Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Salutare, astăzi am observat ca îmi curge ulei pe la garnitura dintre cutie și mecatronic, aveți idee ce fel de garnitura este sau dacă a. Ai pățit cineva chestia asta... Ma ajuta și un cod pentru acea garnitura, mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

De 3 saptamani am urmatoarea problema, de 3 ori am patit sa-mi apara in bord "Apply the brake" si apare doar "D / S" fara numarul vitezei. Intr-o dimineata am primit si un warning pe display "Gearbox error".

Pe tester am erorile atasate.

- Senzor/contact presiune hidraulica / pompa hidraulica - adio pompa ?

- eroarea P189A - joc prea mic - a inceput sa apara prin vara, dar merge la fel, nu smuceste cand schimba. 

Uneori cand trece din 3 -> 2 si o accelerez se smite o mica smucitura.

1PNG.png

2PNG.png

3PNG.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Apostu

Salutare,

 

In cazul meu am avut in trecut ambele erori:

1. Erorile de pe ambreiaj inseamna ca discul 1 a ajuns la limita de toleranta (el mai merge, insa te poti astepta sa crape de tot la un moment dat - semnul ca ar trebui cat mai rapid schimbate ar fi aparitia unui usoare vibratii in momentul in care pleci de pe loc de la semafor. In cazul meu limita de toleranta era la dicul 2 si simptomul era o usoara trepidatie la schimbul din treapta 1 in 2)

2. Eroarea de pe pompa hidraulica (protectie antijoc) apare in momentul in care acumulatorul hidraulic din mecatronic se fisureraza si incepe sa piarda presiune. Cat timp fisura este la inceput sau destul de mica, pompa care genereaza acea presiune poate compensa, insa va functiona aproape incontinuu. Rezolvarea pentru aceasta eroare se poate face cu un kit de reparatie pentru acumulatoru hidraulic (acest tip de fisura la acumulator e o problema uzuala la cutiile astea si o sa gasesti pe net o gramada de informatii despre ea) Pe mine m-a costat 3000 de lei kit-ul de reparatie cu manopera si garantie de 1 an de zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Postez pentru un prieten care nu are cont...si redau exact descrierea lui:

 

A fost la cineva la Craiova si a schimbat carcasa unde intra pistonul care face presiune care era fisurata (foto pentru a intelege la ce se refera)

 

IMG-20211214-WA0001.thumb.jpg.5ee74f2c8533195c70f4446f915c5524.jpg

 

Completat cu ulei si totul a fost bine 4, 5 luni dupa care. din când în când în Drive nu-i mai pleacă de pe loc dar se tureaza.

Dacă oprește și scoate cheia e ok porneste si nu are probleme in mers, schimba corect si restul. Totul aleator poate sa-i facă și o data pe zi și o data la nu stiu câte zile.

A fost la o reprezentanta Skoda și avea șuruburile slăbite și lipsa ulei, umed pe acolo pe langa, i-au strâns aia șuruburile, completat cu ulei și dupa aia o săptămână a fost ok.

După, iar a început, s-a dus de data asta la reprezentanta Audi și au găsit iar umed pe acolo și au zis ca trebuie schimbat mecatronicul, cost 7k lei dar durează  câteva luni.

 

Pe tester, din ce mi-a zis, nu-i apare nicio eroare.

 

Dati-mi un sfat, sau un coleg de forum cu care sa-l pun in legatura sa-i dea de cap. El e dispus sa inlocuiasca si mecatronicul la costul mentionat de reprezentanta, dar durata mare l-a dat peste cap.

 

Multumesc @adrian001, am mutat aici postul. 👍

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
ungureanu_alexandru_ad

Salut , a pus cineva ulei febi la cutia de transmisie dq200 0AM ? Afectează cu ceva . Doar asta am găsit pe stock la urgenta . Și dacă știe cineva de unde pot comanda cumpără garnitura care vine intre Mecatronic și cutie . Cod 0AM927377

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

De vreo 3 zile la rece imi apare cheita in locul unde ar trebui sa apara treapa de viteza, iar masina se tureaza dar nu pleaca. Dupa cateva opriri/porniri masina merhe in regula.

O alta problema este la treptele pare unde imi da nise socuri si am observat ca la aceste socuri masina se tureaza singura cu +100/200rpm fara sa apas acceleratia si apoi revine singura la turatia initiala.

