Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

         Eu am schimbat uleiul in partea mecanica si nu as intelege reticenta in a schimba uleiul ala, e ca la o manuala. 

 

         Pt mecatronic parerile sunt impartite, multi nu vor sa schimbe, nu inteleg de ce. Nici eu nu l-am schimbat inca si masina face 7 ani. Totusi e pana in 100 lei litrul.

 

în urmă cu 1 oră, Fantozzi a scris:

Am mai stricat o cutie DSG

 

         Acelasi tip de cutie ? De ce s-ar strica dupa un schimb  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au dreptate cu filtrul din mechatronic - doar cand il deschizi se poate schimba. Plus sa nu mai zic ca 1l de ulei intra in el, dar daca este scos tot! Deci raman 100-150ml de ulei vechi in mechatronic, plus filtrul vechi - eu l-am lasat acolo.

 

Pentru partea mecanica acolo lucrurile sunt simple: cati ati schimbat uleiul ala la o masina de 130-150k km? Se poate schimba relativ usor si s-ar putea sa aiba sens sa fieschimbat. Eu pe ala vreau sa il schimb la urmatorul service mai mare, unde trebuie oricum sa schimb distributia (si deci ma va costa mai mult).

 

@Adria_n se poate strica un DSG daca pui prea putin sau prea mult ulei. Se pot intampla multe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minute în urmă, Xman_ghio a scris:

se poate strica un DSG daca pui prea putin sau prea mult ulei. Se pot intampla multe...

          Si la motor se intampla acelasi lucru. Nu mai schimbi uleiul ca poate pui prea mult sau prea putin? :))

          

acum o oră, Xman_ghio a scris:

plus filtrul vechi - eu l-am lasat acolo.

 

          Inteleg ca l-ai schimbat?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Adria_n a scris:

   Acelasi tip de cutie ? De ce s-ar strica dupa un schimb  ?

Nu! Era vorba de un Passat B6 2.0 TDI cu o cutie DSG6 cu ambreiaje umede, as zice DSG-ul clasic, de care s-a ales praful tot in urma unui schimb de ulei facut aiurea.

în urmă cu 1 oră, Adria_n a scris:

     Pt mecatronic parerile sunt impartite, multi nu vor sa schimbe, nu inteleg de ce. Nici eu nu l-am schimbat inca si masina face 7 ani. Totusi e pana in 100 lei litrul.

 

Nu intelegi de ce !? Pai tu de ce nu l-ai schimbat pana acum in cei 7 ani ?😄

 

Ti- oferit cineva garantie ca daca schimbi uleiul la fiecare 50k km te tine cutia nu stiu cat timp? Nu !

Este o operatie pe care o faci "dupa ureche", dupa ce vezi pe forumuri sau youtube, o improvizatie sau mai degraba o reinterpretare a ideii ca daca merge la alte modele de DSG trebuie si la DQ200 la fel.

Eu prefer sa o las asa .

Spor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

       Nu l-am schimbat atunci cand am facut schimbul in partea mecanica, intrucat service-ul respectiv a spus ca nu schimba si nu desface acest tip de mecatronic, doar inlocuieste.

       Asta a fost politica lor si am respectat-o, dar mi-a ramas pe creier.

 

în urmă cu 4 ore, Fantozzi a scris:

Am gasit un atelier de cutii de viteze la Tg Jiu

 

       Daca este firma care posteaza si pe facebook, am vazut ca au reparat inclusiv dq400e, cutie pe care reprezentanta nici nu o desface, din zisele lor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ei este vorba , au un portofoliu vast, dar știi cum este , reclama este mama comerțului . 
Fiecare este liber să facă ce vrea , eu o las așa pe a mea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/19/2023 at 5:12 PM, Zipo Ricardo said:

Nici mama Testerului și nici tata expertului în cutii DSG-7 , NIMENI nu poarte să garanteze că EXACT este defect acest micro-contact , până nu se deschide mecanismul sau cutia !   La presupuneri , toți suntem experți !

ne calmam, da? e o problema comuna bine cunoscuta, care nu reprezinta o urgenta, si nici ceva grav

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.09.2023 at 13:18, Adria_n a scris:

       Nu l-am schimbat atunci cand am facut schimbul in partea mecanica, intrucat service-ul respectiv a spus ca nu schimba si nu desface acest tip de mecatronic, doar inlocuieste.

