Jump to content

Nu Porneste - probleme la pornire


Al3X_G4
 Share

Postare recomandată

9 minutes ago, lupo_bv said:

Pare că demarorul nu livrează turația necesară pornirii. Bateria in ce stare este? Ai un vcds sau un multimetru?

am si multimetrul, si vcds-ul… bateria este cumparata recent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Mai întîi fă o scanare de erori. Apoi fă un log pe timpul pornirii astfel: conectezi vcds-ul, pui contactul, porneşti vcds, intri pe Engine, selectezi grupurile 001, 004, 012, apeşi pe butonul Log, apeşi pe Browse şi alegi locul unde să salveze logul, apeşi pe Start, acţionezi demarorul pînă cînd porneşte (dacă nu porneşte din prima acţionezi demarorul din nou fără să iei contactul de tot pentru că se întrerupe comunicaţia cu vcds şi trebuie să reiei tot algoritmul de mai sus). Înainte să faci testul să te asiguri că bateria este bine încărcată (să fie peste 12,5V) pentru că dacă scade tensiunea sub anumită valoare se întrerupe comunicaţia cu vcds.

Nu ai spus dacă porneşte aşa doar la rece, la cald sau în toate situaţiile.

 

PS Nu mai da quote postării anterioare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa verific maine de dimineata. masina porneste asa si la cald si la rece.. timpul in care invarte nu este constant, uneori porneste la sfert, alteori dupa 4-5 chei, voi posta maine de dimineata logurile din VCDS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cam în aceleaşi condiţii văd că prima dată a pornit la sfert iar a doua oară s-a chinuit cam mult. Părerea mea este că nu din zona asta, acumulator-demaror, este problema. Spun asta pentru că la un moment dat erau toate condiţiile să pornească şi totuşi a dat să moară după care a pornit. În poza de mai jos am subliniat momentul

 

Capture.thumb.JPG.af6990fc4a737c5822058b6497c590f7.JPG

Din momentul respectiv nu ar fi fost motive să nu pornească (din punct de vedere a turaţiei demarorului şi a cantităţii injectate) şi următoarea înregistrare ar fi trebuit să fie cu turaţia de ralanti şi totuşi turaţia a scăzut pînă la turaţia de rotire a demarorului deşi  ECU a continuat să injecteze motorină.

 

Observ în lista de erori o eroare pe G28. Aia poate fi o cauză. Aşa că şterge erorile şi scanează din nou după o încercare de pornire grea (nu dai autoscan ci faci scanare după ce intri pe Engine ca să vedem şi Freeze frame-ul erorii). Dacă eroarea apare după aceste porniri chinuite cam acolo poate fi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg! revin maine cu log-ul.. daca cumva, dupa stergerea codurilor de eroare, eroarea pe g28 nu mai apare, ce as putea face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cred că s-ar putea exclude probleme de management şi trebuie să-ţi îndrepţi atenţia către partea de alimentare cu combustibil (dezamorsare, oringuri injectoare, pompa tandem, etc) care nu este monitorizată de ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pornit masina acum, eroarea nu a mai aparut in scanare, tot ce a ramas in Engine este:

16944 - System Voltage 
            P0560 - 35-00 - Malfunction

 

nu stiu unde sa incep.. exista pe vreundeva un ghid mai indetaliat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți pune eroarea așa cum o da vcds cu Freze grame cu tot?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am optiunea sa activez freeze frame-urile, aparent merge doar la masinile de dupa 2003... au aparut amandoua codurile, dupa 4-5 chei: 

 

WhatsApp Image 2023-09-20 at 19.52.15.jpeg

Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca eroarea 16944 să apară din cauza scăderii tensiunii pe timpul pornirii defectoase. Pe de altă parte am găsit o explicaţie pentru eroarea asta cum că trebuie verificată tensiunea de alimentare a ECU.

https://studylib.net/doc/18114693/fault-table--16486-to-17607-

AIci eu zic să verifici în felul următor: pui multimetrul direct la bornele bateriei şi faci şi  log pe timpul pornirii. Să fii atent pînă la cît scade tensiunea pe multimetru pe timpul pornirii apoi comparăm cu ce a înregistrat vcds pe ECU.

 

La eroarea de pe G28 citeşte explicaţiile de mai jos în primul rînd

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16705/P0321/000801

 

După cum scrie acolo problema poate fi de la cablaj şi pare a fi cunoscută din moment ce au apărut nişte  TPI (Technical Product Information)  şi TSB (Technical Service Bulletin) la anumite modele.

Poate fi şi o cauză comună pentru cele două erori, de exemplu un fir de masă fixat necorespunzător, oxidat, etc.

 

În primul rînd inspectează mufa de la G28 (dă cu nişte spray de contacte) şi firele care pleacă din mufă. Probabil că o să intre într-un mănunchi mai gros care trece pe sub baterie, în mod frecvent apar probleme în zona aia.

 

1885069095_G28AJM.thumb.JPG.652e613c5bad8eaa47fae3d126634f13.JPG

 

Apoi verifică legăturile la masă (cablul gros de la minusul bateriei şi alte cabluri prinse cu şurub pe blocul motor), punctul de masă pentru ECU este undeva pe lîngă el în compartimentul de sub ştergătoare.

Aruncă un ochi şi pe la siguranţele de pe baterie (lamelele alea) să nu fie ceva oxidat pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa verific maine, pot ajunge la el de sus, sau trebuie ridicata masina? trebuie desfacut ceva pentru a il putea accesa?

Modificat de marius051999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi ţi-am pus poza mai sus, am încercuit senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GOLF 4 1.4 BCA, ce parere aveti de releele( 409) aftermarket gen maxgear sau meyle ? Musai OE ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, revin cu un update: astazi am intrat in senzorul ala(dupa ce am cautat cheie de 9mm in 12 colturi😁), l-am curatat cat am putut de bine cu spray de contacte, si parca da sa porneasca din prima cheie! am observat cat m-am invartit pe langa el ca izolatia o are rupta inspre capat, cred ca ar trebui inlocuit complet.. voi reveni cu un update dupa ce reusesc sa il schimb complet..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bună ziua. Am un golf 4 AXR care nu mai pornește după spălarea motorului. Am lăsat motorul sa meargă după spălare cam jumătate de ora  după care am oprit mașina pentru a schimba termostatul. Am încercat după aceea sa pornesc mașina și învârte dar nu pornește. Am făcut o diagnoza și îmi indica senzorul g28 ( volant), am curățat, suflat mufa și instalația pana sub baterie  dar în continuare nu vrea sa pornească. Are cineva idee pe unde ar fi putut intra apa astfel încât îmi tot dă eroarea? Sau unde este edc- ul pentru a verifica si acolo? Am încercat sa iau și borna dar tot nimic. Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! E o problema tipica care apare la AXR atunci cand e umiditate mare. Incearca sa masori in mufa senzorului(cea gri) valoarea rezistentei dintre pinii 2 si 3. Ar trebui sa fie intre 480 si 1000 ohmi la un senzor ok.

Stii cumva ce eroare ai mai exact pe G28? Daca e cea de aici http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16705/P0321/000801 poti sa incerci rezolvarea indicata in acel TPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!