Ieri am fost in Cluj pentru un tester si am urmatoarele erori:

320109853_Screenshot2022-01-26at12_58_39.thumb.png.67ed05ec1d50c7a78d30c29d911fd5b7.png

 

 

Cei de le service au spus ca mai mult ca sigur este partea hidraulica de la mecatronic, ca nu se poate reconditiona, iar reparatia costa undeva la ~6800ron.

Aveti idee daca problema este de la mecatronic si daca nu as putea cumva sa reconditionez acea pompa la un cost mai mic. Problema este ca imi este teama sa ma intorc in Bucuresti cu ea avand problema cu cheita dupa ce mi s-a oprit intr-o intersectie si am stat 5 minute sa plec cu ea.

Masina in cauza Golf 6, 2012, DSG7 ambreiaje uscate, Cod DQ200

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, ungureanu_alexandru_ad a scris:

Salut , a pus cineva ulei febi la cutia de transmisie dq200 0AM ? Afectează cu ceva . Doar asta am găsit pe stock la urgenta . Și dacă știe cineva de unde pot comanda cumpără garnitura care vine intre Mecatronic și cutie . Cod 0AM927377

salutare, am schimbat si eu de curand acea garnitura, o gasesti doar pe original si ai grija ca este foarte foarte subtire, la mine a fost santul de la garnitura ciupit si din cauza asta curge, ulei am pus febi si sunt foarte multumit, ideea este ca a mea face span...dar nu stiu de la ce este, am gasit in ulei span 

@vladandreiG6 este mecatronicul la tine, iar pentru partea hidraulica se gaseste kit de reparatie ( piston ) undeva la 1200 lei / vad ca esti din Bucuresti , sunt niste baieti care se ocupa de cutiile astea in Tunari ilfov, te ajuta si cu acest kit daca doresti s-au cu repararea cutiei, mie mi-a cerut undeva la 2900 lei. Spor la treaba ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
On 6/16/2021 at 8:49 AM, Emporiki said:

Eu la Octavia 2 FL am schimbat ambreajele pe la 60k ( exista o rechemare de la ei)  si acum la 135k merge brici.

Cred ca rechemarea in cauza este TPI2044315/3 Squeaking/Vibrations when starting and/or changing gears, atasat si piesele inlocuite

 

E bine de stiut si pt alti colegi care pot beneficia de ea (inlocuire discuri de ambreiaj gratuit)

tpiDQ200_2.jpeg

tpiDQ200_1.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor posesorilor de VW, cutie DSG ! Este primul meu post, sper sa fie in regula ca si locatie.

 

Masina in cauza este VW Golf 7, 2016, 1.2 TSI 110 CP, DSG 7 trepte DQ200. De cateva zile, in mers, masina a inceput sa se manifeste ciudat ca si cum DSG-ul decupleaza transmisia catre motor, totul intamplandu-se in mers. Mesajul care apare in bord este ceva genul : "actionati frana, cuplati in P" . A nu se confunda cu eternul : "eroare atelier:parasiti autovehiculu in P", pe aceasta am experimentat-o pe o Skoda 3 DSG 7 si este inofensiva, nu decupleaza transmisia. 

Masina a fost dusa la reprezentanta VW : verificata pe tester 2-3 ore, proba de drum, nimic, nici o eroare stocata, absolut nimic, toti parametrii perfecti, cel putin asa mi au spus. In tot acest timp defectul nu s a manifestat. Am fost sfatuit sa las masina peste noapte, poate dimineata se va manifesta la ei. Nu s a mai manifestat. Nimeni nu a avut nici o idee despre ce ar putea fi, nu este nici un cod de eroare memorat, absolut nimic. 

Din punctul meu de vedere cam ciudat avand in vedere gravitatea manifestarii : imaginati va ca sunteti intr o depasire si se decupleaza transmisia...totul mi s a parut foarte ciudat si am inceput documentarile eu insumi. 

Pe Quora este documentat un caz din Australia, o Yeti cu DSG7, DQ200 care la fel, transmisia decupleaza in mers, ba chiar masina o ia inapoi in pante, fara erori, fara nimic. Concluzia specialistilor Australieni este ca softul VW pentru DQ200 decupleaza transmisia cand sesizeaza sarcina mare pe cele 2 ambreiaje. Fara a genera nici un cod de eroare, fara nimic, tocmai pentru ca nimic nu este in neregula, asa a fost programata sa faca...din punctul meu de vedere o asemenea codare genereaza un risc enorm pentru conducatorul masinii, ceea ce nu cred ca VW ar face...sper...

