Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Ciontu Mădălin
59 minute în urmă, EEXCALADE a scris:

Sa dat  buleala acolo.

Mergi la cineva cu experienta sau la reprezentanta, inainte sa se strice.

Este vina celui care a schimbat uleiul mie mia scimbat foarte bn nu pierdea uleiul pe nici unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ulei l-a schimbat? Cel din mecatronic sau cel din cutie? Codurile de eroare nu au legatura cu schimbatul uleiului, s-a defectat partea hidraulica si/sau calculatorul de cutie. 

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciontu Mădălin
12 minute în urmă, bysus a scris:

Care ulei l-a schimbat? Cel din mecatronic sau cel din cutie? Codurile de eroare nu au legatura cu schimbatul uleiului, s-a defectat partea hidraulica si/sau calculatorul de cutie. 

Ambele uleiul dar cel de la meclatronic îl dă afară pe la aerisitor la bagat cu bidonu cu un furtun de perfuzie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...imi spuneti va rog daca la un Golf 7 1.6TDI , eroarea de "gearbox error" in bord e ceva general sau se refera la o problema cunoscuta?

Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva general, doar te anunta pe tine care si utilizator ca ai o problema cu cutia ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut diagnoza si apare urmatoarea eroare:

1 cod a gasit:
10643 - Maneta selector de viteze 
          P0919 00 [008] - defect
          intermitent - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 0
                    Frecventa defect: 1
                    rulaj: 213833 km
                    Data: 2023.07.18
                    timp: 13:10:41

 

A mai patit careva?...din cate am inteles pare a fi vb de ceva senzor defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20230721_210429.thumb.jpg.d10e8858b69e4106b2c892adc18ad5cc.jpg20230721_210346.thumb.jpg.d2d44c54f6c6d83d297483323c4c0f26.jpgSalut,
Stie cineva cum se verifica codurile de bare pt uleiurile de mecatronic si cutie pt DQ200?
Nu ar trebui sa fie codul de bare cu setul de numere ca orice alt produs? Pe cutii sunt codurile de ulei.
Pt Germania codurile de bare incep cu 400 - 440.
Las mai jos ce apare pe etichete si un cod de bare standard.
Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce vrei sa "verifici" sau ce inseamna pentru tine sa "verifici"?

 

La DQ200 ai nevoie de:

- ulei cutie de viteze OE VW G055512A2 (2 litri)
- ulei mechatronic/hidraulic verde OE VW G004000M2 (1 litru)

 

Din poze, sub codul de bare, par aceleasi coduri asa ca pare ok 😉 Doar sa iei cantitatile care trebuie din fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca au si ele cod de bare ca orice produs.
Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Detin un passat din 2018, 190 cai, 4motion, dsg. Am urmatoarea problema: cutia schimba perfect, nu are smucituri, DAR cand turatia motorului e intre 1500-1800 turatii se aude un scartait sub masina ca cel produs de placutele de frana. Am facut o scanare si nu apar erori.

Masina are 170.000 km reali, adusa din Germania la 140.000, istoric fulll.

Pe la 130.000 i s-a schimbat mecatronicul pe garantie.

Aveti idee ce ar putea fi?

Mentionez ca zgomotul se aude doar pe accelerare. In frana de motor nu face...

Modificat de MIG85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu nu ai cutie DQ200. 

Noi avem cutie cu ambreiaje uscate. 

Tu ai cutie cu convertizor de cuplu. Posibil DQ350. Din ce stiu eu, cutia ta este de Transporter. Ca sa tina cuplu. 

Sincer, nu prea imi vine sa cred ca tie iti fluiera vreun disc. 

In acele turatii, iti si schimba vreo treapta de viteza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DQ500 sau DQ381

As verifica si rulmentul de la cardan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze...sunt cam nestiutor. Am cutie Transporter intr-adevar. Nu imi schimba treapta de viteza la acele turatii. Zgomotul nu se aude cand schimba treptele, acel scartait se aude cand turometrul se afla in acea plaja de turatii. Doar pe accelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare !

  Unde se află poziționat Filtrul-de-ulei la cutia-automată DQ200 (Cod 0CW) ?   

La VW diesel se află extern, sus, în zona/sub baterie , dar la benzinare nu se vede sus acest capac-de-filtru rotund și nici pe dedesubt în zona bușonului de golire ulei .   Poate se află în lateral sau este în interiorul cutiei-angrenaje sau în Mecatronic ?!    În manualul Cutiei, nu arată poze cu poziția filtrului .  Apelez la cei care au experiență sau care au deja softul full VAG ELSA Win  (varianta online free este mai sumară și universală) .

  Pentru a indentifica mai ușor poziționarea filtrului, este vorba de un VW Golf Plus 1.4 TSI 160CP, CAVD, 2009 .