       Asta a fost politica lor si am respectat-o, dar mi-a ramas pe creier. 

Salut !

Si mie mi-a ramas o mica urma de indoiala, cu tote ca am hotarat sa nu intervin sub nicio forma la cutie pana cand nu cedeaza, dar am zis sa mai cer inca o parere avizata .

Exista in Bucuresti un mare service specializat in repararea c.v automate, nu am sa-i precizez numele pt a nu-i face reclama. Am sunat la ei in cursul saptamanii trecute , am discutat cu un consilier service si i-am cerut parerea, care a sunat cam asa

 

"- Nu schimbam uleiul in mechatronic decat atunci cand intervenim pt reparatia lui

 - Nu recomandam inlocuirea acestui ulei , schimbul de ulei in mechatronic nu este prevazut de fabricant, nu exista mentenanta pt acest tip de cutie(DQ200), nu exista procedura service

 - Putem totusi efectua schimbul de ulei in cutie si in mechatronic contra sumei de 1250 Ron + tva doar la solicitarea expresa a clientului(fara recomandarea noastra), iar acest lucru nu va imbunatati cu nimic functionarea cv, nu exista garantie  post service, nu ne asumam niciun fel de responsabilitate fata de aceasta interventie  ! "

 

Ce-ar mai fi de spus ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Fantozzi said:

Ce-ar mai fi de spus ?

Numele servicelui...

Sunt mai multi care se lauda ca sunt cei mai mari,tocmai de asta ne-ar ajuta sa stim la care va referiti.

Dpmdv Automatico ar fi cei mai ok,asta din prezentarea lor si explicatiile date pe net si abordarea asta cu nu ne intereseaza nu ne asumam nu prea pare a lor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca fapt divers, niciun schimb de ulei nu o sa prelungeasca viata cutie de viteze DQ200

in ea nu se strica nimic care are legatura cu uleiul. ambreajele sunt uscate, sincroanele si pinioanele sunt clasice ca la manuala.

Corect, la 200.000 km un schimb de ulei la pinioane nu strica. Dar nici nu prelungeste semnificativ viata cutiei. 

Iar la mecatronica, uleiul hidraulic nu are conditii de functionare severe, cu risc de supraincalzire, contaminare cu span , etc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

Pe la ce temperaturi incepem sa vorbim de supraincalzire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Am un amic ce a avut Superb 3 si a avut aceeasi problema clasica, fluiera pt o secunda la plecare. A schimbat uleiul si nu s-a remediat cu nimic problema. 

Logic si clar ca un ulei nu remediaza o problema, dar este bine ca la ceva timp sa-l mai schimbi.

11 minute în urmă, Laurentiu_LWR a scris:

Salutare...

Pe la ce temperaturi incepem sa vorbim de supraincalzire?

Hmm. Mie incepe sa-mi fluiere, cand apa este deja la 90 grade, dar si cand este trafic aglomerat si inevitabil sunt plecari mai dese de pe loc.

Dar ca idee, am vazut-o sa faca mai rar acel fluierat de cand am trecut-o pe SPORT din setarile masinii, "Asistenta conducere" ceva de genu. Eu nu am buton de selectie de mers, "Modul de condus".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi arata direct transmission temp...unde pe autostrada vad maxim 80Grd.

Eram curios care ar fi acele temperaturi critice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, Laurentiu_LWR a scris:

Numele servicelui...

Sunt mai multi care se lauda ca sunt cei mai mari…

Service-ul se numeste Automatico 😆 …(chiar nu-i fac reclama !)


P.S … nu au spus ca nu-i intereseaza subiectul , doar ca nu imi recomanda sa schimb uleiul la acest tip de cutie , ca nu își asumă consecințe , iar dacă totuși insist sa il schimb va fi doar alegerea mea și ma va costa 1250 ron + TVA . 

Modificat de Fantozzi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, andrei_221 a scris:

ca fapt divers, niciun schimb de ulei nu o sa prelungeasca viata cutie de viteze DQ200

in ea nu se strica nimic care are legatura cu uleiul. ambreajele sunt uscate, sincroanele si pinioanele sunt clasice ca la manuala.