 

A mai patit cineva asa ceva ? Astept parerile voastre !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

                Reimprospatez topicul cu vechea dilema : e bine sa pui cutia in N cand esti la semafor ?  

 

                Recomandarile producatorului este sa se puna in N sau in P doar daca stationeaza o perioada mai mare de timp ( eu am cam inceput sa ignor recomandarile, de cand cu ulei lifetime cutie, distributie la 210k fara limita de timp, filtru aer la 90 K, etc.

 

                Altii spun ca mutatul in N nu ar ajuta ambreiajele, dar ca ar putea afecta mecatronicul ( cica in N s-ar preselecta treapta R si treapta 1 si ai freca mecatronicul inutil ). 

 

                In fine, pentru ca sunt neclare lucrurile si caut sa intretin masina cum cred eu mai bine => am facut un log pe cutie, l-am atasat aici (sunt 2 sheet-uri: ambreiaje si furci) din care eu constat urmatoarele, pe loc la semafor :

 

               - cand cutia e in Drive presiunea pe ambreiajul 1 e de ~26-27 bari fata de 15-16 bari, fata de cand cutia e in N. Concomitent, ambreiajul 1 e partial actionat in drive (pozitia lui la 5-7 mm, fata de 1.4 cand e pe N) => uzura pe ambreiajul 1 ? Asa zice capul meu.

               - nu se preselecteaza treapta R, nici in Drive, nici in N. In schimb treapta 1 ramane permanent cuplata. 

               - doar in P sunt selectate treptele 1 si R 

               - exista uzura mai mare pe ambreiajul 2 decat pe 1 ( deduc dupa pozitia lor fata de 0 )? 

               

               In concluzie, e bine sa pui in N ? Orice parere e binevenita.  

 

               Ca o completare, nu se simte nicio diferenta cand schimbi intre N si D la semafor ( cum inteleg ca se intampla la DQ250 sau alte cutii cu ambreiaje umede ).

                

 

Log ambreiaje+furci cutie.xls

Modificat de Adria_n
atasare excel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salutare...

Dpmdv ar trebui definit "perioada mai mare de timp".

Fiecare intelege diferit aceasta perioada...

Semafor nu poate defini o perioada...sunt semafoare care tin mai putin si semafoare care tin mai mult...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În carte scrie parca mai mult de 10 min, dacă nu chiar 20 min. Voi verifica

 

Clar stai mai puțin la semafor, doar ca stai des. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, asta spune in manual, foarte "vag" si neaplicabil situatiei de fata 

 image.png.5a1f1a1b5b4d2aa04f135d30edf7d6e6.png

 

        Asta am gasit pe un site rusesc : https://turbostyle.ru/en/mazda/pravilnaya-ekspluataciya-dsg-kak-pravilno-ezdit-na-avtomobile-s-korobkoi.html, unde spun

 

       "When the car is on "drive", the clutch discs are fully opened - and it does not slip in any way. And the transfer of the selector to "neutral" and then back to "drive" accelerates the wear of some elements. The explanation for this lies in the algorithm of the DSG boxes."  

 

        "For ease of understanding, we will omit the clutch engagement moment. In "neutral" the robot has two gears: first and reverse (din log-ul facut reiese ca nu este angajata treapta R in neutral/drive). During the transfer of the selector to the "drive" position and at the beginning of the movement, the rear stage gives way to second gear. When the car stops, this alignment remains, if you do not make unnecessary gestures. If you move the selector to "neutral", then the second gear is disengaged and instead of it, the rear one is pushed again. This process accelerates the wear of the synchronizers and the bearings of the forks."

 

        "There is an opinion that the twitching in traffic jams can be leveled by fixing the gear in manual or sport mode, so that the robot does not switch one step higher and back again. Allegedly, this move can also reduce the wear of the unit's elements. According to Volkswagen technicians, this makes some sense for older DSG7 modifications (up to 2014)."  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am un Golf 7 1.6 TDI 105 cp,cutie DSG 7+1,si mi au aparut aceste errori si imi pâlpâia D si masina nu mai mergea.Dupa ce am oprit motorul masina nu a mai pornit.
Am dus pe trailer masina la service si cand am dat o jos a pornit si a aparut erroarea Pressure tyre monitoring.
La service masina cand pornea cand nu...au zis ca e posibil sa fie un fir intrerupt sau masa proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reparatia a constat in schimbarea partii electronice( calculatorul mecatronica) și am pus o baterie nou.