Mulțumesc anticipat pentru ajutor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cutiile dq200 in caz de mecatronic  decedat, exista variante de remediere? Ma gandesc la un altul de pe o cutie cu acelasi cod sau ceva kit de reparatie/reconditionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O reparație reușită complet și compatibilă cu piese originale + probe pe stand , pentru servo-calculatorul Mechatronics , se poate rezolva numai la ateliere specializate care repară cutii-automate .   Riști inutil cu improvizații de montaj greșit la cumpărarea unei piese SH, chiar dacă are același Cod .  Kitul de service pt. această cutie prevede multe garnituri O-ring, semeringuri, supapă pompă, 8 micro-pistonașe la electrovalve de comandă a presiunii de ulei M (care se montează la o anumită distanță măsurabilă exact din manual pentru o servocompresie exactă) , iar dacă este cazul, și unul din cei 5 senzori sau rezervorul-acumulator de presiune (40-60Bar și se strică din cauza presiunii mari când senzorul nu mai lucrează) , apoi îți mai trebuie 1 litru de ulei special verde OE VW G 004 000 M2 + o mulțime de scule/unelte specifice pentru mecanica-fină (micrometru, lere, șubler, micro-presostat-manometru) + scheme de principiu//montaj și valori etalon alături de Coduri pentru piesele de schimb .  Centrarea, reglajele, măsurătorile, etc, este greu să cred că o poate face cineva după ureche , doar la risc din prostie ca să se dea cocoș .  La cutia de angrenaje-mecanice... truse speciale, prese-speciale.... nu mai spun câte trebuie ... și mai ales sunt 2 piese-de-schimb esențiale pe care de abia le găsesc specialiștii sau cumpărând din alte țări ...

   În acest context :

1) După ce anume ți-ai dat tu seama că Mecatronicul ,,a decedat,, ?

2) Fabrica VW spune că nu se schimbă uleiul la aceste cutii , dar dacă tu cauți amănunțit pe Youtube, ai să găsești 7 clipuri din țări diferite și ai să vezi demonstrația cu schimbarea uleiului (ambele) cu uleiul vechi și cel nou puse în pahare/sticle alăturate pentru comparația culorilor la uleiuri .  Până și producătorii de uleiuri spun că toate produsele au o garanție limitată și că nu există ,,pe viață,, cu spun mincinoșii de la VW .   DECI , proprietarii străini/ro anteriori ai mașinii tale, nu au schimbat uleiul niciodată, iar uzura-mecanică a pieselor metalice în mișcare/frecare, alături de aditivii din ulei care devin ,,plasticați,, la temperaturi mari, precum și pierderea în timp a proprietăților chimice ale uleiurilor și a vâscozității , iar toate aceste neajunsuri duc la îngreunarea funcționării rapide ale pistonașelor de comandă, la scăderea presiunii la pompa de ulei și înfundarea filtrului (DQ200 nu are la benzinare și cele de la DQ250 în sus) , etc. , până când cutia sau mecatronicul se strică și apar simptome vizibile în funcționare sau martorul la bord .   La toate aceste probleme în funcționare, mai adăugăm și o conducere agresivă (mai ales în modulul Sport) și temperatura în cutie-M ajunge la 139 grade C (senzorul de temperatură reduce turația) , deci, toată lumea le forțează inutil, știind că automatele fac trecerea puțin mai lentă între/printre viteze, iar când apeși pedala direct la fund, ea întâi decelerează și apoi accelerează, iar tineretul nu are răbdare și se cred la curse (acolo trebuie alte motoare+cutii și bani mulți) . 

  Mult succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/19/2023 at 5:14 PM, DUB77 said:

Am facut diagnoza si apare urmatoarea eroare:

1 cod a gasit:
10643 - Maneta selector de viteze 
          P0919 00 [008] - defect
          intermitent - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 0
                    Frecventa defect: 1
                    rulaj: 213833 km
                    Data: 2023.07.18
                    timp: 13:10:41

 

A mai patit careva?...din cate am inteles pare a fi vb de ceva senzor defect

problema comuna. Il poti ignora pana cand se defecteaza, exista si o piesa care se poate inlocui, dar nu prea ai de ce deocamdata. 

nu iti fa probleme, mergi asa, poti pt linistea ta sa mai intrebi pe la cei care repara cutii, dar nu e nimic urgent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fiu "avocatul deavolului": poti sa mergi linistit, dar sa nu ti se strice complet in concediu 🙂 Personal as monta piesa respectiva pentru ca sa "dorm" linistit in concedii ca nu am emotii si se defecteaza exact cand mi-e lumea mai draga!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru membrul:  DETINATOR

 

               Salut !

 

     Codul-de-Eroare de diagnosticare P0919, înseamnă că există un „decalaj de comunicare” între Schimbător și Transmisie , adică , memoria-pozițiilor din ECU cu senzorii săi detectează că treapta de viteze selectată în acel moment, nu se potrivește în realitate cu treapta-pinion în care se află transmisia .   ,,Nepotrivirea,, datelor duce la o transmisie cu un comportament neregulat și pe parcurs poate să nu intre în viteză în anumite trepte . 

     O piesă din timonerie, senzori, actuator, TCM, ansamblu mecanic, siguranțe/garnituri/știfturi/arcuri, etc..., indiferent ce piesă s-a stricat , se poate rezolva în siguranță , cu piese originale, cu garanție, cu probe pe standuri speciale, cu testere personalizate, cu scheme și experiență maximă în aceste cutii/defecte , dar numai la atelierele specializate în repararea cutiilor-automate și nu la Service universale unde nu au piese pentru cutii și nici scule adecvate sau te trimit la dezmembrări ...

