Jump to content

Golf 7 - Imbunatatiri aerodinamice si NVH (Noise, vibration and harshness)


IRONICK
 Share

Postare recomandată

Pe mine nu ma prea pasioneaza luminitile sau butoanele, mi se par inutile daca nu iti aduc un ceva in confort/ergonomie/utilitate.

In schimb modificarea comportamentului masinii, aerodinamicii, NVH si a altor cateva 'directii' mi se par un real castig.

Din ambitie am adus imbunatatiri unui G7 in aerodinamica si NVH, fara modificari invazive. Adica fara a modifica structura masinii, a da gauri suplimentare sau afecta anumite fluxuri de aer care sa impiedice racirea.

Am folosit repere de pe alte masini din grup, unele s-au potrivit, in anumite locuri au fost manufacturate manual, placi din polietilena sau aluminiu.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu ne povestesti si noua ce modificari ai facut? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vorbele nu inseamna nimic fara poze, incep cu aerodinamica si o sa prezint pe rand modificarile care imbunatatesc rezistenta la inaintare si creeaza unui lift negativ.

Intrucat 50% din rezistenta la inaintare (25% rotile + 25% podeaua) este influentatata de roti + 'podea', este foarte usor de facut modificari fara impact vizual.

Volvo imparte altfel procentele, 25% rotile, 30% podeaua si 45% forma superioara a masinii.

Untitled.jpg.7a47ca5e961ba47a2e3a1cafbba6d361.jpg

Modificarile le-am facut personal. In parte din fata s-a adaugat un carenaj pentru puntea fata (ΔCd= -0.003, din totalul de ΔCd= -0.015, dar scutul motor este deja prezent in cazul de fata) si esapament (ΔCd= -0.005, daca acopeream tot esapamentul, castigul era dublu).

sf.thumb.jpg.4935270eb5f9ef64b6afbf09d7ae4945.jpg

Reperele noi au fost luate de pe T-Roc/Tiguan si au fost montate cu suruburile si clipsurile aferente.

Pentru scutul de punte am folosit doua piulite-nit semihexagonale cu cap tesit din inox, de M8 (cele doua suruburi de sus).

Va urma.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo! Eu as fi interesat de acel scut intermediar daca merge montat pe R

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/6/2019 at 9:43 AM, IRONICK said:

Cum vorbele nu inseamna nimic fara poze...

Iar pozele nu inseamna nimic fara coduri :)
Pe ce masina ai montat ? Reperul 25 seamana cu scutul de sub punte dar clar nu este acelasi. Deci daca vrei sa ajuti, lasa si codurile lor...
image.thumb.png.8cbeaf0969b9ee17d8e66bcd4ba91b0b.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine ca jucam trivia

1x 3Q0 199 110 B 
2x N   906 312 02
2x WHT 000 729 A 
3x WHT 008 023

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, C Z R said:

Iar pozele nu inseamna nimic fara coduri :)

Nu ma timp sa scriu posturi lungi, am spus ca va urma. O sa dau toate detaliile in masura timpului disponibil, nu credeam ca o sa trezeasca asa de mult interes imediat. :)

Masina este G7 hatch, facelift, standard (nu GTI, GT ....etc). Dar se pot face imbunatatiri si pe break.

Sunt foarte mult modificari in cazul imbunatatirii aerodinamicii pe care o sa le prezint, in zona rezervorului, punte spate (in functie de versiune, independenta sau H) si spate dar si la exterior (pentru ca se poate castiga ceva de aici, din cei 50%). Totul vine dupa multa documentare, as putea sa pun poze cu flow-uri de aer, studii facute de diverse institutii. Nu stiu cat intereseaza pe cineva. Sunt magazine online care vand repere modificate, de ex. VERUS vinde difuzoare de aer pentru multe tipuri de masini, toate le fac la un singur unghi (si prezinta niste desene frumoase pe site), indiferent de tipul caroseriei. Studiile arata ca unghiul variaza foarte mult in functie de forma superioara a masinii in partea din spate. Ambele flow-uri de aer, cel superior si cel care iese de sub masina trebuie sa se 'imbine' la mijloc si sa nu se influenteze unul pe altul. Un unghi mai mare scoate aerul de sub masina si creeaza depresiune pentru lift negativ (apasare), dar creste rezistenta la inaintare cu pana la Cx 0.04 (enorm).

