Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Srulz

Vezi de se mai întâmplă să curgă după ce strangi șuruburile.

Nu are rost să îl desfaci .

In schimb daca te apuci de treabă schimba uleiul nu știi ce este acolo.

Plus că poți să verifici și cat span e in cutie ....ai un indicator al uzurii cutiei ( un minus la cutia asta este că în bușon nu are magnet sa mai adune din el.

Uleiul din cutie se introduce pe la căutătorul de viteze ( îl dai afara și scoți capacul ăla negru de plastic)

Atenție :

suruburile de la mechatronic sunt din aluminiu nu le atrage că mine ( că pe roată) :)))

nu are nici un indicator de nivel ( țeavă ..etc)

in cutie se pune 1.7 litrii (conform manual)

Alții spun sa pui 1.9 ( eu atât am pus)

La mechatronic nu se pierde uleiul decât pe partea de sus unde are un aerisitor (dacă rămâne în poziția de pe mașină nu pierzi nici un gram )

 

important este să scoți bateria înainte să te apuci de demontat și să lași schimbătorul pe N

singura poziție în care iese mechatronicul

este dificil sa debraiezi la montare/ demontare se poate cu un levier / șurubelniță lungă

daca te ajuta am eu cheie specială dar trebuie sa vii sa o iei :))

spor la treabă

daca mai este nevoie de info scrie mi

Modificat de FlorescuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @FlorescuM  si multumesc de info.

Din ce am vazut scurgerea este din cutie pe la garnitura de pe calculatorul mecatronicului, nu am idee daca se poate schimba numai garnitura.

De strans suruburile le-am  strans dar tot curge... asa ca va trebui demontat. Vazand cat de firava e carcasa de aluminiu a mecatronicului nu am incercat sa le strang prea tare...

Sarbatori Fericite !

Modificat de srulz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, srulz a scris:

Salut @FlorescuM  si multumesc de info.

Din ce am vazut scurgerea este din cutie pe la garnitura de pe calculatorul mecatronicului, nu am idee daca se poate schimba numai garnitura.

De strans suruburile le-am  strans dar tot curge... asa ca va trebui demontat. Vazand cat de firava e carcasa de aluminiu a mecatronicului nu am incercat sa le strang prea tare...

Sarbatori Fericite !

Sigur se poate schimba doar garnitura

Doar sa faci o căutare și să o găsești 

Dar pe urmă urmează ueliul din cutie ( galben )

Diferența cu cel de mechatronic ( verde )

De avut în vedere.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut @FlorescuM, am reusit sa schimb garnitura la service.

La prima impresie, deoarece din cutie s-au scos cam 1.5 L ulei este ca s-a umblat recent la ea. Altfel ar fi trebuit sa gasesc mult mai putin ulei.

Garnitura la mecatronic cod 0AM 927 377 mi se pare fragila si de foarte proasta calitate, desi pe cod de origine, la montaj se intindea si deabia s-a potrivit. Cea veche era rupta in doua locuri probabil de la montaj incorect.

Deocamdata vad ca nu mai curge.

Multumesc pentru informatii.

 

Modificat de srulz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

M-am trezit cu check engine cand am pornit masina in parcare, nu intra in nici o treapta, fara sa dea vreun semn in prealabil (Golf mk6, 2011, CAXA). Pe cutie VCDS a gasit 3 erori: 

006293 - Functional Restriction due to Pressure Drop 
           P1895 - 000 - 
001851 - Gear 6 
               P073B - 008 - Not Selectable - Intermittent - MIL ON

001850 - Gear 5 
               P073A - 000 - Not Selectable - Intermittent - MIL ON

Problema clasica, s-au rupt rulmentii de pe furca treapta 6/Reverse. Eroarea de presiune se datoreaza încercărilor insistente a cutiei de a schimba treapta, iar eroarea pe treapta 5 vine la pachet.  Am desfacut numai cutia (partea mecanica), inlocuit furca cu modelul nou, daca am ajuns acolo am inlocuit si rulmentii care se uzeaza cel mai des, asamblat la loc, merge brici. Nu s-a atins mecatronicul si nici ambreiajul (ultimul fiind inca in garantie la reprezentanta).  

