la momentul cand a scos pe piata (generatia actuala) acum cativa ani Golf BlueMotion, a avut si modificari care tin de aerodinamica. Una a fost la grila centrala si a fost ingustata, adica gaura inferioara a fost astupata si a ramas doar cea superioara cu admisia de aer pentru motor. Calculand suprafata acoperita, am montat numarul cu 70% din latime mai jos. Daca il montam la nivelul de jos al spoilerului, castigam la nivelul protectiei radiatorului (mai putine pietricele infipte), dar mutam flow-ul de aer pe sub masina. Not ok pentru rezistenta. Eu nu am vrut sa montez grila de BM si nici sa astup (plastic mat de culoare neagra) gaura inferioara, pentru ca nu am vut sa afectez racirea. Mare parte din radiatoare sunt acoperite in partea superioara si asa am pastrat flow-ul de aer intact. Este bine sa existe curent de aer cat mai constant pe toata suprafata lor.

Asa-i grila de BM:

bm.thumb.jpg.098ce75f2d517f33ffcbfffb631f91d2.jpg

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea-s schimbarile pe care le-a facut VW la versiunea actuala de Polo fata de cea precedenta. A adaugat foarte carenaje sub masina pentru trecerea aerului cat mai usor. Se observa ca puntea spate a fost imbracata pe toata suprafata ei.

Si basculele fata au fost imbracate. Una din modificarile pe care le-am facut si eu, deoarece basculele sunt din tabla ambutisata si nu pline.

VWP.thumb.jpg.d584e99017432ff687470b4c0ccdecd2.jpg

Pentru racirea etrierelor s-a ales varianta directionarii cat mai precisa a fluxului de aer catre etrier si asa s-a putut scade cantitatea intrata in carenajul rotii/scade rezistenta la inaintare.

 

VWP1.thumb.jpg.cf0480454e08bb20c69e0484f0583feb.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat 3 repere de Polo AW sa vad cum arata. Revin cu info cand ajung saptamana viitoare. Sunt tot pentru suspensie, fata si spate.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comp2.thumb.jpg.3d27a831f8265b7a050c0385363f25d7.jpg

comp3.thumb.jpg.d738241bcee54eb8fca7c651d77dc3a9.jpg

Desi nou Polo a crescut in dimensiuni (suprafata frontala a crescut - 2.04mp la 2.12mp), drag area a scazut cu 4%. A nu se confunda Cd cu Cx. Sunt doua lucruri total diferite.

Totul se datoreaza imbunatatirilor facute sub masina.

Datorita adaugarii carenajelor s-a putut renunta la air dam (banda aia neagra de sub spoilerul fata). Chestia aia elastica care multi zic ca este pusa sa o auzi cand parchezi la brodura ....

---

Am mai adaugat cateva poze in care sunt exemplificati curentii de aer in jurul unei masini.

comp5.thumb.jpg.42ec0d8e5546eb393bf50b64c2716695.jpg

comp6.thumb.jpg.62394d43c6a1f7cfc941dea0755ec40b.jpg

comp8.thumb.jpg.95438cee619a8fea7ebfbde15013420a.jpg

comp9.thumb.jpg.6ebe81a07742f320e5b78bc0a90832ad.jpg

comp10.thumb.jpg.7287cfb88fd84e01d4303b3a60d1e671.jpg

 

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu reusesc sa inteleg cum sa montez traversa pe care vine fixat scutul de sub tunelul central... trebuie taiat din protectia termica si fixata in aceleasi suruburi in care este fixata piesa centrala de sustinere a cardanui?2A3B9E5B-426E-4A21-89A9-D30D2C7DFDA8.thumb.jpeg.1f27f4092b3da7b620bf022454251e74.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vad eu bine, nu poti sa montezi traversa aia, pentru ca este in dreptul esapamentului. Folosesti cate un surub din fiecare parte pentru a prinde niste distantiere pe care pui carenajul. Lasi spatiu intre carenaj si teava esapamentului ~15mm. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!