Jump to content

Nu Porneste - probleme la pornire


Al3X_G4
 Share

Postare recomandată

@lupo_bvAm cumparat totusi un alt releu fiind doar 40 de lei si fiind si ok sa-l schimb preventiv, dar nu a fost de la el.
Am cumparat si un filtru de motorina (deodata cu releul) care oricum trebuia sa-l schimb si baiatu' de la Autokarma mi-a spus ca in ultima perioada foarte multe pompe a vandut ceea ce mi-a cam dat de gandit.
Am umplut noul fitru cu motorina pana in gat, am schimbat si acele 2 garnituri si dupa 2 chei a pornit iar acum la oprirea motorului nu mai scutura absolut deloc, se opreste perfect lin, nu stiu daca are sau nu legatura.

Filtrul vechi cand l-am dat jos si l-am golit, era plin cam jumatate - 3 sferturi, deci nu era chiar gol dar posibil sa fi fost infundat complet, voi testa de curios cu pompa vacuum sa vad.

Pe testa Injection Quantity avea valoare, nu mai stiu cat mg/str dar avea, Injection Quantity masoara cat combustibil intra in injectoare sau de fapt afiseaza ce cantitate comanda sa injecteze si de aia sa fi avut valoare si de fapt sa nu ajunga motorina?

 

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil că acele două garnituri sa fie cheia succesului 🙂

30 minutes ago, DaLyR said:


Pe testa Injection Quantity avea valoare, nu mai stiu cat mg/str dar avea, Injection Quantity masoara cat combustibil intra in injectoare sau de fapt afiseaza ce cantitate comanda sa injecteze si de aia sa fi avut valoare si de fapt sa nu ajunga motorina?

Nu este relevant în cazul tau. Valoarea aia reflecta cat timp tine ECU injectoarele deschise dar daca nu vine motorina la ele le tine degeaba deschise. Nu este un senzor care sa măsoare cantitatea injectata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 17.12.2024 at 21:40, lupo_bv a scris:

Posibil că acele două garnituri sa fie cheia succesului 🙂

Nu este relevant în cazul tau. Valoarea aia reflecta cat timp tine ECU injectoarele deschise dar daca nu vine motorina la ele le tine degeaba deschise. Nu este un senzor care sa măsoare cantitatea injectata.

Acum 15 minute am pornit-o la 0 grade, a pornit ok, supa 3-5 minute de relanti am plecat, la vreo 500 de metri la un demafor pe cand sa incep sa opresc, mi-a murit motorul si iar nu a mai pornit, exact ca si data trecuta.

 

Nu am apucat sa verific filtrul de motorina sa vad daca e plin, dar ce naiba sa aiba? Sa prinda oare aer fals pe undeva, putin cate putin si pe urma dintr-o data sa nu mai mearga? Cu toate ca nu tare cred, banuind ca nu merge ok cu niciun gram de aer pe instalatie, ca ar merge in suturi etc

 

Avand un ELM 327 din ala mic in masina am verificat da vad de am erori si nu aveam, tot la fel ca si data trecuta... 

 

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu este nici o eroare stocata tot pe la partea de alimentare cu combustibil este problema. Aici nu este nimic monitorizat de ECU și nu o sa dea niciodată eroare. Acum că se dezamorsează pe undeva, că nu mai face pompa tandem presiune când se încălzește, că oringuri injectoare, greu de spus. Oricum prima chestie care trebuie verificata ar fi daca este motorina in filtru. Eventual daca poți prelungi cumva turul și să îl bagi într-un recipient cu motorina sa vezi daca pornește așa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau  un pic de spray,  dat cu grija.  Daca pornește, problema este de alimentare cu combustibil 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, lupo_bv a scris:

Daca nu este nici o eroare stocata tot pe la partea de alimentare cu combustibil este problema. Aici nu este nimic monitorizat de ECU și nu o sa dea niciodată eroare. Acum că se dezamorsează pe undeva, că nu mai face pompa tandem presiune când se încălzește, că oringuri injectoare, greu de spus. Oricum prima chestie care trebuie verificata ar fi daca este motorina in filtru. Eventual daca poți prelungi cumva turul și să îl bagi într-un recipient cu motorina sa vezi daca pornește așa 