Va rog nu va grabiti cu codurile, sa comandati ceva sau sa cumparati sh (Atentie! Pe site-ul pieseauto.ro majoritatea vanzatorilor le vand la pret dublu/triplu second-hand fata de reperul nou).

O sa mai corectez un cuvant, am folosit 'scut' si trebuia carenaj. Scut-urile protejeaza de lovituri, iar in cazul in care este de plastic, nu protejeaza mai nimic (in afara de stropire directa cu apa) si are rol doar de carenaj aerodinamic/imbunatatirea fluxurilor de aer in compartimentul motor etc.

 

Primul carenaj, cel de punte fata se monteaza doar in cazul in care carenajul motorului are forma 'ondulata'. Pentru ca mai sunt versiuni de carenaj motor cu forma dreapta in spate si nu se potriveste. Chiar in poza cu programul de piese de mai sus se vad doua carenaje de motor.

Al doilea carenaj, cel de esapament, la fel nu se potriveste pe toate versiunile, cel prezentat mai sus (programul de piese) este cel scurt. Tot acolo este cel metalic din aluminiu. Nu merge pe G7.

La modelul din poza mea, unele au si un ecran de aluminiu in partea superioara, altele nu. Este bine sa fie prezent din cauza fluxului de aer care iese de la motor.

O sa revin maine cu codurile si cateva detalii de montaj.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3Q0199110B - carenaj cutie (1 buc)

N90324203 - piulite-nit semihexagonale cu cap tesit M8. Eu am preferat sa cumpar de la Rocast din inox, au codul 333208011S. (2 buc) - codul cu *202 al colegului CZR este de piulita-nit rotunda, nu este ok

WHT000729A - suruburi (2 buc)

WHT008023 - (3 buc) este din plastic alb, cu garnitura de cauciuc

 

In partea din fata sunt deja doua gauri hexagonale pentru piulitele-nit, se introduc in gauri si se strang ca in filmul de mai jos.

Este necesar un alt surub de M8 pentru strangerea lor, eu am folosit unul tot din domeniul auto, tot de punte. Cele cumparate pentru punte au vopsea de blocaj si saiba de tabla, se strang la final.

 

Pentru clipsurile de plastic, unele punti au deja gaurile, altele nu. In cazul meu nu au fost, au fost necesare trei gauri de 8 (eu nu consider o problema o gaurirea, se trateaza cu vopsea&co).

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5Q0825229C - carenaj esapament (cel lung, cu ecran termic)

N0385494 - 4 buc (clipsuri de prindere)

Asa arata cel cu ecran:

5Q0825229C.thumb.jpg.80cf1c9e432edcdcf82a5641cc172bab.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asa arata pe masina, doar ca o sa te chinui cu alea 4 clipsuri. Merge mai usor cu 2 diferite

2x 8E0 825 267 si 2x N 038 549 4

DSC_20171202_0163-1.png.15a9a9b4fa1af01e24c3ed3744b8abeb.thumb.png.20d4ecc8c595da3995a3f56b74966a7f.png

 

Si asa arata o solutie mai completa

mNAsO9d_d.thumb.jpg.5821c88e2d928a7f1b42d62ef19a5586.jpg

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as pune in jurul tevii de esapament nimic. Dar fiecare cum doreste.  E destul de periculos sa parchezi pe iarba uscata vara dar sa mai si inchizi zona aia.
Oricum nu va ajuta la nimic aia 0,000x la aerodinamica. Credeti ca daca ajuta la consum si nu era periculos nu se punea din fabrica? Mai ales la modelele mai noi unde cerintele de CO2 sunt mult mai stricte si orice ml de benzina ars in minus conteaza. De ce credeti ca au gatuit motoarele si au facut chiar si incalzire in chiulasa? numai ca sa se afla in treaba? Blocul de aluminiu costa dublu fata de unul din fonta si totusi l-au pus ca sa scada greutatea, care iar afecteaza 10ml la consum. Si tot asa la fiecare piesa au stors tot ce se putea stoarce.