Corect, la 200.000 km un schimb de ulei la pinioane nu strica. Dar nici nu prelungeste semnificativ viata cutiei. 

Iar la mecatronica, uleiul hidraulic nu are conditii de functionare severe, cu risc de supraincalzire, contaminare cu span , etc

 

Asta mi-au spus și mie toți "cunoscatorii" de la cateva service-uri specializate in repararea cv automate (un service din Tg Jiu, Autokappa Craiova si Automatico din Bucuresti) si doua reprezentate VW (Nurvil Rm Valcea si Euro Tehno Grup Pitesti).

Mie mi-a fost suficient, m-am documentat, am intrebat persoane avizate cu multa experienta in domeniu iar concluzia a ramas aceiasi ca la inceput, schimbul de ulei la DSG DQ200 este "frectie la picior de lemn" !

Intr-o alta ordine de idei, dintre toti cu care am discutat, cei de la Tg Jiu mi s-au parut cei mai profi.

Modificat de Fantozzi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A făcut cineva softul pe cutie ? Țin mai mult ambreiajele după ? o face mai fiabila ?😅

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii, am urmatoarea problema pe un golf 7 2013 cu 1.4 tsi si DQ200. Dupa un timp de mers cu masina, cutia se blocheaza, chiar m-a lasat intr-o intersectie, nu se accelereaza si incep toate becurile de pe schimbator sa lumineze intermitent P,N,R,D si nici nu pot scoate masina din P, sau sa pornesc motorul mesajul fiind " move the selector in P '' dar acesta este deja in P :)) am tras masina pe margine, apasand plasticul galben de sub schimbator sa o pun pe N,  revenit dupa 6 ore sa o ridic, surpriza .. aceasta a pornit ca si cum nimic nu s-a intamplat. Am pus tester, nicio eroare legata de cutie, in schimb pompa mecatronicului incepe sa bage destul de des, stie cineva de cate ori e posibil sa porneasca daca stai pe loc? Presiune la mecatronic am undeva intre 41-52 insa scade rapid. Sau are cineva alte idei ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea ar terbui sa fie in zona aia 60 bari. Presiunea ar terbui sa scada cand actioneaza actuatoarele

Cele mai multe probleme sunt la placa (325 066 R), se fisureaza/crapa in zona cilindrului de presiune. 

 

Modificat de nervoss
presiune gresita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

e normal ca lichidul hidraulic sa se inchida la culoare in timp, actioneaza cilindrii hidraulici cu ganrituri de cauciuc. Dar are filtru in mecatronica si in afara de culoare, nu se intampla nimic cu acest ulei. 

Nu s-a stricat niciodata mecatronica de la ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am si eu o problema si nu stiu ce sa cred. Acum 2 ani si 2 luni am schimbat ambreiajele si volant la un service cunoscut din Bucuresti. Atunci masina avea 130k km si simteam o trepidatie intre 1 si 2.

 

Acum, dupa 25k km am din nou o trepidatie intre 1 si 2, dupa ce se incalzeste masina si asta se intampla uneori. Tot acum am observat ca la viteze mai mari cand schimb din 4 in 5 si din 6 in 7, turometrul creste si apoi scade si cupleaza. Nici acest lucru nu se intampla mereu.

 

Dupa ce am schimbat ambreiajele in 2021, le-am cerut sfaturi celor de la service cum sa merg ca sa le protejez cat mai mult. Si asa am si facut: in aglomeratie pe manual, la drum lung pe manual.

 

Am fost la constatare la cei la care am facut schimbul si mi-au spus ca este pompa hidraulica, iar pe deviz au trecut "calculator". Au ajuns la concluzia asta pentru ca au vazut cu vcds ca la un moment dat presiunea hidraulica a scazut la 39, minimul fiind de 42. Dar in majoritatea timpului se situa intre valorile nominale de 42 si 60.

 

Am fost si la alt service si mi-a spus ca simptomele cu tremurarea din 1 in 2 sunt de ambreiaj uzat si ca pompa functioneaza bine, adica porneste si se si opreste dupa o perioada.

 

Am masina de multi ani si nu am avut niciodata nicio eroare pe cutie, nici in bord, nici stocata in calculator. Si am observat din postari ca atunci cand e calculatorul, apar si erori.