Mecanicii spun ca trebuie schimbat uleiul din cand in cad in partea mecanica, ceea ce eu nu am facut niciodata in 9 ani/100K. Se pot schimba numai rulmentii pe furca veche, dar avand in vedere ca manopera e punctul cel mai costisitor si VW a updatat capital furca, nu cred ca merita economia. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna, detin un Golf 6, 1.6 TDI Bluemotion DSG 7 trepte - cod cutie MLE. Am fost la mecanic si mi-a spus ca la aceasta cutie nu trebuie schimbat uleiul. Codul cutiei il stiu de pe eticheta din cartea service, insa nu stiu daca este DQ200 (nu stiu cum pot afla ?). Am totusi o intrebare, chiar nu trebuie schimbat uleiul? si daca da, cum se face service-ul la aceasta cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MLE e DQ200, simplu, scrie pe google si vezi ce zice. Eu am gasit :) 
Nu se face service, se inlocuieste preventiv uleiul la 60 de mii +/- cum crede utilizatorul, nu e scris nici unde un nr de km cand trebuie schimbat.
Cutia e cu ambreiaj uscat si de aceea nu se schimba nimic la ea. Mecatronicul are ulei separat si nici ala nu se inlocuieste, e pe viata cum s-ar spune, preventiv se poate schimba si ala tot asa la 60 de mii, atentie ca e ulei special hidraulic.
La ambreajele umede se schimba uleiul. DQ200 e cu ambreiaj uscat si nu se schimba nimic, doar ambreajele daca se uzeaza. Acolo pe langa ca piesele sunt scumpe, trebuie neaparat sa fie schimbate de un meserias nu de orice service pentru ca se pun ceva saibe distantiere si grosimea se determina facand niste masuratori care nu se fac ochiometric :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Am si eu nevoie de ajutor. 
am un Touran 2011 motor 1.6tdi CAYC 77kw. Problema presiune ulei cutie. La plecare de pe loc smuceste si in mers imi arata cheia aceea in bord si sare din trepte si apoi intra iar. 
Am gasit o alta cutie dsg de pe octavia 2015, motor 1.6 tdi, cod motor CLHA.

Se potriveste pentru touran? Atasez poze cu seria si datele de la touranul meu cat si poze cu seriile de pe cutia de octavia.

Astept raspuns. Multumesc anticipat.

FBA4E91F-8DBF-469B-B26A-F9B1D642E5F0.jpeg

633F0D11-2FDD-4282-9EB1-73BEB7AA3283.jpeg

ACE7CB92-C025-440C-8333-A1FFA45ED0CB.jpeg

8213FFF2-E9F6-4AA1-8D26-53C3F4FA719F.jpeg

Modificat de Nisulescug
Update
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut!!

Am urmatoarea problema la un Golf 6, motor 1.6 tdi CAYC, 105cp, cutie DSG DQ200 (7 trepte), an 2010.

La inceput imi smucea cand schimba vitezele, mai ales din 1 in 2, iar acum a inceput sa palpaie indicatorul de trepte. Am fost la un service cu ea si mi-a spus ca am urmatoarele erori si ca pompa hidraulica nu face presiune suficienta: 

006079 - Hydraulic Pump 

               P17BF - 000 - Play Protection

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 10

                    Mileage: 227720 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2014.09.26

                    Time: 13:43:08

 

006079 - Hydraulic Pump 

               P17BF - 001 - Play Protection - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 10

                    Mileage: 227720 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2014.09.26

                    Time: 13:43:08

 

Unele service-uri mi-au spus ca trebuie schimbat mecatronicul, la alt service a zis ca trebuie inlocuita pompa hidraulica. In ambele situatii preturile erau destul de mari.