Data trecuta doar am luat un filtru nou, l-am umplut cu motorina pana in gat si a pornit dupa 3-5 secunde de dat la cheie, acum am umplut filtrul iar pana in gat (nu mai era pana ingat) si au intrat cam 100-200 ml MINIM dar tot nu porneste, s-ar putea deja ca si bateria sa fi fost prea slaba, dar nu cred.... Daca era problema ca si data trecuta de la aerul din filtru de motorina cred ca ar fi trebuit totusi sa dea niste semne cand dadeam la cheie, ca si cum as incerca sa pornesc un tractor ca asa a facut si ultima data, dar acum nimic.

Am incercat sa dau jos acel furtun care are si valva unisens (care nu se poate cumpara separat este cu tot cu cablurile cele 2 de alimentare) si nu am reusit, este prea lipit de acea conducta metalica care merge spre pompa tandem si nu am vrut sa risc sa rup furtunul, valva unisens nu o pot da jos de pe furtun, nu are cleme detasabile ci cleme din acelea fara urechi... ca am vrut sa verific daca valva mai este unisens sau merge in ambele sensuri fiind defecta... 
Numarul 16 de pe schema am incercat sa o dau jos sa o verific 
image.thumb.png.368f645b79605a84229c9e656d627b26.png

In schimb, observ ca tot clickuieste ceva releu cand dau la cheie, nu stiu daca cumva e de la bateria prea slaba sau e ceva releu sau alimentarea vreunui releu (in special 109) cu probleme

Aici video cu zgomotul de releu 



Deja m-a terminat psihic problema asta si automat si tot cotetul asta, si bateria e relativ noua (1 an) si o omor si pe ea cu atatea incercari

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus. Încearcă cum a zis Florin mai sus cu spray de pornire. Ca să o ia mai repede scoate mufa de la senzorul de temperatură lichid racire (doar până pornește, după aia o pui la loc) astfel încât să acționeze bujiile la perioada maxima și să îmbunătățească condițiile în camera de ardere. Dar vezi și bateria trebuie sa fie relativ bine încărcată pentru că bujiile cam consumă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incarcat bateria full si am umplut iar filtrul cu vreo 20-30ml de motorina si am dat la cheie de vreo 3 ori dar nu a vrut sa porneasca deloc... Pana la urma am reusit dupa vreo alte 2 chei sa o pornesc cu spray de curatat contacte, am adus-o acasa (vreo 500 de metri de casa), am oprit-o si am repornit-o si a pornit la sfert

 

Partea grea e sa imi dau cumva seama daca prinde aer fara sa mai risc da merg cu ea si sa ma lase...

 

O varianta ar fi sa pun un furtun transparent pe tur ca sa vad daca vin bule de aer? Sau cum?

Daca e de la garniturile de la injectoare e vreo sansa sa imi dau seama?

 

Pe langa ca o sa verific cu vcds injectoarele si avansul, dar presimt ca 100% e vorba de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Valorile injectoarelor par sa fie ok, nu? Exceptie primul dar care si ala e in limite, primul mereu asa a fost, si acum 3-4 ani tot asa avea valori mai diferite fata de celelalte 3

 

Daca oringul de la injectoare era bulit, ar fi afectat valorile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvDin pacate nu am manometru special de genul, dar pompa tandem este foarte transpirata, jegoasa, unsuroasa, scursa... deci absolut toate sansele sa scape pompa tandem
Merita kit de reparatie sau sa caut o pompa tandem in dezemembrari? Am una in oras care ofera garantie 6 luni (la piese), cinerva mi-a zis ca pe el l-a tinut kitul de reparatie doar 1-2 luni, acuma nu stiu daca el a facut ceva gresit sau sunt proaste kiturile


Si totodata voi cumpara si acea valva unisens de pe filtru, ca nu e scumpa ca totusi, filtrul nu era plin, lipseau 100-200ml