Dar e numai parerea mea personala asa ca va rog sa nu va simtit dojeniti.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, skodamen said:

voi lucrati impreuna?

? nu

@Aerofan corect cu prima parte / ajuta putin dar nu cat si-ar imagina/dori unii. Intre timp am dat jos scutul central din aluminiu dar din alte motive ("clearance" la evacuare si balast inutil) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, C Z R said:

Si asa arata pe masina, doar ca o sa te chinui cu alea 4 clipsuri. Merge mai usor cu 2 diferite

2x 8E0 825 267 si 2x N 038 549 4

scut1.png.f9cd64043f1b3f2cbb53da7569cdc04c.png

 

 

 

Este o idde buna sa folosesti unele mai bune, dar cele doua sugerate de tine sunt mai slabe dpdv al rezistentei mecanice. Mie mi s-a parut usor de lucrat cu ele. :)

Referitor la poza, am vazut ca pe masina sunt prezente niste deflectoare de aer pentru discurile de frana. Bune idee, eu le am pe cele de Audi TT.

Dar vezi ca pozitia celor din poza este gresita, ele dau aer spre motor, nu spre discurile de frana. Am pus niste sageti pe poza sa exemplific asta. :)

14 hours ago, C Z R said:

Si asa arata o solutie mai completa

mNAsO9d_d.thumb.jpg.5821c88e2d928a7f1b42d62ef19a5586.jpg

Ala-i scut, nu carenaj, nu deflector. Ajuta daca faci off-road, dar creeaza puncte calde. Nu pentru ca acopera tot esapamentul, ci pentru ca nu are extractoare de aer de tip 'vacum'.

De cine-i facut?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Aerofan said:

Eu nu as pune in jurul tevii de esapament nimic. Dar fiecare cum doreste.  E destul de periculos sa parchezi pe iarba uscata vara dar sa mai si inchizi zona aia.
Oricum nu va ajuta la nimic aia 0,000x la aerodinamica. Credeti ca daca ajuta la consum si nu era periculos nu se punea din fabrica? Mai ales la modelele mai noi unde cerintele de CO2 sunt mult mai stricte si orice ml de benzina ars in minus conteaza. De ce credeti ca au gatuit motoarele si au facut chiar si incalzire in chiulasa? numai ca sa se afla in treaba? Blocul de aluminiu costa dublu fata de unul din fonta si totusi l-au pus ca sa scada greutatea, care iar afecteaza 10ml la consum. Si tot asa la fiecare piesa au stors tot ce se putea stoarce.

Dar e numai parerea mea personala asa ca va rog sa nu va simtit dojeniti.

 

Asa zice ca-i mai periculos sa parchezi direct cu esapamentul pe iarba uscata. Pe masurate.

Mai putin cu 0.027 (G7) la Cx inseamna 10% reducerea rezistentei la inaintare sau 100kg din greutate si pentru asta producatorii fac eforturi enorme.

O categorie mare de conducatori auto merg pe autostrada cu viteze mai mici de 120km/h sa nu consume. Daca i-ai pune sa aleaga intre design si solutii aerodinamice, ce crezi ca ar alege? :)

ro.jpg.c82a147665d36f61fe1c81a3730fc387.jpg

Multe repere nu se monteaza pentru reducerea costului de productie.

CZR, pentru carenajul motorului in poza sunt inca doua admisii de aer. Ce rol au, sa ventilezi cureaua de accesorii si alternatorul?

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dreptul celor doua noi gauri in carenaj eu as fi facut si niste mici deflectoare de aer care sa impinga aerul mai sus (pentru cutie si baia de ulei).

Este distanta prea mica sa se expande si asa ii cresti eficienta.

st.thumb.png.fc4c4565311a7139968b387e8072a088.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi si mie ce iei ca pare bun :))
 

6 hours ago, IRONICK said:

Este o idde buna sa folosesti unele mai bune, dar cele doua sugerate de tine sunt mai slabe dpdv al rezistentei mecanice. Mie mi s-a parut usor de lucrat cu ele. :)

E parerea ta si alegerea ta.