Cineva mi-a spus ca in peste 90% din cazuri la aceasta eroare este fisurat invelisul pompe si exista un kit de reparatie pentru aceasta situatie.

As vrea sa stiu daca a facut cineva aceasta reparatie in Bucuresti (sau imprejurimi) si cum aflu daca este si la mine fisurat blocul hidraulic si pot sa il repar cu acel kit.

Multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Sper sa nu deranjez pe nimeni cu postarea mea de "neinformat".

Am achizitionat recent un Golf 7 1.6 TDI DSG 7 77 KW dupa ce am condus vreme de 3 ani un GOLF 4 manual. Fiind prima masina automata pe care o detin am cateva curiozitati:

-este normal ca cutia sa schimbe atat de rapid vitezele? Cred ca n-ajung la 80-90 si deja e in ultima treapta si mi se pare putin ca o tine mult prea mult (daca franez nu se schimba imediat, ci tot o tine pana pe la 1200 rpm, dupa schimba).

-mi se pare ca bag piciorul in pedala pana la fund are uneori putina intarziere in modul D(mai ales in plecarea de pe loc). In modul S mi se pare ca merge mult mai bine, nu mai are acea intarziere.

-pana la urma care e recomandarea la cutiile astea, se schimba sau nu uleiul?

 

PS: sunt sigur ca s-a mai discutat in rubricile din topicul vechi despre aceste lucruri, am incercat si eu sa caut, dar sunt multe pagini si timpul nu-mi permite fizic pentru ca vin examenele la facultate pentru mine.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, Matteovk a scris:

sunt sigur ca s-a mai discutat in rubricile din topicul vechi despre aceste lucruri, am incercat si eu sa caut, dar sunt multe pagini si timpul nu-mi permite fizic

Ce tocmai ai scris e o insulta si nu e conform regulamentului, pentru ca userii au postat informatii, acum sa vi sa intrebi acelasi lucru inseamna ca pe tine nu te intereseaza ca altii s-au chinuit sa posteze, tu ai nevoie de mura in gura. Nu e nevoie sa citesti pagina cu pagina, e nevoie doar sa cauti, poti folos google unde scrii: "schimb ulei DSG7 vwforum.ro" ai sa gasesti o gramada de link-uri care te duc exact la postul despre subiect.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

@Matteovk 1.6 tdi are dsg7 cu ambreiaje uscate dq200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/2/2020 at 11:02 PM, RanjaEduard said:

Buna, detin un Golf 6, 1.6 TDI Bluemotion DSG 7 trepte - cod cutie MLE. Am fost la mecanic si mi-a spus ca la aceasta cutie nu trebuie schimbat uleiul. Codul cutiei il stiu de pe eticheta din cartea service, insa nu stiu daca este DQ200 (nu stiu cum pot afla ?). Am totusi o intrebare, chiar nu trebuie schimbat uleiul? si daca da, cum se face service-ul la aceasta cutie?

pt cutiile DSG7 cu ambreiaje uscate a existat o rechemare in service, pt inlocuire ulei sintetic cu mineral la mecatronic.

Insista la reprezentanta in scris sa ti-o faca. Ei o sa zica intai ca nu exista din ce am vazut la altii, de aia e important sa insisti in scris

-          Safety Recall 34F6 for DSG7 DQ200 on 06 Dec 2013: Over time, the internal gearbox lead frame may corrode due to certain gearbox fluid additives used in original gearbox filling. If corrosion deposits collect between electrical wiring, an electrical short in the power supply may result in blown gearbox fuses and the deactivation of the gearbox hydraulic pump or mechatronic unit. The driver will immediately be alerted by a flashing gear indicator warning lamp in the instrument cluster and the vehicle will lose motive power but can coast to a stop. Loss of motive power while driving may increase the risk of a crash.

-          Corrective Action Replace existing synthetic gearbox oil with a new, mineralbased oil with non-corrosive additives to prevent future failure: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2013/RCMN-13V568-9034.pdf 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

In primul rand scuze daca intrebarea se repeta. Totusi, nu am gasit una la fel pe aici. 