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu este cu manometrul in sine ci cu adaptorul ăla. Poate găsești un service care are așa ceva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare ! Am și eu o problemă cu pornirea la cald la o bora 1.6 16v AUS. Mașina pornește bine dimineața, la rece, la cald pornește doar din a 4-a sau a 5-a cheie. Nu știu ce să verific întrucât pe tester nu îmi arată nimic , in bord nu am nimic aprins. La masina am schimbat următoarele: senzor temperatura, original, vw, clapeta de accelerație noua, adaptată, senzor MAP nou, senzor axul cu came, Bosch, nou, schimbat bobina de inducție, furtun vacuum servofrana, era crăpat  . Nu știu ce să mai schimb sau la ce sa mă uit, o idee ar fi binevenită. Mulțumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când nu pornește se ridica acul de la turometru când dai la automat?

Când nu pornește verifica daca ai scânteie și dacă injectoarele pulverizează benzina (asta este ceva mai dificil de verificat pt. că trebuie să scoți rampa cu injectoarele)

Când verifici scânteia la bujii scoți siguranța de la pompa de benzină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspunsuri.Nu se ridica acul când nu pornește, doar când o ia după a 4 cheie, se ridică la 2-300 rpm, se bâlbâie și sta 3 secunde așa și se ridică la 750 apoi. Iar în spate, scoate ceva fum negru când o accelerez imediat după pornire. Ideea e așa, merg 10 km, se încălzește motorul, o opresc, ii dau cheie, pornește bine...daca o las 20 minute sa zic, nu mai pornește din prima, ii dau 4-5 chei și o ia....o să mă uit și la bujii, deși la rece, pornește imediat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Verifica senzor g28, cablaj, masa.

Erori la scanare, pe motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înainte să încep să schimb aceste piese, aveam martor EPC aprins in bord și tot probleme cu pornirea. Pe vcds îmi dădea 3 erori de clapeta, am curățat -o, adaptat-o , tot aveam erorile de clapeta, am pus clapeta noua și am făcut adaptarea ,  am scanat pe secțiunea motor , nu am mai avut nici o eroare și am crezut că o dată cu clapeta noua, nu mai am probleme cu pornirea la cald, dar uite că nu de acolo e problema. Senzorul g28 este cel de la arbore? Am incercat sa îl schimbam cu mecanicul, dar prin fanta lui, nu se poate scoate, el a spus că trebuie data cutia de viteze jos. Daca cablajul nu e bun, ar trebui sa am eroare pe vcds?  Daca ii scot mufa și senzorul e defect, ce ar trebui sa se întâmple?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se clintește acul turometrului când dai la automat este posibil sa fie de vina senzorul de pe arborele cotit. Nu neapărat cablaj întrerupt , are momente când nu citește pozitia.si poate sa nu dea eroare.  Nu sunt sigur, poate fi și ECU de vina.

11 hours ago, adi31mihai said:

o să mă uit și la bujii, deși la rece, pornește imediat

Nu la asta m-am referit ci la faptul daca ECU da semnal pentru scânteie. De obicei când nu citește G28 nu da nici scânteie nici injecție, de.asta am zis sa verifici astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori o ia după 2 încercări la automat, merge subturata la 200-300 rpm cam 3 secunde și apoi o ridică la 750 rpm. Daca accelerez, la spate îmi dă fum cam negru.Ma gândesc că e prea multa benzina și nu o arde. Deci ar putea fi g28. Nu am vcds sa pot testa anumite chestii, doar când merg la mecanic pot sa scanez și să testez.

Am senzorul cumpărat,  sa incerc sa îl schimbăm, poate pe sus pe la motor e loc mai mult decât pe jos, din canal. Din ce mi-a spus mecanicul, senzorul e aproape în cutia de viteze, are o fanta mica, i-a desfăcut șurubul dar nu îl poate scoate afara. Egr blocat pe deschis poate influenta pornirea la cald? Că îl suspectez ori că nu merge, că dacă îi scot mufa, nu apare check in bord, sau să fie ceva probleme la ECU de nu apare check engine?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/28/2025 at 12:42 PM, adi31mihai said:

Egr blocat pe deschis poate influenta pornirea la cald? Că îl suspectez ori că nu merge, că dacă îi scot mufa, nu apare check in bord, sau să fie ceva probleme la ECU de nu apare check engine

Nu știu dacă influențează pornirea, dar fum negru poate sa dea, plus mers in șuturi, fluctuații turație, etc. 