6 hours ago, IRONICK said:

Referitor la poza, am vazut ca pe masina sunt prezente niste deflectoare de aer pentru discurile de frana. Bune idee, eu le am pe cele de Audi TT.

Inseamna ca nu stii ce ai :) Astea sunt de TTRS 8J si nu, nu sunt montate gresit. Exista un singur fel in care le poti monta (exemplu jos).

duct1_zpsvkgxnvdo.jpg.557b197d98d0d03f09c38e591aa7361d.thumb.jpg.4dba2a27ae40c14cb63e137c2d43a7a0.jpg

Mai exista de RS3 8V2 (ce am acum) dar nu semana deloc
maxresdefault.thumb.jpg.16d68c0554262d9e7f47cc5176c094b4.jpg

 

6 hours ago, IRONICK said:

Ala-i scut, nu carenaj, nu deflector. Ajuta daca faci off-road, dar creeaza puncte calde. Nu pentru ca acopera tot esapamentul, ci pentru ca nu are extractoare de aer de tip 'vacum'.

Aerul intra prin fata si iese prin spate... of... ?‍♂️

 

6 hours ago, IRONICK said:

CZR, pentru carenajul motorului in poza sunt inca doua admisii de aer. Ce rol au, sa ventilezi cureaua de accesorii si alternatorul?

In stanga cum te uiti la poza este baia de ulei iar in dreapta cutia. Unii vad alternatoare si curele ?‍?


Ma retrag, te las cu coeficientii :) Poluez prea mult si se aglomereaza topicul inutil.

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, C Z R said:

E parerea ta si alegerea ta.

Da-mi voie sa si documentez alegerea mea, schimbul de informatii este intodeauna util.

In stanga sunt cele recomandate de tine. Se umfla pe doua directii incepand de la baza si au 'caciula' subtire.

In dreapta sunt cele recomandate de VW, se umfla pe 4 directii, dar de la un anumita distanta (exact cat grosimea reperelor prinse, am desenat eu cu portocaliu in poza) si au 'caciula' groasa.

subtire.jpg

gros.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, C Z R said:

Inseamna ca nu stii ce ai :) Astea sunt de TTRS 8J si nu, nu sunt montate gresit. Exista un singur fel in care le poti monta (exemplu jos).

Mai exista de RS3 8V2 (ce am acum) dar nu semana deloc

Tot ce-i posibil, operatiunea am facut-o cu ceva timp in urma.

Pe astea le-am montat si eu, dar in cazul tau, ca sigur iti doresti racire foarte buna, as fi pus unele cat mai mari. Sigur se mai gasesc de la alte masini, gen Porsche.

Referitor la montaj, ceva este in neregula. daca sunt orientate asa, nu duc aerul spre frane, ci spre motor. La TT este gaura in carenajul rotii in dreptul lor?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carenaj in stanga rezervorului pentru suspensia multilink:

5Q0825206C

aa3f609s-960.thumb.jpg.6c98bcba6421d88cdfc82f8ef83ab663.jpg

N90974701 - 2buc (surub)

Teoretic N90959101 si N90335005 trebuie sa existe deja pe carenajul de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carenaj in stanga rezervorului pentru suspensia H:

5Q0825206D

N0385494 - 1 buc (clips)

N90974701 - 2 buc (surub)

5q0825206d.thumb.jpg.f278c3166d8786c382a2618997e80bf3.jpg

Atentie insa, sunt doua versiuni. Una scurta si una lunga. Se observa in coltul din dreapta sus, lungimea acelui sant.

Versiunea scurta este pentru variant, cea lunga pentru hatch.

1863052542_5Q0825206L.thumb.JPG.71a84dc65062d62486e08912831842cc.JPG

 

Mai merg montate si pe Octavia, Leon si derivate in functie de tipul caroseriei.

22116862gba.jpg.40ffe3ea0060de3b1e3430efca306746.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat pana acum daca exista model si pentru ti, caut.

Acolo linia de esapament trece prin centru si nu prin lateralul rezervorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!