Am eroarea de mai jos iar cineva m-a sfatuit ca pana ajung sa schimb ambreiajul, sa-i dau o calibrare din Basic settings la ambreiaj. Ati mai facut asta? e o idee buna? 

Address 02: Auto Trans (J743)       Labels: 0CW-927-769.clb
   Part No SW: 0CW 300 044 S    HW: 0AM 927 769 G
   Component: GSG DQ200-MQB H43 5241  
 

 Fault Found:
10817 - Clutch 1 
          P189A 00 [072] - Clearance too Small
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 212410 km
                    Date: 2020.01.15
                    Time: 18:59:46

                    Engine speed: 6410.75 /min
                    Engine torque: 160 Nm
                    Vehicle speed: 88 km/h
                    Control Module temperature: 70 °C
                    CURRENT pressure: -5.5 bar
                    selected gear: GANG_6
                    Driving position: s
                    Accelerator position: 0.0 %
                    DTC memory status: 47616

 

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stie cineva care este pretul aproximativ pe manopera la schimbarea de volant si ambreaje pentru DQ200? Mutumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Salut!

stie cineva,golf 8 ,1.5, 150 hp etsi ,are ambreiaj umed sau uscat?

  

Modificat de cata11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca VW respecta reteta de pana acum si nu vad de ce ar schimba-o acum, in principiu toate modelele care au cuplu maxim sub 250 Nm (inclusiv) au DSG 7 uscal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!in cazul asta ,sper ca au remediat din probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am un touran cu dsg 7 dq200 0AM. Nu mai merge nici in drive nici in reverse, in reverse chiar cârâie. Am vorbit cu cineva care se ocupa de mecatronici a zis ca e dusa mecatronica. Azi m-am apucat sa o dau jos. Am parcurs tot dupa manualul din elsa. Pus cutia in parc, intrat cu VCDS grup 062 pusa cutia la neutral dar nu iese mecatronicul. Il agata ceva in colt stanga sus. Am vazut ca este procedura speciala in elsa, am desfacut capacul din poza de mai jos de unde se leaga cablul de la schimbator ca sa apas pana aia inauntru dar zici ca e fixa, are putin joc dar nu se apasa. Nu pot scoate nici cum mecatronicul, vreo idee?

615C860F-4530-4C2C-BBF9-D7B838D1BE1A.jpeg  7BE0CF55-2305-44DF-872E-D146B8159A1F.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.12.2019 at 13:40, FlorescuM a scris:

Srulz
Vezi de se mai întâmplă să curgă după ce strangi șuruburile.
Nu are rost să îl desfaci .
In schimb daca te apuci de treabă schimba uleiul nu știi ce este acolo.
Plus că poți să verifici și cat span e in cutie ....ai un indicator al uzurii cutiei ( un minus la cutia asta este că în bușon nu are magnet sa mai adune din el.
Uleiul din cutie se introduce pe la căutătorul de viteze ( îl dai afara și scoți capacul ăla negru de plastic)

Atenție :
suruburile de la mechatronic sunt din aluminiu nu le atrage că mine ( că pe roată) :)))
nu are nici un indicator de nivel ( țeavă ..etc)
in cutie se pune 1.7 litrii (conform manual)
Alții spun sa pui 1.9 ( eu atât am pus)
La mechatronic nu se pierde uleiul decât pe partea de sus unde are un aerisitor (dacă rămâne în poziția de pe mașină nu pierzi nici un gram )

important este să scoți bateria înainte să te apuci de demontat și să lași schimbătorul pe N
singura poziție în care iese mechatronicul
este dificil sa debraiezi la montare/ demontare se poate cu un levier / șurubelniță lungă
daca te ajuta am eu cheie specială dar trebuie sa vii sa o iei :))
spor la treabă
daca mai este nevoie de info scrie mi

Vezi daca te ajuta ce a zis colegul in postul de mai sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca scrie cu schimbatorul in N dar oricum e cam tarziu acuma. Am pus-o in neutral cu diagnoza dupa cum spunea in ELSA. 