Reparatia am facut o la Sighisoara ,la domnul Laszlo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Adrian Manaila

Salutare! Detin o Octavia 2 FL 2010, DSG 7 si mi-a aparut martorul "spirala" si "ESP" si urmatoarele mesaje in bord: "Engine fault:Workshop!" si "Fault:ESP". Nu am reusit sa pornesc masina, insa dupa o zi a pornit fara probleme, martorii si mesajele nu mai erau afisate, insa dupa 10 minute si cative km de mers au aparut martorii si mesajele respective si mi-a taiat puterea (practic nu mai puteam accelera, insa motorul mergea). Mecanicul spune ca e Mecatronicul defect. S-a confruntat careva cu o problema asemanatoare si ma poate ajuta cu un sfat? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Manaila

Salutare! Detin o Octavia 2 FL 2010, DSG 7 si mi-a aparut martorul "spirala" si "ESP" si urmatoarele mesaje in bord: "Engine fault:Workshop!" si "Fault:ESP". Nu am reusit sa pornesc masina, insa dupa o zi a pornit fara probleme, martorii si mesajele nu mai erau afisate, insa dupa 10 minute si cative km de mers au aparut martorii si mesajele respective si mi-a taiat puterea (practic nu mai puteam accelera, insa motorul mergea). Mecanicul spune ca e Mecatronicul defect. S-a confruntat careva cu o problema asemanatoare si ma poate ajuta cu un sfat? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Fa o diagnoza cu vcds sau odis si posteaza erorile de pe motor, cutie, abs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut :D Am si eu o problema ( destul de costisitoare ). Am un Golf 6 1.6 TDI ( cod motor CAYC ) cu DSG DQ200 ( cod cutie NKA ). Problema este DSG-ul, cu timpul, a inceput sa smuceasca cam tare la schimbari, iar uneori, in momentul schimbarii, se aude din cutie ca o pocnitura metalica, acel sunet clasic pentru cutiile pe moarte. 

 

Am fost la reprezentanta din cauza smuciturilor si zgomotelor, mi-au pus testerul pe masina, si le-a aparut eroare la ambreiaj, iar cutia pierdea destul de mult ulei.  Au dat comanda de ambreiaj, iar peste cateva zile cand m-am dus la ei ca sa mi-l puna, n-au mai reusit, pentru ca, aparent cutia are niste suduri si carpeli, care cauzeaza si pierderea de ulei, iar una dintre furci bate in ambreiaj si intr-o parte a carcasei, si in momentul ala mi-au refuzat lucrarea si au facut retur la ambreiaje :))

 

Mi-au recomandat sa schimb cutia cu totul, pentru ca aparent nu prea se poate repara pe nicaieri la ceea ce are acum. Ideea e ca nu stiu daca am nevoie tot de codul NKA daca o sa caut o cutie in dezmembrari, sau daca se potrivesc si alte coduri. Am vazut alte masini cu 1.6 TDI Cayc ( motorul pe care il am si eu ) si au alte coduri la cutie, iar cutia e tot DQ 200. Ma puteti ajuta cu informatia asta va rog? :D 

 

Si daca se potiveste alt cod, care ar fi riscurile in timp?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 2/24/2022 at 10:30 PM, detinator said:

Cred ca rechemarea in cauza este TPI2044315/3 Squeaking/Vibrations when starting and/or changing gears, atasat si piesele inlocuite

 

E bine de stiut si pt alti colegi care pot beneficia de ea (inlocuire discuri de ambreiaj gratuit)

tpiDQ200_2.jpeg

tpiDQ200_1.jpeg

Te salut! Ai idee daca pot verifica cumva daca la masina mea s-a efectuat aceasta rechemare? Daca nu a fost facuta, se mai poate face acum? De asemenea, trebuie mentionat ca nu sunt primul proprietar al masinii, este adusa din Germania.

Modificat de M0n0p0l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 20 ore, M0n0p0l a scris:

Te salut! Ai idee daca pot verifica cumva daca la masina mea s-a efectuat aceasta rechemare? Daca nu a fost facuta, se mai poate face acum? De asemenea, trebuie mentionat ca nu sunt primul proprietar al masinii, este adusa din Germania.

Salutare, sunt si eu interesat de asta, la fel masina este adusa din Belgia, a schimbat cineva recent discurile pe garantie ( rechemare ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea se poate face fie prin obtinerea unui istoric complet de service (ca cel de mai sus din postarea mea) fie prin verificare la reprezentanta (practic tot in istoric) asa la mica intelegere cu cineva de pe acolo. Alte metode nu prea cred ca sint

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!