 

Mie nu imi vine sa cred ca fix dupa ce a expirat garantia de 2 ani si in doar 25k km s-a stricat iar ambreiajul, cand cu masina s-a mers dupa recomandarile lor, tocmai in ideea de a le proteja.

 

Aveti vreo sugestie? Ca eu nu stiu ce sa mai cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Lucrez cu uleiuri de foarte mulți ani in domeniul naval. Toate tipurile de ulei, ulei angrenaje de vreo 4 feluri(in functie de viteza de rotatie si temp de functionare) hidraulice(macarale, usi/porți hidraulice) uleiuri instalatii frig, etc, sper ca ați înțeles...

In cartea de uleiuri am scris negru pe alb intervalul de schimb de ulei pentru fiecare agregat si ATENȚIE durata de viata a uleiului. Adica uleiul poate deveni neconform si doar stand in magazie. 

Pentru orice ulei din magazie cand ajunge la 5 ani vechime trebuie sa trimit mostra din lotul respectiv la laborator pentru analize. 

Din experiență va spun ca cele mai solicitate uleiuri sunt cele hidraulice, au cele mai mari temperaturi si presiuni de lucru si ciclurile acestea pot afecta structura chimica a uleiului si a diferitilor aditivi.

Ca idee, la instalatiile hidraulice de presiuni medii si volum mic de ulei (<20L) schimbul se face anual indiferent de numarul de ore de functionare.

Pentru cele de presiuni si volume mari la 3 ani se trimit mostre la laborator si la 5 ani se schimba uleiurile.

Lucrez in domeniul naval de aproape 20 de ani si nu am auzit in viata mea de ulei "pe viață " cu atat mai puțin in instalatii hidraulice de mecanica fina cu tolerante foarte mici. 

Fiecare face ce vrea cu masina lui dar cand citesc povesti cu uleiuri pe viață ma simt dator sa imi exprim opinia profesională. 

Eu daca maine as lucra la VW si ar veni unul să-i schimb uleiul la mecatronic nu as face-o deoarece oficial nu am procedura de executie si normativ. Este o chestiune de garanție si responsabilitate.

Din pacate orice producător de masini este interesat de functionarea din timpul garanției, avariile ulterioare fiind doar producatoare de profit fara nici un fel de responsabilitate, ceea ce este ideal pentru un producător. Sistemul de economie de piață este unul bazat pe consumerism iar orice producator ce face un produs foarte bun, pe termen lung, va avea probleme financiare deoarece nu face profit post vânzare pe eventuale reparatii si daca nu se strica atunci nu va fi inlocuit si deci va avea vanzari mai mici. 

Philips era sa intre in faliment la un moment dat deoarece facea becuri ce nu se stricau niciodată, excelente dpdv ingineresc dar falimentare in termeni economici pentru companie.

Azi mai mult ca oricand se face design cu uzura programată din considerente economice. 

 

PS: eu mi-am schimbat uleiul in cutie si mecatronic DQ200 la 5 ani si 65.000 km, in acelasi timp si lichidul de frână a doua oară, antigelul prima oară.

Tot atunci am facut si distributia desi cureaua cu teflon este garantata pe durata de viata a masinii (altii spun 120k sau 240k) deoarece masina mea sta parcata afară in soare,ploaie,zapada. Daca o tineam in garaj poate schimbam mai tarziu.

Acum am 85.000 km si merge perfect. Este masina de familie cu care soția e cărăuș pentru 3 copii mici asa ca nu mi-aș face rau intenționat.

 

 

Modificat de Gabriel.T
Typo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/19/2023 at 5:14 PM, DUB77 said:

Am facut diagnoza si apare urmatoarea eroare:

1 cod a gasit:
10643 - Maneta selector de viteze 
          P0919 00 [008] - defect
          intermitent - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 0
                    Frecventa defect: 1
                    rulaj: 213833 km
                    Data: 2023.07.18
                    timp: 13:10:41

 

A mai patit careva?...din cate am inteles pare a fi vb de ceva senzor defect

 

 

Salutari la toata lumea,

 

Rezolvarea pt problema de mai sus a fost sa inlocuiesc timoneria. Am cautat sa fie exact codul pe care l am eu, si am luat o din SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!