4E5953FF-BFD9-4B35-950B-42E022F553EA.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.12.2019 at 13:53, FlorescuM a scris:

La mechatronic nu se pierde uleiul decât pe partea 

Eu ma lupt acum sa resusciteze cutia dq200.

Din observațiile mele, uleiul este hidraulic, dacă curge prin dopul de sus sau pe la garnitura de la capacul frontal se exercita presiune din acumulator în partea frontala a cutiei dq200 și arunca uleiul ori pe sus ori pe la garnitura. 

A mea a cedat, eroare la pompa hidraulica. Are spart locul unde se infileteaza acumulatorul de presiune deci pkaca aia din aluminiu e special prost proiectata sa cedeze. 

A mea a fost reparata prin sudare la rece, eu nu am știut asa am cumpărat-o in 2018.

Am comandat placa body valve din China ranforsata, în 2 zile ajunge și sper sa repar cutia. 

In interior mai are solenoizi, 6 buc, filtru mic de ulei, ulei hidraulic probabil 1,7 litri, motoraș trifazat, acumulaorul, și pompa mica hidraulica + pistoane și calculatorul mechatronic, toate aceste piese se pot comanda în China foarte ieftin de la 50 lei Pompa hidraulica, 100 lei acumulator, valve body 80 lei minim etc pe aliexpress. 

La noi în Europa nu se găsesc aceste piese de schimb. 

Eroarea me a fost ca nu intra în viteza, cheia ce apărea intermitent pe p, D, s, r. 

Acumulatorul era ieșit 3-4 mm din locul sau cred ca îl ținea pe poziție capacul cutiei dq200, fisura în body valve de 8cm cu înălțime 3mm la un Capăt. 

Modificat de icoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 02.07.2020 at 14:16, nervoss a scris:

 

Vezi daca te ajuta ce a zis colegul in postul de mai sus...

Alka nu e mechatronic, dacă te referi la computer mecatronic, ala e în cutia dq200 care e pusa pe cutia de viteze dar opus zonei unde ai desfăcut acel capac de plastic. Umbli unde nu trebuie :) 

Prin gaura aia mica din capacul plastic se baga uleiul la loc în cutia de viteze cel mai simplu. 

Poza 1 cutia dq200 7 viteze + R.

poza 2 capac cromat ce "protejeaza" calculatorul mecatronic de uleiul din cutia de viteze + garnitura + pistoane

la mine e plin de ulei computerul chiar partial îngroșat ... o sa vb cu mecanicul sa vad ce zice maine ...

poza nr 4 se vede lipitura peste fisura actuala de câțiva mm

Filtrul lipsea din dq200 = treaba facuta de meseriasi ... zona Constanta  ori Bucuresti ori Arad ...

WhatsApp Image 2020-07-02 at 23.00.03 (1).jpeg  WhatsApp Image 2020-07-02 at 23.00.03.jpeg  WhatsApp Image 2020-07-02 at 23.08.01.jpeg  WhatsApp Image 2020-07-02 at 23.08.55.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMPORTANT !

La remontarea dq200 neapart schimbatorul de viteze in N sau P.

Cele 4 Pistoane 25mm iesite in afara.

Cele 4 furci din cutia de viteze toate 4 pe pozitia din mijloc (N).

Altfel nu cupleaza furcile si da eroare si cheita de service pe cutia de viteze (P,R,N,D,S). (adica eroare ca nu poate intra in viteza x sau y si nu misca deloc rotile masinii = eu am pățit la remontare = apoi am montat ca mai sus si totul ok).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm

Acum vin și eu ci întrebare :

Pentru desfăcut cutia este nevoie de scule speciale?

am luat o cutie și vreau să i fac o revizie generala cu schimbat rulmenți ulei și simeringurile ....

idee de unde as putea cumpăra setul de rulmenți / simeringuri

ceva sfaturi ?

mulțumesc

Modificat de FlorescuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!