     Dacă stai și aștepți, defectul se amplifică treptat până afectează și alte piese sau subansambluri care te costă enorm !   Dacă ai avut bani să-ți cumperi un model din anul 2020, înseamnă că ai bani să o repari imediat ... inclusiv profesionist la Reprezentanță , nu pe Forum .

    Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/19/2023 at 9:22 PM, Zipo Ricardo said:

Salutare !

  Unde se află poziționat Filtrul-de-ulei la cutia-automată DQ200 (Cod 0CW) ?   

La VW diesel se află extern, sus, în zona/sub baterie , dar la benzinare nu se vede sus acest capac-de-filtru rotund și nici pe dedesubt în zona bușonului de golire ulei .   Poate se află în lateral sau este în interiorul cutiei-angrenaje sau în Mecatronic ?!    În manualul Cutiei, nu arată poze cu poziția filtrului .  Apelez la cei care au experiență sau care au deja softul full VAG ELSA Win  (varianta online free este mai sumară și universală) .

  Pentru a indentifica mai ușor poziționarea filtrului, este vorba de un VW Golf Plus 1.4 TSI 160CP, CAVD, 2009 .

Mulțumesc anticipat pentru ajutor .

DQ200 cu ambreaje uscate nu are filtru de ulei

Mecatronica e separata de cutie si doar niste pistonse ies din ea si actioneaza furcile si ambreajele. La pinioane se folosesc 2 litri de ulei de cutie manuala G055152A2.

In mecatronica este o pompa hidraulica pentru presiune , aia are un filtru dar nu se schimba . Pentru inlocuirea lui se demonteaza mecatronica bucati

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.09.2023 at 10:20, BadGrandpa a scris:

E doar in micro switch defect in selector, nu este apocalipsa

Nici mama Testerului și nici tata expertului în cutii DSG-7 , NIMENI nu poarte să garanteze că EXACT este defect acest micro-contact , până nu se deschide mecanismul sau cutia !   La presupuneri , toți suntem experți !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

De cateva luni detin un Seat Ateca fab. sfarsit 2019 (model 2020) motorizare 1.5 TSI dotat cu deja"celebra" DQ200. Masina momentan are in jur de 145.000 km, a fost achizitie Adesa (Olanda) si nu cred ca pna acum i-a schimbat cineva uleiul(uleiurile) la DSG. Merge perfect, schimba perfect, am mers cu ea in concediu vara aceasta  cca. 4500 km , incarcata la maxim, regim atat autostrada cat si urban, la temperaturi ce depaseau ziua 47 gr C, nu a schitat nici cel mai mic gest. As schimba uleiul mai mult preventiv si dupa o logica elementara, in cutie sunt piese supuse frecarii si anumitor temperaturi, iar uleiul in timp isi pierde din proprietati, DAR...

Am citit forumul din scoarta in scoarta, am cautat pe net... parerile sunt impartite, unii spun sa schimb uleiul, altii sa nu umblu la mechatronic. Am vorbit personal cu seful de service atat de la Euro Tehno Grup Pitesti cat si cu cel de la Nurvil Rm Valcea, ei spun ca nu se umbla la mechatronic, iar daca o fac va fi doar pe raspunderea mea .

 

Modificat de Fantozzi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi dilema... momentan nu am schimbat nimic 😞 Toti mecanicii cu care am discutat local (Arad) mi-au spus ca nu schimba uleiurile. In cel mai bun caz ar schimba uleiul de la partea mecanica, dar la mechatronic la fel - nu se ating de el!

 

Oricum nu mi-ar fi oferit nimeni garantie pe lucrare - deci daca schimbi uleiurile si pica mechatronicul in 2000km e... ghinionul tau! Nu se baga nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la service-ul de cutii automate pe mine nu m-au convins. Nu ar fi vorba de bani, mi-au cerut 700 RON pt schimbul ambelor tipuri de uleiuri, o suma mai mult decat modica. Am gasit un atelier de cutii de viteze la Tg Jiu, par ok oamenii si cu un portofoliu destul de bogat as zice. Mi-au zis ca filtrul de ulei care este situat in mechatronic nu se schimba decat atunci cand se desface mecahtronicul pt eventuale repartii, gen examenul anotomopatologic (post mortem). Cu alte cuvinte trebuie sa schimb un ulei fara a schimba si filtrul ...nu prea cred ca va avea vreun efect. Eu am luat decizia de a-l lasa asa cum este, iar atunci cand ii va veni ceasul de pe urma voi repara cutia de la A-Z. Nu imi garanteaza nimeni ca daca schimb acel ulei timp de "X" km nu voi mai avea probleme la cutie. 

Am mai stricat o cutie DSG la un Passat B6 in urma cu muult timp si tot datorita unui schimb de ulei facut aiurea. De aici si lipsa de entuziasm in a schimba un ulei fara a schimba si filtrul , lucru care mie imi suna cam a "frectie la picior de lemn".

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!