Trebuie sa verifici daca pe vcds apare eroare când scoți mufa, nu toate erorile aprind becul in bord.

On 3/28/2025 at 12:42 PM, adi31mihai said:

Ma gândesc că e prea multa benzina și nu o arde. Deci ar putea fi g28.

Daca amestecul este dezechilibrat nu este din cauza G28.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu știu ce să mai verific. Cât e rece motorul pornește frumos, Apoi când e cald, la a 4-5 a  cheie . Treaba e că dacă o opresc și pornesc imediat , pornește fata probleme, o las 30 minute și nu o mai ia din prima.La egr aveam o eroare mai demult, excesive flow. Dar a dispărut și nu mai apare în VCDS. Am incercat și să pun contactul de 4-5 ori, sa exclud pompa de benzina, tot așa face. O să mai încerc cu alta rampa de injectoare, bobina am pus alta și tot așa....

Modificat de adi31mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca are vreo legatura,inteleg ca e benzinara,dar prin comparatie,uite eu am patit asta de curind,doar ca era diesel,si una dintre bobinele injectoarelor,nu ma lasa sa pornesc masina la cald.Prima pornire,indiferent de temperatura de afara,era perfecta,si masina mergea super,dar daca opream motorul nu mai pornea nici batuta cu biciul.

Am probat injectoarele in bancul de probe si imi dadeau toate probele in verde,culoare pentru o buna functionare,cantitatile injectate fiind ok,si in prealabil am masurat rezistenta bobinelor care este specifica la 200k numai ca fara sa imi dau seama,nu am masurat si capacitatea bobinelor.

Pe scurt,bancul de probe are in program ca injectorul este ok daca capacitatea injectoarelor este de minim 0,7 micro iar in masina daca nu are minim 2,5 micro,nu ma lasa sa pornesc la cald.

Stiu ca si injectoarele benzinare merg cam pe acelasi sistem,asa ca incearca sa gasesti info despre rezistenta electrica a lor,apoi fa masuratori,sau cumpara un injector de undeva,si fa probe schimbind unul cite unul atunci cind iti da probleme masina.

Imi pare rau ca nu cunsoc mai bine sistemul de injectie benzinar ca sa te pot ajuta.

Stiu ca unele masini au si rampa cu un senzor de presiune in masinile astea benzinare,dar nu stiu daca si masina ta are,si nu detin informatii sau manuale despre masinile pe benzina,insa daca ai asa ceva ar trebui sa verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, adi31mihai said:

Nici nu știu ce să mai verific

Pai ți-am spus: când nu pornește verifici scânteia la bujii și pulverizarea injectoarelor. In funcție de prezența/absența lor se poate pune un diagnostic prezumptiv.

1 hour ago, adi31mihai said:

Am incercat și să pun contactul de 4-5 ori, sa exclud pompa de benzina, tot așa face

Daca este damblagită pompa poți să pui contactul și de 100 de ori. Dar asta se.poate verifica, mergi la mecanic sa verifice debitul pompei, presiunea in rampa injectoarelor și menținerea presiunii.

1 hour ago, adi31mihai said:

O să mai încerc cu alta rampa de injectoare

Nu se schimbă fara motiv. Am spus sa verifici pulverizarea că să știi dacă ECU comanda deschiderea injectoarelor. La fel și în cazul bujiilor. Sistemele.pot fi perfecte, dar daca ECU are un motiv să-și ia concediu este alta poveste.

20 minutes ago, vp44 said:

Stiu ca unele masini au si rampa cu un senzor de presiune in masinile astea benzinare,dar nu stiu daca si masina ta are

Are și se poate vizualiza presiunea pe vcds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O să încerc toate astea, poate ii dau de cap! Mulțumesc pentru sugestii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!